Grzesiek_67 Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 To chyba miłosć..... :roll: Zazdrośnik Panie Andrzeju, do Pana też bym pojechał - w robotę wierzę, w nieodwrócenie się plecami w razie wpadki również, w użyte cześć też. Cena tylko (chyba, bo nie znam obecnej oferty) trochę pewnie by bolała. A rozrząd robiłem....nie na Topolowej a na Rejtana w Nowym Sączu, niejako przy okazji Pozdrawiam Grzegorz -- 19 lis 2010, o 13:19 -- niezależnie od tego gdzie pójdzie = nie ma takiego miejsca, gdzie każdy ma po prostu gwarancję, ponieważ biznesowe zadanie gwaranta to się z gwarancji wyślizgać, z twarzą czy bez, w rękawiczkach czy bez. Tutaj się kompletnie nie zgadzam, tzn. nie neguję rzeczywistości (wiem, że takie cele biznesowe stawia sobie gwarant ;-) ) a jedynie uważam, że gwarant sam się wpędza w niebyt, przynajmniej dla mnie. A i z wielką przyjemnością, zacięciem literackim i towarzyskim wszędzie i zawsze będę mu robił koło tzw. dupy. Sporo ludzi uważa, że robię to diabelnie dobrze. I ja im wierzę Pozdrawiam Grzegorz PS. Co do kosztów materiałów/części - z pompą wody (czyli po mojżeszowemu) kosztowały mnie części niewiele drożej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Andrzej Koper, kiedyś uważałem, że wypowiada się Pan merytorycznie i z poszanowaniem rozmówcy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paveu27 Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Witam, jakie zamienniki paska i rolek maja najlepsze opinie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 na Rejtana w Nowym Sączu, niejako przy okazji okazja zawsze się znajdzie kiedyś uważałem, że wypowiada się Pan merytorycznie i z poszanowaniem rozmówcy jak najbardziej co za róznica jaki produkt zmienia cenę , rolka , bułka , opona ..trzeba przyjąc do wiadomosci , że na tym polega handel , herbata w barze 2 zł w dobrym hotelu 12zł a można w domu zaparzyć......jest wybór i żaden z tych wariantow nie powinien byc krytykowany czy polecany.....szkoda zdrowia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareksubaru Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 ja polecam paski gates a co do rolek czy napinaszy to skf czesto sa montowane orginalnie jako pierwszy montaz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paveu27 Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 hmm.... widzialem cos takiego w zestawie za 570zl: PASEK ROZRZĄDU firmy INA / GATES ROLKA PROWADZĄCA I firmy NSK Japan ( zębata ) 1 szt.oryginał w subaru ROLKA PROWADZĄCA II firmy NSK Japan 2 szt. oryginał w subaru ROLKA PROWADZĄCA III firmy NTN Japan 1 szt.oryginał w subaru NAPINACZ HYDRAULICZNY firmy NTN Japan 1 szt. oryginał w subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 paveu27, Waść z Gdyni - zapraszamy na trójmiejskiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paveu27 Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 nie kumam... to w koncu ktore sa oryginalnie instalowane w Subaru ? czy to wszystko z tych samych chinskich lapek wychodzi i tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 takie coś: http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=10&t=106798&view=unread#unread Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 19 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 AdaSch Szok że takie rzeczy potrafią w ASO "ukraść" czyt. wyrzucić bo są nie potrzebne. Co do wbijania gwoździ i robienia zdjęć, to właśnie chciałbym być przy robocie żeby się nauczyć i trochę pilnować. Same graty - nie powiem, ponad dwa tauseny wychodzą. Pewno jeszcze tysiąc robocizna, 500 pompa wody i "czwórka" poleci. Panowie Znowu dyskusja trochę odbiegła od tematu. Dobrze że na noże nie idzie... Czy jednak ktos może mi odpowiedzieć na moje pytania. Pewno jak będę "po", to bedę wiedzieć wszystko, ale teraz chcę sie przygotować. Nie chcę żeby mnie w serwisie potraktowali na zasadzie "odchaczenia": Panie, tego się nie wymienia, to sie nie psuje, to się sprawdza za milion kilometrów itd itp. I potem wyjadę za brame i coś padnie co mogłem wymienić przy okazji, ale nie wymieniłem bo serwis powiedział że nie trzeba. Ja za to płacę, samochód wozi mnie do pracy w której zarabiam na niego, to ma byc sprawny i k...a koniec. Podczas tego serwisu jak i tak silnik bedzie częściowo rozgrzebany chcę wymienic wszystko co tylko może się zepsuć. żeby tylko czasu starczyło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Same graty - nie powiem, ponad dwa tauseny wychodzą. Pewno jeszcze tysiąc robocizna, 500 pompa wody i "czwórka" poleci. ślepy czy co, pokazano tańsze wersje. nawet ASO Koper już tylko przy kawiorowości sprzedawcy obstaje, części nie broni... masz typowy przegląd 100,000 km. to w instrukcji napisano co i jak. piszesz, że cena nie gra roli - powiedz to w serwisie to się zajmą odpowiednio :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 nawet ASO Koper już tylko przy kawiorowości sprzedawcy obstaje, części nie broni... Nie wiem o co chodzi ale jest cennik SIP zarowno na czesci jak i robociznę a wszystkie info. mozna uzyskac telefonicznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JKmotors Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Przypomniał mi się cennik, który kiedyś widziałem w warsztacie. Wymiana rozrządu: 1000 złotych Jak klient patrzy: 2000 złotych Jak pomaga: 3000 złotych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Przypomniał mi się cennik, który kiedyś widziałem w warsztacie. Wymiana rozrządu: 1000 złotych Jak klient patrzy: 2000 złotych Jak pomaga: 3000 złotych Tak jest. Absolutnie popieram ten cennik Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 20 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 ślepy czy co, pokazano tańsze wersje No chyba ślepy, bo jakoś odpowiedzi na moje pytania nie widzę, czy ja pytałem o tańsze wersje?!? 