Skocz do zawartości

Impreza MY'06 MODEL EUROPEJSKI - już wszystko jasne!


Przemeq

Rekomendowane odpowiedzi

Milek, OGS, czemu 2.0l ?

- auto jest tańsze

- rajdowa jak i domowa ( w Japonii same 2.0 są) tradycja

- 0.5 litra więcej i 4-5KM więcej ? Nm też nie dużo więcej ( jeśli to jest taki sam silnik jak w us space), reasumując: po co większy silnik jak osiągi ma zbliżone do mniejszego ?

- to dodatkowe 0.5 l zmniejsza moc o 20KM ! Taki WRX z dwulitrowym silnikiem ma 250 KM (wersja japońska)

 

Podsumowując wolę za taką samą cenę (a może i taniej? ) mocniejszą Imprezę z mniejszym silnikiem i będącą w zgodzie z duchem tradycji, która jest niezmiernie ważna w Japonii, a czego wyraz widać w autach Subaru i co fani marki powinni docenić.

 

Cała sytuacja ma jednak jeden wielki plus. W ogóle nie jest mi żal (a było by mi gdyby nowy miał dwulitrowy silnik), że codziennie rano widzę za oknem My 04 a nie My06. Ładniejsze i podobnie szybkie (5.9 do 100km/h to stary też ma).

 

EDIT:

he he :wink: juz zacieram raczki zeby sie ustawic z nowym WRX-em na cwiartke :twisted:
Ale przez wtedy wynik nie będzie miarodajny bo ty masz felerny egzemplarz. :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

- auto jest tańsze

 

wolny ssak jest jeszcze tanszy...

 

- 0.5 litra więcej i 4-5KM więcej ? Nm też nie dużo więcej ( jeśli to jest taki sam silnik jak w us space), reasumując: po co większy silnik jak osiągi ma zbliżone do mniejszego ?

- to dodatkowe 0.5 l zmniejsza moc o 20KM ! Taki WRX z dwulitrowym silnikiem ma 250 KM (wersja japońska)

 

marketing - nikt by nie kupil STi gdyby zrobili 250 KM...

ze starego silnika 2.0 przy zwyklych modyfikacjach (wydech, soft) w WRXie przy dobrych wiatrach mozna zrobic 275-280 KM i to jest max... z bloku 2.5 bez problemu bedzie 300 KM... dodatkowe 0.5 l nie zmniejsza mocy - to jest bzdura co piszesz

 

Podsumowując wolę za taką samą cenę (a może i taniej? ) mocniejszą Imprezę z mniejszym silnikiem i będącą w zgodzie z duchem tradycji, która jest niezmiernie ważna w Japonii, a czego wyraz widać w autach Subaru i co fani marki powinni docenić.

 

bzdura za bazdura... za taka sama cene, a moze i mniejsza dostaniesz SLABSZA Impreze, z mniejszym silnikiem o gorszej charakterystyce a jezeli interesuje Cie duch tradycji to kup Alfa Romeo

 

Cała sytuacja ma jednak jeden wielki plus. W ogóle nie jest mi żal (a było by mi gdyby nowy miał dwulitrowy silnik), że codziennie rano widzę za oknem My 04 a nie My06.

 

Desperackie tlumaczenie sie przed samym soba na polu "dlaczego ja mam stary model jak inni maja nowsze" ... daj juz spokoj bo w kazdym watku o MY06 dochodzisz do takiego wniosku...

 

Ładniejsze i podobnie szybkie (5.9 do 100km/h to stary też ma).

 

czas do 100 km/h to pojecie wzgledne... bo ile razy startujesz strzelajac ze sprzegla?

- bez strzalu masz pod 7 sekund do 100... a z rolowanego startu ho ho i jeszcze troche... a taki 2,5 bedzie z rolowanego o kilka dlugosci z przodu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale na forum ludzie narzekaja ze 2.0 ma "laga", nie ciagnie od dolu, malo dynamiczne na 5 biegu, klima zabiera duzo mocy itd.

Qrcze, a taki Golf GTi sobie radzi mimo ze tylko 2.0.

