Jump to content
BartZ

Hot Hatch Hysteria

Recommended Posts

Mamy w domu M135ix I skrzynia od ZF to tradycyjny dobry I mega szybki automat.Przed zakupem testowalismy golfr R, S3 a w Salonie z gwiazda zle nas potraktowali więc amg nawet nie testowalem.Polecam 135/140 naprawde silnik robi robote

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio miałem przyjemność posłuchać pomodzonego A45. Nie wiem, co tam było nadłubane, ale brzmiał jak motocykl-ścigacz :o 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW jako dupowoz bez wypadków na tor.  Źle mi się jeździło na torze lodz tym autem. Nieprzewidywalny napęd, czułem dyskomfort podczas upalania. A 45 dużo lepiej chociaż opóźnienia w działaniu skrzyni i reakcji na gaz mnie irytowały: ale tego można się nauczyć.

Do miasta wybrałbym a45. Z powodu cyferek:-)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ile 135xi nie robiło na mnie większego wrażenia to pomiędzy 135xi a 140xi jest duża różnica - na korzyść tego drugiego. 140xi robi (wg. racelogic) powtarzalne 4.3 do setki (najlepszy wynik 4.1) a od 100 do 200 niecałe 12 sekund. 140xi, którego osiagi podaję, waży 1650 kg z pełnym bakiem paliwa i bez kierowcy. Samochód seryjny. Na A45 jak i 140xi można dostać teraz dobre rabaty - końcówka roku plus fakt, że to schodzące z produkcji modele.  

17 godzin temu, Polak821 napisał:

Czegoś nie rozumiem! Piszesz że wsparłeś pozew zbiorowy i w tym samym poście cieszysz się że dostaniesz nowy silnik! Przecież to bez sensu.

Ps. Jak tak dalej pójdzie z tymi fokami to na przeglądzie z wymianą oleju będą wymieniać silnik zalany nowym olejem zamiast sam olej.

Cieszysz się że dostaniesz nowy silnik to pochwal się ile na niego będziesz czekał, dwa, trzy miesiące?

 

Zaszło tutaj nieporozumienie bo nie ma i nie było żadnego pozwu zbiorowego/grupowego - miał być list zbiorowy do Ford Polska ale chyba to nie wypaliło. Przestałem się tym interesować - nie jestem w temacie. Na nowy silnik, na zasadzie odstawiam (sorry, podstawiam lawetą:) samochód - odbieram samochód czeka się od 7 dni roboczych - wysłanie przez ASO do Ford Polska papierów dot. akceptacji kosztów naprawy gwarancyjnej, zamówienie silnika z magazynu centralnego w PL, wymiana silnika (silnik przyjeżdża cały na palecie z osprzętem więc jest na zasadzie plug and play), 'kalibracja', wydanie auta) do 1,5 miesiąca jak było w moim przypadku - brak silników w Polsce, brak silników w Niemczech - oczekiwanie na bezpośrednią dostawę silnika z Hiszpanii (gdzie są produkowane motory), Boże Ciało 15 czerwca, urlopy/szkolenia mechaników, etc.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie pozew miał być, ale nie będzie. Sama forma pozwu miała być na zasadzie - dajcie coś ekstra za te problemy, bo faktem jest, że z samą wymianą silnika nie ma problemu - wszystkim wymieniają.

 

Wymiana trwa 1-1,5 miesiąca. Trochę bym z kolegą dyskutował odnośnie miejsca produkcji silników, bo z tego co ja wiem to UK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silniki focusa Rs sa produkowane w hiszpańskiej Walencji. 

 

Ten przymiotnik niepotrzebny bo nie kojarzę żeby w jakimś innym kraju było miasto o identycznej nazwie:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Panowie. Na jazdę 140i umawiamy się w tym tygodniu. Jeździłem wcześniej i A45 i golfem R i M2 i audi S3, niestety RS3 na jazdy brak. W czołówce zostało M2 i a/cla45.

Dzis dostałem CLA45 na parę godzin, także obawiam się ze każda 140i to tylko gwoli formalności. Trakcja i przyczepność CLA robi mega wrażenie. I szczerze idealny na dupowoz: taki i po bułki i do wieczornego upalania na mieście. Poza tym konkretny rabat...

Nowy model A klasy ma być przyszły rok, rok później CLA i w kolejnym AMG.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

grin ile dają % rabatu na gwiazdę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie ok 15%

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojeździłem dzisiaj nowym RS3. Niewiarygodne jak szybki jest to samochód.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sedan czy Hatchback ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hatchback na standardowym hamulcu i bez magnetic ride. Zastanawia mnie tylko, bo nawet w ustawieniu dynamic tego nie miałemi, czy jest możliwość zmiany przełożeń tylko manetkami. Za każdym razem wtrącał się mi automat przy granicznych obrotach. Ale ogółem samochód robi wrażenie. Ta łatwość i pewność prowadzenia przy wybitnych osiągach, jest czymś, czego do tej pory nie znałem. Ciężko będzie znaleźć godnego mu rywala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś wie jakie dokładnie są kłopoty z napędami w Foce RS?
Przegrzewa się czy coś poważniejszego?

