Skocz do zawartości

Ile jest "żyjących" H6 z LPG ( 99-03)??


Bartosz-B

Rekomendowane odpowiedzi

BIG J, Masz racje, rzeczywiscie mialem jakas pomrocznosc jasna, jak czytalem Twojego posta :wink:

 

Tym bardziej ze ten jeden kilometr bedzie na ssaniu... :mrgreen:

 

na takie przebiegi to rower polecam eventualnie elektroauto. Jezdzilem 70 tkm OBK 2,5 LPG i uwazam ze to bardzo dobre razwiazanie. koszta takie jak w dieslu. jak tkos nie buja sie codziennie 300 km (czeste tankowanie bo cos co 400km) to polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

BIG J, Masz racje, rzeczywiscie mialem jakas pomrocznosc jasna, jak czytalem Twojego posta :wink:

 

Tym bardziej ze ten jeden kilometr bedzie na ssaniu... :mrgreen:

 

na takie przebiegi to rower polecam eventualnie elektroauto. Jezdzilem 70 tkm OBK 2,5 LPG i uwazam ze to bardzo dobre razwiazanie. koszta takie jak w dieslu. jak tkos nie buja sie codziennie 300 km (czeste tankowanie bo cos co 400km) to polecam.

Spróbuj o 3 w nocy zatankowac gaz jak nie ma kartki awaria dystrybutora tojest kartka brak gazu. Pomyślałem nie ,,będe się dziadów prosic'' i kupiłem rechota :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na takie przebiegi to rower polecam eventualnie elektroauto.

 

Czemu kupować H6 żeby oszczędzać? Trochę to naciągane. Popieram przedmówcę.

 

koszta takie jak w dieslu.

 

I to jest wyliczenie dla gołych przebiegów, dochodzą jeszcze inne wydatki, więc kalkulacja nie jest jednoznaczna.

Z drugiej strony mam w rodzinie Vectrę z 97 roku (silnik 1,6) - zgazowaliśmy ją przy około 180 tys. km. i od tego czasu zrobiła jeszcze 200 tys. km po bałkańskich wiochach, drogach i bezdrożach bez żadnego dbania (biję się w pierś, że nie dbamy, ale gaz był robiony w Polsce, a bałkańscy mechanicy twierdzą, że to, co założyliśmy jest dla nich zbyt skomplikowane, żeby się tym zajmować). Jeździ, śmiga, przydałoby się to trochę wyregulować, bo gaśnie na wolnych obrotach, ale wtedy zawsze można dać "międzygaz" i jedzie się dalej. Nie mieliśmy z gazem najmniejszych problemów, tankujemy byle co, byle gdzie i jedzie (że tak zrymuję pod koniec).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczeń z H6 MY01. Regulacja zaworów + montaż gazu. Po 90.000km przebiegu autem nie dało się jeździć. Podparte wydechy, całkowity brak kompresji na 2 cylindrach. Po regulacji zaworów samochód jeździ dalej.

Z mojego doświadczenia nie ma co się bać lpg, tylko trzeba pilnować regularnych serwisów i przyjąć że robi się regulację co max.60.000km. MY04 w górę jest problematyczny bardziej, z tytułu konstrukcji szklanek zaworowych. Ale za ok.3000 pln można zrobić taką regulację, co i tak się opłaca. Trzeba też brać pod uwagę, że w H6 przy przebiegu 200-250.000km często do wymiany kwalifikują się uszczelki pod głowicami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

test

 

-- N lis 27, 2011 11:12 am --

 

Witam, mam w użtkowaniu h6 `02 Przy przebiegu 82 tys. (czerwiec tego roku) założyłem Prince vsi na wtryskach keihin dołożony jest lubryfikator co ma zapobiec wypalaniu się gniazd zaworowych. Na ten moment zrobiłem około 7 tys. km. do tej chwili wszystko działa bez zarzutu (i tak ma zostać :D ) choć na kilka rzeczy chciałem zwrócić uwagę: instalacja jest dość głośna, a dokładnie wtryskiwacze na postoju w kabinie słychać ich pracę (jak wiemy subaraki na postoju są praktycznie nie słyszalne), gazownik podłożył pod wtryski uszczelki i jest lepiej. Druga sprawa mam odczucie, że na gazie auto reaguje z lekkim opóźnieniem na dodanie gazu, a skrzynia pracuje mniej płynnie. Jeśli chodzi o osiagi to jest ok 0-100 0,5s dłużej na gazie, elastyczność 80-120 (z kick downem) 0,8s dłużej na gazie także myślę że jest przyzwoicie. Preferuje jazdę trzy zbiorniki gazu (38l), później przynajmniej 100km na benzynie na wyższych obrotach. Spalanie miasto 14 (15l gaz), trasa 10 (11 gaz). Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos za uboga ta mieszankana. gazu powinien 25% wiecej palic ze wzgledu na miejsza zawartosc energetyczna w 1 L. Cudow nie ma. Nie jezdzij na gazie z wiekszymi U/min :!:

Mi OBK Palil kolo 13 L gazu w miescie a w trasie w zaleznosci od predkosci 11 L to w Polsce ze 100 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Z mojego doświadczenia nie ma co się bać lpg, tylko trzeba pilnować regularnych serwisów i przyjąć że robi się regulację co max.60.000km. MY04 w górę jest problematyczny bardziej, z tytułu konstrukcji szklanek zaworowych. Ale za ok.3000 pln można zrobić taką regulację, co i tak się opłaca. Trzeba też brać pod uwagę, że w H6 przy przebiegu 200-250.000km często do wymiany kwalifikują się uszczelki pod głowicami.

 

Dokladnie podobna opinie uslyszalem w moim serwisie tzn ze kontrola zaworow co przeglad a regulacja srednio co ok 70kkm (to oczywiscie zalezy od wielu aspektow). Nawet podana cena regulacji sie zgadza :mrgreen:

 

-- 24 sty 2012, o 11:34 --

 

Ja prawdopodobnie zagazuje swojego :lol: - to sie okaze jak to wszystko bedzie chodzic :mrgreen:

 

no wlasnie a jak z 3,6 ? Czy te same problemy co z 3.0 ? Trzeba tam wyciagac silnik do regulacji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwracam uwage szanownych Panow, ze na moje oko z instrukcji powyzej wynika, ze silnika 3.0 (Ex30D z lat 00 - 003 - 209KM) wyciagac do pomiaru i regulacji zaworów nie trzeba ale jesli jest ktos bardziej biegly w te klocki albo ktos kto ma ten silnik to moze rzuci okiem czy to co na rysunkach ma pod maska? :-)

Gdyby sie to potwierdzilo to czy koszt takiej operacji nie obnizlyby sie znaczaco?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moge potwierdzić (tak napisalo do mnie Subaru) - ze pierwszej generacji tego silnika do regulacji zaworow wyciagac nie trzeba (choc niewatpliwe z silnikiem na stole jest to latwiejsze) ;-)

 

-- Cz lut 02, 2012 9:51 am --

 

Pytanie do wlascicieli OBK II H6 (01-03) - jakie wygladaja (co jest w skladzie) Wasze zestawy instalacyjne?

Czy OBk ma na tyle zaawansowana elektornike, ze STag Premium moze byc montowany aby korygowac sklad mieszanki na biezaco?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Szanowny GATLOM wielkie ukłony za zawziętość w temacie. Spójrzmy troszkę wstecz GAZ był zły zabijał silniki a jakoś polonezy do dziś dają radę a teraz już tylko nieliczni producenci nie mają w standardzie instalacji, ja gdybym więcej jeździł już dawno założyłbym gaz,a tak być może ta przyjemność spodka Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki jest plan :-)

Dzis siedzialem w OBK w Pszczynie. Jako, ze co weekend podrozoje z Katowic do Bielska to mialem po drodze i wykorzystalem okazje.

W komisie stoti '99 2.5l (z Włoch). moim priorytetem bylo posadzenie pupy (bo moze jednak caly pomysl z OBK jest zly???) oraz przymierzenie fotelika dla dziecka.

OBK - milosc tylko sie poglebila - jest super!

Fotelik pasuje jak ulal, alczkowiek w porownaniu do obecnej Previi to wnetrze auta jest malusienkie... jak z aut miejskich. Ale takie wraznie czeka mie pewnie po przesiadce z Previi do dowolnego innego auta "nie vana".

 

Teraz szukam takiego H6 3.0, ktory mnie wybierze jak go zobacze... podobnie bylo z Previa... Mysle, ze i OBK to auto z taka dusza, ze samo wybiera wlasciciela (jedno biale do mnie wola ;-) - musze tylko dogadac kwestie ceny [na to przyjdzie czas]).

 

Pytanie:

 

w OBK z dzis byly podgrzewane fotele. Sadzilem, ze to dziala "on/off" ale tam byly 3 pozycje tych wlacznikow - srodek wylaczone i mozna bylo przelaczyc na gore lub dol.