Z czym sobie radzi? Trzeba R32 zeby pokonac 2 litrowego WRX'a.

Zreszta, to ze do imprez wsiadaja ludzie ktorzy powinni kupic Legacy, albo wielkiego diesla nie znaczy ze firma powinna zmieniac konstrukcje.

W wielu czesciah swiata WRX'a kupuja ludzie, ktorzy nie mysla o sporcie, dla "sportowcow" powstalo STI.

To tak jak by Porsche zaczelo wsadzac silnik centralnie albo z przodu, bo sie za duzo amerykanskich doradcow finansowych zabilo...

Akurat centralnie umieszczony silnik w Porsche byl prawie od poczatku istnienia tej firmy, najpierw Spayder, pozniej 914, Boxter, Carrera GT.

Albo Honda przestala wsadzac do S2000 V-Tec'a, bo silnik zaczyna ciagnac w okolicach krwawienia z uszu.

Vtec jest nadal w S2000 i silnik dalej ciagnie na wysokich, tylko teraz troche lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... czemu 2.0l ?

- auto jest tańsze

- rajdowa jak i domowa ( w Japonii same 2.0 są) tradycja

- 0.5 litra więcej i 4-5KM więcej ? Nm też nie dużo więcej ( jeśli to jest taki sam silnik jak w us space), reasumując: po co większy silnik jak osiągi ma zbliżone do mniejszego ?

- to dodatkowe 0.5 l zmniejsza moc o 20KM ! Taki WRX z dwulitrowym silnikiem ma 250 KM (wersja japońska)

Szczytowe wartosci mocy i momentu niewiele mowia o osiagach auta, liczy sie pole powierzchni pod calym wykresem krzywej mocy, a silnik 2.5 bedzie mial ta powierzchnie napewno wieksza. Wedlug pierwszych prob na torach (jeszcze nie potwierdzonych) nowy WRX jest szybszy o conajmniej pol sekundy na cwierc mili.

Japonczycy maja najlepsze paliwo na swiecie i moga sobie pozwolic na wyzszy stopien kompresji bez straty w niezawodnosci auta. W Ameryce czy Europie nie da sie tego powtorzyc.

2.5 litrowy WRX ma mniejsze cisnienie doladowania (okolo 10psi) co tez poprawi niezawodnosc tego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OGS, :lol: rozbawiłeś mnie :!:

 

Ad.1 ale wolno ssie. Zresztą idąc tym tropem to niech nowy WRX kosztuje 60.000 euro, w końcu Fiat Panda jest tańszy. :lol:

 

Ad.2 czytaj ze zrozumieniem, a dopiero później osądzaj.

 

Ad.3 tak to nie jest bzdura tylko czysta logiczna prawda. Silnik 250 konny jest słabszy od 230 konnego... :shock: :lol: Czemu mam kupić Alfę ? Wolę Subaru. I może powiesz, że firma nie ma tradycji, że tylko Alfa ma ? :lol:

 

Ad.4 Jakie desperackie tłumaczenie ? Ja się naprawdę cieszę. Gdyby nowy model kosztował niewiele więcej od "mojego" a miał większą moc to pomyślał bym sobie: szkoda, ale nie skakał bym ze skały krzycząc jaki ten świat jest niesprawiedliwy. Natomiast w obecnej sytuacji naprawdę się cieszę ze starego modelu. Dlaczego niektórzy kupują GT jak mogli by równie dobrze WRXa i co więcej nie są się, z tego że nie mają nowszego modelu ?

Ad.5 Jeśli już rzeczywiście chcesz się z kimś ścigać "na poważnie" to i tak startujesz ze sprzęgła i wtedy do 100 jeśli dane są prawdziwe oba idą w łeb w łeb. Napisałem "podobnie szybkie", ale gdzie tam. One do stówy są tak samo szybkie ! :mrgreen:

 

Kosa Ci się stępiła, że jesteś taki drażliwy ? :wink:

 

Kuba, zgadzam się, że liczy się rozłożenie momentu a nie mocy. Zdaję sobie sprawę, że nowy z pewnością będzie szybszy od nowego, ale czy aż o tyle aby zrekompensować 10%-owy wzrost akcyzy ? Wcześniej w europie jakoś sobie radziły dwulitrowe jednostki, dlaczego nagle miały by się zacząć psuć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czym sobie radzi? Trzeba R32 zeby pokonac 2 litrowego WRX'a.

