Jump to content
BartZ

Hot Hatch Hysteria

Recommended Posts

turdzemu chyba chodziło czy tym co dopiero wchodzi na rynek (FK8) czy jeszcze FK2 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, mrrr napisał:

 

 Wciąż wydaje mi się, że wrażenie przyśpieszenia w moim STI MY05 było o niebo lepsze, niż we współczesnych hyper hatchach.

Od zawsze wiadomo: STI my05 2.0t najlepszym sportowym wozem jest :D

We współczesnych autach "dzieki": bezpieczeństwu, zaspokajaniu potrzeby na elektronikę poprawiajaca komfort i dostęp do fejsbuka oraz nabijaniu kasy UE jest się dość mocno odizolowanym od pierwotnych czysto mechanicznych doznań których dostarczały nam tak wspaniale wozy jak STI GD, foka RS mk2, celica GT4 i wiele wiele innych ( każdy niech sobie wpisze co tam chce sprzed 2010r)

Jeśli nie chcecie rezygnować z : gwarancji, odliczeniu kosztów na firmę, lansiarskich zaprogramowanych szczalow z komina, zazdrości w oczach sąsiada, dostępu do twitera na każdym skrzyżowaniu oraz dostępu do 28 trybów jazdy, a wciąż nie chcecie wracać do prawdziwej pięknej motoryzacji to polecam zakupić ATV np raptora 700 troszkę zmodzic i gotowe, emocje gwarantowane, a w garażach fury zostaną ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 30.09.2017 o 12:18, Than_Junior napisał:

Dlatego fajnie sie jezdzi glosnym, twardym i niewygodnym BRZ, bo udaje prom kosmiczny ;)
Lud chce wygodne i ciche, harczace tylko ze sztucznego wydechu i tylko kiedy tego chcemy. Efekt taki, ze 350KM przyspiesza tak plynnie, ze niemowle zasnie, a komfortowe zawieszenie i dobrze wygluszona kabina calkowicie zabieraja wrazenie predkosci :)

 

Jakbyś zgadł. Na jazdę Focusem RS musiałem z braku lepszej opcji zabrać dwójkę dzieci. Po półgodzinie spały jak kamień, a przecież nie jechaliśmy autostradą, tylko sprawdzaliśmy jak to przyspiesza, skręca, hamuje....

 

Chyba BRZ jest właśnie dobrą odpowiedzią na bardzo szybkie, ale zbyt grzeczne auta. Nie bez powodu różni testerzy z TopGear włącznie, przyzwyczajeni przecież do absolutnie najszybszych aut drogowych, z taką radością wypowiadali się właśnie o BRZ/GT86.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Czarka Gutowskiego na fb pojawiły się filmiki z przejazdów I30N

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

kurde, mega, zajebisty test...;)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie pytanko do Was - jakiego HH polecalibyście w budżecie do 55.000 zł?Chciałbym żeby był względnie świeży (5-6 lat) i dawał fun z jazdy.Myślę,że dział odpowiedni.Kusi mnie fiesta ST,można coś już w tej cenie na zachodzie poszukać z pierwszych lat produkcji ale nie wiem jak te 182 się odpycha. Myślałem też o clio III rs ale po kilku latach spędzonych od czasu do czasu za kółkiem II RS to w nowszej generacji szału nie byłu. Może ktoś z Was nakieruje mnie na ciekawe tory.Pozdro!

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tym budżecie możesz kupić Lanosa WRX no ale będzie znacznie starszy niż zakładasz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 29.9.2017 o 13:49, Bosman napisał:

W poszukiwaniu nowego auta pojeździłem wczoraj nieco dłużej Focusem RS kolegi i naszła mnie taka myśl, że źle jest być zepsutym człowiekiem.

Auto super, wręcz takie troche oldschoolowe (manual), przyspiesza, hamuje, fajnie brzmi i strzela w te wydechy, wspaniałe fotele, fajna procedura startu, biały bardzo ładny, ale jakoś tak ..... nie robi wrażenia.

Nie wiem czy to kwestia, że te nowoczesne auta są tak dobre, że mało odczuwa się prędkość i wszystko robi się za łatwo, czy po prostu jestem przyzwyczajony, ale po 350KM w kompakcie 4x4 z manualem jakoś spodziewałem się więcej.

