Jump to content

Xenon świeci, nie świeci, świeci i nie świeci :-(


zly

Recommended Posts

Cześć,

kilka dni temu przestało świecić prawe oczko. No co pomyślałem, spaliła się i już. Idąc za poradą kolegi AdaSch zamówiłem Philipsa d2r 85126.

Wczoraj natomiast światło zaczęło działać, a dzisiaj już znowu nie działa.

 

Żarówka to chyba działa albo nie ?

Może jakieś sugestie ?

Link to comment
Share on other sites

Witam, ale zbieg okoliczności 8) - mnie wczoraj też prawy "zenon" jakby mrugnął kilka razy i po około 20 minutach zgasł, wyłączyłem światła, włączyłem ponownie i znów świecił, czy to początek końca palnika/ów? Widzę, że mamy ten sam rocznik Forków, u mnie przebieg to 130 kkm. Teraz mi się przypomniało, że wczesną wiosną też miałem taki przypadek z tym samym palinkiem, ale minęło i do wczoraj bez problemów. Trza zamówić nowe, ale chyba wybiorę ciut jaśniejsze (6000k) od fabrycznych które mają 4200 k.

Link to comment
Share on other sites

czy to początek końca palnika/ów?

 

tak

 

Wczoraj natomiast światło zaczęło działać, a dzisiaj już znowu nie działa.

 

to się dzieje na nowej??

jeżeli na starej to umiera ksenon.

 

jeżeli nowej, to styk lub przetwornica :(

 

ale chyba wybiorę ciut jaśniejsze (6000k) od fabrycznych które mają 4200 k.

czym więcej "k" tym CIEMNIEJSZE :!:

odnajdź mój post tam jest wszystko opisane

zużyta ma 7k :!:

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Jakiś czas temu jeden z kolegów z forum, przesłał mi poglądowe fotki nocne dwóch forków z włączonymi światłami - jeden z fabrycznymi palnikami, drugi z bodajże 6000k, fotki są za duże coby wstawić do wątku - albo ja nie umiem. Poglądowo ciekawie to wygląda - różnica zauważalna. Pomoże ktoś te foty wstawić?

Link to comment
Share on other sites

jak fotki są za duże to może je na jakieś google wstaw albo zmniejsz trochę (ewentualnie podeślij do mnie i ja to zrobię). Już co prawda zamówiłem, ale z ciekawości obejrzę.

Link to comment
Share on other sites

jak fotki są za duże to może je na jakieś google wstaw albo zmniejsz trochę (ewentualnie podeślij do mnie i ja to zrobię). Już co prawda zamówiłem, ale z ciekawości obejrzę.

 

Witam,

 

też jestem ciekaw tej różnicy.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Te 4200K czy 6000K to nie jest nic innego jak temperatura barwy światła (kolor) i nie ma on nic wspólnego z natężeniem światła.

578px-Color_temperature.svg.png

 

Jednostką miary strumienia światła jest Lumen i każdy lepszy producent taką jednostkę podaje.

Podstawowy Ksenon ma nie miej jak 3200 Lumenów. ;)

Link to comment
Share on other sites

A ja mam pytanie z innej beczki, macie xenony seryjne tzn. z homolog. czy nie?

 

znaczy się idzie Ci o palniki czy całe reflektory? Śmiem podejrzewać :P iż moje są seryjne-fabryczne i powinny mieć homologację w UE/Polsce ale w temacie homologacji laik jestem.

Link to comment
Share on other sites

A ja mam pytanie z innej beczki, macie xenony seryjne tzn. z homolog. czy nie?

Tak, fabryczne, i zajebiście oswietlają drogę. Bez porównania do H4 czy H6 czy cokolwiek z tradycyjnych.

Jeśli tego komuś jescze mało, to niech idzie do lekarza. Od oczów :twisted: :!:

Link to comment
Share on other sites

Te fotki przesłał mi jeden z forumowiczów, myślę, że jak zaglądnie do wątku to się wypowie, generalnie nie miał nic przeciwko publikacji owych fotek na forum.

 

na fotkach widać, ewidentnie, że lampy świecą wyżej, ew żarówki to taki syf, że palnik jest w niewłaściwym miejscu i świecą wyżej.

