Skocz do zawartości

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

Czy system revoknuckle zniwelował zachowanie typowe dla "normalnej" ośki?

 

Działowi marketingu Forda należą się duże brawa. Ludzie uwierzyli w takie bzdury, że nie zdziwię się, gdy niedługo przeczytam, iż revoknuckle zapobiega ocieplaniu klimatu... :twisted:

 

PerfoHub (zwrotnica RenaultSport) i wszystkie zerżnięte z niego "wynalazki" w typie RevoKnuckle i HiPer Strut dają jedno - ujemny promień zataczania przy jednoczesnym małym kącie pochylenia sworznia zwrotnicy. Pierwsze daje stabilność kierunku jazdy w momencie działania na przednie koła różnych sił. Drugie sprawia, że koło mniej "kładzie" się w zakręcie. Tylko tyle, fizyki nie oszukasz. To nadal FWD, które się zachowuje jak FWD.

 

 

mrrr, marketing marketingiem, weź prosze przejedz sie na torze np. w Kielcach np. F-RS a potem wsiac do np. Astry OPC czy MRS |( duzo lepiej od OPC ale gorzej od F-RS ) , poczujesz od razu róznice :roll:

Astra OPC , wyrywa dosłownie z rąk kierownice :evil:

Upalałem ostatnio z chłopakami z naszego forum na torze w Kielcach , było kilka naprawde grubych subaru, owszem było sucho , ale czasy osiagane F-RS przeszły najśmielsze moje oczekiwania :idea: , walczysz jak równy z równym , jak pamietam Evan był tylko szybszy :idea: , z profi GT-kiem :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissan GTR VS Porsche 911 Turbo, gdzies tam Nissan moze byc szybszy , ale i tak kazdy wexmie Porsche

a ja znam więcej ludzi, którzy by wzięli Nissana :P myślę, że nie można tak generalizować sprawy :)

 

dlatego pisałem 80% , jak wystawisz na ulice te dwa auta , i pokazał byś ludziom który by chcieli mieć , uwierz mi statystyka bedzie po mojej stronie :wink: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrrr, marketing marketingiem, weź prosze przejedz sie na torze np. w Kielcach np. F-RS a potem wsiac do np. Astry OPC czy MRS |( duzo lepiej od OPC ale gorzej od F-RS ) , poczujesz od razu róznice :roll:

 

Ale ja nie twierdzę, że FRS jest zły, ani że jest taki sam jak reszta FWD. Na pewno należy do czołówki najlepiej skręcających FWD wszech czasów i kiedyś ludzie będą go wymieniać jednym tchem z 205 GTi, czy Saxo VTS jako "perełkę" wśród samochodów z napędzaną niewłaściwą osią :!:

 

Twierdzę jedynie, że mimo ewidentnych zalet to wciąż tylko FWD, które na granicy przyczepności (i tuż za nią) zachowuje się jak każde FWD - gdy w mokrym zakręcie depniesz gaz, FRS wyleci przodem na zewnątrz łuku jak każde FWD a na niedostatecznie dociążonym przodzie będzie rył. RevoKnuckle to nie panaceum na wszelkie bolączki związane z napędem na przednią oś - to jedynie zwrotnica pozwalająca uzyskać geometrię zbliżoną do zawieszenia zbudowanego w oparciu o dwa wahacze poprzeczne, przy zachowaniu kompaktowych rozmiarów kolumny MacPhersona. Tylko tyle. Integra Type-R miała z przodu podwójne wahacze poprzeczne i szperę, a nikt nigdy nie próbował twierdzić, że po mokrym nie będzie się zachowywać jak FWD, a po śniegu będzie nią można kręcić bąki wokół beczki :!: W przypadku FRS zadziałał ten przeklęty marketing i ludzie wierzą w cuda i potem wypisują w internetach niestworzone historie... :twisted:

 

