Jump to content

Legacy 1,8 1989r. Ma uciążliwe klopoty z paleniem


pekus12

Recommended Posts

Posiadam stare Legacy 1,8 Na wtrysku. Z roku 1989

Mam dziwny problem z nim.

Pierwszym razem normalnie odpali, jak go zagrzeję i zgaszę, to po 5 minutach już nie odpali.

Jak się wystudzi, też nie zapali, dopiero następnego dnia,

Pompka od paliwa chodzi, ale tak jakby wtryski potem już nie,

Na moje głupie oko to jest nic innego jak jakiś czujnik, tylko jaki?

Wymieniłem czujnik położenia wału, i jest to samo.

Raz zapomniałem zamknąć maski i dolało mu dość konkretnie, ale to było ze 2 m-ce temu (mniej więcej od tamtego czasu się mu tak dzieje)

Auto by mi się przydało teraz na zimę, bo mieszkam w takim miejscu że bez 2 napędów się nie ruszysz.

Wcześniej auto chodziło jak rakieta tylko dużo paliło i na desce wyświetlał się Check Engine

 

Może wiecie, czy to auto da się podpiąć pod komputer?

Jeśli tak, to gdzie jest jakieś złącze?

Link to comment
Share on other sites

Posiadam stare Legacy 1,8 Na wtrysku. Z roku 1989
ale tak jakby wtryski

 

A to przypadkiem nie jest SPI? W sensie monowtrysk?

 

-- 7 lis 2010, o 11:29 --

 

Może wiecie, czy to auto da się podpiąć pod komputer?

Jeśli tak, to gdzie jest jakieś złącze?

 

Sam to zrobisz: http://codes.rennacs.com/Petrol-Engine/ ... ngines.php

Link to comment
Share on other sites

Faktycznie jest to monowtrysk.

A o jakie czarne kabelki Ci kolego chodzi i gdzie mniej więcej mają one być.

 

A tą instrukcję przeczytałem, ale nie bardzo rozumiem. Mam gościa z komputerem, teraz przynajmniej wiem, gdzie szukać złącza.

 

A co do tego palenia wie może ktoś coś?

 

-- N lis 07, 2010 10:46 am --

 

Aha i jeszcze jedno.

Gdzie znajduje się komputer, tzn sterownik do silnika, i czy w tym modelu w ogóle to występuje.

Być może coś gdzieś nie styka.

Link to comment
Share on other sites

A o jakie czarne kabelki Ci kolego chodzi i gdzie mniej więcej mają one być.

 

Te, które masz opisane w instrukcji. Nad prawą nogą pod deską.

 

Gdzie znajduje się komputer, tzn sterownik do silnika

 

Nad lewą nogą pod deską.

Link to comment
Share on other sites

Sumując rozumiem z tego, ze:

Mam odpiąć ECU i sprawdzić styki (który znajduje się nad lewą nogą pod deską)

Potem spiąć czarne kabelki od błędów (nad prawą nogą pod deską)(Gdzieś czytałem że w tedy kontrolka nadaje morsem.)

Następnie chyba usunąć ewentualne błędy. Do tego jest wymagany komputer, czy można samemu?

I w ostateczności wymienić ECU?

 

Dobrze rozumiem?

Link to comment
Share on other sites

pekus12, Zepnij kostki, włącz zapłon, czytaj błędy - opis masz w instrukcji.

 

Wg Twojego opisu prawdopodobne (ale nie jednoznaczne) jest spalenie końcówki mocy.

Trzeba albo wymienić ECU, albo wymienić końcówkę mocy w ECU.

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj rozbebeszyłem Subarkę.

Odpiąłem ECU i styki itp są jak nówki.

A jeśli chodzi o kabelki, to

znalazłem 2 pary. Jedne zielone. po spięciu i włączeniu zapłonu wentylator zaczyna wariować (też tak jakby jakiś mors)

A drugie czarne. Po spięciu kontrolka Check Engine nadaje morsem. Nagrałem filmik z tym bo nie mogę odczytać.

Ale nagrałem tego ok 10 min, i nie wiem, czy mam dalej czekać, aż skończy, czy to wystarczy.

Bardzo proszę o odp.

Wgrywam filmik na YT, jak już będzie, to podam linka.

 

-- Śr lis 10, 2010 3:28 pm --

 

?hl=pl&fs=1">
?hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344">

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Raczej nie ma szans, bym to odczytał. Pierwszy raz zetknąłem się z morsem.

Na 100% tego nie odczytam. więc jeśli potrafiłbyś to odczytać, byłbym bardzo wdzięczny.

A co do tego filmiku, to kręcić aż skończy, czy to wystarczy?

Link to comment
Share on other sites

Ręce Ci się trzęsą jak filmujesz. Nic prawie nie widać.

Daj policzyć to komuś bardziej rozgarniętemu... :P

 

To nie jest mors, tylko błyski. Długie i krótkie. Żaden nie występuje więcej niż 9 razy. Do tylu nie policzysz?

Link to comment
Share on other sites

Problem jest nie tylko w delirce ale i w szybkości urządzenia :D

jak dla mnie jest to:

 

11- crank angle sensor or circuit

13 - crank angle sensor or circuit - nie wiem czemu jest to w tabelce drugi raz - może chodzić o czujnik położenia wału i wałka rozrządu razem czyli najbardziej prawdopodobna przyczyna nie odpalania.