 

co do komfortu widzenia, to teraz leje, i wyjedź z takimi 6k i zobacz, że nic nie widać.

 

Czym bardziej żółte tym lepiej widać. :mrgreen:

 

hid.png

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Czym bardziej żółte tym lepiej widać. :mrgreen:

lampa halogenowa ~3200K (żółta), strumień świetlny ~1000lm :mrgreen:

 

Oko ludzkie najwyższą czułość (w dzień) ma dla barwy zielonej 550nm (ciepłej)

 

Strumień świetlny odpowiada za "odległość" na jaką świeci lampa, barwa światła jest sprawą wtórną, jeżeli mówimi o świetle białym (~2500-10000K) w dobrych warunkach oswietlenia, aczkolwiek, ze względu na to, że w widzeniu nocnym (skotopowym) i zmierzchowym (mezopowym) czułośc oka z dziennej "ciepłej" zieleni (550nm) przesuwa się w kierunku koloru niebieskiego-"zimna zieleń" (500nm), to lepiej byłoby oświetlić przedmiot światłem, które ma wiecej energii w zakresie 500nm, czyli bardziej niebieskim.

 

Przykład: dwie lampy o takim samym strumieniu świetlnym, jedna 5600K (dominujaca długość fali 550nm), druga 7000K (światło bardziej niebieskie, dominujaca długość fali 500nm), na granicy swiecenia "mniej niebieskiej" lampy ustawiamy szary przedmiot (mały współczynnik odbicia swiatła->mała luminancja w słabym oświetleniu, bez koloru-w nocy postrzeganie barw się zmniejsza). Przedmiot oswietlony "niebieską" lampą będzie wyrażniejszy, dlatego, że dostarczyliśmy mu większej ilości światła w 500nm, które odbiło się od przedmiotu i wróciło do oka.

Taki sam eksperyment dla białego przedmiotu (duży współczynnik odbicia światła->większa luminancja w słabym oświetleniu) da taki sam wynik dla obu lamp. Poprzez zwiekszanie odległosci od lampy barwa białego przedmiotu robi się ciemniejsza (nizsza luminancja), więc oświetlając go inną lampa możeny zwiększyć/zmniejszyc jego widoczność.

 

Podsumowując - barwa lampy jest "wartością dodaną" pozwalająca zwiększyć "zasięg" lampy na granicy strumienia świetlnego.

Nie rozpatrujemy tutaj zależności elektryczno-optyczno-materiałowych, tzn. ile lm da się uzyskać z 1W i jaką to będzie miało barwę i jak długo będzie świecić; zastosowanie różnego szkła ("filtra") pozwala zmieniać kolor światła (temperaturę barwową) ale może się to odbywać kosztem strumienia świetlnego (część energii np. zakresu żóltego jest zatrzymywana przez filtr, co daje barwę barwę bardziej niebieską ("zimną") ale zmniejsza strumień świetlny).

Edit:

Na potwierdzenie znalazłem cos takiego:

Due to these factors, the shift in photoreceptor workload with light level is also accompanied by a shift in spectral sensitivity in the peripheral retina. While driving at night, off-axis vision is typically in the mesopic response range [7]. The mesopic range lies approximately between 3 cd/m2, above which is the photopic range, and 0.001 cd/m2, below which is the scotopic range. In the mesopic region the eye’s peripheral spectral sensitivity shifts towards shorter wavelengths, or “blue green” light, as light level is reduced. At mesopic light levels off-axis vision is enhanced (shorter reaction times, larger detection range) by the use of a lamp more closely matched to the shorter wavelength sensitivity range [7].

 

Van Derlofske, J., Bullough, J.D., Gribbin, C. 2007. Comfort and Visiblity Characteristics of Spectrally-Tuned High Intensity Discharge Forward Lighting Systems.

http://www.eurojournals.com/ejsr%2017%201.pdf

 

co do komfortu widzenia, to teraz leje, i wyjedź z takimi 6k i zobacz, że nic nie widać.
Tu bardziej ma znaczenie rozpraszanie światła na kroplach (zmniejszenie zasięgu świecenia) niz kolor zastosowanego światła; niech będzie że 550nm ma największy zasięg w wodzie :D
Link to comment
Share on other sites

Te fotki przesłał mi jeden z forumowiczów, myślę, że jak zaglądnie do wątku to się wypowie, generalnie nie miał nic przeciwko publikacji owych fotek na forum.

