Jump to content
BartZ

Hot Hatch Hysteria

Recommended Posts

Ciekawe porównanie nowej Fiesty ST z Clio III https://www.pistonheads.com/features/ph-features/renaultsport-clio-200-cup-vs-ford-fiesta-st/39351

 

So where does this leave us? When it comes to the art of properly serious driving, the stuff you and I get our kicks from, the Fiesta can't match the Clio 200 Cup. The green car lacks the turbocharged punch of the ST, but its delicious, informative chassis feels perfectly matched to an engine that so smoothly gains momentum. It never feels out of its depth; instead it fires down a lane, ready and waiting for your next command like a puppy at its ball-wielding owner's heel. It's just a wonderful example of how clever damping and some smart geometry, along with an engine that feels so sweetly matched, can create such a beguiling driver's machine.

 

ClioRSFiestaST_01.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta generacja Clio to zdecydowanie najlepszy Sport ale myślę że ST to bardziej uniwersalny samochód na co dzień.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moi zdaniem sam fakt że Fiesta ma turbo, czyni ją bardziej przyjazną jako daily. Clio żeby szybko jechało trzeba piłować na obrotach. Fajne na torze, ale w daily raczej męczące. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tym clio zdecydowanie brakuje mocy... Za to latwo da sie wlozyc motorownie z megane 225... Wtedy jest juz calkiem fajny pakiecik, na tor. W codziemnym uzytkowaniu bedzie raczej meczace przez betonowy zawias

Edited by boorek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie to miałem na mysli.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, boorek napisał:

W tym clio zdecydowanie brakuje mocy...

 

Mam i nie potwierdzam. Moim zdaniem mocy dla tego auta jest akurat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 ja miałem 197 dosc dlugo... Ok, moze inaczej jesli mocy jest dosc to jest za ciezkie ;) hamulce, układ kierowniczy i zawieszenie az sie prosi o wiecej mocy... Te 230-260 koni dopiero zaczyna dawac frajde, tyle ze gubi sie charakter N/A...

w

sumie mialem chyba ze 4 sporty najwiecej frajdy dawalo 182, ale to juz zdecydowanie nie auto na codzień, na torze było odrobine wolniejsze jak 197, ale fun factor (czyli to o co chodzi w Fiescie) byl ogromny

Edited by boorek

Share this post


Link to post
Share on other sites

197 faktycznie była nieco "ociężała". Tutaj mowa o 200, która ma inną skrzynię i trochę inaczej wystrojony silnik. Jest spora różnica między nimi, jeżeli chodzi o doznania z jazdy. 

Edited by matros1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wczoraj macałem nowego prooced'a (i kilka innych autek)

 

wygląda super, jakość wykonania bardzo wysoka, pierwsze wrażenie - szczenę zbierałem z podłogi

 

fotki wrzuciłem tutaj

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, kubanow napisał:

wczoraj macałem nowego prooced'a (i kilka innych autek)

 

wygląda super, jakość wykonania bardzo wysoka, pierwsze wrażenie - szczenę zbierałem z podłogi

 

fotki wrzuciłem tutaj

 

robilem kiedys jazde probna ceed GT , no nie porwal mnie delikatnie mowiac , za kierownica mozna bylo usnac i trzeszczal srodek. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, viggen napisał:

robilem kiedys jazde probna ceed GT , no nie porwal mnie delikatnie mowiac , za kierownica mozna bylo usnac i trzeszczal srodek. 

 

Nowy Ceed jakosciowo to DUZY krok do przodu, warto strawdzic samemu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio zainteresowałem się Polo Gti. Wszystko super tylko jak zamówi się auto dziś to odbiór jest na.... na lipiec :wacko:

 

A i do połowy stycznia będzie wiadomo czy dostępny będzie u nas manual.

Share this post


Link to post
Share on other sites

VAG to w ogóle jakoś daje ciała z terminami

mam możliwość kupna ibizy 150KM, którą klient zamówił 12 stycznia tego roku, wyprodukowali ją dopiero 18 grudnia, po drodze klient się rozmyślił

Share this post


Link to post
Share on other sites

na Ferrari, Bentleye itp ile się czeka? starają się równać z najlepszymi:mrgreen::P

 

