burton Opublikowano 22 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2018 Też uważam że fiesta jest super ale civic to inna klasa... idąc tym tropem można powiedzieć że polo gti lepsze od golfa gti, clio rs od megane rs itd bo lżejsze i zwrotniejsze, a przyspiesza po modach tak samo.... a zapakujecie w fieste rodzine na wakacje? Bo w civica tak;) porównujcie w obrębie danej klasy... faktem jest, że fiesta st z ceną od 72 nie miała konkurencji.... za to nowa wchodzi z pojemnością 1.5 i 3 cylindrami....;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nosek kreseczka Opublikowano 22 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2018 Godzinę temu, matros1 napisał: mocno średnich oponach zimowych i Megankę ze szperą i na dobrej zimówce Opona robi najwieksza różnice kolego 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 22 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2018 Dlatego napisałem że z tym nie jedzie jak jest mokro, zimno itd. to nie do końca jest tak. Na dobrej oponie, poszperowana ośka jedzie po śliskim zupełnie przyzwoicie. Co udowadniają międzyinnymi chłopaki w ośkach na SuperOES. Napęd 4x4 nie jest żadnym gwarantem trakcji, dobrej czy bezpiecznej zabawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spiochu Opublikowano 22 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2018 (edytowane) Cytat Trzeba chyba powiedzieć chłopakom z Civiców i Clio żeby przestali okupować pierwszą 10 na mokrych/śliskich Kieleckich SuperOES’ach. Na bank nie czytali tego wątku Gdzieś w tym wątku wklejałem jakie czasy robiłem Meganką w Kielcach w stojącej wodzie i zestawieniu z 4x4. W Ułężu na śniegu też się dobrze bawiłem i ganiałem teoretycznie sprawniejsze w tych warunkach 4x4. Mam w domu Subaru na otwartych dyfrach i mocno średnich oponach zimowych i Megankę ze szperą i na dobrej zimówce. Paradoksalnie to w tym drugim czuję się bezpieczniej i prowadzi się lepiej. Pewnie że jak porównać tzw. „apples to apples” gdzie ten sam kierowca, w poszperowanej ośce i 4x4, oba o podobnej mocy, będzie robił czasy to ośka przegra. Ale czy da mniej frajdy, nie będzie jechało lub będzie dramat? Mam inne zdanie. Profi kierowcy + profi opony (rozgrzane slicki lub deszczowe) to trochę inna sytuacja niż amator na drogowych oponach. Jeśli dobrze kojarzę wygrywają też te starsze (mniejsze i lżejsze Civiki) Ja przedstawiłem problem z punktu widzenia laika, którego FWD jak jest zimno potrafi się ślizgać na 3 biegu na suchym asfalcie, mimo dobrych opon zimowych. Nie mam szpery ale pisałem o przyspieszaniu na prostej, więc chyba nie jest to wielka różnica. Zakładam również, że Civic jest dużo lepszym autem ale też sporo mocniejszym, więc pewnie będzie ślizgał się podobnie. Cytat Też uważam że fiesta jest super ale civic to inna klasa... idąc tym tropem można powiedzieć że polo gti lepsze od golfa gti, clio rs od megane rs itd bo lżejsze i zwrotniejsze, a przyspiesza po modach tak samo.... a zapakujecie w fieste rodzine na wakacje? Bo w civica tak;) porównujcie w obrębie danej klasy... To już nie tylko kwestia budżetu ale i preferencji. Jeśli chodzi o wymiary dla mnie lepsza jest klasa B. Wnętrze pozwoli mi zmieścić rodzinę. (tak to możliwe, wiozłem szwagra, siostrę i ich 2 dzieci + bagaże) a mniejszym autem wygodniej parkować. Zawsze mogę też dać boxa na dach jakby było mało. Jedyne co mi przeszkadza to brak drzwi z tyłu ale w compactach też to się zdarza. Compacty mają natomiast lepsze (większe) silniki, szpery i bardziej zaawansowane zawieszenie i tego w klasie B brakuje. Dopiero jednak napęd na obie osie drastycznie zmienia sytuację i zachęca do wyboru w klasie wyżej. Idealne dla mnie byłoby auto klasy B/B+ (czyli ok. 4-4,1m długości) i 2.0t awd. Szkoda że nie produkują takich bo każdy klient woli teraz auto większe. Edytowane 22 Stycznia 2018 przez Spiochu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pegi Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 31 minut temu, Spiochu napisał: Idealne dla mnie byłoby auto klasy B/B+ (czyli ok. 4-4,1m długości) i 2.0t awd Takie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 Albo takie https://moto.wp.pl/audi-a1-quattro-dla-333-szczesliwcow-6068760162006145a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spiochu Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 (edytowane) Tak, całkiem podobne. Fiesta proto to dobry przykład tylko chodzi mi o bardziej cywilną wersję (5d, normalne wygłuszenie) no i nie za 400k zł No tak zapomniałem o Audi S1, jest nawet 5D. (widzieliście gdziekolwiek używki?) Tylko czemu ono waży tyle samo co S3? Edytowane 23 Stycznia 2018 przez Spiochu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 Ford chyba poradził sobie z problemem: https://jalopnik.com/ford-finally-issued-a-fix-for-the-failing-focus-rs-head-1822313028 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xawery1939 Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 (edytowane) 16 godzin temu, Karol Maciejewski napisał: wi wiekszosci testow jest szybszy nie chce mi sie w robocie szukac wiecej , ale widzialem jeszcze ze 3 porownania gdzie lepiej CTR wypadl na torze Teoria względności....trudno odnieść się do materiału , który zamieściłeś ......zupełnie inne warunki na torze Jeśli .....Civic jest taki cacy ....to dlaczego ostatnia wygrana w rajdach samochodu z napędem na jedną oś to rok 1985 ......dlaczego auta LMP1 z WEC mają napęd na 4 koła....? Audi po prezentacji ....quattro...na początku lat 80' zaczęło manifestować pod hasłem "Przewaga dzięki technice"...i proszę poprawcie mnie ale chyba nadal je stosuje w swoich reklamach... Z niezawodnością też bywa rożnie https://jalopnik.com/honda-claims-no-specific-problems-in-2017-civic-type-r-1819683205 12 godzin temu, matros1 napisał: Napęd 4x4 nie jest żadnym gwarantem trakcji, dobrej czy bezpiecznej zabawy. Gwarantem?..... Na tym świecie pewne są tylko śmierć i podatki. Edytowane 23 Stycznia 2018 przez Xawery1939 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 1 godzinę temu, elmo napisał: Ford chyba poradził sobie z problemem: https://jalopnik.com/ford-finally-issued-a-fix-for-the-failing-focus-rs-head-1822313028 To się jeszcze okaże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burton Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 8 godzin temu, Spiochu napisał: Idealne dla mnie byłoby auto klasy B/B+ (czyli ok. 4-4,1m długości) i 2.0t awd Hyundai Kona 1.6 T-GDI 7DCT 4WD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 9 minut temu, sluf napisał: To się jeszcze okaże No przecież napisałem "chyba" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xawery1939 Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 8 minut temu, sluf napisał: To się jeszcze okaże To się nazywa ......rachunek kosztów cyklu życia produktu ....producenci wychodzą z zasady, że ...nic nie jest wieczne, ani dane raz na zawsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boryster Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 (edytowane) 10 godzin temu, Spiochu napisał: Idealne dla mnie byłoby auto klasy B/B+ (czyli ok. 4-4,1m długości) i 2.0t awd. Szkoda że nie produkują takich bo każdy klient woli teraz auto większe. https://goo.gl/images/G5vret Bedzie właśnie wymiarami B+ bo będzie większy od golfa 3.bagażnik 350 l. 5 drzwi ,szpera i cena poniżej 100tys. Edytowane 23 Stycznia 2018 przez Boryster Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 Jeśli .....Civic jest taki cacy ....to dlaczego ostatnia wygrana w rajdach samochodu z napędem na jedną oś to rok 1985 ......dlaczego auta LMP1 z WEC mają napęd na 4 koła....?Audi po prezentacji ....quattro...na początku lat 80' zaczęło manifestować pod hasłem "Przewaga dzięki technice"...i proszę poprawcie mnie ale chyba nadal je stosuje w swoich reklamach... W F1 jeżdżą z napędem na jedną oś a najtrudniejszy maraton terenowy świata trzeci raz z rzędu wygrywa samochód z napędem na tył ... i czego to dowodzi? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 14 minut temu, matros1 napisał: W F1 jeżdżą z napędem na jedną oś F1 ze swoimi wymogami, uwarunkowaniami technicznymi, historią i specyfiką nieco ciężko zaadaptować do dystkusji o Hot Hatchach... 