 

na fotkach widać, ewidentnie, że lampy świecą wyżej, ew żarówki to taki syf, że palnik jest w niewłaściwym miejscu i świecą wyżej.

 

co do komfortu widzenia, to teraz leje, i wyjedź z takimi 6k i zobacz, że nic nie widać.

 

Czym bardziej żółte tym lepiej widać. :mrgreen:

 

Cóż, przez przypadek tu jestem i widzę, że muszę zabrać głos w tej sprawie. Bo jak widzę, że ktoś mi zarzuca oszustwo jak szanowny AdaSch, :? :roll: :shock: to mnie .... trafia, delikatnie mówiąc.

 

Mam "do dyspozycji" dwa Forestery (czarny i srebrny), z tego samego rocznika (2007), ta sama wersja wyposażenia (Celebration), kupione w odstępie jednego miesiąca (wrzesień i październik) w Salonie Emila w Krakowie jako nowe, nieużywane, bez przebiegu, z fabrycznymi ksenonami. Zakupione z miłości do Jedynej Słusznej Marki, dwulitrówki bez turbo, dbane i chuchane, myte co tydzień, z mechaniką utrzymywaną na najwyższym poziomie.

Jako że czarny Forester (ma 6000K) został odebrany wcześniej (na co dzień jeździ nim mój szanowny Rodzic ;) ) i zrobił więcej kilometrów, w momencie wymiany ksenonów (w lipcu 2010), "dostał przeszczep" palników z fabrycznych na nowe. Drugi Forester (ma 4000K), srebrny, którego jestem dumnym użytkownikiem, ma wciąż fabryczny zestaw palników. Kiedy przesyłałem zdjęcia Kos'owi szczerze mu o tym wspominałem.

Zdjęcia zrobiłem lustrzanką, w tych samych warunkach, stojąc w tym samym miejscu, w odstępie ok 3 minut. NIE JEST PRAWDĄ, co sugeruje AdaSch, że teraz komfort podróżowania jest niższy, bo nic nie widać. Zrobiłem już kilka porównań, ksenon w czarnym Forku daje ewidentnie lepsze światło, widać lepiej i dalej, srebrny Forek ewidentnie odstaje w tej kwestii. Nie jest też prawdą, jakoby światła były inaczej ustawione, fabryczny zestaw SAM SIĘ POZIOMUJE, bo taki jest obowiązek wynikający w homologacji, o czym AdaSch powinien wiedzieć, bo prawdopodobnie posiada tą samą budę Forka, co ja. Zdjęcia wykonałem na życzenie Kos'a, ponieważ przed wymianą swoich palników chciał mieć porównanie. Ponieważ miałem i mam taką możliwość, chętnie zdjęcia udostępniłem. Niedowiarków, zapraszam do Krakowa na test porównawczy, będzie można organoleptycznie sprawdzić jakość działania palników.

Kolego AdaSch, sam jesteś z Allegro. To NIE SĄ ZDJĘCIA Z ALLEGRO i nie wypada, aby posądzać innego Kolegę z Forum o oszustwo... :x Żenujące jest, jak ktoś nie wie, a się wypowiada. Zobacz sobie, że skrzynka elektryczna (zdjęcie z wewnątrz po prawej) jest mniej więcej w tym samym miejscu na obydwu zdjęciach. Dodatkowo mocniejszy ksenon ma większy zasięg, bo skrzynka jest dalej od samochodu. Ja rozumiem, że sprzęt, którego używam do robienia zdjęć może nie być pierwszej świeżości i jakość zdjęć nie jest porażająca, ale jestem amatorem fotografii i wydawało mi się, że sens został uchwycony... Jeśli nie wierzysz, podaj mi mail na PW, chętnie prześlę Ci zdjęcia samochodów i te, które przesłałem Kos'owi, to sobie sprawdzisz, czy są z Allegro czy nie... :?

