Jump to content

trzęsię kierą podczas hamowania


qba30

Recommended Posts

oki.dzięki.

 

-- Pn lis 15, 2010 3:47 pm --

 

dziwi mnie jeszcze fakt że trzepie podczas gwałtownego hamowania z wyższych prędkości.

 

-- Pn lis 15, 2010 3:49 pm --

 

i jeszcze jedno.Najgorzej jest gdy hamuję po prostej,W zakrętach jakoś tego nie czuć.

Link to comment
Share on other sites

niekoniecznie,ja mam ten sam problem i jutro wymieniam klocki ,tarcze nie muszą być zwichrowane, takie same objawy miałem w innym wozie i taka wymiana pomogła. mechanior mowił , że wymiana może pomóc ale na krótko wtedy niestety wina tarcz. Luzy obadałem - nie ma. Napisze jak wyszło

Link to comment
Share on other sites

miałem kiedyś w vectrze też taką przypadłość

było to jakieś pare tyś po wymianie klocków

mechanik wymieniał mi po kolei pół zawieszenia mimo moich próśb o wymiane klocków

poleciałem mocno w kosztach

na końcu wzieliśmy się za klocki i okazało się że jeden klocek miał wewnątrz pęknięcie

co było widoczne dopiero jak się trochę zużył

Link to comment
Share on other sites

U nmie tez się to pojawiło, mam jeszcze na letnich oponach i dopiero co wymieniłem tarcze na nowe, to trzęsienie pojawia sie i potem znika na jakiś czas a potem znowu się pojawia, myślałem że to podczas upałów tarcze się przegrzewały i wtedy takie wstrząsy się włączały, muszę w końcu podjechac do mech.

Link to comment
Share on other sites

Zamieniłem na zimówki ponad 2 tygodnie temu. Wyważone, ciśnienie sprawdzone... Trzęsie kierownicą przy większych prędkościach i trzymanie na drodze, na ostrzejszych łukach nieporównywalnie gorsze nią podczas letnich jazd. To chyba problem zimówek przy temperaturach z ostatnich dni, nawet do + 20?

Ale nie żebym narzekał na pogodę :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

to trzęsienie pojawia sie i potem znika na jakiś czas a potem znowu się pojawia, myślałem że to podczas upałów tarcze się przegrzewały i wtedy takie wstrząsy się włączały, muszę w końcu podjechac do mech.

 

Mam I D E N T Y K O !!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Hmm ponieważ żona jeździ głównie Forkiem (kiedy ja ciężko pracuję) :) to zauważyłem ostatnio że na nierównościach strasznie stuka mi głośno przednie zawieszenie (dzwiek jak metal o metal) może to jest tez powodem owego trzesienia. Choć jak wspominałem trzęsie głównie po kilku dużych hamowaniach plus duża szybkość i głównie wyczuwalne przy hamowaniu na wprost. Generalnie w skręcie jakoś mniej. Ostatnio tez jakby rzadziej to trzęsienie się zdarza - może to jadnak temp otoczenia plus temp tarcz ma znaczenie. Powiem jeszcze że jeżdzę na żółtych Brembo plus klocki DS plus tarcze 300 naście średnicy choć są one od innego modelu dobrane tak aby działały z Brembo (chyba od citroena). Udam się na zbadanie to zobaczymy.

Link to comment
Share on other sites

Hmm ponieważ żona jeździ głównie Forkiem (kiedy ja ciężko pracuję) :) to zauważyłem ostatnio że na nierównościach strasznie stuka mi głośno przednie zawieszenie (dzwiek jak metal o metal) może to jest tez powodem owego trzesienia. Choć jak wspominałem trzęsie głównie po kilku dużych hamowaniach plus duża szybkość i głównie wyczuwalne przy hamowaniu na wprost. Generalnie w skręcie jakoś mniej. Ostatnio tez jakby rzadziej to trzęsienie się zdarza - może to jadnak temp otoczenia plus temp tarcz ma znaczenie. Powiem jeszcze że jeżdzę na żółtych Brembo plus klocki DS plus tarcze 300 naście średnicy choć są one od innego modelu dobrane tak aby działały z Brembo (chyba od citroena). Udam się na zbadanie to zobaczymy.

 

Czesto lacznik stabilizatora powoduje takie stukanie.

Bicie tarcz mozesz zmierzyc i bedzie odpowiedz co powoduje trzesienie kierownicy

Link to comment
Share on other sites

To chyba problem zimówek przy temperaturach z ostatnich dni, nawet do + 20?

Raczej wykluczone. Zimówka to normalna opona drogowa. W wysokiej temperaturze będzie się gorzej prowadzić, ale raczej nie ma mowy o tym by wywoływały same z siebie drgania. Szczególnie, że jeśli są nowe.

Link to comment
Share on other sites

chyba wiem.

właśnie wróciłem z trasy i drgania nie występowały.Teoria Krzywych tarcz raczej odpada bo częsło by cały czas.

Opony-odpada bo na letnich też tak bywało.

Moj wniosek jest taki że jest to wina albo zbyt kiepskich tarcz(przegrzewają się i klocek przy wysokich temp.pozostawia na nich swoją część???)albo wina samych klocków,mogą się topić .Po jakimś czasie wszystko wraca do normy bo tarcza chłodzi się i klocek wyciera pozostałości z tarczy.Tak czy owak tarcze z klockami nie są dobrane.Ale nie mam pewności na 100%

Link to comment
Share on other sites

qba30, a o jakich "wyższych" prędkościach mówimy? Bo w Spec.B też się tak zdarza, ale tylko w przypadku gdy hamuję przeciągle na przykład z 220 do 100. Na polskich drogach nigdy mi się tak nie zdarzyło bo i prędkości mniejsze.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...