Skocz do zawartości

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

Też uważam że fiesta jest super ale civic to inna klasa... idąc tym tropem można powiedzieć że polo gti lepsze od golfa gti, clio rs od megane rs itd bo lżejsze i zwrotniejsze, a przyspiesza po modach tak samo.... a zapakujecie w fieste rodzine na wakacje? Bo w civica tak;)

porównujcie w obrębie danej klasy...

faktem jest, że fiesta st z ceną od 72 nie miała konkurencji....

za to nowa wchodzi z pojemnością 1.5 i 3 cylindrami....;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego napisałem że z tym nie jedzie jak jest mokro, zimno itd. to nie do końca jest tak. Na dobrej oponie, poszperowana ośka jedzie po śliskim zupełnie przyzwoicie. Co udowadniają międzyinnymi chłopaki w ośkach na SuperOES. Napęd 4x4 nie jest żadnym gwarantem trakcji, dobrej czy bezpiecznej zabawy.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Trzeba chyba powiedzieć chłopakom z Civiców i Clio żeby przestali okupować pierwszą 10 na mokrych/śliskich Kieleckich SuperOES’ach. Na bank nie czytali tego wątku ;)

Gdzieś w tym wątku wklejałem jakie czasy robiłem Meganką w Kielcach w stojącej wodzie i zestawieniu z 4x4. W Ułężu na śniegu też się dobrze bawiłem i ganiałem teoretycznie sprawniejsze w tych warunkach 4x4.

Mam w domu Subaru na otwartych dyfrach i mocno średnich oponach zimowych i Megankę ze szperą i na dobrej zimówce. Paradoksalnie to w tym drugim czuję się bezpieczniej i prowadzi się lepiej.
Pewnie że jak porównać tzw. „apples to apples” gdzie ten sam kierowca, w poszperowanej ośce i 4x4, oba o podobnej mocy, będzie robił czasy to ośka przegra. Ale czy da mniej frajdy, nie będzie jechało lub będzie dramat? Mam inne zdanie.

 

Profi kierowcy + profi opony (rozgrzane slicki lub deszczowe) to trochę inna sytuacja niż amator na drogowych oponach. Jeśli dobrze kojarzę wygrywają też te starsze (mniejsze i lżejsze Civiki)

 

Ja przedstawiłem problem z punktu widzenia laika,  którego FWD jak jest zimno potrafi się ślizgać na 3 biegu na suchym asfalcie, mimo dobrych opon zimowych. Nie mam szpery ale pisałem o przyspieszaniu na prostej, więc chyba nie jest to wielka różnica. Zakładam również, że Civic jest dużo lepszym autem ale też sporo mocniejszym, więc pewnie będzie ślizgał się podobnie.

 

Cytat

Też uważam że fiesta jest super ale civic to inna klasa... idąc tym tropem można powiedzieć że polo gti lepsze od golfa gti, clio rs od megane rs itd bo lżejsze i zwrotniejsze, a przyspiesza po modach tak samo.... a zapakujecie w fieste rodzine na wakacje? Bo w civica tak;)

porównujcie w obrębie danej klasy...

 

To już nie tylko kwestia budżetu ale i preferencji. Jeśli chodzi o wymiary dla mnie lepsza jest klasa B.

Wnętrze pozwoli mi zmieścić rodzinę. (tak to możliwe, wiozłem szwagra, siostrę i ich 2 dzieci + bagaże) a mniejszym autem wygodniej parkować.

Zawsze mogę też dać boxa na dach jakby było mało. Jedyne co mi przeszkadza to brak drzwi z tyłu ale w compactach też to się zdarza.

Compacty mają natomiast lepsze (większe) silniki, szpery i bardziej zaawansowane zawieszenie i tego w klasie B brakuje. Dopiero jednak napęd na obie osie drastycznie zmienia sytuację i zachęca do wyboru w klasie wyżej.

Idealne dla mnie byłoby auto klasy B/B+ (czyli ok. 4-4,1m długości) i 2.0t awd. Szkoda że nie produkują takich bo każdy klient woli teraz auto większe.

Edytowane przez Spiochu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, całkiem podobne. Fiesta proto to dobry przykład tylko chodzi  mi o bardziej cywilną wersję  (5d, normalne wygłuszenie) no i nie za 400k zł ;)

 

 

No tak zapomniałem o Audi S1, jest nawet 5D.  (widzieliście gdziekolwiek używki?) Tylko czemu ono waży tyle samo co S3?

audi-s1-sportback-2014-(9).jpg

 

Edytowane przez Spiochu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Karol Maciejewski napisał:

wi wiekszosci testow jest szybszy  nie chce mi sie w robocie szukac wiecej , ale widzialem jeszcze ze 3 porownania gdzie lepiej CTR wypadl na torze

Teoria względności....trudno odnieść się do materiału , który zamieściłeś ......zupełnie inne warunki na torze

Jeśli .....Civic jest taki cacy ....to dlaczego ostatnia wygrana w rajdach samochodu z napędem na jedną oś to rok 1985 ......dlaczego auta LMP1 z WEC mają napęd na 4 koła....?

Audi po prezentacji ....quattro...na początku lat 80' zaczęło manifestować  pod hasłem "Przewaga dzięki technice"...i proszę poprawcie mnie ale chyba nadal je stosuje w swoich reklamach...

Z niezawodnością też bywa rożnie https://jalopnik.com/honda-claims-no-specific-problems-in-2017-civic-type-r-1819683205

 

 

12 godzin temu, matros1 napisał:

Napęd 4x4 nie jest żadnym gwarantem trakcji, dobrej czy bezpiecznej zabawy.