Jak jest roznica... nie mialem czasu zeby sie tym bawic?

 

Druga obserwacja - silnik 2.5l nagrzewa sie szybko albo jest w OBK jakis dodatkowy uklad bo cieple powietrze do kabiny zaczelo leciec prawie natychmiast.

Jak to dziala i czy 3.0 tez sie tak szybko nagrzewa?

 

Na ile wydajna jest klima w Outbackach?

 

Henryk - mam nadzieje, ze nie zaczales sie spieszyc bo ja caly czas planuje Cie odwiedzic, jak pisalem czekam tylko na pomoc merytoryczna w tym zakresie :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest roznica... nie mialem czasu zeby sie tym bawic?

 

 

Jest różnica - wedle oznaczeń na klawiszu.

 

Druga obserwacja - silnik 2.5l nagrzewa sie szybko albo jest w OBK jakis dodatkowy uklad bo cieple powietrze do kabiny zaczelo leciec prawie natychmiast.

Jak to dziala i czy 3.0 tez sie tak szybko nagrzewa?

 

Bardzo szybko. Co jakiś czas mam wrażenie, że uszczelka po głowicą padła - patrząc na wskazówkę temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze jest jakis dodatkowy system grzania wody w silniku?

W ktorys aucie tak mialem, ze po odpaleniu uruchimiala sie dodatkowa elektryczna grzalka i ona podnosila temp. wody w ukladzie chclodzenia (tym samym cieple powietrze dmuchalo w min. po odpaleniu auta). Moze takie cos jest i w OBK?

 

A co do oznaczeń to byly tam tylko strzaleczki (gora/dol - jak na odtwarzaniu kasety a po srodku oznaczenie "ogrzewanie siedzenia")...z ktorych nie wiele wynikalo.

Chyba, ze albo grzeje sie tylko siedzenie.. albo tylko oparcie? (OBK w ktorym dzis siedzialem byl z 1999 r.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam H6 + LPG - używam i sobie chwale - poprzedni właściciel również był mega zadowolony - zrobił ok 60 tyś na LPG i wymieniał tylko parowniki (2 szt.)

Minimalnie odczuwam mniejszą moc niż na Pb ale jak trochę więcej kilometrów zrobię to napiszę więcej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze jest jakis dodatkowy system grzania wody w silniku?

W ktorys aucie tak mialem, ze po odpaleniu uruchimiala sie dodatkowa elektryczna grzalka i ona podnosila temp. wody w ukladzie chclodzenia (tym samym cieple powietrze dmuchalo w min. po odpaleniu auta). Moze takie cos jest i w OBK?

 

 

Nie ma tego w OBKu. W fordach coś takiego spotkałem. 3 świece żarowe wkręcone w rurę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zawsze można pokusić się o założenie Webasta z systemem podgrzewającym płyn w układzie chłodniczym

 

 

p.s. polećcie Mi jakiś sensowny serwis instalacji gazowej Landi Renzo Omegas - bo ostatnio autko zgasło i chyba instalka wymaga regulacji - filtry już wymienione - najlepiej okolice Czeladzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Chcialem odswiezyc watek, poniewaz troche czasu uplynelo odkad kilka osob ktore udzielaly sie tutaj bylo 'swiezo' po instalacji lpg, a na poczatku jak w kazdej milosci zawsze jest pieknie :) Przymierzam sie do zakupu Outback-a (myslalem o 2.5) i mam piekne H6 na oku, jedyna bolaczka jaka nie daje mi podjac decyzji to oczywiscie spalanie, wiec lpg nie daje mi sie tak szybko wyleczyc ;) Przeczytalem kilka watkow 'H6 a lpg' i ile osob to opinii - na zagranicznych forach temat niedostosowania gazu do h6 prawie nie wystepuje, w Polsce krazy taka plotka, pytanie tylko czy prawdziwa. Prosilbym wiec o info osoby ktore SA UZYTKOWNIKAMI, aby napisaly jak po dluzszym czasie wyglada eskplatacja, aby bylo mozna potwierdzic lub tez obalic ten mit ze 'gaz nie jest do h6'. Z gory dziekuje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i sama regulacja do tanich nie nalezy - ja odpuscilem temat. Troche zaluje, ze jednak moze na wersje 2,5L sie nie zdecydowalem ale coz.. mozne nastepnym razem.

Teraz Ave T25 z instalacja LPi Vialle i tez podobny problem z regulacja zaworow, tyle, ze ich mniej i latwiej dostepne ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...