1b2de05dc09eb458882b142984dc29c0.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co tu niedawno "nowy" pisał, to w sprawie RSa nic się nie dzieje, wszystko jest fantastycznie, nie ma na co patrzeć,  proszę się rozejść  ;)

 

A poważnie to pewnie tylny "dyfer". ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ktoś wie jakie dokładnie są kłopoty z napędami w Foce RS?
Przegrzewa się czy coś poważniejszego?

1b2de05dc09eb458882b142984dc29c0.jpg&key=7058d800247b0e84b37daa41b25adac87cc7db3d469014aa5d84ca7177247b43


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Nie boisz się takich zdjęć wstawiać ? ;) . Przecież zaraz tu wpadnie Tomi i będzie mówił ze nie słyszał aby komukolwiek w napędzie coś się działo :);)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj tam oj tam ;) Chcę się dowiedzieć jak jest. Bo jeżeli to kwestia przegrzewania się to może jakaś chłodnica oleju czy coś to załatwi. Chyba że to coś grubszego i "easy fix" nie istnieje?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, matros1 napisał:

kwestia przegrzewania się

Prawdopodobne bo mishimito robi dedykowaną chłodnicę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Carfit: wyluzuj gumkę w majtkach. W poście, na którego zareagowałem użyłeś zwrotu „padające dyfry”. Jakość i rzetelność Twoich informacji na temat RS jest na poziomie „Życia na gorąco”, czy „Super Expressu”.

 

Zdjęcie, które zostało opublikowane powyżej pokazuje komunikat, który oznacza, że należy wymienić oliwę w Twinsterze. Ford oficjalnie podaje, że oliwa traci swoje właściwości i wymaga wymiany co około 800 km torowej jazdy.

 

A co do przegrzewania się tylnego mechanizmu. Oczywiście, że jest zabezpieczony przed katowaniem, jak u większości nowych aut. Dużo przed krytycznymi parametrami jest rozłączany, aby klienci go nie zajeżdżali i mieli na niego gwarancję 150 000 / 7 lat.

 

W porównaniu do kultowych napędów rozłącza za szybko, nie ma 2 zdań. Ale czy, aż tak szybko. Na wymagających próbach w Bednarach wytrzymuje cały OS. Na zielonym piekle rozłącza +/- w połowie drugiej kółka.

 

Jeśli chodzi o chłodzenie to póki co jest mega problem, bo nie ma czujnika temp. w Twinsterze. Nawet jakby było tam -30 stopni to rozłączy, bo czyta temp. z przodu (PTU), ale nie tylko temp., ale jeszcze fulldziesiąt parametrów, które świadczą, że auto jest upalane. Mishimoto walczy nad rozwiązaniem tego problemu i utknęli nie na hardwarze (bo są w stanie efektywnie schłodzić Twinstera i PTU), ale na sofcie.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Tomek Tomko napisał:

. Na wymagających próbach w Bednarach wytrzymuje cały OS.

 

Mówisz że wytrzymuje całe 8 kilometrów bez awarii? 

 

Nice :biglol:

 

16 minut temu, Tomek Tomko napisał:

Ford oficjalnie podaje, że oliwa traci swoje właściwości i wymaga wymiany co około 800 km torowej jazdy.

 

Jazda torowa czyli szybka jazda, sporo hamowań i przyspieszeń ale bez zapinania boków, kręcenia beczek, czy nawrotów "na łapie"... to na autostradzie ile wytrzyma? Zdaje się że do Amsterdamu z Wawy dojedziesz ale już nie wrócisz bez serwisu? :huh: :biglol:

 

 

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Tomek Tomko napisał:

W poście, na którego zareagowałem użyłeś zwrotu „padające dyfry”.

Uczepiłeś sie tego dyfra  jak rzep psiego ogona , przypominam Ci że po polsku "dyfer" ( dyferencjał , mechanizm różnicowy ) wywodzi się z angielskiego "differential " , nawet cytowany tu przez Ciebie Mishimoto tak podaje https://www.mishimoto.com/engineering/category/ford-focus-rs-rear-differential-cooler-2016/ .

20 minut temu, Tomek Tomko napisał:

Na wymagających próbach w Bednarach wytrzymuje cały OS

Jestem pod wrażeniem :biglol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie no faktycznie to jest szok, że wytrzymuje aż jeden OS ;) Miko Marczyk z tego co pamiętam dużo bardziej katował swoje A45 i nie było takich jaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Paweł_P napisał:

Miko Marczyk z tego co pamiętam dużo bardziej katował swoje A45 i nie było takich jaj.

 

Też były, narzekał że auto potrafi rozłączyć napędy, tyle że on jechał na slicku, na 110% auta a RS rozłącza ot tak ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

na TJS w Kielcach u znajomego rozłączyło napęd po dwóch okrążeniach 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Czyli Ford jak nic aktywnie dba o użytkowników - niedługo pewnie wprowadzi nowy soft, który będzie odcinał zapłon jeżeli Foka zbliży się do toru, ot, tak profilaktycznie ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minut temu, sluf napisał:

Czyli Ford jak nic aktywnie dba o użytkowników - niedługo pewnie wprowadzi nowy soft, który będzie odcinał zapłon jeżeli Foka zbliży się do toru, ot, tak profilaktycznie ;)

 

A co z tymi co trochę dynamiczniej na drogach będą chcieli jechać? Ja proponuję odcinkę paliwa przy 3tys obr/min

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...