Jump to content

miekki pedal sprzegla po jezdzie na wysokich obrotach


krawwwcu

Recommended Posts

witam mam dosyc dziwny problem ze sprzeglem ,pedal robi sie miekki po zmianach biegow przy wysokich obrotach a nawet nie tyle co po zmianach a po samej jezdzie przy wysokich obrotach a potem doslownie po 10 sekundach jazdy na niskich obrotach wszystko wraca do normy .to samo dzieje sie rownierz gdy na postoju wkrece go na 6000obr potrzymam tak pare sekund wciskam sprzeglo i jest miekkie potem silnik pokreci sie chwile na wolnych obrotach i pedal robi sie taki jak powinien . sprzeglo wymienione jakies dwa miesiace temu na exedy i aluminiowe kolo zam fidanza,wymienilem rowniez plyn.obserwowalem rowniez silownik przy sprzegle kiedy ktos inny naciskal sprzeglo po uprzednim wkreceniu silnika na wysokie obroty i silownik mimo tego ze pedal jest mieki porusza sie w pelnym zakresie,a podczas zmian biegow kiedy pedal jest miekki biegi wchodza dobrze .czy to mozliwe zeby cos sie dzialo z dociskiem pod wplywem wysokich obrotow??????????????gdy pedal jest mieki podczas zmian biegow sprzeglo wcale sie nie slizga .jakies pomysly Panowie ,ja podejzewam ze cos jest nie tak z dociskiem ,co jest dziwne bo on jest nowy,najgorsze jest to ze mi sie po prostu nie chce wyjmowac tej skrzyni po raz trzeci w tym roku :):) myslalem zeby wymienic obydwa silowniki od sprzegla zeby sie upewnic czy to nie to .doradzcie cos

Link to comment
Share on other sites

rozumiem ,że używane mogło paść ,ale nowe :shock:

Wiem że na Exedy było już na forum kilka reklamacji docisków, może masz źle zamontowane ? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Ja mam tak po dlugiej jezdzie w korkach :/ systematycznie pedal robi sie jakis dziwny a raz nawet sam nie wracal do konca tylko musialem stopa go odciagac. Co dziwne sprzeglo dziala nie slizga sie nie pali czy co tam moze jeszcze sie z nim robic ;) Wiem ze przed zakupem zostalo wymieniane sprzeglo wlasnie na Exedy. Niedawno wymienialem plyn wraz z przewodem do wysprzeglika i mialem problem z odpowietrzeniem. Musialem reka "wpychac" wysprzeglik bo pedal poprostu zostawal w podlodze.

Ale w przeciwienstwie do kolegow jak mi sie cos takiego robi i znajde "luke" na ulicy zeby pojechac szybciej to problem ustaje. Tak jakby wysprzeglik sie schlodzil i zaczal dzialac dobrze.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam tak po dlugiej jezdzie w korkach :/ systematycznie pedal robi sie jakis dziwny a raz nawet sam nie wracal do konca tylko musialem stopa go odciagac. Co dziwne sprzeglo dziala nie slizga sie nie pali czy co tam moze jeszcze sie z nim robic ;) Wiem ze przed zakupem zostalo wymieniane sprzeglo wlasnie na Exedy. Niedawno wymienialem plyn wraz z przewodem do wysprzeglika i mialem problem z odpowietrzeniem. Musialem reka "wpychac" wysprzeglik bo pedal poprostu zostawal w podlodze.

Ale w przeciwienstwie do kolegow jak mi sie cos takiego robi i znajde "luke" na ulicy zeby pojechac szybciej to problem ustaje. Tak jakby wysprzeglik sie schlodzil i zaczal dzialac dobrze.

w twoim aucie wyglada mi to na zuzyte silowniki ktore nie sa juz odporne na cieplo w komoze silnika ,u mnie problem zwiazany jest z wysokimi obrotami.wyglada na to ze moj docisk nie lubi sie szybko krecic :) :)

Link to comment
Share on other sites

a jak mozna zle zamontowac docisk ?odwrotnie sie go nie przykreci :)

był miesiąc temu nawet taki wątek, ale firma która to montowała pozytywnie rozpatrzyła reklamację.

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio sprzęgła exedy to kopa :twisted: teraz robia na ilośc nie jakoś. Do podkreconego nissana kupione było nowe sprzęgło exedy (nie już pamiętam modelu), coś od początku było nie tak, ale myśleliśmy że może TTTM :D kilka dni później ścieło nity na tarczy :shock:

RTR jak sprzegło nie wraca to trzeba raczej odpowietrzyc - prawdopodobnie masz gdzieś coś zapchane. Trzeba wykręcic wysprzegliki ręcznie go odpowietrzyc bez uzywania zbiorniczka.

Link to comment
Share on other sites

RTR jak sprzegło nie wraca to trzeba raczej odpowietrzyc - prawdopodobnie masz gdzieś coś zapchane. Trzeba wykręcic wysprzegliki ręcznie go odpowietrzyc bez uzywania zbiorniczka.

