Jump to content

Koszty utrzymania imprezy 1.8 lub 2.0


nitro

Recommended Posts

witam! chciałbym zostać szczęśliwym posiadaczem subaru imprezy 1.8 lub 2.0 bez turba, może ktoś mi prybliżyć koszty utrzymania mechanicznego jakie są ceny oraz koszty ubezpieczenia tej perełki?

 

ps: interesuje mnie subaru z okresu produkcji 1993–2000

Link to comment
Share on other sites

a posiada ktoś może którąś z tych wersji silnikowych i może mi powiedzieć jaki jest roczny koszt utrzymania? Ile kosztują wymiany zawieszenia, hamulców i co tam jeszcze komu przyjdzie do głowy, jakie są największe bolączki czyli co najszybciej się zużywa?

Link to comment
Share on other sites

z tego co dzisiaj obadałem w sprawie części to chyba są cenowo porównywalne do innych "zwykłych samochodów" = golf, escort, co mnie bardzo zdziwiło chyba, że moje dane są nieprawidłowe to proszę mnie wybić z tego tropu czyli z mojego wniosku cena utrzymania będzie podobna jak np. utrzymanie focusa zgadza się??

Link to comment
Share on other sites

Kup 2.0, kosztowo to samo :roll:

zgadzam się z tym .

Moim zdaniem imprezy z tamtego okresu szybciej rdza zjadała niż się psuły . Moja zona spala 8,5 l/100km . Części może są i droższe od innych marek , ale co mnie to obchodzi skoro ja ich nie muszę kupować .

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem imprezy z tamtego okresu szybciej rdza zjadała niż się psuły .

 

1000% racji.

 

Ja mam 1,8. W porównaniu do 2,0 to brakuje mocy w dolnym zakresie obrotów.

 

Ceny niektórych części są rzeczywiście porównywalne z innymi dupowozami. Ale niektóre są trudno dostępne i przez to droższe.

 

Co do kosztów utrzymania to zależy oczywiście od stylu jazdy (śr. spalanie takie jak w 2,0 w zależności od ciężkości nogi od 8,5 do ....).

 

Ale radość z jazdy w trudniejszych warunkach - bezcenna 8)

Link to comment
Share on other sites

no to ja mam jakiś dziwny egzemplarz, bo rdza go nie bierze a silnik kolejny :P

 

może trzeba go tak nie "piłować" :P

 

rdza to nie duży problem, bo jak się dobrze zadba to się ma :) najważniejsze, żeby silnik i podzespoły były wytrzymałe, żeby nie było co chwile dokładania, dlatego szukam niezawodnego samochodu i pytam tutaj jak to jest z imprezką.

Link to comment
Share on other sites

może trzeba go tak nie "piłować" :P

 

Imprezy nie da się " nie piłować". Wolny ssak nie zna innego traktowania, bo nie jedzie ;)

 

Imprezzy są niezawodne. Czasem się coś posypie, ale to jak każdym antyku. Nie kombinuj z żadnym 1,8, bo szkoda, kasy, czasu i nerwów.

Link to comment
Share on other sites

Śmiem stwierdzić, że używam auto z głową, chociaż czasami (Pojezdzafffki itp cuda i slajdy zimowe) dosyć intensywnie a mimo to praktycznie nic nie muszę wymieniać... małe standardowe pierdoły + oleje i auto jest niezawodne w 100%. LPG mi pali 10-12l na trasie, ok 12-14l gazu w mieście, a upalając to potrafi wessać i mocno ponad 20. Auto niezawodne i godne polecenia szczególnie, że niedługo zima 8)

Link to comment
Share on other sites

Nie sądzę aby ktoś robił przeglądy w 10-15 letnim aucie gdyż koszty są na poziomie 800-1500PLN. Robi się naprawy/wymiany jak coś padnie. Odnośnie ubezpieczenia to mało kto bierze AC a poza tym koszt ubezpieczenia zależy głównie od zniżek kierowcy i wartości auta. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nie liczyłem nigdy sumarycznych kosztów utrzymania.

 

Jeździłem 2.0 N/A MY99 około trzy lata. Spalanie - najniższe zanotowane w trasie to 7,8l/100km, najwyższe miejskie przekraczało 13l/100km (ale nie pamiętam jakie dokładnie było).

 

Wymieniałem w zasadzie jedynie części eksploatacyjne, podsumowanie w archiwalnym wątku o sprzedaży: viewtopic.php?t=127915

 

Koszty nie były zabójcze.