 

Trzeba było przed jazdą przesiąść się na tydzień na jakąś Pande czy Aygo, to bym teraz nie bredził...

Fiesta ST bedzie jednym z mlodszych aut w tej cenie i daje na prawde mnustwo frajdy w stosunku do zainwestowanych pieniedzy.

Osiagi sa na prawde wystarczajace jak komus malo to zawsze mozna zrobic program.

Wiekszosc testow sie nie myli.To jezdn z najlepszych jak nie najlepszy samochod w klasie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, turdziGT napisał:

Fiesta ST bedzie jednym z mlodszych aut w tej cenie i daje na prawde mnustwo frajdy w stosunku do zainwestowanych pieniedzy.

Osiagi sa na prawde wystarczajace jak komus malo to zawsze mozna zrobic program.

Wiekszosc testow sie nie myli.To jezdn z najlepszych jak nie najlepszy samochod w klasie.

Co do fiesty st to faktycznie jest to niesamowicie promowane we wszelakiej masci testach auto.Gdzie nie spojrzec to kazdy mowi,ze stosunek funu do ceny jest hiperturbodobry.Generalnie z tego co patrzylem to programem mozna spokojnie uzyskac te 215km a tyle w takim malym pierdku to juz jest spoko.Jak u Ciebie z awaryjnoscia?Nie wyczytalem o zadnych powaznych bolaczkach jak np w focusie rs nowym (silnik).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ST kupiłem od razu jak sie nim przejechałem  a w czale nie byłem na kupnie takiego auta.Uwazam ze jest genialne i moze sporo osób sie nie zgodzi mi daje ono wiecej frajdy niz STI GD ktore miało 330 KM.Na krętej drodze fun jest po prostu mega i zaskakujące ale mocy jest na prawde w sam raz w tym aucie i moze to wlasnie tez klucz do tego ze nie jest overkill Bo Nie ma szpery ani innych wspomagaczy.

Odnosnie aWaryjnosci to nic sie nie dzieje a zrobiła juz 40 kkm.Tylko serwis i tyle.Oleju nie bierze musiałem tylko zmienic hamulce z przodu bo juz je zajedziemy upalaniem po wiejskich drążkach.

Jeden z ostatnich testow i dobre podsumowanie.Ten samochod to troche jak GT86.Tam nie licza sie czasy i osiagi liczy sie fun i tu jest bezko kurencyjna.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś z Was wie na czym polega problem z silnikiem w nowej Foce RS? Na portalach aukcyjnych nowych RS-ów jest bardzo dużo, wygląda jakby wszyscy właściciele wystawili je na sprzedaż lub odstąpienie leasingu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Carfit cos o tym pisał jakiś czas temu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minut temu, Ken napisał:

Czy ktoś z Was wie na czym polega problem z silnikiem w nowej Foce RS? Na portalach aukcyjnych nowych RS-ów jest bardzo dużo, wygląda jakby wszyscy właściciele wystawili je na sprzedaż lub odstąpienie leasingu...

Wyciągają sie szpilki głowic z bloku , pękają tuleje , tylne dyfry padają , narodził sie nowy król lawet , po królowej Lagunie II ;) Ford Polska czeka pozew zbiorowy właścicieli RS , jest ich na tą chwilę ok 55 osób , co mieli powyżej 3 poważnych usterek. Bańka pękła już dość dawno ....... pompowali cene lekko ponad 200tys. ( cena ok 160 ) teraz robią już promocję i dealerzy schodzą z cen nawet katalogowych . Smutne bardzo bo darzyłem Forda wielką sympatią i byłem mega zadowolony z FRS MKII .

Ale jest już to na rozwiązanie :) firma z którą współpracuje w temacie zamknięcia bloków w SUBARU , robi już bloki zamknięcie do silników 2.3 , i do mustangów i RS .  łącznie ze wzmocnieniami gwintów szpilek . Rynek nie znosi próżni :)

Edited by carfit
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Carfit: gdzieś tam u Ciebie dzwony biją, ale nie wiadomo, w którym kościele. Szpilki wyrywało w pierwszych egzemplarzach (2016) dawno poprawione. Jest problem z "tańczącymi" cylindrami przez które ściera się i przesuwa uszczelk pod głowica - niestety taki urok otwartych bloków i wysilonych silników. Od września jest najnowsza rewizja "C" uszczelki.