Ja na poczatku myslalem ze mi puchnie przewod wiec go wymienilem na przewod w metalowym oplocie ale jak sie rozgrzal to dalej to bylo. Jesli chodzi o odpowietrzenie to zluzylem 0,5l plynu hamulcowego i wszystko wygladalo poprawnie. Tylko niewiem czy ja to dobrze robilem bo odpowietrzalem na poczatku pompe potem wysprzeglik potem znowu pompe i na koncu wysprzeglik. A nie bylo poprostu lepiej szybciej jak bym kupil zestaw naprawczy do wysprzeglika?? Chyba nie powinien byc drogi.

Link to comment
Share on other sites

miałem podobną przypadłośc w wswoim gt po założeniu skrzyni 6mt objawy były podobne, ząłożyłem mocną sprężyne na łąpce sprzęgła (powrotną) bo wczesniej w 5 MT nie było

problem sie rozwiązał

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

miałem podobną przypadłośc w wswoim gt po założeniu skrzyni 6mt objawy były podobne, ząłożyłem mocną sprężyne na łąpce sprzęgła (powrotną) bo wczesniej w 5 MT nie było

problem sie rozwiązał

 

pozdrawiam

U mnie jest sprezyna ale za swierzo nie wygladala wiec jak bede juz robil go to i ja zmnienie na nowa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Stary temat ale dodam od siebie dla potomnych.

 

Miałem to samo. A dokładnie sprzeglo wpladalo w podloge jak sie troche w korkach postalo i znowu dzialalo w miare dobrze jak sie schlodzilo. Zauwazylem to jak jechalem na swoj wlasny slub wiec troche bylem zmartwiony ze nie dojade :)

 

Ostatecznie przyczyna zostala odnaleziona przez mojego mechanika i okazalo sie ze sa to takie male gumki, uszczelki ktore siedza w wysprzegliku. Z tego co pamietam to 2 sztuki po 10zl i problem raz na zawsze oddalil sie.

 

Jak by ktos potrzebowal namiary na mechanika to dam info.

 

pozdrawiam

plech

Link to comment
Share on other sites

Ja mam tak po dlugiej jezdzie w korkach :/ systematycznie pedal robi sie jakis dziwny a raz nawet sam nie wracal do konca tylko musialem stopa go odciagac. Co dziwne sprzeglo dziala nie slizga sie nie pali czy co tam moze jeszcze sie z nim robic ;) Wiem ze przed zakupem zostalo wymieniane sprzeglo wlasnie na Exedy. Niedawno wymienialem plyn wraz z przewodem do wysprzeglika i mialem problem z odpowietrzeniem. Musialem reka "wpychac" wysprzeglik bo pedal poprostu zostawal w podlodze.

Ale w przeciwienstwie do kolegow jak mi sie cos takiego robi i znajde "luke" na ulicy zeby pojechac szybciej to problem ustaje. Tak jakby wysprzeglik sie schlodzil i zaczal dzialac dobrze.

 

Do wymiany uszczelniacze pompy sprzęgła albo wysprzęglika. Wymyśliłem taki sposób na sprawdzenie co padło (przy takich jak wyżej objawach): na zimnym silniku podgrzewa się opalarką wysprzęglik - sprawdza pedał sprzęgła, później pompę - znowu sprawdza pedał sprzęgła. Prymitywna metoda ale skuteczna. U mnie pedał miękł przy podgrzaniu wysprzęglika. Druga sprawa to problem z odpowietrzeniem wysprzęglika w gteku - odpowietrznik jest niżej niż powinien i powietrze może pozostać pod tłoczkiem. Ja dlatego wymieniłem na inny wysprzęglik taki jak na zdjęciu poniżej.

Link to comment
Share on other sites

Miałem to samo, albo wysprzęglik albo pompa., Wysprzęglik i sprzęgło wymienione, na chwilę pomogło ale pompę też muszę zrobić bo jeszcze nie jest cudnie. Inna sprawa że trzeba dobrze odpowietrzyć, dwie osoby do tego są wskazane bo trzeba pompować ręką, noga wysiada :wink:

 

od czego ten wysprzęglnik?

 

w sensie modelu? Ja mam własnie taki w GTku

Link to comment
Share on other sites

W GTku był raczej taki (przynajmniej u mnie a mam auto prawie z końcówki produkcji)- odpowietrznik z tyłu.post-8782-135184427017_thumb.jpg

 

Ten ze zdjęcia, który ma zmienione miejsce odpowietrznika(na górze) jest od: Subaru Impreza, Legacy 2.0WRX

Turbo/STi, 3.0 12.00-. Widać na zdjęciach różnicę.post-8782-135184427025_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Rożnica w odpowietrzaniu nie ma znaczenia, mocowanie się liczy (przynamniej u mnie nie było różnicy)

Najważniejsze żeby cały układ dobrze przepłukać, u mnie zeszło ok 0,5l płynu na samo płukanie. Co do odpowietrzania to ważne żeby:

 

1. odkręcić odpowietrznik

2. wcisnąć pedał sprzęgła do końca

3. zakręcić odpowietrznik

4. i ręką odciągnąć pedał sprzęgła

 

i tak ze 20-30 razy :D Pilnować żeby w zbiorniczku pompy sprzęgła był ciągle świeży płyn :wink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...