Jump to content

Hot Hatch Hysteria


Recommended Posts

Może to raczej warm sedan niż hot hatch, ale uprzejmie donoszę, że potestowałem sobie Alfę Giulię Veloce.

Baaaaaardzo ładne i przyjemne auto, które może osiągami na papierze nie przebija niemieckiej konkurencji, natomiast daje niesamowitą frajdę z jazdy w porównaniu do np BMW 330 czy choćby mojego LGT i do tego poczucie, że jedzie się bardzo fajnym a nie trochę nudnawym samochodem.

Wspaniały wygląd, wspaniałe klimatyczne wnętrze, genialnie zaprogramowana skrzynia ZF (reaguje natychmiast i kopie w plecy) z boskimi wielkimi aluminiowymi łopatkami, doskonałe fotele, fantastyczny układ kierowniczy. Napęd 4x4 na tyle ile udało mi się sprawdzić na mokrym działa co najmniej tak samo dobrze jak w LGT.

Gdyby miał się czepiać, to trochę dźwięk nijaki, ale to w końcu tylko R4, no i trochę ciasnawo z tyłu (dzieciaki przyzwyczajone do przepastnego LGT).

Z braku Levorga 2.0, chyba po 11 latach wierności zdradzę Subaru i dam szansę Alfie...

 

 

 

  • Like 2
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
  • Replies 10.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mój ci on!   Może i nie zupełnie hot-hatch, ale to jest autko, które bardzo mi przypadło do gustu i na które od dawna ostrzyłem zęby    Udało się wyrwać jedną z ostatnich nie-hybryd

Focus RS mk3   Popełniłem tutaj małą recenzję po najechaniu 10 000 km więc idąc za ciosem chciałbym podzielić się moimi wrażeniami po 30 000 km.   Zacznijmy od sprawy najbardziej w

Jako przywołany do tablicy nieco się wypowiem     7 lat jeździłem Imprezą GT, teraz od 1,5 roku jeżdżę Focusem RS MK3. Gdy rozglądaliśmy się za czymś fajnym, z napędem na cztery koła, RS ma

Posted Images

Wygląda na to że nowe RS wykazuje właściwe tendencje.Kiefy trzeba jedzie jak po szynach ale da się też trochę pofantazjowac ja się ma ochotę......

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Bosman napisał:

Z braku Levorga 2.0, chyba po 11 latach wierności zdradzę Subaru i dam szansę Alfie...

i nie będziesz zawiedziony!

moja szacowna Małżonka pomyka co prawda dieslem, ale i on w Giulii robi robotę. Zgadzam się z wszystkim co napisałeś - świetne auto, z którego się nie chce wysiadać.

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, turdziGT napisał:

Wygląda na to że nowe RS wykazuje właściwe tendencje.Kiefy trzeba jedzie jak po szynach ale da się też trochę pofantazjowac ja się ma ochotę......

na tym filmikukilkukrotnie wydaje się jakby go przodem wypychało, I to dość mocno.  No i może dlatego że moje ostatnie auot z turbo to było e9 po nie-ASO, ale wydaje się jakby to uto nie bardzo chciało przyśpieszać, jakby momentu brakowało

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Bosman napisał:

Może to raczej warm sedan niż hot hatch, ale uprzejmie donoszę, że potestowałem sobie Alfę Giulię Veloce.

Baaaaaardzo ładne i przyjemne auto, które może osiągami na papierze nie przebija niemieckiej konkurencji, natomiast daje niesamowitą frajdę z jazdy w porównaniu do np BMW 330 czy choćby mojego LGT i do tego poczucie, że jedzie się bardzo fajnym a nie trochę nudnawym samochodem.

Wspaniały wygląd, wspaniałe klimatyczne wnętrze, genialnie zaprogramowana skrzynia ZF (reaguje natychmiast i kopie w plecy) z boskimi wielkimi aluminiowymi łopatkami, doskonałe fotele, fantastyczny układ kierowniczy. Napęd 4x4 na tyle ile udało mi się sprawdzić na mokrym działa co najmniej tak samo dobrze jak w LGT.

Gdyby miał się czepiać, to trochę dźwięk nijaki, ale to w końcu tylko R4, no i trochę ciasnawo z tyłu (dzieciaki przyzwyczajone do przepastnego LGT).

Z braku Levorga 2.0, chyba po 11 latach wierności zdradzę Subaru i dam szansę Alfie...

Z takimi opiniami zapraszam tutaj ;)

 

 

 

Link to post
Share on other sites
Wygląda na to że nowe RS wykazuje właściwe tendencje.Kiefy trzeba jedzie jak po szynach ale da się też trochę pofantazjowac ja się ma ochotę......    

 

 

 

 

 Póki co to o tym samochodzie ciągle nic nie wiadomo. To co jest dostępne w necie to tak naprawdę można o kant dupy rozbić.

Nie ma odpowiedzi na najważniejsze pytanie, czy ten model jest lepszy/szybszy od poprzednika (bo już mało kto się łudzi że jest lepszy od Civica Type R).

Renault pokazuje jakieś nic nie wnoszące piękne ujęcia z toru albo reklamy gdzie samochodem jeździ narciarz, kolarz czy inny surfer. Ewentualnie PRowy bełkot.