Kielc nie lubię, jeździłem FRS, MRS Cup i CRS Cup po dość krętej wróblowej trasie w Ułężu i z nich trzech FRS jak dla mnie skręca najgorzej. W CRS i MRS jedynym deficytem jaki czuć, jest mała moc. W FRS czuć za cienki przedni stab, za gruby tylny, w ciasnych zakrętach czuć zadzierane wewnętrze tylne koło a zaraz potem uciekający tył, w sytuacji gdy teoretycznie powinien mieć jeszcze duży zapas przyczepności. W efekcie w moich rękach w zakręcie osiąga z nich trzech najmniejsze prędkości. No ale fakt - z nich trzech zostawia na twarzy największego banana :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twierdzę jedynie, że mimo ewidentnych zalet to wciąż tylko FWD, które na granicy przyczepności (i tuż za nią) zachowuje się jak każde FWD - gdy w mokrym zakręcie depniesz gaz, FRS wyleci przodem na zewnątrz łuku jak każde FWD a na niedostatecznie dociążonym przodzie będzie rył

 

 

Ależ oczywiscie masz racje :idea: i nigdzie nie napisałem że na mokrym czy sliskim F-RS robi cuda , nie robi i nie bedzie robił :idea: i to jest chyba naturalne . Wielu ludzi mnie pyta jak tym sie jezdzi w zimie, ja zawsze odpawiadam tak: normalnie :roll: , jak każdym innym dupowozem , czyli jexdzisz jak C ipa :twisted: razem z innymi dupowozami flotowymi :mrgreen:

Kielc nie lubię, jeździłem FRS, MRS Cup i CRS Cup po dość krętej wróblowej trasie w Ułężu i z nich trzech FRS jak dla mnie skręca najgorzej.

 

Niestety potwierdza sie to co wczesniej pisałem , dramatyczne opony , zmień na inne opony , i porównaj :D

 

-- 13 paź 2012, o 11:39 --

 

W FRS czuć za cienki przedni stab, za gruby tylny, w ciasnych zakrętach czuć zadzierane wewnętrze tylne koło a zaraz potem uciekający tył,

 

A tym sie kompletnie nie zgodze :idea: jesli przedni stab. byłby grubszy , a tylni cieńszy , auto by było podsterowne :idea: ,a a własnie to jest piekne w F-RS ze wchodzac agresywnie w zakret , przód na dzień dobry skreca, potem lekko tył robi sie nadsterowny lekka kontra w zakrecie ,gaz w podłoge, szpera robi robote i na wyjsciu jest naprawde szybko :roll:

Gdyby zamienic stabiliazatory jak mowisz , rył by przodem jak świnia :twisted::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka ciekawostka dotycząca opon. Porównanie Frs na R888 i CSC.

[ http://i266.photobucket.com/albums/ii255/Manu_R/FOCUS%20RS/escanear0003.jpg ]

 

Ano wlasnie :D , ponad 1,5 sek. roznicy na jak widac bardzo krotkim torze daje poglad sytuacji , oraz to o czym mowilem wczesniej, CSC kompletnie nie nadaza za autem :roll:

W tej chwili jezdze na Dunlopie 600 taki slaby semislick , taki jak fabrycznie STI08-12 i jest o niebo lepiej , i to na kolach 18 " :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może ktoś z Was miał już do czynienia a Astrą IV OPC, jak ma się np. do konkurencji: Megane RS, MPS czy F-RS ?

czytalem na civicklubie ze opelek kiepski, a Megane RS jest the best

 

-- 12 paź 2012, o 00:28 --

 

VAGowskie silniki 2.0 TSI i TFSI sa na prawde bezkonkurencyjne ...

watpie bo zaden z nich nie dorownuje silnikowi 4B11T z EVO X który jest fenomenalny z odpowiednim softem i wydechem

Jezeli poprzednia generacja S3 samym softem i wydechrm dobija do 360 km to obecna z pewnoscia dobije pod 400 wiec nie wiem w czym motor z ex ma byc lepszy.na pewno nie w spalaniu i vagowskie 2.0T wstaje tez zdecydowanie wczesniej