Gwarantem?..... Na tym świecie pewne są tylko śmierć i podatki. :biglol:

 

Edytowane przez Xawery1939
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Spiochu napisał:

Idealne dla mnie byłoby auto klasy B/B+ (czyli ok. 4-4,1m długości) i 2.0t awd. Szkoda że nie produkują takich bo każdy klient woli teraz auto większe.

https://goo.gl/images/G5vret

 

Bedzie właśnie wymiarami B+ bo będzie większy od golfa 3.bagażnik 350 l.

5 drzwi ,szpera i cena poniżej 100tys.

Edytowane przez Boryster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jeśli .....Civic jest taki cacy ....to dlaczego ostatnia wygrana w rajdach samochodu z napędem na jedną oś to rok 1985 ......dlaczego auta LMP1 z WEC mają napęd na 4 koła....?
Audi po prezentacji ....quattro...na początku lat 80' zaczęło manifestować pod hasłem "Przewaga dzięki technice"...i proszę poprawcie mnie ale chyba nadal je stosuje w swoich reklamach...


W F1 jeżdżą z napędem na jedną oś a najtrudniejszy maraton terenowy świata trzeci raz z rzędu wygrywa samochód z napędem na tył ... i czego to dowodzi?



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, matros1 napisał:

W F1 jeżdżą z napędem na jedną oś

F1 ze swoimi wymogami, uwarunkowaniami technicznymi, historią i specyfiką nieco ciężko zaadaptować do dystkusji o Hot Hatchach...

 

15 minut temu, matros1 napisał:

najtrudniejszy maraton terenowy świata trzeci raz z rzędu wygrywa samochód z napędem na tył ... i czego to dowodzi?

Dowodzi bardzo dobrego kierowcy w zespole i odrobiny szczęścia. Fizyki nie oszukamy.

 

Zdrówka!

Luke

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, matros1 napisał:

W F1 jeżdżą z napędem na jedną oś a najtrudniejszy maraton terenowy świata trzeci raz z rzędu wygrywa samochód z napędem na tył ... i czego to dowodzi?

 

Dowodzi tego, że wszystko zależy od wielu różnych okoliczności i regulaminów :-)

W F1 4x4 zabronione regulaminem.

W Dakarze ośki w celu wyrównania szans mają regulaminowo dopuszczoną dużo mniejszą masę i dużo większy skok zawieszenia niż 4x4 + kiedyś miały (nie wiem czy nadal mają) dopuszczony system automatycznej regulacji ciśnienia w oponach.

 

A BTW, to ośka ostatni raz wygrała w WRC bodaj w 1999 roku (Xsara Kit Car), a nie w 1985 jak pisał kolega Xawery. A już w 2000r. przestała wygrywać, bo dołożyli ośkom masy minimalnej.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, matros1 napisał:

W F1 jeżdżą z napędem na jedną oś a najtrudniejszy maraton terenowy świata trzeci raz z rzędu wygrywa samochód z napędem na tył ... i czego to dowodzi?

...że w F1 trudno szukać AWD :D

.......że patrząc na historię rajdów TERENOWYCH znakomita większość ówcześnie startujących i wygrywających HH miała napęd 4x4....a żeby zrównoważyć przewagę  "Zespołów marzeń" dano szansę konstrukcjom typu Schlesser-Renault Buggy...w co znakomicie wpisał się Team Peugeot total ze swoim kosmicznym budżetem :D

BTW tym bardziej należy docenić wynik J.Przygońskiego w tegorocznej edycji Dakaru i jego 1 miejsce w klasie T1.2

1 godzinę temu, Bosman napisał:

BTW, to ośka ostatni raz wygrała w WRC bodaj w 1999 roku (Xsara Kit Car),

Dzięki za poprawienie....-_-

Edytowane przez Xawery1939
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Xawery1939 napisał:

Ale zejdźmy na ziemię, temat HH ....i warunków jak za oknem ...bliskiej nam szerokości geograficznej....tak..tak wiem że to nie Type-R 2018 

 

 

nikt nie kwestionuje, ze w takich warunkach tak to bedzie wygladac, latem by bylo inaczej, zwlaszcza na szybkim torze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Xawery1939 napisał:

Ale zejdźmy na ziemię, temat HH ....i warunków jak za oknem ...bliskiej nam szerokości geograficznej....tak..tak wiem że to nie Type-R 2018 

 

 

 

Czy i się wydaje czy jakoś strasznie wolno jadą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, matros1 napisał:

 

Podobnie jak LMP1 z WEC emoji6.png

 

 

Z drobną różnicą....w Prototyp Le Mans 1 można wystawić 2WD  :D

49 minut temu, Karol Maciejewski napisał:

latem by bylo inaczej, zwlaszcza na szybkim torze 

Ahhhhh...... by było ;)...If I were a rich man, Ya ha deedle deedle, bubba bubba deedle deedle dum....

Chyba zgodzisz się, że nie zapewnimy powtarzalnych, idealnych warunków ... i szybciej pewnie będzie nas stać na garaż pełen różnych  zabawek....niż zaczniemy kreować pogodę

 

 

53 minuty temu, matros1 napisał:

To miło, że sobie sam odpowiedziałeś :biglol:.......tak dzisiaj trudno szukać pojazdów z AWD w F1......doczytaj, że FISA zakazała w 82'  konstrukcji z 4WD :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...