Skocz do zawartości

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś w ramach wymiany oleju w A45 , obejrzałem dokładnie od strony technicznej ( od spodu ) jak to jest wykonane i muszę powiedzieć ze jestem mocno zdumiony na plus. !!!! Półosie , przeguby , są grubsze i większe jak pancerne z STI z lat 2001-2003 ( czyli najmocniejsze ) . Seryjny wydech 3 cale , DP 3,5 cala :o, wygląda jakby wyszedł prosto z fabryki firmy tuningowej typu Acrapovic, Cobb . Szacun naprawde , ale to co mnie mega zaskoczyło , gdzie nawet nie wiedziałem że takie systemy nawet ktoś wymyślił to ................................................... automatyczny system gaśniczy komory silnika :o:o

Jest przy podszybiu niewielka gaśnica , z elektronicznym pirotechnicznym wyzwalaczem proszku i system rozprowadzania i dysz w okolicach turbo , kolektora wydechowego . Opadła mi szczęka dosłownie , muszę gdzieś poczytać o tym kiedy i w jakich warunkach to się odpala , ale czuje że może to być z inteegrowane z poduszkami kierowcy i pasażera , ze względu na to że turbo i rurki olejowe są zaraz za chłodnicą więc narażone przy wypadku na rozszczelnienie w momencie uderzenia , mega ciekawe rozwiązanie . Druga myśl to środek chłodniczy 1234-ryf , który jest łatwopalny , ale z drugiej strony nie widziałem tego systemu w innych modelach MB . Może ktoś z Was coś wie ? bardzo jestem ciekawy :rolleyes:

2018-mercedes-amg-gla45-11.jpg

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edwin pomysł sobie ze 10 lat temu zeby mieć pod 400 km to musiałes solidnie dłubać EVO lub kupic jakies FQ400 ktore ze seryjnym samochodem miało nie wiele wspolnego jak i z seryjna produkcja.

W tej ten Merc to całkowicie seryjnie produkowane auto w którym inżynierowie na pewno widzieli potencljal na ponad 400KM ale pewnie zajęli z górzyste 10% -15% bo jak kupi to jakiś rzeźnik to musiprzeciez utrzymać te 3 lata i 100 tys.To mowi troche o użytej technologi a i tak mówimy juz o aucie ktore ma pare lat.

A teraz jak ktos w tym kontekście mowi o MY15 i nieśmiertelnym 2.5T to mogę powiedzieć tylko ze w dniu prezentacji ten samochod mozna było postawić w muzeum.

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Paweł_P napisał:

Ty Carfit uważaj, bo jeszcze się zakochasz w MB :D

absolutnie mi to nie grozi , dalej te auta mnie nie zakochały w sobie , wręcz przeciwnie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do dziś nie mogę przeboleć, że Mistrz Carfit przesiadł się do Ałdi. Ja wiem: szybsze, mocniejsze i parę innych.

 

Ale brak najważniejszego elementu, który każdy STi ma w standardzie: duszy (czyli życia).

Bokser w Subaru przy całym ładunku emocjonalnym niesionym przez markę powoduje, że to inny samochód. Inny niż zdecydowana większość na drodze. A uturbionych rzędówek, V-ek... - ile chcesz.

 

Niepoprawny romantyzm wyszedł z mody, ja wiem. Przepraszam za ekshibicjonizm emocjonalny. To tylko moje subiektywne odczucia.

 

Zdrówka!
Luke

  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, carfit napisał:

absolutnie mi to nie grozi , dalej te auta mnie nie zakochały w sobie , wręcz przeciwnie :(

 

No co ty wywaliles 180K i ci sie juz nie podoba ???

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, turdziGT napisał:

No co ty wywaliles 180K i ci sie juz nie podoba ???

Bardzo mi sie podoba , moja odpowiedź dotyczyła ogólnie marki MB za którą nie przepadam i raczej sie nie przekonam na przyszłość , mimo że A45 jest super .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Luke Skywalker napisał:

Ja do dziś nie mogę przeboleć, że Mistrz Carfit przesiadł się do Ałdi. Ja wiem: szybsze, mocniejsze i parę innych.