Paweł zejdz na ziemie w S3 po mapie 360 nigdy nie bylo chyba na tuningowanej hamowni, auto jest lekkie bez strat w napedzie max co moglo byc na seryjnej turbinie to 300-310km, wpadnij na spoty zobaczysz S3 w akcji, kolegi po sofcie i wydechu jezdzilo jak moje STI 2.5 ktore nie mialo wiecej niz realne 300km (max ladowalem 1,2bar) a od EVO 10 400konnego to takie S3 po mapie dostawało strasznie. Co do wstawania wczesniej to EVO 10 idzie z dolu extra a zważ ze jest jakies 150kg cieższe i ma wieksze straty w napedzie wiec sam silnik jest naprawde genialny i kreci sie do 7800 bez zadyszki - ciekaw jestem jak by 4B11T sprawowalo sie w lekkim EVO6 :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macku cos nie jestes na biezaco , nie wiem co i jak ma zrobione S3 o ktorym mowisz w kazdym razie Compsport robi S3 i Golfa R na przecietnie 360 Km i to z palcem w czterech literach a niektore egz. wychodza jesxcze lepiej. Zobacz sobie ich strone i facebooka bo tam maja duzo wykresow.Co wiecej stage 3 do golfa 6 gti czy sirocco skladajacy sie z wydechu ic od s3 i turbo k04 czyli seryjnego turbo siedzacego w s3 i R ce daje podobny efekt.Chyba niezle jak na motor bazowo majacy 200 km.To prawie 75% przyrostu i to wsxystko znosi seryjny motor.Pomijam kwestie samego samochodu rodzaju napedu itp.itd.A tdmuchnij ta moc w seryjnego wrxa albo nawet sti 2.5T ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macku cos nie jestes na biezaco , nie wiem co i jak ma zrobione S3 o ktorym mowisz w kazdym razie Compsport robi S3 i Golfa R na przecietnie 360 Km i to z palcem w czterech literach a niektore egz. wychodza jesxcze lepiej. Zobacz sobie ich strone i facebooka bo tam maja duzo wykresow.Co wiecej stage 3 do golfa 6 gti czy sirocco skladajacy sie z wydechu ic od s3 i turbo k04 czyli seryjnego turbo siedzacego w s3 i R ce daje podobny efekt.Chyba niezle jak na motor bazowo majacy 200 km.To prawie 75% przyrostu i to wsxystko znosi seryjny motor.Pomijam kwestie samego samochodu rodzaju napedu itp.itd.A tdmuchnij ta moc w seryjnego wrxa albo nawet sti 2.5T ;-)

Potwierdzam te słowa, dowiadywalem sie do ilu mozna w Golfie R podniesc moc i pomimo ze mam DSG to bez problemu moge celowac w 340koni tanim kosztem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrrr napisał(a):

Kielc nie lubię, jeździłem FRS, MRS Cup i CRS Cup po dość krętej wróblowej trasie w Ułężu i z nich trzech FRS jak dla mnie skręca najgorzej.

 

 

Niestety potwierdza sie to co wczesniej pisałem , dramatyczne opony , zmień na inne opony , i porównaj :D

 

gdzie mrrr napisał o oponach ? nie dopowiadaj sobie...... :evil:

 

 

 

wynik porównania R888 do Conti jest przewidywalny..... więc for what ? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrrr napisał(a):

Kielc nie lubię, jeździłem FRS, MRS Cup i CRS Cup po dość krętej wróblowej trasie w Ułężu i z nich trzech FRS jak dla mnie skręca najgorzej.

 

 

Niestety potwierdza sie to co wczesniej pisałem , dramatyczne opony , zmień na inne opony , i porównaj :D

 

gdzie mrrr napisał o oponach ? nie dopowiadaj sobie...... :evil:

 

 

 

wynik porównania R888 do Conti jest przewidywalny..... więc for what ? :roll:

 

 

A Ty sie znowu z łańcucha urwales ? jak zwykle nic nie wnosząc do tematu :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szerszen-X, proponuję przecztać jeszcze raz odpowiednie wpisy i wyciągnąć wnioski. :wink:

