haubi65 Opublikowano 8 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 BIG J, Masz racje, rzeczywiscie mialem jakas pomrocznosc jasna, jak czytalem Twojego posta :wink: Tym bardziej ze ten jeden kilometr bedzie na ssaniu... na takie przebiegi to rower polecam eventualnie elektroauto. Jezdzilem 70 tkm OBK 2,5 LPG i uwazam ze to bardzo dobre razwiazanie. koszta takie jak w dieslu. jak tkos nie buja sie codziennie 300 km (czeste tankowanie bo cos co 400km) to polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
opp sport Opublikowano 8 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 BIG J, Masz racje, rzeczywiscie mialem jakas pomrocznosc jasna, jak czytalem Twojego posta :wink: Tym bardziej ze ten jeden kilometr bedzie na ssaniu... na takie przebiegi to rower polecam eventualnie elektroauto. Jezdzilem 70 tkm OBK 2,5 LPG i uwazam ze to bardzo dobre razwiazanie. koszta takie jak w dieslu. jak tkos nie buja sie codziennie 300 km (czeste tankowanie bo cos co 400km) to polecam. Spróbuj o 3 w nocy zatankowac gaz jak nie ma kartki awaria dystrybutora tojest kartka brak gazu. Pomyślałem nie ,,będe się dziadów prosic'' i kupiłem rechota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszOBK Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 na takie przebiegi to rower polecam eventualnie elektroauto. Czemu kupować H6 żeby oszczędzać? Trochę to naciągane. Popieram przedmówcę. koszta takie jak w dieslu. I to jest wyliczenie dla gołych przebiegów, dochodzą jeszcze inne wydatki, więc kalkulacja nie jest jednoznaczna. Z drugiej strony mam w rodzinie Vectrę z 97 roku (silnik 1,6) - zgazowaliśmy ją przy około 180 tys. km. i od tego czasu zrobiła jeszcze 200 tys. km po bałkańskich wiochach, drogach i bezdrożach bez żadnego dbania (biję się w pierś, że nie dbamy, ale gaz był robiony w Polsce, a bałkańscy mechanicy twierdzą, że to, co założyliśmy jest dla nich zbyt skomplikowane, żeby się tym zajmować). Jeździ, śmiga, przydałoby się to trochę wyregulować, bo gaśnie na wolnych obrotach, ale wtedy zawsze można dać "międzygaz" i jedzie się dalej. Nie mieliśmy z gazem najmniejszych problemów, tankujemy byle co, byle gdzie i jedzie (że tak zrymuję pod koniec). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 11 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 Z doświadczeń z H6 MY01. Regulacja zaworów + montaż gazu. Po 90.000km przebiegu autem nie dało się jeździć. Podparte wydechy, całkowity brak kompresji na 2 cylindrach. Po regulacji zaworów samochód jeździ dalej. Z mojego doświadczenia nie ma co się bać lpg, tylko trzeba pilnować regularnych serwisów i przyjąć że robi się regulację co max.60.000km. MY04 w górę jest problematyczny bardziej, z tytułu konstrukcji szklanek zaworowych. Ale za ok.3000 pln można zrobić taką regulację, co i tak się opłaca. Trzeba też brać pod uwagę, że w H6 przy przebiegu 200-250.000km często do wymiany kwalifikują się uszczelki pod głowicami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Ja prawdopodobnie zagazuje swojego - to sie okaze jak to wszystko bedzie chodzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 gryzli, jak gazownik będzie się znał na subarakach (chodzenie na skróty się zemści), nie będzie problemów, poza tą cholerną regulacją zaworów. Jaki masz przebieg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Jaki masz przebieg? 1200 mil Nieee, jeszcze poczekam az sie dotrze dobrze i wtedy mooooze... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pelenbut Opublikowano 27 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2011 test -- N lis 27, 2011 11:12 am -- Witam, mam w użtkowaniu h6 `02 Przy przebiegu 82 tys. (czerwiec tego roku) założyłem Prince vsi na wtryskach keihin dołożony jest lubryfikator co ma zapobiec wypalaniu się gniazd zaworowych. Na ten moment zrobiłem około 7 tys. km. do tej chwili wszystko działa bez zarzutu (i tak ma zostać ) choć na kilka rzeczy chciałem zwrócić uwagę: instalacja jest dość głośna, a dokładnie wtryskiwacze na postoju w kabinie słychać ich pracę (jak wiemy subaraki na postoju są praktycznie nie słyszalne), gazownik podłożył pod wtryski uszczelki i jest lepiej. Druga sprawa mam odczucie, że na gazie auto reaguje z lekkim opóźnieniem na dodanie gazu, a skrzynia pracuje mniej płynnie. Jeśli chodzi o osiagi to jest ok 0-100 0,5s dłużej na gazie, elastyczność 80-120 (z kick downem) 0,8s dłużej na gazie także myślę że jest przyzwoicie. Preferuje jazdę trzy zbiorniki gazu (38l), później przynajmniej 100km na benzynie na wyższych obrotach. Spalanie miasto 14 (15l gaz), trasa 10 (11 gaz). Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 27 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2011 cos za uboga ta mieszankana. gazu powinien 25% wiecej palic ze wzgledu na miejsza zawartosc energetyczna w 1 L. Cudow nie ma. Nie jezdzij na gazie z wiekszymi U/min :!: Mi OBK Palil kolo 13 L gazu w miescie a w trasie w zaleznosci od predkosci 11 L to w Polsce ze 100 km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galtom Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 A co Panowie powiecie na informacje zawartą w tym dokumencie (dotyczy reguacji zaworow w H6) - http://www.subaruoutback.org/forums/attachments/problems-maintenance/15343d1262807409-h6-valve-clearance-must-remove-engine-msa5t0203a11356.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Z mojego doświadczenia nie ma co się bać lpg, tylko trzeba pilnować regularnych serwisów i przyjąć że robi się regulację co max.60.000km. MY04 w górę jest problematyczny bardziej, z tytułu konstrukcji szklanek zaworowych. Ale za ok.3000 pln można zrobić taką regulację, co i tak się opłaca. Trzeba też brać pod uwagę, że w H6 przy przebiegu 200-250.000km często do wymiany kwalifikują się uszczelki pod głowicami. Dokladnie podobna opinie uslyszalem w moim serwisie tzn ze kontrola zaworow co przeglad a regulacja srednio co ok 70kkm (to oczywiscie zalezy od wielu aspektow). Nawet podana cena regulacji sie zgadza -- 24 sty 2012, o 11:34 -- Ja prawdopodobnie zagazuje swojego - to sie okaze jak to wszystko bedzie chodzic no wlasnie a jak z 3,6 ? Czy te same problemy co z 3.0 ? Trzeba tam wyciagac silnik do regulacji ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galtom Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Zwracam uwage szanownych Panow, ze na moje oko z instrukcji powyzej wynika, ze silnika 3.0 (Ex30D z lat 00 - 003 - 209KM) wyciagac do pomiaru i regulacji zaworów nie trzeba ale jesli jest ktos bardziej biegly w te klocki albo ktos kto ma ten silnik to moze rzuci okiem czy to co na rysunkach ma pod maska? :-) Gdyby sie to potwierdzilo to czy koszt takiej operacji nie obnizlyby sie znaczaco? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
genero Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Czy w kalkulacjach nie należało by też uwzględnić, że w 3.0 odpada wymiana paska rozrządu bo jest łańcuch? A to też parę groszy w kieszeni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galtom Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Moge potwierdzić (tak napisalo do mnie Subaru) - ze pierwszej generacji tego silnika do regulacji zaworow wyciagac nie trzeba (choc niewatpliwe z silnikiem na stole jest to latwiejsze) ;-) -- Cz lut 02, 2012 9:51 am -- Pytanie do wlascicieli OBK II H6 (01-03) - jakie wygladaja (co jest w skladzie) Wasze zestawy instalacyjne? Czy OBk ma na tyle zaawansowana elektornike, ze STag Premium moze byc montowany aby korygowac sklad mieszanki na biezaco? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henryk Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Szanowny GATLOM wielkie ukłony za zawziętość w temacie. Spójrzmy troszkę wstecz GAZ był zły zabijał silniki a jakoś polonezy do dziś dają radę a teraz już tylko nieliczni producenci nie mają w standardzie instalacji, ja gdybym więcej jeździł już dawno założyłbym gaz,a tak być może ta przyjemność spodka Ciebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galtom Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Taki jest plan :-) Dzis siedzialem w OBK w Pszczynie. Jako, ze co weekend podrozoje z Katowic do Bielska to mialem po drodze i wykorzystalem okazje. W komisie stoti '99 2.5l (z Włoch). moim priorytetem bylo posadzenie pupy (bo moze jednak caly pomysl z OBK jest zly???) oraz przymierzenie fotelika dla dziecka. OBK - milosc tylko sie poglebila - jest super! Fotelik pasuje jak ulal, alczkowiek w porownaniu do obecnej Previi to wnetrze auta jest malusienkie... jak z aut miejskich. Ale takie wraznie czeka mie pewnie po przesiadce z Previi do dowolnego innego auta "nie vana". Teraz szukam takiego H6 3.0, ktory mnie wybierze jak go zobacze... podobnie bylo z Previa... Mysle, ze i OBK to auto z taka dusza, ze samo wybiera wlasciciela (jedno biale do mnie wola ;-) - musze tylko dogadac kwestie ceny [na to przyjdzie czas]). Pytanie: w OBK z dzis byly podgrzewane fotele. Sadzilem, ze to dziala "on/off" ale tam byly 3 pozycje tych wlacznikow - srodek wylaczone i mozna bylo przelaczyc na gore lub dol. Jak jest roznica... nie mialem czasu zeby sie tym bawic? Druga obserwacja - silnik 2.5l nagrzewa sie szybko albo jest w OBK jakis dodatkowy uklad bo cieple powietrze do kabiny zaczelo leciec prawie natychmiast. Jak to dziala i czy 3.0 tez sie tak szybko nagrzewa? Na ile wydajna jest klima w Outbackach? Henryk - mam nadzieje, ze nie zaczales sie spieszyc bo ja caly czas planuje Cie odwiedzic, jak pisalem czekam tylko na pomoc merytoryczna w tym zakresie :-). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Jak jest roznica... nie mialem czasu zeby sie tym bawic? Jest różnica - wedle oznaczeń na klawiszu. Druga obserwacja - silnik 2.5l nagrzewa sie szybko albo jest w OBK jakis dodatkowy uklad bo cieple powietrze do kabiny zaczelo leciec prawie natychmiast.Jak to dziala i czy 3.0 tez sie tak szybko nagrzewa? Bardzo szybko. Co jakiś czas mam wrażenie, że uszczelka po głowicą padła - patrząc na wskazówkę temperatury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galtom Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Moze jest jakis dodatkowy system grzania wody w silniku? W ktorys aucie tak mialem, ze po odpaleniu uruchimiala sie dodatkowa elektryczna grzalka i ona podnosila temp. wody w ukladzie chclodzenia (tym samym cieple powietrze dmuchalo w min. po odpaleniu auta). Moze takie cos jest i w OBK? A co do oznaczeń to byly tam tylko strzaleczki (gora/dol - jak na odtwarzaniu kasety a po srodku oznaczenie "ogrzewanie siedzenia")...z ktorych nie wiele wynikalo. Chyba, ze albo grzeje sie tylko siedzenie.. albo tylko oparcie? (OBK w ktorym dzis siedzialem byl z 1999 r.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrMK Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 Mam H6 + LPG - używam i sobie chwale - poprzedni właściciel również był mega zadowolony - zrobił ok 60 tyś na LPG i wymieniał tylko parowniki (2 szt.) Minimalnie odczuwam mniejszą moc niż na Pb ale jak trochę więcej kilometrów zrobię to napiszę więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 Moze jest jakis dodatkowy system grzania wody w silniku?W ktorys aucie tak mialem, ze po odpaleniu uruchimiala sie dodatkowa elektryczna grzalka i ona podnosila temp. wody w ukladzie chclodzenia (tym samym cieple powietrze dmuchalo w min. po odpaleniu auta). Moze takie cos jest i w OBK? Nie ma tego w OBKu. W fordach coś takiego spotkałem. 3 świece żarowe wkręcone w rurę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galtom Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 W Avenisach T25 tez jest podobny uklad. Ale nie grzeje silnika tylko kabine. Toyota to fabrycznie montuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrMK Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Zawsze można pokusić się o założenie Webasta z systemem podgrzewającym płyn w układzie chłodniczym p.s. polećcie Mi jakiś sensowny serwis instalacji gazowej Landi Renzo Omegas - bo ostatnio autko zgasło i chyba instalka wymaga regulacji - filtry już wymienione - najlepiej okolice Czeladzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzaro Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 Chcialem odswiezyc watek, poniewaz troche czasu uplynelo odkad kilka osob ktore udzielaly sie tutaj bylo 'swiezo' po instalacji lpg, a na poczatku jak w kazdej milosci zawsze jest pieknie Przymierzam sie do zakupu Outback-a (myslalem o 2.5) i mam piekne H6 na oku, jedyna bolaczka jaka nie daje mi podjac decyzji to oczywiscie spalanie, wiec lpg nie daje mi sie tak szybko wyleczyc Przeczytalem kilka watkow 'H6 a lpg' i ile osob to opinii - na zagranicznych forach temat niedostosowania gazu do h6 prawie nie wystepuje, w Polsce krazy taka plotka, pytanie tylko czy prawdziwa. Prosilbym wiec o info osoby ktore SA UZYTKOWNIKAMI, aby napisaly jak po dluzszym czasie wyglada eskplatacja, aby bylo mozna potwierdzic lub tez obalic ten mit ze 'gaz nie jest do h6'. Z gory dziekuje! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 dzaro, przy instalacji LPG do H6 musisz się liczyć z podwyższonymi kosztami eksploatacji związanymi z częstszą regulacją luzów zaworowych niż przy Pb. Zaniechanie tej regulacji niesie za sobą bardzo duże koszty w przypadku H6 właśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galtom Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 A i sama regulacja do tanich nie nalezy - ja odpuscilem temat. Troche zaluje, ze jednak moze na wersje 2,5L sie nie zdecydowalem ale coz.. mozne nastepnym razem. Teraz Ave T25 z instalacja LPi Vialle i tez podobny problem z regulacja zaworow, tyle, ze ich mniej i latwiej dostepne ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się