15 minut temu, matros1 napisał: najtrudniejszy maraton terenowy świata trzeci raz z rzędu wygrywa samochód z napędem na tył ... i czego to dowodzi? Dowodzi bardzo dobrego kierowcy w zespole i odrobiny szczęścia. Fizyki nie oszukamy. Zdrówka! Luke 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosman Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 52 minuty temu, matros1 napisał: W F1 jeżdżą z napędem na jedną oś a najtrudniejszy maraton terenowy świata trzeci raz z rzędu wygrywa samochód z napędem na tył ... i czego to dowodzi? Dowodzi tego, że wszystko zależy od wielu różnych okoliczności i regulaminów :-) W F1 4x4 zabronione regulaminem. W Dakarze ośki w celu wyrównania szans mają regulaminowo dopuszczoną dużo mniejszą masę i dużo większy skok zawieszenia niż 4x4 + kiedyś miały (nie wiem czy nadal mają) dopuszczony system automatycznej regulacji ciśnienia w oponach. A BTW, to ośka ostatni raz wygrała w WRC bodaj w 1999 roku (Xsara Kit Car), a nie w 1985 jak pisał kolega Xawery. A już w 2000r. przestała wygrywać, bo dołożyli ośkom masy minimalnej. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xawery1939 Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 (edytowane) 2 godziny temu, matros1 napisał: W F1 jeżdżą z napędem na jedną oś a najtrudniejszy maraton terenowy świata trzeci raz z rzędu wygrywa samochód z napędem na tył ... i czego to dowodzi? ...że w F1 trudno szukać AWD .......że patrząc na historię rajdów TERENOWYCH znakomita większość ówcześnie startujących i wygrywających HH miała napęd 4x4....a żeby zrównoważyć przewagę "Zespołów marzeń" dano szansę konstrukcjom typu Schlesser-Renault Buggy...w co znakomicie wpisał się Team Peugeot total ze swoim kosmicznym budżetem BTW tym bardziej należy docenić wynik J.Przygońskiego w tegorocznej edycji Dakaru i jego 1 miejsce w klasie T1.2 1 godzinę temu, Bosman napisał: BTW, to ośka ostatni raz wygrała w WRC bodaj w 1999 roku (Xsara Kit Car), Dzięki za poprawienie.... Edytowane 23 Stycznia 2018 przez Xawery1939 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 Także specyfika wielu odcinków specjalnych, na których napęd awd nie ma już takiej przewagi. Quady tylno napędowe też są znacznie szybsze od 4x4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xawery1939 Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 (edytowane) Ale zejdźmy na ziemię, temat HH ....i warunków jak za oknem ...bliskiej nam szerokości geograficznej....tak..tak wiem że to nie Type-R 2018 Edytowane 23 Stycznia 2018 przez Xawery1939 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 F1 ze swoimi wymogami, uwarunkowaniami technicznymi, historią i specyfiką nieco ciężko zaadaptować do dystkusji o Hot Hatchach... Podobnie jak LMP1 z WEC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol Maciejewski Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 44 minuty temu, Xawery1939 napisał: Ale zejdźmy na ziemię, temat HH ....i warunków jak za oknem ...bliskiej nam szerokości geograficznej....tak..tak wiem że to nie Type-R 2018 nikt nie kwestionuje, ze w takich warunkach tak to bedzie wygladac, latem by bylo inaczej, zwlaszcza na szybkim torze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_P Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 59 minut temu, Xawery1939 napisał: Ale zejdźmy na ziemię, temat HH ....i warunków jak za oknem ...bliskiej nam szerokości geograficznej....tak..tak wiem że to nie Type-R 2018 Czy i się wydaje czy jakoś strasznie wolno jadą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 Godzinę temu, Xawery1939 napisał: .że w F1 trudno szukać AWD https://en.wikipedia.org/wiki/Four-wheel_drive_in_Formula_One Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xawery1939 Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 Godzinę temu, matros1 napisał: Podobnie jak LMP1 z WEC Z drobną różnicą....w Prototyp Le Mans 1 można wystawić 2WD 49 minut temu, Karol Maciejewski napisał: latem by bylo inaczej, zwlaszcza na szybkim torze Ahhhhh...... by było ...If I were a rich man, Ya ha deedle deedle, bubba bubba deedle deedle dum.... Chyba zgodzisz się, że nie zapewnimy powtarzalnych, idealnych warunków ... i szybciej pewnie będzie nas stać na garaż pełen różnych zabawek....niż zaczniemy kreować pogodę 53 minuty temu, matros1 napisał: https://en.wikipedia.org/wiki/Four-wheel_drive_in_Formula_One To miło, że sobie sam odpowiedziałeś .......tak dzisiaj trudno szukać pojazdów z AWD w F1......doczytaj, że FISA zakazała w 82' konstrukcji z 4WD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się