14 - fuel injector abnormal output

21 - coolant temperature or circut

23 - air flow meter or circuit

31 - throttle sensor or circuit

35 - purge solenoid sensor or circuit

 

Moim zdaniem za dużo błędów jak na raz. Posprawdzaj kostki pod maską, potraktuj je jakimś kontakt szprejem i wyczyść. Tak samo zrób z czujnikami położenia wału i wałka rozrządu - ten drugi jest po prawej stronie w głowicy jak stoisz przodem do auta. Odłącz akumulator na conajmniej noc, żeby komputer sie zresetował. Potem znów sczytaj błędy tylko czymś lepszym bo rozszyfrowanie tego troche mi zajęło :D

 

Byłbym zapomniał, posiadasz LPG ?

Link to comment
Share on other sites

Wystarczy przetłumaczyć.

Jak pisalem dwa pierwsze w tabelce tak samo się nazywały, ale chyba chodzi o czujniki położenia wału i wałka rozrządu.

Potem jest nieprawidłowa wydajność wtrysku lub jego obwód

Coś z czujnikiem cieczy chłodzącej

Przepływomierz

Czujnik położenia przepustnicy

Purge - nie mam pojęcia

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

A gdzie to coś można znaleźć w tym tryplu?

Coś mi się wydaje że to nie to bo przetrzepałem już chyba wszystkie możliwe czujniki.

Ale może tego minąłem

Jak ktoś chce to oddam to pudło za 1500

OC ważne do października przegląd do marca

 

-- N gru 05, 2010 7:19 pm --

 

Wymyślił ktoś co z tym czymś zrobić.

Zależy mi by to jeździło. W lecie to może sobie stać nawet od końca zimy do początku następnej byle przez zimę jechał.

 

A może jest jakaś szansa by założyć Gaźnik do niego.

Mam PIERBURG'a ze Sierry 1,8. Może spasować jedno w drugie?

Jeśli nie to z czego mógłbym ewentualnie założyć?

 

Mam nadzieje że ktoś mi pomoże, bo nie mogę się z tym dogadać, a potrzebna jest jak cholerka, bo 3 auto mi się wczoraj złamało (belka poszła)

 

-- Cz gru 09, 2010 6:21 pm --

 

Przeczytałem o czymś takim jak reset komputera, tylko w nowszej legacy.

Jest coś takiego w moim aucie?

Jeśli tak to jak to zrobić, i co to daje

 

-- Pt gru 10, 2010 5:39 pm --

 

JEST KTOŚ NA TYM FORUM, CZY NIE MA NIKOGO

Link to comment
Share on other sites

pekus12, napisz skąd klikasz-może Ci kto doradzi w pobliżu kumatego serwisanta,który zacznie od diagnostyki,bo w tym przypadku na odległość nic nie rozwiążesz. Oprócz tego:

Jest prawdopodobieństwo,że czujnik temperatury wariuje,jak pisze legacy96 i zalewa silnik za bogatą mieszanką -możesz to sprawdzić.Ktoś z Legackiem może powie gdzie go masz.Czujnik w starych imprezachGT jest na środku za alternatorem i oporności chyba będą podobne(sprawdzisz omomierzem na silniku przy różnych temperaturach lub po wyjęciu i wgarnku z wodą)

20 stopni-ok. 2,5 kohm (kiloomów)

80 0,37

90 0,25

no ,ale przyczyn może być więcej.pozdr

Link to comment
Share on other sites

Niestety nie zalewa mi za bogatą mieszanką, bo jak pisałem wcześniej, po zgaszeniu auta wtrysk w ogóle nie działa.

A resetując kompa, to wystarczy tylko odpiąć klemę na jakiś czas, czy jest może jakiś inny sposób?

Link to comment
Share on other sites

Najlepiej do resetu odpiąć aku .Wstarszych autach wystarczyło na parę minut.Możesz na kilka godzin.Skąd wiesz ,że wtrysk nie chodzi w ogóle. ?Generalnie ECU zbiera wiele parametrów(czujniki wału,wałka rozrządu,temperatury ,przepływ powietrza...)i ustala otwarcie/zamknięcie wtrysku. Gdy pada czujnik temp. to nie zmniejsza swego oporu w miarę nagrzewania i ECU daje bogatą mieszankę=zalewanie.Czujnik łatwo sprawdzić i dlatego takie porady,choć to może nie być przyczyną.

Po 5 min. po zgaszeniu nie pali, a co jak nie zgasisz -Chodzi?

NIe znam Twojego silnika , ale to dotyczy ogólnie benzyny na wtrysku.

Podjedź do kogoś obytego- diagnoza może być szybka.

Link to comment
Share on other sites

Jestem obyty w tych sprawach, bo od jakichś 20 lat naprawiam te złomy. Ale z ty me daje sobie rady.

Póki nie zgaszę mogę jeździć 48/24h.

Mieszanki na 100% nie daje za bogatej, bo na 1mln% nie chodzi wtrysk. Tyle jeszcze potrafię zdiagnozować.

Aku był kilka razy nawet na całą noc odpięty.

Czujnik Wału NIE WAŁKA wymieniłem

Link to comment
Share on other sites

A sprawdzałeś czyjnik temp ? Może głupoty przekazuje do ECU.

Potem kup opornik ok 3 kOhm (a najlepiej upewnij się co do tej wartości ,którą

ma mieć czujnik temp. przy zimnym silniku )i po zagrzaniu wepnij go zamiast tego czujnika i sprawdź,czy odpala-a przynajmniej czy coś "zagaduje ". Dowiesz się jak ECU traktuje odczyt temperatury (może ECU pada)Najlepiej poszukać nad podmianę.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...