Jump to content

wymiana oleju + plukanie


giepa

Recommended Posts

Witam.

 

Zblizam sie do 2-go przegladu 30tys.

 

Z racji tego, ze jestem szczesliwy z posiadania tego auta (OBK_2.0D) i mam zamiar nim pojezdzic a takze zadbac chcialbym prosic FACHOWCOW o rade, pomoc, podpowiedzi..

 

-od razu powiem ze nie mam problemu ze sprzeglem...

 

-jedyny problem to drzenie silnika- drgania przechodza na karoserie (zimnego) przy ruszaniu po rozgrzaniu problem nie istnieje

 

Chce wymienic olej na MOTUL 8100 X- celan C3 5W-30 z seryjnego Castrola wraz z plukaniem rowniez srodkami Motula

 

-czy jest sens zmieniac na Motul?

 

-czy serwis jest w stanie to zrobic? (plukanie)

 

-jakie srodki do plukania nalezy zastosowac?

 

-bym byl wdzieczny za ukierunkowanie mnie w tych myslach

Link to comment
Share on other sites

DLACZEGO?

-na moj rozum to wyplukujesz syfek...

-poza tym nie wiem jak oni wymieniaja olej -jesli jest to tak:

 

-odkrecaja korek, olej splywa... zalewaja nowy i po sprawie -to troszke nie bardzo... wg mnie..

Link to comment
Share on other sites

DLACZEGO?

-na moj rozum to wyplukujesz syfek...

-poza tym nie wiem jak oni wymieniaja olej -jesli jest to tak:

 

-odkrecaja korek, olej splywa... zalewaja nowy i po sprawie -to troszke nie bardzo... wg mnie..

 

 

Omawiane kwestie są znacznie bardziej skomplikowane niż by się wydawało na pierwszy rzut oka. Myślę, że powinieneś się zdać na fachowców a Ci twierdzą, że nie jest dobry pomysł przy nowych silnikach.

 

kilka cennych informacji znajdziesz tutaj :

http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f= ... ead#unread

Link to comment
Share on other sites

odkrecaja korek, olej splywa... zalewaja nowy i po sprawie

 

I tak ma byc - jak masz watpliwosci to mozesz zwiekszyc czestotliwosc wymian i tyle...

Link to comment
Share on other sites

Po kilkugodzinnej lekturze "FORUM" DOSZEDLEM DO WNIOSKU IZ.

 

-plukanie silnika nie potrzebne (to nie STI)

-pojawiajaca sie usterkowosc naszych zacnych BOX_DYZLÓW sklania do wiekszej dbalosci o ten silnik wiec konieczna definitywna zmiana 1/zawsze na olej MOTUL C3 5W 30...

...malo tego...

 

...wymiana co 7 tys.

 

-OD NAJBLIZSZEGO PRZEGLADU CZYLI OD 30 TYS (co nastapi w pt ASO_OLSZTYN- sam jestem ciekawy olsztynskiego podejscia do tematu) ZACZYNAM REALIZOWAC!!!

 

Oficjalnie duzo pomógl ADAM12

 

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Po kilkugodzinnej lekturze "FORUM" DOSZEDLEM DO WNIOSKU IZ.

 

-plukanie silnika nie potrzebne (to nie STI)

-pojawiajaca sie usterkowosc naszych zacnych BOX_DYZLÓW sklania do wiekszej dbalosci o ten silnik wiec konieczna definitywna zmiana 1/zawsze na olej MOTUL C3 5W 30...

...malo tego...

 

...wymiana co 7 tys.

 

Panowie :idea: proszę do informacji "różnych :mrgreen: " , pojawiajacych sie na forum nie podchodzić zbyt powaznie :!: :!: .........szczególnie jeżeli chodzi o oleje i klocki hamulcowe. Dane w ks. obsługi i informacje importera to podstawa :!: :!: . Wszystkie inne działania Panów , oparte głównie na "mądrosciach" osob/sklepów/hurtowni udzielających sie na forum narażają Państwa na niepotrzebne koszty i są sprzeczne z zaleceniami importera - gwaranta :shock: . Nie chcę tu wymieniać nicków ale nie trzeba być szczególnie spostrzegawczym by domyślec się dlaczego "taki olej i np. tylko takie klocki " są najlepsze a na innych a szczególnie tych proponowanych przez importera-gwaranta silnik/auto /tarcze /wycieraczki......się rozpadną :wink: albo będą skracały przebieg np. ze 500 tyś do 400..... :shock: :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

jako, że czuję się wywołany (lub nie) do tablicy niniejszym oświadczam, że nie prowadzę żadnej działalności gospodarczej oraz niegospodarczej związanej z branżą motoryzacyjną typu oleje i klocki samochodowe. Nie ponoszę żadnej odpowiedzialności cywilnej za udzielane przeze mnie rady, które mogłyby naruszyć interesy firmy finansującej to szanowne forum. Swoje wypowiedzi opieram tylko i wyłącznie na moich doświadczeniach czasami podpartych radami mechaników z ASO. O czym każdorazowo informuję rozmówcę.