 

Ale brak najważniejszego elementu, który każdy STi ma w standardzie: duszy (czyli życia).

Bokser w Subaru przy całym ładunku emocjonalnym niesionym przez markę powoduje, że to inny samochód. Inny niż zdecydowana większość na drodze. A uturbionych rzędówek, V-ek... - ile chcesz.

 

Niepoprawny romantyzm wyszedł z mody, ja wiem. Przepraszam za ekshibicjonizm emocjonalny. To tylko moje subiektywne odczucia.

 

Zdrówka!
Luke

 

bez przesady... dusze i ladunek emocjonalny to ma bokser w Porsche...

 

badzmy biedni, ale szczerzy - Subaru (podobnie jak i Tojota), ten "ladunek emocjonalny" mialo, ale roztrwonilo - najlepszy przyklad to udzial Subaru w WRC/rajdach najwyzszej polki i los WRX STI - model umarl naturalna smiercia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@eddie_gt4: kto co lubi, lub inaczej: oczywiście o gustach się nie dyskutuje. Porsche nie mówi do mnie za grosz. A wymysły typu Cayenne czy Panamera wręcz niosą ujemny w moim odbiorze przekaz (nie jestem w grupie docelowej tych produktów...)

Ale zgadzam się, że ładunek emocjonalny Subaru osłabł. Takie czasy... Marki niszowe nie mają racji bytu i już. Było o tym parę razy na Forum.
Zaznaczyłem w swoim ckliwym poście, że to moje subiektywne odczucia. Zwyczajnie każdorazowo wsiadając za kierownicę dalej mam uśmiech na mordzie - nawet ze świadomością, że A-Klasa (z tajemniczo padającymi silnikami przy przebiegach rzędu 20 kkm) jest spod świateł szybsza.

 

So what?! ;)

 

Decydując się na Subaru nie kupiłem WYŁĄCZNIE maszyny.

 

Zdrówka!

Luke

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.12.2017 o 20:06, carfit napisał:

Dziś w ramach wymiany oleju w A45 , obejrzałem dokładnie od strony technicznej ( od spodu ) jak to jest wykonane i muszę powiedzieć ze jestem mocno zdumiony na plus. !!!! Półosie , przeguby , są grubsze i większe jak pancerne z STI z lat 2001-2003 ( czyli najmocniejsze ) . Seryjny wydech 3 cale , DP 3,5 cala :o, wygląda jakby wyszedł prosto z fabryki firmy tuningowej typu Acrapovic, Cobb . Szacun naprawde , ale to co mnie mega zaskoczyło , gdzie nawet nie wiedziałem że takie systemy nawet ktoś wymyślił to ................................................... automatyczny system gaśniczy komory silnika :o:o

Jest przy podszybiu niewielka gaśnica , z elektronicznym pirotechnicznym wyzwalaczem proszku i system rozprowadzania i dysz w okolicach turbo , kolektora wydechowego . Opadła mi szczęka dosłownie , muszę gdzieś poczytać o tym kiedy i w jakich warunkach to się odpala , ale czuje że może to być z inteegrowane z poduszkami kierowcy i pasażera , ze względu na to że turbo i rurki olejowe są zaraz za chłodnicą więc narażone przy wypadku na rozszczelnienie w momencie uderzenia , mega ciekawe rozwiązanie . Druga myśl to środek chłodniczy 1234-ryf , który jest łatwopalny , ale z drugiej strony nie widziałem tego systemu w innych modelach MB . Może ktoś z Was coś wie ? bardzo jestem ciekawy :rolleyes:

2018-mercedes-amg-gla45-11.jpg

Edwin czemu komora jest czerwona? Przyznaj się, kupiłeś bitą Skodę i wyklepałeś na A45 żeby ludzi zazdrość nie brała:biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luke, ja obecnego FXT tez kupilem troszke z sentymentu... choc w porownaniu do poprzednich Subarakow (GT MY'00, FXT MY'04 i Tribeki B9 MY'07), obecby FXT jest o wiele bardziej jakby bez-plciowy i nie daruje juz takich emocji... choc auto ogolnie bardzo fajne - ale to juz nie to, co wczesniej (imho, oczywiscie)

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, eddie_gt4 napisał:

Luke, ja obecnego FXT tez kupilem troszke z sentymentu... choc w porownaniu do poprzednich Subarakow (GT MY'00, FXT MY'04 i Tribeki B9 MY'07), obecby FXT jest o wiele bardziej jakby bez-plciowy i nie daruje juz takich emocji... choc auto ogolnie bardzo fajne - ale to juz nie to, co wczesniej (imho, oczywiscie)

 

Słusznie Waść prawisz.