Radzi sobie z poruszaniem, laga prawie nie ma, moment obrotowy jest w calym zakresie, wiec jednak mozna, i to bez specjalnego wysilku.

W wielu czesciah swiata WRX'a kupuja ludzie, ktorzy nie mysla o sporcie, dla "sportowcow" powstalo STI.
A czy ja mowie o sportowej jezdzie :?: Poprostu jak ci sie nie chce zmieniac biegow, to po co kupowac 2 litry turbo a potem marudzic :?: Kup sobie 2,5 N/A albo najlepiej diesla, cale zycie przejedziesz na 5 biegu.
Akurat centralnie umieszczony silnik w Porsche byl prawie od poczatku istnienia tej firmy, najpierw Spayder, pozniej 914, Boxter, Carrera GT.
Byl, ale flagowe modele zawsze mialy silnik z tylu, i nikt nigdy nie zrobil 911 Turbo FWD dla tego ze przez 50 lat auta te (i poprzednicy 911) zebraly sobie opinie samochodu sluzbowego kostuchy.
Vtec jest nadal w S2000 i silnik dalej ciagnie na wysokich, tylko teraz troche lepiej.

No i o to mi chodzi, jakos Honda nie robi S2000 z V6 albo V8 zeby za przeproszeniem dobrze ciagnela przy 500 obrotach na minute, bo ktos nie wiedzial co kupuje i jest niezadowolony klient, i trzeba klienta zadowolic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaję sobie sprawę, że nowy z pewnością będzie szybszy od nowego, ale czy aż o tyle aby zrekompensować 10%-owy wzrost akcyzy ? Wcześniej w europie jakoś sobie radziły dwulitrowe jednostki, dlaczego nagle miały by się zacząć psuć ?

Chyba mi nie powiesz ze wyzsza akcyza jest dzielem inzynierow Subaru? W stanach model 2006 kosztuje tyle samo co model 2005 a jest duzo lepszy, mozna powiedziec ze nowy WRX "potanial" nawet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ad.1 ale wolno ssie. Zresztą idąc tym tropem to niech nowy WRX kosztuje 60.000 euro, w końcu Fiat Panda jest tańszy. :lol:

 

Ad.2 czytaj ze zrozumieniem, a dopiero później osądzaj.

 

Ad.3 tak to nie jest bzdura tylko czysta logiczna prawda. Silnik 250 konny jest słabszy od 230 konnego... :shock: :lol: Czemu mam kupić Alfę ? Wolę Subaru. I może powiesz, że firma nie ma tradycji, że tylko Alfa ma ? :lol:

 

Ad.4 Jakie desperackie tłumaczenie ? Ja się naprawdę cieszę. Gdyby nowy model kosztował niewiele więcej od "mojego" a miał większą moc to pomyślał bym sobie: szkoda, ale nie skakał bym ze skały krzycząc jaki ten świat jest niesprawiedliwy. Natomiast w obecnej sytuacji naprawdę się cieszę ze starego modelu. Dlaczego niektórzy kupują GT jak mogli by równie dobrze WRXa i co więcej nie są się, z tego że nie mają nowszego modelu ?

Ad.5 Jeśli już rzeczywiście chcesz się z kimś ścigać "na poważnie" to i tak startujesz ze sprzęgła i wtedy do 100 jeśli dane są prawdziwe oba idą w łeb w łeb. Napisałem "podobnie szybkie", ale gdzie tam. One do stówy są tak samo szybkie ! :mrgreen:

 

Kosa Ci się stępiła, że jesteś taki drażliwy ? :wink:

 

Kuba, zgadzam się, że liczy się rozłożenie momentu a nie mocy. Zdaję sobie sprawę, że nowy z pewnością będzie szybszy od nowego, ale czy aż o tyle aby zrekompensować 10%-owy wzrost akcyzy ? Wcześniej w europie jakoś sobie radziły dwulitrowe jednostki, dlaczego nagle miały by się zacząć psuć ?