 

Jak to wyszło? Może tak być ?

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Panie Andrzeju, dlaczego nie stosować płukanki przed wymianą oleju?

 

Jeżeli chodzi o "nowe" silniki to co ta plukanka ma wyplukać :?: (zakładam , że widział Pan silnik od środka).....te pół szklanki starego oleju :?: ..czy to jakas trucizna jest i na co te +- 3% poprzedniego oleju ma mieć negatywny wplyw w silniku :?: Przy okazji zapytam , bo nie wiem ile kosztuje ta "plukanka" + te czynnosci..... :?:

W starych silnikach odradzam bo z chwilą "wypłukania" najczęsciej cos zaczyna przeciekać i lepiej trzymac sie mniej wiecej tego samego typu oleju jaki byl w silniku. To oczywiscie moje prywane zdanie .... :wink: .

ps. mniej wiecej wszystkie wyroby olejowe , w podobnej cenie , maja podobne wlasciwosci , bazy czesto te same.....Najmniejsze zaufanie mam do wyrobow z US ze wzgledu na warunki w ktorych oleje maja pracować (duze pojemnosci , niskie obroty ) i może sie myle ale nie widze powodów by producent oleju do tej slamazarnej jazdy (110/50km/godz) wytwarzal cos ekstra.....po co :?:

Link to comment
Share on other sites

Płukanka to koszt 25-60 zł, czynności to dolanie do oleju silnikowego przed wymianą i praca na biegu jałowym przez 15 minut; z tego co wyczytałem to nic innego jak detergenty, które są w każdym oleju tylko w większej ilości - ma to usunąć pozostałości po obecnym oleju (właśnie te pół szklanki,) oraz ewentualne nagary które mogły powstać. Ostatnio po wymianie oleju w moim forku dyszlu olej był od razu czarny.

Link to comment
Share on other sites

ewentualne nagary które mogły powstać.

 

Nagary byly po niektorych olejach przy wiekszych przebiegach (dawniej elf , castrol) i byc moze te plukanki kiedys miały zastosowanie :?: ale sam bylem swiadkiem jak po plukance doslownie lalo sie z silnika (stare mitsubischi) i wlasciciel nie byl najszczesliwszy... :roll:

Ostatnio po wymianie oleju w moim forku dyszlu olej był od razu czarny.

Tak jest , robi sie ciemny/czarny ale jak Pan wezmie kroplę na czysty biały papier to widac , że ciemny ale nowy...zaraz po zmianie...

Link to comment
Share on other sites

warunki jazdy są całkiem inne ale parametry techniczne pozwalają porównać poszczególne marki. W wielu przypadkach różnią się znacznie. Nie mniej przy dobrym oleju wymiana co 7k km to raczej przesada. Chyba, że ktoś jeździ naprawdę bardzo ostro albo często w ciężkim terenie. Lepiej jest częściej sprawdzać filtr powietrza. Po 8km jest on z reguły "czarny". Nie wiem jaki ma to wpływ na prace silnika ale wygląda naprawdę nieciekawie.

Link to comment
Share on other sites

Niejeden boxer diesel już miał robioną płukankę przy wymianie oleju i bez najmniejszych problemów - dokładnie tak jak w boxerach benzynowych a pozbycie się z silnika nawet samej sadzy w rozmiarach nieuchwytnych dla filtra oleju to nie jest zły pomysł choć w dieselu to rzeczywiście krótkotrwała odmiana.

Pytanie czy po 30kkm już trzeba płukać nawet po Castrolu (zależy też który Castrol).. :idea: Generalnie im niższy przebieg tym ryzyko niższe dla 1 płukania - bałbym się raczej płukania 1 raz po 200kkm itp.. jak ww. przykład Mitsu :| zwłaszcza kiedy używane były oleje nie 100% syntetyczne :idea: może też zbyt rzadko wymieniane itp :roll:

Link to comment
Share on other sites

duuuzo. sklep jest firmowy zaden ebay (alegra) :wink:

hyym to moze 2 razy po 5 L. Tylko oleju nie bierze a po 15 tkm nowy olej i tak stary juz bedzie.

 

 

Kolego jade do DE - gdzie tego motula kupujesz - jakis sieciowy sklep??

Możesz dać namiary? Jaki konkretnie ten Motul - taki jak k. Adam sugeruje? Ile euro kosztuje?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...