Zresztą,wszelkie porównania aut na torach,powinny się odbywać na odpowiednich oponkach i to takich samych na wszystkich porównywanych autach.Inaczej takie porównania raczej miarodajne nie będą.Oczywiście jeśli tylko auta da się porównywać ze sobą. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macku cos nie jestes na biezaco , nie wiem co i jak ma zrobione S3 o ktorym mowisz w kazdym razie Compsport robi S3 i Golfa R na przecietnie 360 Km i to z palcem w czterech literach a niektore egz. wychodza jesxcze lepiej. Zobacz sobie ich strone i facebooka bo tam maja duzo wykresow.Co wiecej stage 3 do golfa 6 gti czy sirocco skladajacy sie z wydechu ic od s3 i turbo k04 czyli seryjnego turbo siedzacego w s3 i R ce daje podobny efekt.Chyba niezle jak na motor bazowo majacy 200 km.To prawie 75% przyrostu i to wsxystko znosi seryjny motor.Pomijam kwestie samego samochodu rodzaju napedu itp.itd.A tdmuchnij ta moc w seryjnego wrxa albo nawet sti 2.5T ;-)

 

Taka prawda , mam ostatnimy czasy prawie przyjacielski układ z włascicielem najwiekszej firmy tuningowej na słowacji profituning.sk , pewnie z 20-30 % aut po programie w Polsce , ma soft od niego :idea::P ( nawet sobie nie zdajecie sprawy jakie słynne firmy w Polsce tuningowe , pracuja na jego softach :twisted: ) i mówi jedno. Silniki VW sa naprawde pancerne , i wytrzymuja w serii bardzo ale to bardzo duzo , i sa zdecydowanie najbardziej podatne na tuning, aczkolwiek wspolnie jestesmy jednego praktycznie pewni, w tym momencie silniki BMW , sa nie do pobicia :D

 

 

O nawet u niego na stronie znalazłem mój wóz :twisted:

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... oJ3qylhYQU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macku cos nie jestes na biezaco , nie wiem co i jak ma zrobione S3 o ktorym mowisz w kazdym razie Compsport robi S3 i Golfa R na przecietnie 360 Km i to z palcem w czterech literach a niektore egz. wychodza jesxcze lepiej. Zobacz sobie ich strone i facebooka bo tam maja duzo wykresow.Co wiecej stage 3 do golfa 6 gti czy sirocco skladajacy sie z wydechu ic od s3 i turbo k04 czyli seryjnego turbo siedzacego w s3 i R ce daje podobny efekt.Chyba niezle jak na motor bazowo majacy 200 km.To prawie 75% przyrostu i to wsxystko znosi seryjny motor.Pomijam kwestie samego samochodu rodzaju napedu itp.itd.A tdmuchnij ta moc w seryjnego wrxa albo nawet sti 2.5T ;-)

 

Taka prawda , mam ostatnimy czasy prawie przyjacielski układ z włascicielem najwiekszej firmy tuningowej na słowacji profituning.sk , pewnie z 20-30 % aut po programie w Polsce , ma soft od niego :idea::P ( nawet sobie nie zdajecie sprawy jakie słynne firmy w Polsce tuningowe , pracuja na jego softach :twisted: ) i mówi jedno. Silniki VW sa naprawde pancerne , i wytrzymuja w serii bardzo ale to bardzo duzo , i sa zdecydowanie najbardziej podatne na tuning, aczkolwiek wspolnie jestesmy jednego praktycznie pewni, w tym momencie silniki BMW , sa nie do pobicia :D

 

 

O nawet u niego na stronie znalazłem mój wóz :twisted:

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... oJ3qylhYQU

 

Chcę zrobić soft w moim vag 2.0 tsi my 2012. Rozumiem, że ten Pan ze Słowacji robi to u siebie w kraju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

385 i ponad 500 zdrowo 8)

 

No jest dobrze , i tylko wymiana IC + wydech , reszta seria :lol:

 

-- 13 paź 2012, o 19:09 --

 

