Skocz do zawartości

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, llkuba napisał:

Ale Ja pisałem o kulturze pracy a nie raporcie TUV :P. W Subaru jak stoje na czerwonym świetle i trzymam ręce na kierownicy to nie czuje drgań. A we Volvo 2.5 T (5cylindrów) ccczzzuuujjjeee jjjjaaaaakkkk teellleeepppppieee iiii mnnnniiieee too deeeneeerwuuujjje. Wsiadam do Subaru i znowu normalnie :)

Dziwne, mialem 2.5T 5 cylindrow i nie bylo zadnych drgan na kierownicy, ani pod tylkiem czuc. Mialem przez chwile silne poszarpywania, ale okazalo sie, ze czujnik cisnienia turbiny padl, moze cos u ciebie nie domaga?

Gdzies byla rozpisa o kulturze i wywazeniu silnikow w podziale na ilosc cylindrow i ich polozenie, boxer wypadal bardzo dobrze, R6 i V12 chyba jeszcze lepiej, R5 i V6 ciut gorzej od boxera.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drgania są minimalne prawie nie odczuwalne wszystko jest OK. Jesteśmy na forum Subaru więc bronie tej marki, czasem żartuje. Wiem, że to jest bardzo dobry silnik od 1500 obr/min ma ponad 300 NM i delikatnie mruczy.

Jak czujnik doładowania padł to moc spadła do ok 180 koni. Mogę tylko napisać, że wtyczki (termometr zew) i same wiązki (tylniej klapy) to nie jest mocna strona S40 AWD. A pomyśleć, że te auto z 2008_9 roku psuje się bardziej niż stary blob 2.5 RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.03.2018 o 11:38, chojny napisał:

Sytuacja jest taka, że teraz te nowe silniki  w porównaniu do starych są jak dzisiejsi wystylizowani picusie piłkarze w porównaniu do Paula Gascoigne'a.

 

Wszystko perfekcyjne, zaplanowane, ogarnięte, wytrenowane, zgodne z normami i wytycznymi... i nudne. A nasz stary 2,5T ma jeszcze pozostałości starych, dobrych nieokiełznanych czasów. 

 

W dniu 23.03.2018 o 07:36, eddie_gt4 napisał:

przypomne tylko, ze Subaru po ca.15 latach produkcji 2.5T nigdy tak i nie przyznalo sie do bledow konstrukcyjnych, nie bylo tez "swiatowej" akcji serwisowej (no chyba ze cos przegapilem)

 

a szkoda, bo silnik w swoim czasie byl swietny (byl chyba nawet wybrany silnkiem roku w swojej kategorii pojemnosciowej)

Forek 2.5XT czy WRX to byly prawdziwe rakiety ongis

 

Jak dla mnie, sytuacja jest taka - stoją obok siebie STI 2,5 MY04 i Focus RS MY17.

STI dłubnięte - kute tłoki, dartony, acl race, ciut inne turbo, dolot, wydech, mapa, lpg :P.

Focus - seryjny.

 

Jeśli chodzi i parametry silnika i jego współpracę z kierowcą to STI niestety nie nadąża za Focusem. Niewiele brakuje na prostej (0-180km to tak z długość auta), ale agresywność Focusa i dostępność Nm od niemal samego dołu miażdży Subaru w jeździe codziennej. Dźwięk - mnie się podoba z zewnątrz jeden i drugi. Ze środka - wolę Focusa bo jest mniej męczący na długim dystansie. Na krótkich oba mają swój odrębny ale ciekawy charakter.

 

Ostateczny wniosek z moich doświadczeń mam taki - w Focusie RS wszystko to co brakuje w STI i trzeba je "dłubać" jest seryjne. Takie życie.

 

Pytanie na koniec - czemu Focus RS a nie nowy STI?

Odpowiedź jest bardzo prosta - różnica w cenie - wynosząca obecnie circa 45-50% ceny Focusa.

Edytowane przez house_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, house_1 napisał:

 

 

Jak dla mnie, sytuacja jest taka - w garażu stoją obok siebie STI 2,5 MY04 i Focus RS MY17.

STI dłubnięte - kute tłoki, dartony, acl race, ciut inne turbo, dolot, wydech, mapa, lpg :P.

Focus - seryjny.

 

Jeśli chodzi i parametry silnika i jego współpracę z kierowcą to STI niestety nie nadąża za Focusem. Niewiele brakuje na prostej (0-180km to tak z długość auta), ale agresywność Focusa i dostępność Nm od niemal samego dołu miażdży Subaru w jeździe codziennej. Dźwięk - mnie się podoba z zewnątrz jeden i drugi. Ze środka - wolę Focusa bo jest mniej męczący na długim dystansie. Na krótkich oba mają swój odrębny ale ciekawy charakter.

 

Ostateczny wniosek z moich doświadczeń mam taki - w Focusie RS wszystko to co brakuje w STI i trzeba je "dłubać" jest seryjne. Takie życie.

 

Pytanie na koniec - czemu Focus RS a nie nowy STI?

Odpowiedź jest bardzo prosta - różnica w cenie - wynosząca obecnie circa 45-50% ceny Focusa.