 

A kto wciąż ma mnie za kłamcę, oszusta itp element, tedy "przędę Waści pole, na pojedynek do krwi ostatniej... " ;)

 

Pozdrawiam

Artur

Link to comment
Share on other sites

czyli nie te samo auto, czyli lampy są inaczej ustawione, bo ustawia się je tak samo ja w wozie drabiniastym na tak zwane "0" przy nie obciążonym aucie. Wim co mówię, bo sam mam, i zepsuły mi się te czujniki obciążenia auta i musiałem je wymienić, więc dokładnie wiem jak to działa

 

Oznacza to, że nadal nie ma porównania

 

widać lepiej i dalej, srebrny Forek ewidentnie odstaje w tej kwestii. Nie jest też prawdą, jakoby światła były inaczej ustawione, fabryczny zestaw SAM SIĘ POZIOMUJE

 

jak wezmę debilny krzyżak to srebrny dalej bedzie świcił.

 

poziomuje się od ZERA które ustawia się RĘCZNIE

 

FOTY to FAKE i gdyby było napisane, że na 2 foresterach to od razu powiedział bym ,że inaczej ustawione :!: :!: :!:

 

To NIE SĄ ZDJĘCIA Z ALLEGRO

to było pytanie

 

i nie wypada, aby posądzać innego Kolegę z Forum o oszustwo

dwa różne forki :?: :!: :shock: :x :roll:

 

A kto wciąż ma mnie za kłamcę, oszusta itp element, tedy "przędę Waści pole, na pojedynek do krwi ostatniej... "

 

Skoro nie wiesz o tym że samopoziom w subaru to automatyczne kółeczko od wysokości swiateł to nie wiedziałeś o tym że samopoziom to zupełnie co innego niż się Tobie wydawało. Nie było to oszustwo tylko zwykła niewiedza która wprowadza w błąd innych forumowiczów.

 

To tyle

 

Pozdrawiam

 

-- 17 lis 2010, 12:29 --

 

p.s.

 

popraw sobie światła w srebrnym, masz za nisko, albo w czarnym za wysoko, ale pewnie nie tak wysoko aby kogoś oslepiać. Sam mam tak ustawione w moim czarnym jak twoim w czarnym. Na testerze widać, że nie co wysoko ale diagności słabo znają tą technikę i nie kręca bo przecież "samopoziomy" :mrgreen:

 

w aso na przeglądach robią mi w dół, a ja do domku i 1 obrót śrubki do góry. Nikogo nie oślepiam, a widzę znacznie dalej.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Nie, nie dyskutuję nawet z Tobą, AdaSch... :evil: Nie ma sensu... :evil: Miałem pisać, tłumaczyć, ale co ja się będę wysilał, jak Ty wiesz lepiej, że to "FAKE", bo zdjęcia "dwóch różnych samochodów". Nikt nie twierdził, że to ten sam samochód!! NAWET JEŚLI ksenony są ustawione odrobinę inaczej, to jaka może być róznica?? 2 stopnie?? 3?? I tak widać, że 6000K są lepsze i dają mocniejsze światło, 4000K są dużo słabsze. Nie chodzi o fachowość, tylko o możliwość PORÓWNANIA!! Jak masz swoją filozofię to fajnie, pogratulować, tyle że ja mam porównanie na żywo, Ty nie - ja chciałem pomóc, bo mam taką możliwość, a Ty mi nie wyjeżdżaj z tekstem, że "foty to ściema" bo sam je robiłem, ignorancie. Tak jak napisałem, daj mail na PW, dam Ci oryginalne fotki. A nie strzelaj eksperta znawcy, bo Ty wiesz lepiej. Zdjęcia są dla Kos'a, dostał zdjęcia w dobrej wierze, nie wiem czy mu się przydały czy nie, niech się sam wypowie. Nie miałem problemu z tym, żeby je zamieścił w wątku, bo nie przypuszczałem, że pojawi się AdaSch, który jak prawdziwy fachowiec powie: FAKE, leje, beznadzieja :roll:

I nie zarzucaj mi niewiedzy, bo wiem co mam na myśli pisząc "samopoziomujące się ksenony" i wydaje mi się, że jesteś jedynym, który nie zrozumiał... :|

Moim zdaniem po prostu do czegoś się musiałeś przyczepić i tyle.

