Skocz do zawartości

Impreza MY'06 MODEL EUROPEJSKI - już wszystko jasne!


Przemeq

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ma kosztować około 550.000 lokalnych wariatów (formalnie: korony estońskie, czyli EEK). A to w przeliczaniu na wariaty unijne (EUR) jakieś... 35.200. I zanim ktoś się zacznie pytać, dlaczego o tym piszę, powiem, że po uwzględnieniu polskiej akcyzy w wysokości 13.6% dla silników > 2.0l, STi ma szansę kosztować w naszym radosnym kraju około... 48.000 EUR. Różnica? Bagatela... 36% :shock:

 

No nie wiem, ale jak na to patrzę to wychdozi mi:

550 000EEK x 0,2488 x 1,136 = 155 450,24zł + dodatkowe koszty około 2000-4000zł czyli raczej w 160tys zł powinno sie zamknąć.

Chyba, ze sie mylę, ale Estonia jest w Uni to odpada VAT i cło, a od nowego roku penwie odpadnie jeszcze kacyza i wtedy bedzie 136 840zł

Tak wyszło z moich obliczeń, jesli się myle to prosze wskażcie mi błąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wogóle przy współczesnej technologi to chyba pojemność w Turbo nie ma takiego istotnego znaczenia

pojemność ma zawsze znaczenie.Dla osiągów i oczywiście dla spalania.

:D

Jasne,że pojemność ma znaczenie ale czy bardzo istotne akurat w Turbo?

Możliwości techniczne na dziś to 1000KM z litra i to jest ograniczone przez elektronikę a nie przez mechanikę!Taki mam nagrany wywiad z wypowiedzi głównego konstruktora Renoult Formyły 1.Podobno komputer,czujniki itp. elektroniczne badziewie nie nadąża z obróbką i dokładnością danych przy wyższych mocach, co skutkuje urywaniem poszczególnych elementów :wink: ale poniżej tej mocy daje radę..

No a powiedz tak 2000KM w WRX - chyba dośc by było :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aston, tak wychodzi, ale zbyt piekne zeby bylo prawdziwe (MY06 za 135 kpln :shock: ) :wink:

 

W Estoni zawsze bylo duzo tanije niż w Niemczech (w Niemczech troszkę STI taniej niż w Polsce) a w Niemczech jest:

40 900euro za imprezę STI

3,89zł za Euro (kupno)

= 159 101zł

ewentulanie jeśli akcyzy nie znosą

+ akcyza 21637,736zł

=180 738,736zł

 

Jeśli róznica w cenie byłąby 25tys to raczej mało kto by w Polscy kupił

 

I wogóle przy współczesnej technologi to chyba pojemność w Turbo nie ma takiego istotnego znaczenia

pojemność ma zawsze znaczenie.Dla osiągów i oczywiście dla spalania.

:D

Jasne,że pojemność ma znaczenie ale czy bardzo istotne akurat w Turbo?

Możliwości techniczne na dziś to 1000KM z litra i to jest ograniczone przez elektronikę a nie przez mechanikę!

 

 

przesadzasz!

Pojemność ma oistone znacznie jak zresztą sam znaznaczyłes , ze moze być 1000KM z litra czyli kazde kolejne 0,5litra to 500KM

 

Ale poważnie:

granicą dla turbo jest około 150-170KM bo powyzej tej granicy zaczynają się np częstsze przeglądy, konieczność częstszego wymieniania różnych elementów w silnku np w Evo FQ400 przeglądy dwa razy częściej niz w FQ340.

Tak czy inaczej 2,0 moze mieć spokojnie 300KM a 2,5 375KM

Czyli jak widac, silniki w Imprezie są naprawdę mało wysilone

W WRXie jest niecałe 92KM z litra, w nowych dieslach VW i Renault 2,0 170-175KM jest prawie tyle samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok w rok sedziowie robia wszystko byle zwolnic te auta, a inzynierowie rok w rok robia je coraz szybszymi, nie chce nawet myslec co by bylo gdyby powiedziec im: robta co chceta.

 

No akurat to jest proste, jakby znieśli wszystkie ograniczenia to została by tlyko jedna firma która byłaby w stanie wydac najwiecej kasy i mieć najlepszy smaohcód, bo te ograniczenia sa p to aby biedniejsze firmy mogły konkurowac z bogatszymi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wogóle przy współczesnej technologi to chyba pojemność w Turbo nie ma takiego istotnego znaczenia

pojemność ma zawsze znaczenie.Dla osiągów i oczywiście dla spalania.

:D

Jasne,że pojemność ma znaczenie ale czy bardzo istotne akurat w Turbo?

Możliwości techniczne na dziś to 1000KM z litra i to jest ograniczone przez elektronikę a nie przez mechanikę!Taki mam nagrany wywiad z wypowiedzi głównego konstruktora Renoult Formyły 1.Podobno komputer,czujniki itp. elektroniczne badziewie nie nadąża z obróbką i dokładnością danych przy wyższych mocach, co skutkuje urywaniem poszczególnych elementów :wink: ale poniżej tej mocy daje radę..

No a powiedz tak 2000KM w WRX - chyba dośc by było :lol:

W

Silniki F1 są projektowane na jeden weekend a nie 300tyś km, i tu jest ogranicznie. Mercedes ma obecnie najlepsze/najszybsze jednostki w F1 ale rónież zawodza-wybuchają. F1 to inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemeq zrob porzadek w swoim dziale, nawet moderator zaczyna OT :lol: heheh

Zdolalem zauwazyc ze chyba na kazdym forum jest to samo :roll: ...... Nie to zeby bylo to cos strasznego ale jakos czasem wkurza mnie, ze gdy chce cos poczytac na konkretny temat to widze tylko jakies o dupie marynie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemeq zrob porzadek w swoim dziale, nawet moderator zaczyna OT :lol:

 

He, he - nawet na to nie liczę, że "zrobię porządek" :twisted:

 

Jedyne wyjście, to poszukać w sieci nowych informacji i w ten sposób sprowadzić dyskusję na on-topiczne tory :twisted:. Byłem prawie 3 dni bez dostępu do sieci, także może w tym czasie pojawiło się coś wartego wrzucenia na Forum... :roll: Będę w każdym razie raportował na bieżąco 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak już jesteśmy przy wnętrzu samochodu: nie wiem, czy zwróciliście uwagę, ale w wersji amerykańskiej impreza dostała CD ze zmieniarką na 6 płyt; w europejskiej - jest to samo "stare" radio CD + kaseta (???)

 

Nie podoba mi się to zupełnie... :roll:

 

No jak to ty nie masz zmieniary? Bo ja tez mam kasetke z radyjkiem ale oczywiscie w radiu mam zmieniare na 6 plyt, wkladasz jedna po drugiej

 

A porządek to naprawde mógłby KTOŚ tu zaprowadzić bo naprawdę jest to irytujące jak chce się coś poczytam a tu rozmowy o dupie Maryny (sam takie praktykuję). Może moderator pojdzię na jakąs szkołe zarządzania ludzikami i się nauczy jak stosować kary i nagrody za porządek ( z nagrodami to chyba słabo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...