Jump to content

użytkownicy subaru z BIałegostoku i okolic :)


bksjb

Recommended Posts

Witam, jestem posiadaczem Subaru Legacy z 2005r 2.5l 170 koni od dwoch dni mam pare problemow z nią i chcialbym sie skontaktowac z kimś kto ma pojęcie o tych autach moglby mi doradzic, glownie chodzi o elektryke ( sonda lambda i takie tam) na forum nie moge znaleźć pasującego tematu, prosze o kontakt na priv, gg: 9183657 albo maila: bksjb@o2.pl bede wdzieczny za jakis numer tel czy cos, chetnie by sie dowiedział pare szczegółow :) pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

napisz dokładnie co się dzieje, jakie są objawy czy masz LPG co było w autku robione czy pali się kontrolka czek i jaki masz przebieg pozdrawiam

 

witam! Bez gazu, przebieg jakies 80tys km (raczej rzeczywisty), czek sie pali poniewaz mam uszkodzona sonde lambda (jedną z tych 4 przednich od strony zderzaka) i są urwane kable. mam drugą sonde i tam są 4 kable (niebieski, biały i dwa czarne) oczywiscie dwa pierwsze wiem jak polaczyc, ale nie mam pojecia co zrobic z tymi dwoma czarnymi, zeby zle nie podlaczyc i nie zepsuc czegos. POzatym kontrolka check sama zgasnie czy trzeba gasic kompem? jezeli sama, to od razu czy po paru kilometrach? z gory dzieki za pomoc :)

Link to comment
Share on other sites

dwa czarne przewody mogą być połączone dwojako? bo są to przewody od grzałki?

Wg mojej wiedzy - tak. Czy nowa to jest sonda uniwersalna, czy dedykowana do Subaru ? Ma wtyczkę ?

W uniwersalnych polaryzacji grzałki nie oznacza się - można ją włączyć dowolnie. Jeśli to dedykowana to na 99% też tak jest. Dla pewności sprawdź rezystancję każdego z czarnych kabli względem obudowy - powinna być bardzo wysoka (przerwa). Jeśli tak będzie to bym się nie przejmował polaryzacją. Nie podłączaj omomierza do kabla sygnałowego.

Link to comment
Share on other sites

dwa czarne przewody mogą być połączone dwojako? bo są to przewody od grzałki?

Wg mojej wiedzy - tak. Czy nowa to jest sonda uniwersalna, czy dedykowana do Subaru ? Ma wtyczkę ?

W uniwersalnych polaryzacji grzałki nie oznacza się - można ją włączyć dowolnie. Jeśli to dedykowana to na 99% też tak jest. Dla pewności sprawdź rezystancję każdego z czarnych kabli względem obudowy - powinna być bardzo wysoka (przerwa). Jeśli tak będzie to bym się nie przejmował polaryzacją. Nie podłączaj omomierza do kabla sygnałowego.

 

 

Jest to oryginalna sonda zdemontowana z innego subaru, numery zgadzają się, tylko moja w aucie nie ma kołnierza a ta co dostalem ma kołnierz (taka jakby podkladka), ale to moze poprostu jakąś zmiane wprowadzili.

Link to comment
Share on other sites

Tak właśnie nie ma kostki na końcu wiązki.

Sprawa wygląda tak: sonde mam oryginalną i jest na koncu wtyczka do której idą dwa czarne, niebieski i biały kable z sondy. w koncowce wiązki są cztery kable: biały, żółty, niebieski i zielony. Analogicznie do wtyczki po przeciwnej stronie idace do drugiej sondy podłączylem kabel biały i żółty do dwoch czarnych ale niestety nastepne dwa kolory sie nie zgadzają i nie wiem jak podlaczyc. podlaczylem niebieski do niebieskiego i zielony do białego ale check nie zniknął, moze ma ktos jakis schemat?

Link to comment
Share on other sites

Auto bylo podlaczane do kompa, pokazalo ze byla sonda lambda jest uszkodzona, poprzedni wlasciciel probowal naprawic ale sie nie udalo, wiec probuje sam dojsc, to chyba nie takie trudne zeby ktos doradzil jak podpiac dwa kabelki o ile posiada taka wiedze, albo ma do niej dostep.

Link to comment
Share on other sites

U mnie jest tak:

post-11312-135184424629_thumb.jpg

wiazka-sonda

żółty-czarny

biały-czarny

niebieski-niebieski

zielony-biały

 

check musisz skasować i zobaczyć czy 'wyskoczy' na nowo (odpiąć akumulator może wystarczy).

Link to comment
Share on other sites

U mnie jest tak:

[attachment=0]lambda_foto.JPG[/attachment]

wiazka-sonda

żółty-czarny

biały-czarny

niebieski-niebieski

zielony-biały

 

check musisz skasować i zobaczyć czy 'wyskoczy' na nowo (odpiąć akumulator może wystarczy).

 

ale czy to jest ta sonda jak stoisz przodem do przodu auta, to sonda znajdujaca sie blizej zderzaka po prawej stronie?

Link to comment
Share on other sites

No dobrze. Wiadomo, że w sondzie:

1-biały

3-niebieski

4-czarny

6-czarny

Jak znajdziesz schemat - dopasujesz kolory.

 

Możesz wstawić fotkę kolektora?

 

A jesteś pewny, że te 4 sondy to nie 2(kolektory/katalizatory) x 2 (przed+za katem) ? Czyli tak jak w H6 ?

Ale 5 sond ? ... Tak jak opisujesz, to jakbyś miał 1 katalizator ?

Link to comment
Share on other sites

dalem numer nadwozia i dostalem ładny rysuneczek

Hmm. A może dali by jeszcze rysuneczek ze schematem wiązek oxygen sensors ? :wink:Może któryś z dealerów na forum pomoże ? Spróbuj zapytać.

Link to comment
Share on other sites

z tym co mam bylo nie malo biegania. po podlaczeniu sondy i odlaczeniu aku check zniknal, ale wlaczyl sie po paru minutach. czy to oznacza, ze trzeba go gasic komputerem, czy poprostu sonda jest zla lub jej podłączenie? wolal bym takie rzeczy wiedziec zanim sie udam na kompa, zebym nie musial latac tam i spowrotem i za kazdym razem placic.

Link to comment
Share on other sites

To jest objaw niedziałającej sondy. Komputer oczekuje, że po kilku minutach sonda się nagrzeje i zacznie sygnalizować odpowiednio zmiennym sygnałem zawartość tlenu w spalinach. Jeśli tak się nie dzieje, to silnik pozostaje w 'open loop', i wyskakuje check. Wygląda, że wystarczy zgasić, jak to robiłeś, jak już doprowadzisz sondę do działania. Nie można też wykluczyć, że uszkodzone jest coś w obwodzie zasilającym lub pomiarowym PCM sondy, skoro poprzedni właściciel coś tam kombinował. Oby nie.

Link to comment
Share on other sites

no w koncu odpowiedz ktora dużo mi tłumaczy :) skoro gasnie na kilka minut znaczy, ze raczej z obwodem wszystko ok, bo podlaczylem ja na cieplym silniku.. A czy podlaczenie przewodow sygnałowych (nie tych od grzalki) na odwrót może spowodować jej uszkodzenie albo komputera?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...