Skocz do zawartości

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

W tym Mercedesie strzały z wydechu przy zmianie biegu pojawiają się z powodu jakiegoś ALS'a, Cutt off'a

czy są specjalnie zaprogramowane dla jarania się gawiedzi ?

Taki teraz trend. Wiele modeli aktualnie pierdzi przy każdej możliwej okazji.

 

Calkiem sie jarasz ale po 10 minutach konsternacja, nic się nie dzieje a auto pierdzi. Jak Subarka walnie marchewkę to wiadome że się grubo dzieje ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ten wynik mówi że auto jest bardzo szybkie. Nie szybkie. Bardzo szybkie.

 

Oczywiście fani Szybkich i Wściekłych mogą mieć inne zdanie ale jak seria jest tak szybka na imprezie typu Bednary to oznacza że auto jedzie.

 

 

Aby uzupełnić, ciekawe wypowiedzi kierowcy. 

 

"Bez zapoznań i treningu udałem się na 1 liczony przejazd autem, którym byłym na Bednarach po raz pierwszy- sporo nowości 1f642.png :) Jak się okazało ten zestaw wystarczył na zajęcia 2 miejsce w klasyfikacji generalnej na pierwszym przejeździe 10 sekund za superszybkim Tomkiem w Proto od Pana Wiesława Steca Stec motorsport. Szczerze mówiąc zaskoczenie ogromne, wynik petarda, a wóz spisywał się wyśmienicie."

 

"Ja osobiście byłem zaskoczony bardzo pozytywnie, bo to pokazuje, że seryjne auto o masie 1530kg jest w stanie z przygodami walczyć o czołowe pozycje w polskich rallysprintach. Nadrabia z pewnością na prostych (jako jedyne auto wrzucało 4 bieg na prostej po starcie przed pierwszym prawym zakrętem :) ), szybką skrzynią biegów, bardzo skutecznymi hamulcami i stabilnością. Dodatkowo fajnie przyjechać na kołach autem z klimą, automatem i tempomatem, które może walczyć nawet o zwycięstwo."

Chyba nie ma co się kłócić i nawzajem przekonywać.

Przecież w sumie to nic dziwnego, że dobry kierowca w aucie za 250 tys zł jedzie równo lub lepiej od aut za połowę tej kwoty, a gorzej od Proto, które kosztuje odpowiednio wiecej.

 

Nom, nie byłoby to dziwne ale co jak seria leje Proto?

 

Dziwne czy nie dziwne?  ;)

 

Pierwsza czwórka w generalce ostatniego PSB:

 

1. T Tomasz Fiesta PROTO

2. Noname Przemek BMW M3

3. Marczyk Miko Mercedes-AMG A45

4. Olchawski Grzegorz Ford Fiesta Proto

 

 

Zastanawiałem się jeszcze co to to Proto i... w sumie bym kupił zamiast samemu rzeźbić, bo sprzęt stosunkowo tani a cholernie szybki ;) 

 

170tys. pln  :huh:

 

http://autokult.pl/24598,ford-fiesta-proto-by-stec-motorsport-prawdziwy-wilk-w-owczej-skorze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logika nakazywałaby odpowiedzieć, że to szybsze Proto kosztowało więcej niż AMG, a to wolniejsze np. 170tys, jak piszesz :-).

Ale wiadomo, że różne inne czynniki, w szczególności kierowca miały znaczenie.

 

Czy startowanie takim autem ma sens?

Moim zdaniem nie. No chyba że bardzo okazjonalnie.

Chyba każdy kto próbował mieć jedno auto na codzień i do pojeżdżawek/rajdów prędzej czy później dochodzi do wniosku, że to jednak nie ma sensu.

 

Trochę się zastanawiam nad CLA kombi AMG jako następcą LGT i ten występ Miko, dodaje punktów AMG w moim rankingu, choć serce zdecydowanie mówi STi....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy startowanie takim autem ma sens? Moim zdaniem nie. No chyba że bardzo okazjonalnie.

 

Moim też nie.  Temat dotyczy dostępnych w salonach Hot Hatchy, po które jak widać idziesz do salonu, zakładasz inną oponę i walczysz "o czołowe pozycje w polskich rallysprintach".

 

 

Jak umiesz jeździć  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pod sporym wrażaniem jak to auto pojechało w tych specyficznych warunkach z dobrym kierownikiem. Natomiast bardziej zastanawiające/martwiące jest to:

 

 

 Pojawił się natomiast pierwszy kłopot skrzynia biegów- wrzuciła luz przez co patrząc z onboardów straciłem ok. 3 sekund, ponieważ musiałem ponownie wrzucić bieg i chwilę poczekać. Taka sytuacja w sumie w 3,4 i 5 przejeździe pojawiła się ok. 5 razy co nie jest fajnym efektem gdy spieszymy się jadąc na czas. Zaczęło się tak dziać jak zaczęły powstawać większe przeciążenia związane z suchym asfaltem i oponami profesjonalnymi- będę komunikował się w tej sprawie z serwisem, żeby dowiedzieć się na jakiej zasadzie działa czujnik wypinając bieg. Przez ten problem powstała strata w wysokości w sumie ok. 15 sekund. Wyeliminowanie tego problemu znacząco zwiększyłoby prędkość na oesie, ponieważ wypięcia skrzyni poza stratami nie wyprowadzałoby kierowcy z tempa jazdy.