A ja pomimo różnicy w cenie zdecydowałem się na nowe STI. Mimo rozterek i wielkiego sentymentu do posiadanego kilka lat temu Focusa ST (wiem, oska, ale fantastycznie prowadzące się auto dające sporo frajdy). Zgadzam się ze wszystkim co napisałeś, ale u mnie przeważyło to, ze STI jest "bardziej oryginalny", do tego "odchodzi" takim jak go znamy i za kilka lat nawet obecne wersje (posiadacze "prawdziwych" STI pewnie mnie zlinczują) powinny być ciekawym uzupelnieniem nowoczesności idącej w kierunku hybdryd na ulicach. Dodatkowo, jest trochę większym pojazdem z większym bagażnikiem, zatem pewnie czasem uda mi się namówić rodzine, żeby pojechać tym gdzieś, a nie "rodzinnowozem". Z eksplozja silnika się liczę, jeśli zostanie ze mną tak długo to "zrobi się pod potrzeby". A jak zamarzy się RS, to pewnie da się taki STI, zadbany i bez koszmarnych przebiegów, przyzwoicie sprzedać i na RS starczy :) RS w salonie będzie (i to zapewne poprawiony) STI już nie... 

Setupu Twojego garażu pozytywnie zazdroszczę :) 

Edytowane przez Tsunetomo
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Tsunetomo napisał:

pozytywnie zazdroszczę :) 

 

Tak. Wiem. Jestem chory :mrgreen:........

 

2 godziny temu, Paweł_P napisał:

seryjny dźwięk kompletnie mi się nie podoba :(

 

A mnie i owszem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff..... przebrnąłem przez ględzenie Pertyna i ponieważ miałem okazję zrobić krótki test-drive CTR-em również po autostradzie (niemieckiej :P) to mam kilka uwag (siłą rzeczy porównuję do Focusa RS, bo jechałem nimi w odstępie może godziny tego samego dnia):

 

- najważniejsze w Civicu - fotel, kierownica i pedały są tam gdzie powinny być i są takie jak powinny być. Jeden z najlepszych wozów jeśli chodzi i poprawną pozycję za kierownicą. To ogromna, ale niestety jedyna (wg mnie) zaleta tego wozu (no może poza "międzygazem" przy redukcjach). Gdybym miał kupować wóz tylko po tych parametrach, to wybrałbym Civica. Ale biorę jeszcze parę innych parametrów (niestety dla Hondy) i.....:

 

- auto przy każdej prędkości jest głośne. Nie zaryzykuję tego że silnik i układ kierowniczy zrobili geniusze - bo moim zdaniem nie zrobili - po prostu są na miarę dzisiejszych czasów. Za to stwierdzę z całą pewnością, że wyciszenia nie zrobiono wcale. To moim zdaniem ogromna wada tego pojazdu.

 

- silnik w swej naturze jednak jest zauważalnie mniej agresywny niż w Focusie RS - być może różnica w pojemności robi swoje.

 

- audio - Ford zrobił to lepiej.

 

- Trakcja - z racji konstrukcji napędu Civic nie ma podejścia do Focusa przy niskich temperaturach. Jechałem przy kilku stopniach na plusie i trakcja rwała się nawet na trójce.

Tutaj moim zdaniem było gorzej nawet niż w Mustangu GT a to już niezły wyczyn, bo opony Mustanga słyną z braku przyczepności poniżej 7 stopni.

 

- Spodziewałem się, że chociaż przy prędkościach autostradowych (100+ km/h) przyspieszenia będą lepsze niż w Focusie, z racji mniejszych oporów napędu. Tymczasem jest w/g mnie wolniej i mniej elastycznie. A przy tym mega głośno (nie chodzi o wydech, tylko szumy powietrza i opon).

 

- 4 osobowa  homologacja. Dla mnie to wada, bo podobnie jak Mustangiem cała rodzina nie pojedzie.....

 

Podsumowując - choć Focus ma niefajną pozycję za kierownicą (fotel można ustawić w zakresie wysoko - wyżej - 1 piętro, czego nie znoszę) to z racji napędu i agresji silnika i układu kierowniczego oraz ceny, która aktualnie z racji wyprzedaży jest podobna lub niższa niż Civica Type R w wersji GT przy lepszym wyposażeniu, wybieram Forda.

 

Zaś w kategorii aut 4-osobowych, pozbawionych trakcji na zimno/mokro wybieram Mustanga GT MY2017. Wiem - jako nowy był droższy od CTR-a. Ale różnica w cenie jest znacznie mniejsza niż różnica w odbiorze i w klasie tych dwóch wozów. A mocowo Mustang miażdży Civica :thumbup:. I wyobraźcie sobie, też nie czuć "torque steering" :P. Do tego zasadniczo: może półtorarocznego Mustanga kupimy w cenie nowego CTR-a....

Edytowane przez house_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Guzik3 napisał:

Podobno nowy Focus RS ma mieć około 400KM. Zapowiada się ciekawie, oby tylko wyciągnęli lekcje z wad obecnego modelu.

 

http://www.v10.pl/Nowy,Ford,Focus,RS,powalczy,z,najszybszymi,151715.html

 

Drugi raz chyba tego nie spieprzą ;)

A STI znowu zostanie w tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Paweł_P napisał:

Drugi raz chyba tego nie spieprzą ;)

Najpierw niech naprawią swoje 350KM , a potem niech sie zabierają na 400 , inaczej tego nie widze :) . No i skrzynia szybka by sie przydała , bo na razie to golf ją wyprzedza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, carfit napisał:

Najpierw niech naprawią swoje 350KM , a potem niech sie zabierają na 400 , inaczej tego nie widze :) . No i skrzynia szybka by sie przydała , bo na razie to golf ją wyprzedza ;)

poprzedni chyba był w wersji 400KM, wezmą stary silnik i problem mają rozwiązany:P;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...