Na Skodę RS też zamawiając dzisiaj przewidywany termin odbioru na czerwiec:facepalm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie lepiej STI ? Od sąsiadów ? Małe, fajne, lekkie, ale czy naprawdę lepsze ? Ja się tylko pytam. W gorszych warunkach drogowych ? STI też potrafi się ślizgać. Slajdy O.K. Wychodzi na to, z praktyki, że potrafię się poślizgać nissanami, peugeotami, 125, 124 i nawet zastawką. Czy to nie jest trochę kwestia ceny ? Bez obrazy. Jeździłem wieloma samochodami, ale na stare moje lata, tylko spięte na stałe czteronapędówki. To, że hatch efektowniej wchodzi w poślizg, to niekoniecznie jest zaleta. Potrafię zrobić ładnego slajda przednionapędowym, tylnonapędowym to żadna łacha, ale czterołapem, to trzeba spróbować ! On wtedy sam jedzie. Przepraszam, że wtrącam się nie w swój temat.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziwna sprawa z tymi terminami, jest tak duży popyt czy po prostu producenci olewają?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maja podobno problemy z tymi nowymi testami WLTP i dlatego sa opoznienia. Manual bedzie dostepny, moze na popularnych portalach pojawia sie sztuki z (z dsg) odpowiednim wyposazeniem i bedzie mozna w ten sposob cos zanabyc. Tez jestem zainteresowany Polo. 

 

11 godzin temu, kubanow napisał:

 

zakładając że nowa corolla 180KM ma kosztować od 110 do 130kpln + dodatki to takie gti dobrze wyposażone pewnie wyjdzie w okolicach 150-160kpln

powariowali z tymi cenami

 

Samochody rosna wymiarami, maja co raz wiecej wyposazenia, stad te ceny. Spokojnie, moze dojdziemy do cwierc banki za gownianego kompakta. Ba, w zasadzie to chyba juz doszlismy... )

Edited by ponton500

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Skodzie kilka lat temu jak znajomy zamawiał RSa to też czekał ileś miesięcy. W 2013/14 jak myślałem o dupowozie i rozważałem Octavię RS albo mocniejszego Superba to też powiedzieli że 4 miesiące oczekiwania. Do tego chyba dość luźno podchodzą do kwestii dotrzymywania terminów, bo już z kilku źródeł słyszałem że dostawali samochody kilka tyg później.

2 godziny temu, Paweł_P napisał:

Dziwna sprawa z tymi terminami, jest tak duży popyt czy po prostu producenci olewają?

 

30 minut temu, ponton500 napisał:

Maja podobno problemy z tymi nowymi testami WLTP i dlatego sa opoznienia.

Nie wiem czy to testy, bo w BMW zamawiając w październiku odbiór był możliwy jeszcze w tym roku. W Porsche na nowego Macana to samo. W Audi samochód zamówiony w grudniu ponoć odbiór styczeń/luty, a tu niedawno jeszcze przed WLTP na A4 czekało się z 4 miesiące.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak gdzies wyczytalem.. W kazdym badz razie, zamowienie teraz, odbior czerwiec/lipiec. 7-10dni produkcja, miesiac transport. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

WLTP namieszało sporo, część silników po dzień dzisiejszy nie pojawiło się w cennikach inne zostały zmodyfikowane, ograniczone parametry. Jednak u niektórych to niewiele zmieniło w kwestii oczekiwania na samochód, a co do wspominanej Skody to ma do miejsce od kilku lat, więc to raczej ilość zamówień/podejście do klienta/danego rynku zbytu, w Skodzie sądzę że może to być że w pierwszej kolejności ida korporacje co zamawiają dziesiątki/setki samochodów i między to wciskane są samochody indywidualne czy firmowe gdzie zamawia się pojedyncze sztuki.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, radekk napisał:

WLTP namieszało sporo, część silników po dzień dzisiejszy nie pojawiło się w cennikach inne zostały zmodyfikowane, ograniczone parametry. Jednak u niektórych to niewiele zmieniło w kwestii oczekiwania na samochód, a co do wspominanej Skody to ma do miejsce od kilku lat, więc to raczej ilość zamówień/podejście do klienta/danego rynku zbytu, w Skodzie sądzę że może to być że w pierwszej kolejności ida korporacje co zamawiają dziesiątki/setki samochodów i między to wciskane są samochody indywidualne czy firmowe gdzie zamawia się pojedyncze sztuki.

Dla mnie to jest niesłychane ze zwłaszcza Audi tak dostało przez WLTP.Albo to było celowe zignorowanie albo sporo głów powinno poleciec.Z palet silnikow niektórych modeli zniknęło 80% silnikow.Juz nie mowię o jakiś RSach czy S ale zwykłych modeli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...