 

Ja podtrzymuję to co napisałem, że różnica pomiędzy palnikami jest duża. Kto chce, niech sobie wymienia, kto nie chce niech zostanie przy "serii" i tyle.

 

-- Śr lis 17, 2010 2:13 pm --

 

Jakiś czas temu jeden z kolegów z forum, przesłał mi poglądowe fotki nocne dwóch forków z włączonymi światłami - jeden z fabrycznymi palnikami, drugi z bodajże 6000k, fotki są za duże coby wstawić do wątku - albo ja nie umiem. Poglądowo ciekawie to wygląda - różnica zauważalna. Pomoże ktoś te foty wstawić?

 

Jeszcze jakbyś nie umiał czytać ze zrozumieniem AdaSch, to przeklejam tekst Kos'a. Zwróć uwagę na zaznaczony tekst.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

"FAKE", bo zdjęcia "dwóch różnych samochodów". Nikt nie twierdził, że to ten sam samochód!!

 

ale skoro porównanie dotyczy 4k i 6k to wyszło na to, że 6k świecą znacznie lepiej :evil:

 

ile lumenów mają te 6k?

 

te 4k mają 3200lm

 

średnio 6k 2800 -2900 lm

 

fizyka jest bezlitosna

 

4000K są dużo słabsze.

 

może już umierają? ile mają lat?

 

Ty mi nie wyjeżdżaj z tekstem, że "foty to ściema" bo sam je robiłem, ignorancie.

no i aparat miałeś ustawiony na manual :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

4000k

Model urządzenia: DSC-H2

Czas ekspozycji: 0,0666667

Wartość przysłony: 2,8

Program ekspozycji: 2

Czułość ISO: 1000

Korekta ekspozycji: 0,3

Jasność obiektywu: 3

Tryb pomiaru: 2

Źródło światła: 255

Lampa błyskowa: 16

Ogniskowa: 6

Parametry użytkownika: 0

Tryb ekspozycji: 1

Balans bieli: 1

 

6000k

Czas ekspozycji: 0,1

Wartość przysłony: 2,8

Program ekspozycji: 2

Czułość ISO: 1000

Korekta ekspozycji: 0,3

Jasność obiektywu: 3

Tryb pomiaru: 2

Źródło światła: 255

Lampa błyskowa: 16

Ogniskowa: 6

Parametry użytkownika: 0

Tryb ekspozycji: 1

Balans bieli: 1

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/Czas_naświetlania

 

Bez komentarza :|

 

I nie zarzucaj mi niewiedzy, bo wiem co mam na myśli pisząc "samopoziomujące się ksenony" i wydaje mi się, że jesteś jedynym, który nie zrozumiał... Moim zdaniem po prostu do czegoś się musiałeś przyczepić i tyle.

LOL

 

Ja podtrzymuję to co napisałem, że różnica pomiędzy palnikami jest duża. Kto chce, niech sobie wymienia, kto nie chce niech zostanie przy "serii" i tyle.

 

ja też :mrgreen:

 

dla zamknięcia tej bezcelowej dyskusji napisz ile lat mają twoje 4300k a ile lat miały 6000k

moje 4300k były szrare przy 3 latach jedno już różowiało. Z biegiem lat temp idzie do góry :!:

 

no i jednak Ciebie pozdrawiam

To by było tyle

 

każdy ma jednak wybór

 

http://www.clublexus.com/forums/gs-seco ... 6000k.html

http://www.dtmpower.net/forum/archived- ... -pics.html

Link to comment
Share on other sites

"FAKE", bo zdjęcia "dwóch różnych samochodów". Nikt nie twierdził, że to ten sam samochód!!