Póki co jestem rozczarowany. Do tego stopnia, że ciężko mi uzasadnić wymianę mojej meganki na nowszy model. Trzeba czekać na wersję Trophy.

 

A co do dyskusji co jest „bardziejsze” ośka czy AWD to możemy się tutaj przerzucać regulaminami F1, WEC, Dakar czy WRC, które i tak nic do dyskusji merytorycznego nie wnoszą. Skończy się na wbijaniu szpili jeden drugiemu i łapaniu za słówka.

Jak dla mnie wniosek jest jeden. Dobremu kierowcy ośka nie będzie przeszkadzała, kiepskiemu AWD nie pomoże

 

 

 

 

 

  • Upvote 4
Link to post
Share on other sites
W dniu 23.01.2018 o 06:53, elmo napisał:

 

Cóż, dziś dostałem info z ASO Ford, że w Polsce jest akcja serwisowa na UPG w RS-ie. Kto by pomyślał :mrgreen:....

Link to post
Share on other sites

Coś tam o RSie wiem więcej niż zwykły śmiertelnik i idę o zakład, że po tej akcji serwisowej padnie wiele silników. Już tłumaczę...

 

...foka RS 3 generacji miała po cichu udoskonalone turbo, bo w pierwszej wersji (niestety nie wiem do jakiej daty była ona wsadzana) niefortunnie zaprojektowano przewód odpływu oleju. Wystarczy go mocniej, przypadkowo poruszyć podczas serwisu w okolicach turbo, aby się częściowo zatkał. W wyniku tego olej nie wraca do silnika i zostaje zatarty silnik.

 

Akcja serwisowa polegać będzie na wymianie uszczelki lub także głowicy. Czynności te jak najbardziej wpisują się w niebezpieczeństwo poruszenia rurki od turbo, co, daję sobie łapę uciąć, wielokrotnie będzie miało miejsce. Zacznie się festiwal pod tytułem „zatarte silniki po akcji serwisowej”.

 

A tutaj taki mały dowodzik z serwisówki Forda (tej odnośnie akcji serwisowej RS). Żółty trójkącik uczula serwisantów przed łatwym uszkodzeniem rurki od turbo. Już widzę jak będą na to uważać ((((:

 

 

821A9E38-3B0F-4BF3-9C1E-EB8CB4D211B1.jpeg

  • Like 2
  • Confused 1
Link to post
Share on other sites

Jaki jest potencjal takiego stockowego silnika w RS3 Focusie zakladajac ze problemy z UPG zostana rozwiazane? Mozna dmuchnac pod 400 km i 550nm?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Tomek Tomko napisał:

niefortunnie zaprojektowano przewód odpływu oleju. Wystarczy go mocniej, przypadkowo poruszyć podczas serwisu w okolicach turbo, aby się częściowo zatkał. W wyniku tego olej nie wraca do silnika i zostaje zatarty silnik.

 

Chyba może doprowadzić do zatarcia sprężarki, a nie silnika.

 

Link to post
Share on other sites
W dniu 6.12.2017 o 13:22, Xawery1939 napisał:

....a Subaru nie śpi

 

Kto mi  przetłumaczy lub ewentualnie powie czy była mowa że  pozostanie manual ,normalny ręczny i silnik spalinowy

Edited by AK80
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Kambol napisał:

Ciekawe ma(?) lusterka ten koncept... :ph34r:

Zepwne to tylko obudowa kamerek i obraz z tych lusterek juz w srodku na ktoryms z kolei ekranie.

Link to post
Share on other sites
W dniu 25.01.2018 o 19:00, house_1 napisał:

Cóż, dziś dostałem info z ASO Ford, że w Polsce jest akcja serwisowa na UPG w RS-ie. Kto by pomyślał :mrgreen:....

Poszły konie po betonie, w Polsce ponad 400 samochodów, w sumie w Europie ponad 13k...;]

Link to post
Share on other sites
W dniu 28.01.2018 o 17:32, AK80 napisał:

Kto mi  przetłumaczy lub ewentualnie powie czy była mowa że  pozostanie manual ,normalny ręczny i silnik spalinowy

Nie marudź ;)...tylko zamawiaj Limited Edition....

 

Link to post
Share on other sites
36 minut temu, radekk napisał:

nie pojawiło się w tym wątku

ideą, że skrzynkę na kartofle da się zelektryfikować..... BMW aktywnie włączyło się w „elektryczną” rewolucję rynku HH. 

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, WRC fan napisał:

Poszły konie po betonie, w Polsce ponad 400 samochodów, w sumie w Europie ponad 13k...;]

400 Fok RS w Polsce? Wow. :o
 

Link to post
Share on other sites
Cytat

ideą, że skrzynkę na kartofle da się zelektryfikować..... BMW aktywnie włączyło się w „elektryczną” rewolucję rynku HH.

 

 

Jakby ten silnik był jeszcze z 50 koni mocniejszy to nawet ciekawa opcja. Zamontować tylko szersze koła i będzie to jechało całkiem nieźle. Kształt skrzynki jest bardzo wygodny w mieście a HH to nie tylko jazda po torze ale przede wszystkim codzienna eksploatacja.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...