Ł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎2017‎-‎10‎-‎12 o 17:32, Bosman napisał:

Jak żyć? Chciałbym zmienić LGT na coś ciut mniejszego, ale nadal ok 300KM z 4x4, a z BMW, Audi, MB mi jakoś nie po drodze, a z marek, które lubię:

- myślę o STi: awaryjność 2,5T, której sam doświadczyłem w LGT;

- myślę o Focusie RS: wystarczy przeczytać kilka postów powyżej;

- myślę o Giulii Veloce: ponoć znowu jakościowa kicha, np takie przyjemności jak brak reakcji na gaz od czasu do czasu...

Czy naprawdę zostają tylko do bólu banalne GolfR/Leon Cupra/Octavia RS????

HELP!!!

 

A na poważnie to chyba jednak znowu padnie (nomen omen) na Subaru....

Ponoć lepszy wróg znany niż nieznany...

Osobiście polecam BMW m5 e39, lub M3 e36/e46 jeśli chcesz cos mniejszego.

 

Równolegle z Legacy GT przez kilka lat miałem "eMke" - daj sobie spokój z jakimiś focusami, alfą czy vagiem....

 

Albo STI albo "eM"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, maciek323 napisał:

Osobiście polecam BMW m5 e39, lub M3 e36/e46 jeśli chcesz cos mniejszego.

 

Równolegle z Legacy GT przez kilka lat miałem "eMke" - daj sobie spokój z jakimiś focusami, alfą czy vagiem....

 

Albo STI albo "eM"


a Volvo S60 Polestar? lub S60 T6 AWD? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem,że ta marka nie jest tutaj zbyt lubiana ale pojawił się nowy hot haczyk.Czyli polo gti.Konkurent dla clio rs czy też fiesty st . 200KM  przy wadze ok 1200kg.

Edytowane przez Boryster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się szykuje na te polo gti.... na razie mój nr 1, zobaczymy jak na żywo, pierwsze dostawy dopiero w maju....

silnik z golfa gti wykastrowany do 200 km i dsg w cenie 90 tys....auto urosło do rozmiarów golfa V, może być ciekawie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalezy co kto lubi, na papierze rzeczywiście takie polo gti wygląda ciekawie.

 

Ja wole stare auta "z dusza" z czasów e36/e39. Dodatkowo one nie tracą na wartości a zyskują :)

 

Zdam relację z jazdy polo gti, o ile znajomy dostanie je do testów przed premierą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Kukson napisał:

A Polo będzie też w manualu czy tylko uszczęśliwią nas DSG jak w Clio EDC ?

 

pisza w internetach, ze wystartuje jako DSG-6, ale potem bedzie dostepny tez jako i MT

 

At launch, the 2018 Polo GTI will be available only with a six-speed dual-clutch transmission, but later on, a six-speed manual will also be included (...)

 

https://drivemag.com/news/2018-vw-polo-gti-starts-making-sense-as-a-golf-gti-alternative

 

 

2 godziny temu, burton napisał:

ja się szykuje na te polo gti.... na razie mój nr 1, zobaczymy jak na żywo, pierwsze dostawy dopiero w maju....

silnik z golfa gti wykastrowany do 200 km i dsg w cenie 90 tys....auto urosło do rozmiarów golfa V, może być ciekawie....

 

osobiscie trudno uwierzyc mi w taka cene za VW, ale pozyjemy zobaczymy ;)

Edytowane przez eddie_gt4
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sobie wszedłem na stronę VW i faktycznie można za 90 tysi mieć  GTI z DSG więc mam nadzieje, że w manualu będzie jeszcze lepsza cena no i pewnie w łatwy sposób będzie można dołożyć trochę mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...