 

Wiesz, nie sądziłem że to kiedyś napiszę, ale chyba masz dużo racji! :)

A tak poza tym, to nowa Impreza podoba mi się wręcz okrutnie, ale jakoś tak dwa litry kojarzą mi się z rajdami..... A co by nie mówić, gdyby nie rajdy i sukcesy tam osiągane, pewnie dzisiaj większość z nas nie za bardzo by wiedziała, co to za dziwna marka i o co w niej chodzi. Nie ma takiej drugiej firmy, która tak mocno by się wypromowała przez rajdy. I przyznaję, ja tą drogą do Subaru trafiłem.

Ale może już jestem starym, przywiązanym do tradycji zgredem, który nie idzie z postępem...... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, nie sądziłem że to kiedyś napiszę, ale chyba masz dużo racji!

 

A ja tego nie napiszę. :mrgreen:

 

Ad.3 tak to nie jest bzdura tylko czysta logiczna prawda. Silnik 250 konny jest słabszy od 230 konnego...

 

Ale 250 KM to ma chyba JDM, nie Euro-Spec. Jak to mówiłeś - czytaj ze zrozumieniem :). Poza tym:

 

Japonczycy maja najlepsze paliwo na swiecie i moga sobie pozwolic na wyzszy stopien kompresji bez straty w niezawodnosci auta. W Ameryce czy Europie nie da sie tego powtorzyc.

 

To lepiej, żeby Subaru było mocniejsze, ale jednak stało w serwisie? :lol:

 

Dlaczego niektórzy kupują GT jak mogli by równie dobrze WRXa i co więcej nie są się, z tego że nie mają nowszego modelu ?

 

Mimo wszystko - myślę, że gdyby kogoś było stać - kupiłby WRXa. Pomijam przypadek RadRSTI'a, ale on jest z Amerycki i w ogóle 8).

 

Ale może już jestem starym, przywiązanym do tradycji zgredem, który nie idzie z postępem...... 8)

 

Kolejny dinozaur? :lol: ..

 

Ciebie jeszcze jestem w stanie zrozumieć (z racji wieku), ale Witka... :?

 

P.S. Nie kłócę się - dyskutuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że WRX ma 2,5 l. :evil:

 

Bo?

 

Moze najlepiej zrobic 1.1? :roll:

 

He he - dobre :twisted:

 

I bardzo dobrze, ze wreszcie jest 2,5.. bedzie sie ladnie wkrecal z dolu a drobne modyfikacje i 300 KM bez problemu da sie zrobic...

 

Ja bardzo się cieszę, że nowa impreza będzie taka, a nie inna: 2.5L, a więc lepszy "dół", wreszcie ksenony, "dojrzałe" już DCCD-A, boczne poduszki. To wreszcie samochód kompletny! Poprawia swoje "wyczynowe" walory, stając się jednocześnie mniej siermiężny. Czego więcej chcieć...? *

 

 

* ...oczywiście oprócz niższej ceny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mastrubowalim sie kilka miesiecy - przez Przemqa - dostarczyciela seksalnych zdjec - nowym modelem w poprzednim watku. Szescset tysiecy trzysta trzydziesci trzy posty o tym czy przod mi sie podoba, a moze nie.

teraz mamy nowe zagadnienie, a co bys wolal: 2.0 czy 2.5 .

Ludzie, wezta sie obudzta, ta dyskusja jest BEZCELOWA. jest 2.5 koniec kropka. I dopoki ktos tym troche nie pojezdzi, nie ma co sie ekscytowac.

I istotnie, najciekawsze sa wypowiedzi dyskutantow niezaposiadajacych.