Rozrząd - chyba ok. 1k zł, sprzęgło też w okolicach 900-1k zł z wymianą, AGX-y ok 2k zł, hamulce - nie przypomnę sobie dokładnej ceny, ale komplet TRW, który w zupełności w tym aucie mi wystarczał (choć staram się nie nadużywać hamulców ;-)) także nie należał do wydatków mocno drenujących portfel - komplet opon zapewne był droższy (1100-1400zł w zależności czy lato czy zima).

 

Generalnie nie działo się z autem nic nieprzewidzianego (może trochę zbyt szybko zużywałem sprzęgło, ale to może być kwestia mojej "niekompatybilności", jak niektórych z dieslem ;-)), a koszty spraw planowych nie wydają się znacząco wyższe niż w innych samochodach podobnej klasy i z podobnych roczników.

 

Kosztów ubezpieczenia już nie pamiętam, ale wydaje mi się, że były wyraźnie wyższe niż u Wełniacza i zamera (PZU). Choć na początku nie miałem kompletu zniżek (chyba 50% współwłaściciela i własną zwyżkę za wiek), a co było później - nie pamiętam - musiałbym sięgnąć w historię konta bankowego, może coś bym wynalazł.

 

 

A jeszcze co do przeglądów - może nie przeglądy w ASO, zgodne z harmonogramem, ale minimum 2x w roku auto stało na "przedsezonowych" przygotowaniach - kontrola geometrii, sprawdzenie luzów, hamulców, płynów itp. - w warsztacie. Pytanie tylko, co kto rozumie przez przegląd?

Link to comment
Share on other sites

a jak wygląda ubezpieczenie i przeglądy 2.0 ? jakie są koszty ?

 

co do ubezpieczenia to podejrzewam że sumy są takie same lub podobne jak dla każdego innego 2.0... ja w mojej Toyocie przy 2.0 płacę jakieś 554zł/rok, współwłaściciel, właścicielem jest ojciec (60% zniżek)

Link to comment
Share on other sites

Kolego i koledzy...Kwestia ubezpieczenia jest tak zindywizualizowana, że możemy co najwyżej podawać jakieś przedziały kwotowe. Bo parametrów uzależniających wysokość składki jest wiele. Przy pojemności 2.0l równie dobrze można za samo OC płacić 400 zł/rok (maksymalne zniżki za przebieg ubezpieczenia, inne zniżki, auto zarejestrowane gdzieś na wsi, starszy kierowca) lub...3000 zł (zamiast zniżek maksymalne zwyżki, auto na Warszawę, kierowca w wieku poniżej 26 lat). Do wyliczenia AC podstawą jest wysokość sumy ubezpieczenia (czyli wartość auta), ale potrzeba trzy razy więcej wskaźników niż do wyliczenia OC. I składka może być na przykład zależna od tego czy auto garażujesz, gdzie parkujesz w nocy czy masz małe dzieci, etc. I zapomnij o AC dla pojazdu z 1993 roku. Większość firm robi AC dla pojazdów 10-12letnich, parę dla 15letnich i starszych (o ile to kontynuacja ubezpieczenia tego pojazdu).

 

Jak chcesz poznać składkę to wybierz sobie jakaś multiagencję ubezpieczeniową, zadzwoń lub pójdź, a oni przedstawią Ci ofertę. Są też platformy do wyliczenia przybliżonych składek w wielu firmach ubezpieczeniowych.

Link to comment
Share on other sites

I zapomnij o AC dla pojazdu z 1993 roku.

 

Mi w PZU bez problemu zrobili pakiet pełny z AC + szyby na Imprezę z 1994 roku. A wcześniej poprzedni właściciel miał tylko OC i to w Link4. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem imprezy z tamtego okresu szybciej rdza zjadała niż się psuły

no to ja mam jakiś dziwny egzemplarz, bo rdza go nie bierze a silnik kolejny :P

Bo może Ty Adaś jesteś niekompatybilny, jak niektórzy ze sprzęgłami w dieslu? 8)

 

 

:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

witam! chciałbym zostać szczęśliwym posiadaczem subaru imprezy 1.8 lub 2.0 bez turba, może ktoś mi prybliżyć koszty utrzymania mechanicznego jakie są ceny oraz koszty ubezpieczenia tej perełki?

 

ps: interesuje mnie subaru z okresu produkcji 1993–2000

 

Nie zastanawiaj się nad kosztami tylko kupuj. Moja pierwsza Impreza 1.8 była z 1995 roku i jak ją sprzedawałem :cry: to miała 270000 km nawinięte na koła... Cóż z tego, że trochę grosza musiałem do Babci dołożyć jak wrażenia z jazdy wszystko rekompensowały :D Docenisz to jak śnieg spadnie... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...