Korton Opublikowano 24 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2018 11 godzin temu, llkuba napisał: Ale Ja pisałem o kulturze pracy a nie raporcie TUV . W Subaru jak stoje na czerwonym świetle i trzymam ręce na kierownicy to nie czuje drgań. A we Volvo 2.5 T (5cylindrów) ccczzzuuujjjeee jjjjaaaaakkkk teellleeepppppieee iiii mnnnniiieee too deeeneeerwuuujjje. Wsiadam do Subaru i znowu normalnie Dziwne, mialem 2.5T 5 cylindrow i nie bylo zadnych drgan na kierownicy, ani pod tylkiem czuc. Mialem przez chwile silne poszarpywania, ale okazalo sie, ze czujnik cisnienia turbiny padl, moze cos u ciebie nie domaga? Gdzies byla rozpisa o kulturze i wywazeniu silnikow w podziale na ilosc cylindrow i ich polozenie, boxer wypadal bardzo dobrze, R6 i V12 chyba jeszcze lepiej, R5 i V6 ciut gorzej od boxera. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
llkuba Opublikowano 24 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2018 Drgania są minimalne prawie nie odczuwalne wszystko jest OK. Jesteśmy na forum Subaru więc bronie tej marki, czasem żartuje. Wiem, że to jest bardzo dobry silnik od 1500 obr/min ma ponad 300 NM i delikatnie mruczy. Jak czujnik doładowania padł to moc spadła do ok 180 koni. Mogę tylko napisać, że wtyczki (termometr zew) i same wiązki (tylniej klapy) to nie jest mocna strona S40 AWD. A pomyśleć, że te auto z 2008_9 roku psuje się bardziej niż stary blob 2.5 RS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 25 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2018 (edytowane) W dniu 23.03.2018 o 11:38, chojny napisał: Sytuacja jest taka, że teraz te nowe silniki w porównaniu do starych są jak dzisiejsi wystylizowani picusie piłkarze w porównaniu do Paula Gascoigne'a. Wszystko perfekcyjne, zaplanowane, ogarnięte, wytrenowane, zgodne z normami i wytycznymi... i nudne. A nasz stary 2,5T ma jeszcze pozostałości starych, dobrych nieokiełznanych czasów. W dniu 23.03.2018 o 07:36, eddie_gt4 napisał: przypomne tylko, ze Subaru po ca.15 latach produkcji 2.5T nigdy tak i nie przyznalo sie do bledow konstrukcyjnych, nie bylo tez "swiatowej" akcji serwisowej (no chyba ze cos przegapilem) a szkoda, bo silnik w swoim czasie byl swietny (byl chyba nawet wybrany silnkiem roku w swojej kategorii pojemnosciowej) Forek 2.5XT czy WRX to byly prawdziwe rakiety ongis Jak dla mnie, sytuacja jest taka - stoją obok siebie STI 2,5 MY04 i Focus RS MY17. STI dłubnięte - kute tłoki, dartony, acl race, ciut inne turbo, dolot, wydech, mapa, lpg . Focus - seryjny. Jeśli chodzi i parametry silnika i jego współpracę z kierowcą to STI niestety nie nadąża za Focusem. Niewiele brakuje na prostej (0-180km to tak z długość auta), ale agresywność Focusa i dostępność Nm od niemal samego dołu miażdży Subaru w jeździe codziennej. Dźwięk - mnie się podoba z zewnątrz jeden i drugi. Ze środka - wolę Focusa bo jest mniej męczący na długim dystansie. Na krótkich oba mają swój odrębny ale ciekawy charakter. Ostateczny wniosek z moich doświadczeń mam taki - w Focusie RS wszystko to co brakuje w STI i trzeba je "dłubać" jest seryjne. Takie życie. Pytanie na koniec - czemu Focus RS a nie nowy STI? Odpowiedź jest bardzo prosta - różnica w cenie - wynosząca obecnie circa 45-50% ceny Focusa. Edytowane 25 Marca 2018 przez house_1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 25 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2018 (edytowane) 33 minuty temu, house_1 napisał: Jak dla mnie, sytuacja jest taka - w garażu stoją obok siebie STI 2,5 MY04 i Focus RS MY17. STI dłubnięte - kute tłoki, dartony, acl race, ciut inne turbo, dolot, wydech, mapa, lpg . Focus - seryjny. Jeśli chodzi i parametry silnika i jego współpracę z kierowcą to STI niestety nie nadąża za Focusem. Niewiele brakuje na prostej (0-180km to tak z długość auta), ale agresywność Focusa i dostępność Nm od niemal samego dołu miażdży Subaru w jeździe codziennej. Dźwięk - mnie się podoba z zewnątrz jeden i drugi. Ze środka - wolę Focusa bo jest mniej męczący na długim dystansie. Na krótkich oba mają swój odrębny ale ciekawy charakter. Ostateczny wniosek z moich doświadczeń mam taki - w Focusie RS wszystko to co brakuje w STI i trzeba je "dłubać" jest seryjne. Takie życie. Pytanie na koniec - czemu Focus RS a nie nowy STI? Odpowiedź jest bardzo prosta - różnica w cenie - wynosząca obecnie circa 45-50% ceny Focusa. A ja pomimo różnicy w cenie zdecydowałem się na