Macku cos nie jestes na biezaco , nie wiem co i jak ma zrobione S3 o ktorym mowisz w kazdym razie Compsport robi S3 i Golfa R na przecietnie 360 Km i to z palcem w czterech literach a niektore egz. wychodza jesxcze lepiej. Zobacz sobie ich strone i facebooka bo tam maja duzo wykresow.Co wiecej stage 3 do golfa 6 gti czy sirocco skladajacy sie z wydechu ic od s3 i turbo k04 czyli seryjnego turbo siedzacego w s3 i R ce daje podobny efekt.Chyba niezle jak na motor bazowo majacy 200 km.To prawie 75% przyrostu i to wsxystko znosi seryjny motor.Pomijam kwestie samego samochodu rodzaju napedu itp.itd.A tdmuchnij ta moc w seryjnego wrxa albo nawet sti 2.5T ;-)

 

Taka prawda , mam ostatnimy czasy prawie przyjacielski układ z włascicielem najwiekszej firmy tuningowej na słowacji profituning.sk , pewnie z 20-30 % aut po programie w Polsce , ma soft od niego :idea::P ( nawet sobie nie zdajecie sprawy jakie słynne firmy w Polsce tuningowe , pracuja na jego softach :twisted: ) i mówi jedno. Silniki VW sa naprawde pancerne , i wytrzymuja w serii bardzo ale to bardzo duzo , i sa zdecydowanie najbardziej podatne na tuning, aczkolwiek wspolnie jestesmy jednego praktycznie pewni, w tym momencie silniki BMW , sa nie do pobicia :D

 

 

O nawet u niego na stronie znalazłem mój wóz :twisted:

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... oJ3qylhYQU

 

Chcę zrobić soft w moim vag 2.0 tsi my 2012. Rozumiem, że ten Pan ze Słowacji robi to u siebie w kraju ?

 

Tak , bez problemu, moge go zapytac kto w Twojej okolicy zrobi to najlepiej , i kto korzysta z jego softów :D . Naprawde gośc jest niezly , zreszta widac na jago stronie jakie auta robil . Chyba ze chcesz robic osobiscie u niego to daj znac , on mieszka ode mnie 80 km :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tym sie kompletnie nie zgodze :idea: jesli przedni stab. byłby grubszy , a tylni cieńszy , auto by było podsterowne :idea

 

Pomiędzy "ryciem jak świnia" a tym co jest w serii mamy pełne spektrum zachowań. Po prostu w serii przedni jest za cienki w stosunku do tylnego, FRS zbyt entuzjastycznie staje na 3 kołach, tył ucieka i w konsekwencji jest wolniejszy, niż by mógł być. Nie mówie, żeby je zamieniać grubościami, tylko dać ciut grubszy przód :roll:

 

a a własnie to jest piekne w F-RS ze wchodzac agresywnie w zakret , przód na dzień dobry skreca, potem lekko tył robi sie nadsterowny lekka kontra w zakrecie ,gaz w podłoge, szpera robi robote i na wyjsciu jest naprawde szybko :roll:

 

Gdyby było szybko, to by był szybszy od neutralnej MRS :twisted::mrgreen: To jest zestrojone prawie jak Rysiowa "szwedzka szpera" :lol: Zamiata tyłkiem, żeby się "fajnie" prowadził, nawet kosztem przyczepności poprzecznej, stabilności i osiąganych w zakręcie prędkości. Tak cwanym marketingowcom łatwiej powiedzieć - "paczcie, zrobiliśmy FWD, które nie ryje"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spytaj kto w mojej okolicy to zrobi i wyślij mi cenę na priv. Tylko to ten 2.0tsi na 2012 vw

Jak by cos , masz jeszcze litera w PL jezli chodzi o 2.0 TSI/TFSI czyli Compsport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spytaj kto w mojej okolicy to zrobi i wyślij mi cenę na priv. Tylko to ten 2.0tsi na 2012 vw

 

Marcin , ceny Ci napewno nie wysle , jedynie moge Ci wyslac kontakt , i sam sie musisz dogadac :D

 

-- 13 paź 2012, o 19:40 --

 

Compsport

 

 

to prawda , Patryka zdecydowanie mozna polecic :D zreszta to przyjaciel Wojtka Chuchały , wiec prawie jak subaru :wink: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...