 

Pomijajac fakt, że RS nie ma tylnego dyfra, to jest już kompletna bzdura, ze z Twinsterem ("tylny dyfer") sa problemy. Trochę siedzę w temacie i ani w PL, ani UK, ani US nikt do tej pory nikomu nie padł "tylny dyfer". 

 

A ten zbiorowy pozew i 3 poważne usterki - oj niezły z Ciebie bajdocjan. (((((((:

Jak ktoś by chciał poczytać konkrety, a nie ploty to tu bardzo ładnie opisany problem z silnikiem RSa

 

http://stratifiedauto.com/blog/focus-rs-head-gasket-failure-mechanism/

Edited by Tomek Tomko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawa lektura

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Tomek Tomko napisał:

Carfit: gdzieś tam u Ciebie dzwony biją, ale nie wiadomo, w którym kościele.

 

 

a  Ty to  Kto ? :hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Tomek Tomko napisał:

Carfit: gdzieś tam u Ciebie dzwony biją, ale nie wiadomo, w którym kościele. Szpilki wyrywało w pierwszych egzemplarzach (2016) dawno poprawione. Jest problem z "tańczącymi" cylindrami przez które ściera się i przesuwa uszczelk pod głowica - niestety taki urok otwartych bloków i wysilonych silników. Od września jest najnowsza rewizja "C" uszczelki.

 

Pomijajac fakt, że RS nie ma tylnego dyfra, to jest już kompletna bzdura, ze z Twinsterem ("tylny dyfer") sa problemy. Trochę siedzę w temacie i ani w PL, ani UK, ani US nikt do tej pory nikomu nie padł "tylny dyfer". 

 

A ten zbiorowy pozew i 3 poważne usterki - oj niezły z Ciebie bajdocjan. (((((((:

Jak ktoś by chciał poczytać konkrety, a nie ploty to tu bardzo ładnie opisany problem z silnikiem RSa

 

http://stratifiedauto.com/blog/focus-rs-head-gasket-failure-mechanism/

 

Jedynie co , to tylko potwierdziłeś problemy .....

Kolegi auto rocznik 2017 6 tys. przebiegu ....... komentarz zbędny .

 

 

IMG_1999.PNG

Image-1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.facebook.com/bekazrsa/  znalazłem ostatnio taką ciekawą stronę "Beka z Focusa RS MK3", na razie materiału ale myślę że z czasem będzie  coraz więcej. 

Mam parę znajomych, którzy mają RS'y i już się zastanawiają czy nie sprzedawać bo inne sypią się jak domki w Czeczeni. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurde ale szkoda że tak dali ciała, mógł być kultowy wóz a będzie Laguna bis :( Pamiętacie serial o powstawaniu tego samochodu? Chyba faktycznie to wszystko było na szybko, poprawiali wiele spraw w trakcie a firma cisnęła na premierę bo już mieli opóźnienia - no żesz kurde jak można było tyle rzeczy zepsuć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Carfit: tak się składa, że jestem jedną z osób, która wsparła ten pozew. I śmiać mi się chce jak czytam jakie bzdury piszesz, że to osoby z 3 poważnymi usterkami. Dodatkowo pogrążasz się pisząc, że psuje się tylny dyfer.

 

A odnośnie kont FB i memów - no cóż niektórzy kierownicy płaczą tygodniami bo mają odprysk na zderzaku, a co dopiero jakiś grubszy problem. A niektórzy zajebiście się cieszą, że (np. ja) po 30 000 dostają nowiutki silnik. Gwarancje mam na 7 lat - byłbym rad jakbym jeszcze pare razy dostał nowy silnik.

Edited by Tomek Tomko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy Tomek zarejestrował się na forum Subaru (mając focusa) tylko po to, żeby potrolować Carfita?
:D

Edited by MDsuperstar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja to bym się cieszył jakby auto od nowości do końca u mnie jeździło bezawaryjnie, a nie cieszyć się, że przez 7 lat gwarancji będę miał kilka silników.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...