No a ja, Ja czyli Arno, bym wolal, zeby mialo wielki silnik, jezdzilo na powietrze, mialo dol i gore i trzy cycki. No i zeby jeszcze krawat wiazalo, o innych czynnosciach nie wspomne. I zeby dawali w prezencie. Bo nam, Winkelriedom narodow, Polakom od sprawy słonia, potomkom Mickiewicza, Towianskiego i niebezsposrednio Norwida się należy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co tu duzo mowic, z pewnoscia nowa Impreza jest lepsza od starej i to wlasnie dzieki nowemu 2.5 litrowemu silnikowi :!: Zostalo juz i tak bardzo duzo napisane dlaczego, wiec nie bede sie powtarzal. Ale nie bede sie takze sprzeczal z.... "tradycją" - cos w tym mimo wszystko jest. Mnie drazni tylko jedna sprawa o ktorej pisalem wczesniej - ekonomia jazdy WRX'a :( Nie sadzilem, ze w zwyklym WRX'ie spalanie podskoczy o prawie 2 litry :shock: (oczywiscie wedlug producenta). W normalnej jezdzie miejskiej osiagi sa prawie identyczne "starej i nowej" Imprezy a wlasnie w taki spsob jest najczesciej uzywane te auto. Malo kto ma zwyklego WRX'a i jezdzi nim na rajdy itp. Co za tym idzie, osiagi po miescie te same a spalanie wieksze o 2 litry :(

W Białymstoku dzisiaj 4.53 za PB95 co latwo przeliczyc przejechanie stu kilometrow kosztuje 68zl :shock: I nie uwierze ze dla was wszystkich spalanie auta sie w ogole nie liczy... Nie myslalem ze bedzie az taka roznica w podniesieniu pojemnosci auta zostajac praktycznie z ta sama mocą a cala ekonomią.

To jest dla mnie tylko jedna wada tego auta, cala reszta jest suuuuuper :!: :!: :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mastrubowalim sie kilka miesiecy - przez Przemqa - dostarczyciela seksalnych zdjec - nowym modelem w poprzednim watku

 

Bom nie dość, że mastrubator, to jeszcze ekshibicjonista :mrgreen:

 

. Szescset tysiecy trzysta trzydziesci trzy posty o tym czy przod mi sie podoba, a moze nie.

teraz mamy nowe zagadnienie, a co bys wolal: 2.0 czy 2.5 .

Ludzie, wezta sie obudzta, ta dyskusja jest BEZCELOWA. jest 2.5 koniec kropka.

 

W pełni się zgadzam. I dlatego pomyślałem, żeby założyć nowy wątek - koniec ze spekulacjami i mówieniem "co by było gdyby i czy by było fajnie/niefajnie gdyby coś, zamiast czegoś innego". Jest, co jest i teraz, zamiast na marudzeniu, trzeba się skupić na... pierwszych testach i możliwości sprawdzenia nowej imprezy na żywo :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a ja, Ja czyli Arno, bym wolal, zeby mialo wielki silnik, jezdzilo na powietrze, mialo dol i gore i trzy cycki. No i zeby jeszcze krawat wiazalo, o innych czynnosciach nie wspomne. I zeby dawali w prezencie. Bo nam, Winkelriedom narodow, Polakom od sprawy słonia, potomkom Mickiewicza, Towianskiego i niebezsposrednio Norwida się należy!

 

heheh, dobrze napisane Arno :D:lol: szczegolnie te trzy cycki :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie drazni tylko jedna sprawa o ktorej pisalem wczesniej - ekonomia jazdy WRX'a :( Nie sadzilem, ze w zwyklym WRX'ie spalanie podskoczy o prawie 2 litry :shock: (oczywiscie wedlug producenta).

 

Milek - a może to jakieś unijne normy zmusiły FHI do podania wreszcie bardziej prawdziwych danych o spalaniu :roll: ? Bo przecież wszyscy wiemy, że to, co pisali w broszurach dotyczas, to było zwykłe mydlenie oczu... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A WRX NIE jeździ na 98

jak nie jezdzi jak jezdzi :?: :lol: :wink:

 

nie no, wszystko jasne, że jak nie jeździ, jak jeździ. No chyba, żeby nie jeździła :mrgreen:

 

Tak na poważnie: chodziło mi o to, że według specyfikacji na subaru.de można lać do WRX-a 95 i... będzie jeździć :twisted:.

 

...no chyba, żeby nie jeździła :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...