Skocz do zawartości

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawe porównanie nowej Fiesty ST z Clio III https://www.pistonheads.com/features/ph-features/renaultsport-clio-200-cup-vs-ford-fiesta-st/39351

 

So where does this leave us? When it comes to the art of properly serious driving, the stuff you and I get our kicks from, the Fiesta can't match the Clio 200 Cup. The green car lacks the turbocharged punch of the ST, but its delicious, informative chassis feels perfectly matched to an engine that so smoothly gains momentum. It never feels out of its depth; instead it fires down a lane, ready and waiting for your next command like a puppy at its ball-wielding owner's heel. It's just a wonderful example of how clever damping and some smart geometry, along with an engine that feels so sweetly matched, can create such a beguiling driver's machine.

 

ClioRSFiestaST_01.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym clio zdecydowanie brakuje mocy... Za to latwo da sie wlozyc motorownie z megane 225... Wtedy jest juz calkiem fajny pakiecik, na tor. W codziemnym uzytkowaniu bedzie raczej meczace przez betonowy zawias

Edytowane przez boorek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 ja miałem 197 dosc dlugo... Ok, moze inaczej jesli mocy jest dosc to jest za ciezkie ;) hamulce, układ kierowniczy i zawieszenie az sie prosi o wiecej mocy... Te 230-260 koni dopiero zaczyna dawac frajde, tyle ze gubi sie charakter N/A...

w

sumie mialem chyba ze 4 sporty najwiecej frajdy dawalo 182, ale to juz zdecydowanie nie auto na codzień, na torze było odrobine wolniejsze jak 197, ale fun factor (czyli to o co chodzi w Fiescie) byl ogromny

Edytowane przez boorek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

197 faktycznie była nieco "ociężała". Tutaj mowa o 200, która ma inną skrzynię i trochę inaczej wystrojony silnik. Jest spora różnica między nimi, jeżeli chodzi o doznania z jazdy. 

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, kubanow napisał:

wczoraj macałem nowego prooced'a (i kilka innych autek)

 

wygląda super, jakość wykonania bardzo wysoka, pierwsze wrażenie - szczenę zbierałem z podłogi

 

fotki wrzuciłem tutaj

 

robilem kiedys jazde probna ceed GT , no nie porwal mnie delikatnie mowiac , za kierownica mozna bylo usnac i trzeszczal srodek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, viggen napisał:

robilem kiedys jazde probna ceed GT , no nie porwal mnie delikatnie mowiac , za kierownica mozna bylo usnac i trzeszczal srodek. 

 

Nowy Ceed jakosciowo to DUZY krok do przodu, warto strawdzic samemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, turdziGT napisał:

 

zakładając że nowa corolla 180KM ma kosztować od 110 do 130kpln + dodatki to takie gti dobrze wyposażone pewnie wyjdzie w okolicach 150-160kpln

powariowali z tymi cenami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej STI ? Od sąsiadów ? Małe, fajne, lekkie, ale czy naprawdę lepsze ? Ja się tylko pytam. W gorszych warunkach drogowych ? STI też potrafi się ślizgać. Slajdy O.K. Wychodzi na to, z praktyki, że potrafię się poślizgać nissanami, peugeotami, 125, 124 i nawet zastawką. Czy to nie jest trochę kwestia ceny ? Bez obrazy. Jeździłem wieloma samochodami, ale na stare moje lata, tylko spięte na stałe czteronapędówki. To, że hatch efektowniej wchodzi w poślizg, to niekoniecznie jest zaleta. Potrafię zrobić ładnego slajda przednionapędowym, tylnonapędowym to żadna łacha, ale czterołapem, to trzeba spróbować ! On wtedy sam jedzie. Przepraszam, że wtrącam się nie w swój temat.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maja podobno problemy z tymi nowymi testami WLTP i dlatego sa opoznienia. Manual bedzie dostepny, moze na popularnych portalach pojawia sie sztuki z (z dsg) odpowiednim wyposazeniem i bedzie mozna w ten sposob cos zanabyc. Tez jestem zainteresowany Polo. 

 

11 godzin temu, kubanow napisał:

 

zakładając że nowa corolla 180KM ma kosztować od 110 do 130kpln + dodatki to takie gti dobrze wyposażone pewnie wyjdzie w okolicach 150-160kpln

powariowali z tymi cenami

 

Samochody rosna wymiarami, maja co raz wiecej wyposazenia, stad te ceny. Spokojnie, moze dojdziemy do cwierc banki za gownianego kompakta. Ba, w zasadzie to chyba juz doszlismy... )

Edytowane przez ponton500
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Skodzie kilka lat temu jak znajomy zamawiał RSa to też czekał ileś miesięcy. W 2013/14 jak myślałem o dupowozie i rozważałem Octavię RS albo mocniejszego Superba to też powiedzieli że 4 miesiące oczekiwania. Do tego chyba dość luźno podchodzą do kwestii dotrzymywania terminów, bo już z kilku źródeł słyszałem że dostawali samochody kilka tyg później.

2 godziny temu, Paweł_P napisał:

Dziwna sprawa z tymi terminami, jest tak duży popyt czy po prostu producenci olewają?

 

30 minut temu, ponton500 napisał:

Maja podobno problemy z tymi nowymi testami WLTP i dlatego sa opoznienia.

Nie wiem czy to testy, bo w BMW zamawiając w październiku odbiór był możliwy jeszcze w tym roku. W Porsche na nowego Macana to samo. W Audi samochód zamówiony w grudniu ponoć odbiór styczeń/luty, a tu niedawno jeszcze przed WLTP na A4 czekało się z 4 miesiące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WLTP namieszało sporo, część silników po dzień dzisiejszy nie pojawiło się w cennikach inne zostały zmodyfikowane, ograniczone parametry. Jednak u niektórych to niewiele zmieniło w kwestii oczekiwania na samochód, a co do wspominanej Skody to ma do miejsce od kilku lat, więc to raczej ilość zamówień/podejście do klienta/danego rynku zbytu, w Skodzie sądzę że może to być że w pierwszej kolejności ida korporacje co zamawiają dziesiątki/setki samochodów i między to wciskane są samochody indywidualne czy firmowe gdzie zamawia się pojedyncze sztuki.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, radekk napisał:

WLTP namieszało sporo, część silników po dzień dzisiejszy nie pojawiło się w cennikach inne zostały zmodyfikowane, ograniczone parametry. Jednak u niektórych to niewiele zmieniło w kwestii oczekiwania na samochód, a co do wspominanej Skody to ma do miejsce od kilku lat, więc to raczej ilość zamówień/podejście do klienta/danego rynku zbytu, w Skodzie sądzę że może to być że w pierwszej kolejności ida korporacje co zamawiają dziesiątki/setki samochodów i między to wciskane są samochody indywidualne czy firmowe gdzie zamawia się pojedyncze sztuki.

Dla mnie to jest niesłychane ze zwłaszcza Audi tak dostało przez WLTP.Albo to było celowe zignorowanie albo sporo głów powinno poleciec.Z palet silnikow niektórych modeli zniknęło 80% silnikow.Juz nie mowię o jakiś RSach czy S ale zwykłych modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...