W 4 i 5 przejeździe jechałem już na 4 slickach Michelin S9F/S8L i powstał dodatkowo problem dwukrotnego rozpięcia napędu na ok. minutę jazdy. Nie wynikało to z przegrzania (olej w skrzyni na poziomie 110 stopni na koniec próby), a prawdopodobnie z przeciążenia wygenerowanego w jednym zakręcie (to samo miejsce na trasie). Efektem tego była jazda autem z napędem na przód o mocy 380 koni mechanicznych 

 

Pytanie co by się zadziało jakby było sucho, ciepło i czy ten samochód by to wytrzymał. 

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo się działo często z EvoX, czy Audi na różnych eventach czy podczas testów. Auto wywalało błąd, wchodziło w tryb awaryjny bądź odłączało jakieś elementy i koniec jazdy "na oporze" do czasu schłodzenia czy aż komp nie udostępni w pełni osiągów auta.  

 

Subaru walczy do końca... czasem niestety  ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

rzyklad Bednarowy pokazuje jednak ze nie bardzo - zazwyczaj seryjne auta kończą w okolicach 3 albo 4 dziesiątki i raczej nie są konkurencyjne w swoich klasach. Miko to absolutny wyjątek

 

Z autopsji mogę potwierdzić tę tezę przy założeniu że: kierowca amator, auto seria w tym klocek i opona z homo oraz pełne wyposażenie + pilot. Z takim "pakietem" byłem dokładnie tam gdzie to bmw po gazie:)

 

Na slicku wyścigowym było wyraźnie lepiej, ale nie pamiętam czy na 100% druga dziesiątka bo na stronie PSB nie ma archiwalnych wyników z lata 2016.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

rzyklad Bednarowy pokazuje jednak ze nie bardzo - zazwyczaj seryjne auta kończą w okolicach 3 albo 4 dziesiątki i raczej nie są konkurencyjne w swoich klasach. Miko to absolutny wyjątek

 

Z autopsji mogę potwierdzić tę tezę przy założeniu że: kierowca amator, auto seria w tym klocek i opona z homo oraz pełne wyposażenie + pilot. Z takim "pakietem" byłem dokładnie tam gdzie to bmw po gazie:)

 

Na slicku wyścigowym było wyraźnie lepiej, ale nie pamiętam czy na 100% druga dziesiątka bo na stronie PSB nie ma archiwalnych wyników z lata 2016.

Są, są ;)

 

:edit: a jednak nie ma :(

 

 

http://szc-zasada.pl/pl/archiwum-power-stage-bednary

 

 

Ale sprawdziłem za to ostatni start. Przez cały dzień wozilismy znajomych i rodzinę, skończyłem z wyrwanym silnikiem na 23 miejscu w generalce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

 

No to sam używany wcale nieoptymalny slick wyścigowy wyciągnął seryjne auto o 24 miejsca  w górę w generalce(!), przy podobnie obsadzonych imprezach (niespełna 130 aut).

 

Tak właśnie można sobie porównywać seryjne auta z klimą...  

Edytowane przez x.x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No to sam używany wcale nieoptymalny slick wyścigowy wyciągnął seryjne auto o 24 miejsca  w górę w generalce(!),

 

No tak działają opony, teraz już wiesz dlaczego tyle cyrku z doborem właściwych opon, ciśnień, mieszanek... ;) 

 

Czarne złoto rajdów.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza Miko pierwsze w miare seryjne auto na liście z tego co wiem to jest nr 8 - WRX STi na pozycji 28, ale jak juz wykazano w tym wątku nie sledze az tak dokladnie co kto ma tam zrobione :)

 

 

A co z miejscem 12, tj. Subaru STi z roku zdaje się 2015/2016?  ;)

 

Nie wygląda na rajdówkę  :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A co z miejscem 12, tj. Subaru STi z roku zdaje się 2015/2016? ;) Nie wygląda na rajdówkę :rolleyes:
  Aaaa, Michał. STI MY15 seria. Pewnie tylko opony jakieś miał inne.

 

 

Wyręczę więc elmo   ;)

 

maxresdefault.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Do wygłupów

no właśnie , sęk w tym że ja nie potrzebuję auta do wygłupów , tylko rozważam sprzedaż STI MY15 , i kupno rozsądnego, przyziemnego,  autostradowego wariata ;)

 

 

Carfit, nie wariat ale dynamiczny to bedzie Alpina. Nie ma ich za duzo w Polsce, wiec bedzie to "cos innego". Mysle ze to kwestia tylko paru miesiecy az wyjdzie D5 na bazie nowej piatki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Do wygłupów

no właśnie , sęk w tym że ja nie potrzebuję auta do wygłupów , tylko rozważam sprzedaż STI MY15 , i kupno rozsądnego, przyziemnego, autostradowego wariata ;)

Carfit, nie wariat ale dynamiczny to bedzie Alpina. Nie ma ich za duzo w Polsce, wiec bedzie to "cos innego". Mysle ze to kwestia tylko paru miesiecy az wyjdzie D5 na bazie nowej piatki :)

TJ , przeceniasz zdecydowanie moje mozliwosci finansowe ;) na Subaru aż tak dobrze nie da sie zarobić :);)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...