nowe STI. Mimo rozterek i wielkiego sentymentu do posiadanego kilka lat temu Focusa ST (wiem, oska, ale fantastycznie prowadzące się auto dające sporo frajdy). Zgadzam się ze wszystkim co napisałeś, ale u mnie przeważyło to, ze STI jest "bardziej oryginalny", do tego "odchodzi" takim jak go znamy i za kilka lat nawet obecne wersje (posiadacze "prawdziwych" STI pewnie mnie zlinczują) powinny być ciekawym uzupelnieniem nowoczesności idącej w kierunku hybdryd na ulicach. Dodatkowo, jest trochę większym pojazdem z większym bagażnikiem, zatem pewnie czasem uda mi się namówić rodzine, żeby pojechać tym gdzieś, a nie "rodzinnowozem". Z eksplozja silnika się liczę, jeśli zostanie ze mną tak długo to "zrobi się pod potrzeby". A jak zamarzy się RS, to pewnie da się taki STI, zadbany i bez koszmarnych przebiegów, przyzwoicie sprzedać i na RS starczy RS w salonie będzie (i to zapewne poprawiony) STI już nie... Setupu Twojego garażu pozytywnie zazdroszczę Edytowane 25 Marca 2018 przez Tsunetomo 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_P Opublikowano 25 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2018 Ja chyba też bym wybrał Fokę, ale od razu zmieniłbym wydech bo seryjny dźwięk kompletnie mi się nie podoba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 25 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2018 5 godzin temu, Tsunetomo napisał: pozytywnie zazdroszczę Tak. Wiem. Jestem chory ........ 2 godziny temu, Paweł_P napisał: seryjny dźwięk kompletnie mi się nie podoba A mnie i owszem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 31 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2018 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 31 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2018 (edytowane) Uff..... przebrnąłem przez ględzenie Pertyna i ponieważ miałem okazję zrobić krótki test-drive CTR-em również po autostradzie (niemieckiej ) to mam kilka uwag (siłą rzeczy porównuję do Focusa RS, bo jechałem nimi w odstępie może godziny tego samego dnia): - najważniejsze w Civicu - fotel, kierownica i pedały są tam gdzie powinny być i są takie jak powinny być. Jeden z najlepszych wozów jeśli chodzi i poprawną pozycję za kierownicą. To ogromna, ale niestety jedyna (wg mnie) zaleta tego wozu (no może poza "międzygazem" przy redukcjach). Gdybym miał kupować wóz tylko po tych parametrach, to wybrałbym Civica. Ale biorę jeszcze parę innych parametrów (niestety dla Hondy) i.....: - auto przy każdej prędkości jest głośne. Nie zaryzykuję tego że silnik i układ kierowniczy zrobili geniusze - bo moim zdaniem nie zrobili - po prostu są na miarę dzisiejszych czasów. Za to stwierdzę z całą pewnością, że wyciszenia nie zrobiono wcale. To moim zdaniem ogromna wada tego pojazdu. - silnik w swej naturze jednak jest zauważalnie mniej agresywny niż w Focusie RS - być może różnica w pojemności robi swoje. - audio - Ford zrobił to lepiej. - Trakcja - z racji konstrukcji napędu Civic nie ma podejścia do Focusa przy niskich temperaturach. Jechałem przy kilku stopniach na plusie i trakcja rwała się nawet na trójce. Tutaj moim zdaniem było gorzej nawet niż w Mustangu GT a to już niezły wyczyn, bo opony Mustanga słyną z braku przyczepności poniżej 7 stopni. - Spodziewałem się, że chociaż przy prędkościach autostradowych (100+ km/h) przyspieszenia będą lepsze niż w Focusie, z racji mniejszych oporów napędu. Tymczasem jest w/g mnie wolniej i mniej elastycznie. A przy tym mega głośno (nie chodzi o wydech, tylko szumy powietrza i opon). - 4 osobowa homologacja. Dla mnie to wada, bo podobnie jak Mustangiem cała rodzina nie pojedzie..... Podsumowując - choć Focus ma niefajną pozycję za kierownicą (fotel można ustawić w zakresie wysoko - wyżej - 1 piętro, czego nie znoszę) to z racji napędu i agresji silnika i układu kierowniczego oraz ceny, która aktualnie z racji wyprzedaży jest podobna lub niższa niż Civica Type R w wersji GT przy lepszym wyposażeniu, wybieram Forda. Zaś w kategorii aut 4-osobowych, pozbawionych trakcji na zimno/mokro wybieram Mustanga GT MY2017. Wiem - jako nowy był droższy od CTR-a. Ale różnica w cenie jest znacznie mniejsza niż różnica w odbiorze i w klasie tych dwóch wozów. A mocowo Mustang miażdży Civica . I wyobraźcie sobie, też nie czuć "torque steering" . Do tego zasadniczo: może półtorarocznego Mustanga kupimy w cenie nowego CTR-a.... Edytowane 31 Marca 2018 przez