Jump to content

Regeneracja zacisku hamulcowego. Na warsztat czy do garażu?


Max

Recommended Posts

Szybkie pytanko. Tarcza grzeje się na potęgę, zaczyna piszczeć i lekko ściąga. Na moje to zacisk do regeneracji (nie widzę innej alternatywy). Tu pojawia się problem. Czy jest to bardzo skomplikowane i lepiej oddać do fachowca czy jest to robota na jedno popołudnie? Wolałbym po wyjęciu tłoczka nie powiedzieć... ups

Z góry dzięki za poradę.

Link to comment
Share on other sites

Powiedzmy że kupisz zestaw uszczelek to zacisku,kupisz smar miedziany,smar do "suwaków",nowy płyn hamulcowy,szczotkę drucianą do usuwania rdzy i zaczniesz renowacje.Po rozmontowaniu zacisku może się okazać że w wyniku przegrzania z powodu nadmiernego tarcia klocki są do wymiany a tłoczek który wyciągniesz ma takie wżery że nie nadaje się do ponownego użycia,i to są chyba jedyne niespodzianki które mogą cię zaskoczyć.Jeśli uda ci się na nie nie napotkać to robota łatwa i przyjemna,ale jeśli nie będziesz miał tyle szczęścia to czeka cię zakup tych elementów i lepiej żeby niebyła to sobota kiedy wszystko już zamknięte,bo wtedy dupa zbita i stoisz do poniedziałku.

 

-- 5 lis 2010, o 23:32 --

 

...A alternatywa jest taka że klocek się zapiekł i się nie cofa,przewód hamulcowy elastyczny "pęcznieje" i może być też woda w układzie hamulcowym co też powoduje że klocek się nie cofa ale i też że tłoczek ma wżery.A poza tym to bbbaaaarrrddzzooo niedobrze dla dyferencjału jak jedno koło hamuje :!:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

jeśli wszystko jest sprawne to samo zapowietrzenie nie, powietrze jest bardziej ściśliwe niż płyn hamulcowy i siła która działa na płyn wpierw będzie ściskać powietrze w tym płynie.Jeśli było by to tylko powietrze to raczej byś miał słabe hamulce

Link to comment
Share on other sites

zapomnieliście o jednym - mogły pójść gumki na "suwakach" - wtedy "suwaki" korodują i się "zapiekają", szczęka się nieprzesuwa ( albo bierze pod skosem ) i strona z której to się stało hamuje bardzo słabo bo tylko jeden klocek jest dociskany do tarczy albo docisk jest pod kątem

 

sam mam teraz z takim czymś problem :/ - ogólnie łatwa rzecz do zrobienia jak ma sie części a o te do subaru to niełatwo :/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...