 

ale skoro porównanie dotyczy 4k i 6k to wyszło na to, że 6k świecą znacznie lepiej :evil:

 

No, rzeczywiście, odkryłeś Amerykę AdaSch.... Nikt nie pisał nic innego, wystarczy uważnie przeczytać, co postulował Kos i dlaczego wstawił zdjęcia, które mu przysłałem. TO JEST PORÓWNANIE 4000k i 6000k, w DWÓCH SAMOCHODACH z fabrycznymi ksenonami i z tym samym wyposażeniem fabrycznym, ten sam rocznik, bardzo podobny przebieg.

Od początku to piszę... :roll:

 

Nie wiem jak miałem ustawiony aparat, to nie ma znaczenia. Warunki były takie same dla zdjęć, więc zdjęcia przedstawiają mniej więcej taki sam obraz i wskazują różnicę. I o to chodziło i dlatego nie pozwolę, żebyś nazywał mnie oszustem, nie przeczytawszy uważnie tego, co już zostało napisane.

 

Nie wiem ile mają lumenów, nie interesowało mnie to kiedy szukałem palników. Jeśli to jest ważne, to chętnie poczytam coś mądrego na ten temat.

 

LOLuj sobie i ROTFLuj do woli, ale logika też jest bezlitosna, więc czytaj uważnie i ze zrozumieniem.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

I o to chodziło i dlatego nie pozwolę, żebyś nazywał mnie oszustem
Nie było to oszustwo tylko zwykła niewiedza która wprowadza w błąd innych forumowiczów.
TO JEST PORÓWNANIE 4000k i 6000k, w DWÓCH SAMOCHODACH z fabrycznymi ksenonami i z tym samym wyposażeniem fabrycznym, ten sam rocznik, bardzo podobny przebieg.
Jako że czarny Forester (ma 6000K) został odebrany wcześniej (na co dzień jeździ nim mój szanowny Rodzic ) i zrobił więcej kilometrów, w momencie wymiany ksenonów (w lipcu 2010), "dostał przeszczep" palników z fabrycznych na nowe. Drugi Forester (ma 4000K), srebrny, którego jestem dumnym użytkownikiem, ma wciąż fabryczny zestaw palników.
nie interesowało mnie to kiedy szukałem palników
dla zamknięcia tej bezcelowej dyskusji napisz ile lat mają twoje 4300k a ile lat miały 6000k
moje 4300k były szrare przy 3 latach jedno już różowiało. Z biegiem lat temp idzie do góry
dla zamknięcia tej bezcelowej dyskusji
jeden z fabrycznymi palnikami, drugi z bodajże 6000k, fotki są za duże coby wstawić do wątku - albo ja nie umiem. Poglądowo ciekawie to wygląda - różnica zauważalna
I nie zarzucaj mi niewiedzy, bo wiem co mam na myśli pisząc "samopoziomujące się ksenony" i wydaje mi się, że jesteś jedynym, który nie zrozumiał...
Nie jest też prawdą, jakoby światła były inaczej ustawione, fabryczny zestaw SAM SIĘ POZIOMUJE
Poglądowo ciekawie to wygląda - różnica zauważalna
Trza zamówić nowe, ale chyba wybiorę ciut jaśniejsze (6000k) od fabrycznych które mają 4200 k.
też jestem ciekaw tej różnicy.
Jako że czarny Forester (ma 6000K) został odebrany wcześniej (na co dzień jeździ nim mój szanowny Rodzic ) i zrobił więcej kilometrów, w momencie wymiany ksenonów (w lipcu 2010), "dostał przeszczep" palników z fabrycznych na nowe. Drugi Forester (ma 4000K), srebrny, którego jestem dumnym użytkownikiem, ma wciąż fabryczny zestaw palników.
moje 4300k były szrare przy 3 latach

 

http://allegro.pl/ksenonowe-zarowki-philips-d2s-ksenony-xenonowe-i1321105443.html

Warto oczywiście wspomnieć znaną powszechnie prawdę,

iż z uwagi na proces starzenia się żarników ksenonowych,

zaleca się wymianę źródeł światła w obu reflektorach jednocześnie.

Pozwala to na uniknięcie raczej mało pożądanego zjawiska

świecenia reflektorów w dwóch różnych odcieniach,

np. jeden na niebiesko, a drugi na biało :-(

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...