house_1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol Maciejewski Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Hmm dziwne w większości recenzji ctr wypada lepiej niż focus rs, no i objezdza focusa na suchym torze, ale każdy może mieć swoje subiektywne zdanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irektob Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Mnie Focusik RS bardzo się podoba,oj bardzo bardzo i może zagości koło STI,ale nie w zamian!.......i tela Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzik3 Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Podobno nowy Focus RS ma mieć około 400KM. Zapowiada się ciekawie, oby tylko wyciągnęli lekcje z wad obecnego modelu. http://www.v10.pl/Nowy,Ford,Focus,RS,powalczy,z,najszybszymi,151715.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_P Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2018 2 godziny temu, Guzik3 napisał: Podobno nowy Focus RS ma mieć około 400KM. Zapowiada się ciekawie, oby tylko wyciągnęli lekcje z wad obecnego modelu. http://www.v10.pl/Nowy,Ford,Focus,RS,powalczy,z,najszybszymi,151715.html Drugi raz chyba tego nie spieprzą A STI znowu zostanie w tyle... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pyzo Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Nowy Rs najwczesniej w 2022 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Teraz, Paweł_P napisał: Drugi raz chyba tego nie spieprzą Najpierw niech naprawią swoje 350KM , a potem niech sie zabierają na 400 , inaczej tego nie widze . No i skrzynia szybka by sie przydała , bo na razie to golf ją wyprzedza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pyzo Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Najpierw niech naprawią swoje 350KM , a potem niech sie zabierają na 400 , inaczej tego nie widze . No i skrzynia szybka by sie przydała , bo na razie to golf ją wyprzedza Zrobil Ford akcje serwisowa i problemow juz nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2018 1 godzinę temu, carfit napisał: Najpierw niech naprawią swoje 350KM , a potem niech sie zabierają na 400 , inaczej tego nie widze . No i skrzynia szybka by sie przydała , bo na razie to golf ją wyprzedza poprzedni chyba był w wersji 400KM, wezmą stary silnik i problem mają rozwiązany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QbaqBA Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2018 14 godzin temu, carfit napisał: No i skrzynia szybka by sie przydała , bo na razie to golf ją wyprzedza Nieeeee! Niech zostawią manual! Ewentualnie niech dadzą wybór... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Oglądałem I30N czy jak to tam się nazywa, w tym gaciowym kolorze bardzo fajnie, jak dla mnie jeden z ładniejszych HH, przynajmniej tych mniej ekstremalnych 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burton Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Fiesta st 22 tys euro, 2 mniej od polo. u nas cena powinna być 80 tys. p.s fiesta manual, polo dsg pozostaje kwestia wyposażenia i ceny opcji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Polo latem albo najpóźniej na jesieni będzie także w manualu więc cena może być bardzo konkurencyjna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Zaciekawiła mnie Ateca Cupra, zgrabne autko, ciekawe w jakiej będzie cenie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krist Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Dzisiaj w Car Magazine twierdzą ze nie będzie opcji awd w focusie nowym, nie ma miejsca na wał napędowy, a ford pracuje z SKG nad systemem wykorzystującym 2 silniki elektryczne z tyłu do rs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Teraz to będzie Cupra Ateca. Seat tworzy dla sportowych modeli oddzielna markę. Na żywo jak dla mnie nawet ciekawiej wyglada niż na zdjęciach. Póki co nie wiadomo zbytnio nic, ani jaka cena, ani kiedy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 W dniu 5.04.2018 o 21:43, Pyzo napisał: Nowy Rs najwczesniej w 2022 I po lifcie modelu, który aktualnie wchodzi na rynek. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pyzo Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Dzisiaj w Car Magazine twierdzą ze nie będzie opcji awd w focusie nowym, nie ma miejsca na wał napędowy, a ford pracuje z SKG nad systemem wykorzystującym 2 silniki elektryczne z tyłu do rs Rozne koncepcje sa brane pod uwage Ta nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się