1. Te 4 rolki do wymiany to od czego one są? Czy to są tylko rolki napinająco-prowadzące, które są łozyskowane samodzielnie? Czy kólko na wale korbowym (chyba zębate) też wymieniać? Słyszałem że jest małe i się powinno. 2. Pompa wody - OK. A ile ona kosztuje jak ktoś wie??? - jedyne pytanie o cenę, na które i tak odpowiedzi nie dostałem. 3. Lamerskie pytanie - po czym mogę się dowiedzieć ile mam wałków rozrządu??? 4. Luzy zaworowe rozumiem że da radę sprawdzić. Ale czy da radę wyregulować bez wyciągania silnika??? Podobno nie. 5. No i jeszcze sprawdzenie cisnienia sprężania - co taki pomiar mi da oprócz poznania czterech wartości na kartce?!? Dowiem sie w jakim stopniu mam zużyty silnik??? 6. Czy ma ktos może schemat rozrządu w takim (czyt. moim) silniku i może mi podesłać? piszesz, że cena nie gra roli Tak, ponieważ interesują mnie czysto techniczne aspekty w/w problemów z uwzglednieniem przede wszystkim maksymalnie długiej i bezawaryjnej pracy silnika. A cena stanowi drugorzędną rolę. Może wystarczy ze zrozumieniem przeczytać moje pytania. I jak ktoś zna odpowiedź to mi ją napisać. Chyba spotykamy się tu po to żeby sobie pomagać i wymieniać się doświadczeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 3. Lamerskie pytanie - po czym mogę się dowiedzieć ile mam wałków rozrządu??? Hmm, najłatwiej to chyba po numerze VIN. Jak podasz dokładnie jaki masz silnik to też Ci odpowiemy na to pytanie Opcjonalnie ściągasz osłony rozrządu i... liczysz 4. Luzy zaworowe rozumiem że da radę sprawdzić. Ale czy da radę wyregulować bez wyciągania silnika??? Podobno nie. Z tego co wiem, to da się regulować bez wyciągania. 5. No i jeszcze sprawdzenie cisnienia sprężania - co taki pomiar mi da oprócz poznania czterech wartości na kartce?!? Dowiem sie w jakim stopniu mam zużyty silnik??? No stopień sprężania to kluczowa sprawa w silniku spalinowym. Jeśli wartości zmierzone pokrywają się z nominalnymi to wszystko ok. Jeśli któryś cylinder odbiega od normy to znaczy się, że coś nie bangla. Generalnie jak spadnie kompresja na cylindrze to poczujesz to w czasie pracy silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Z tego co wiem, to da się regulować bez wyciągania. przy turbo się nie da 5. No i jeszcze sprawdzenie cisnienia sprężania - co taki pomiar mi da oprócz poznania czterech wartości na kartce?!? Dowiem sie w jakim stopniu mam zużyty silnik??? generalnie tak ale nie do końca mój ma prawie 120kkm i byłem na teście. jede mierzył drugi kręcieł nie wiem dlaczego 3 obroty ale po 3 obrotach w każdym garze było 9+. nie wiem czemu nie pompowali dalej :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 21 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Tomasz_555 Nr VIN JF1SG9LD37G122619 Poza tym mam jeszcze w dowodzie rej napisane: SG -SG9 A na tabliczce pod maską Engine type EJ255LEQKC. Zajrzałem też tutaj: http://opposedforces.com/parts/ to mi wyszło że chyba mam 4 wałki Znalazłem tam schemat jak idzie pasek, ale jakos nie mogę sobie przyporządkować kółek po których chodzi. Tych w środku oczywiście. Bo te skrajne to wałki rozrządu to proste. Ten pomiar cisnienia sprężania to chyba w w dużej mierze zależny jest od "żywotności" akumulatora... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 to mi wyszło że chyba mam 4 wałki Masz. Nie produkowane Foresterów 2,5XT (czyli silnik EJ255) z jednowałkowymi głowicami. Masz dwie głowice, po dwa wałki w każdej. Poza tym, to zawsze rozpoznasz po obudowie rozrządu, masz po dwie bulki (wysklepienia) na osłonach kół rozrządu. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 16 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 gąbki nie występują jako cześć którą da się dokupić Przytrafiła mi sie przykrość i musiałem wymienic chłodnicę silnika oraz klimatyzacji. Podobno obie części dostarczane są bez gąbek. Podobno panowie lakiernicy bedą te gąbki przeklejać (stare gąbki na nowe części). To skoro gąbek nie można zamówić oddzielnie i nie są dodawane do chłodnic, to do jakiego elementu są dodawane??? Do zderzaka??? :?: P.S. Jutro odbieram samochód po naprawie (blacharsko lakierniczej i po rozrządzie też) to bedę oglądać. Dwa tygodnie bez Forestera - KOSZMAR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 Czy koszty przeglądów w SIP: http://www.subaru.pl/docs/przeglady_okresowe_2010.pdf zawierają części, czy to sama robocizna? Jeśli części, to czy przegląd po 105000 km (rozrząd) zawiera wymianę pompy wody? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 TOMA52, tam masz przybliżony koszt przeglądu części+robocizna. Ale należy je traktować orientacyjnie. Kwota ta nie zawiera pompy wody, pompa wody to około 500zł. Jej wymiana zależy od stanu, ja bym jednak wymienił od razu. Predzej czy później i tak padnie, a potem trzeba drugi raz robotę rozkładać. Nie mówiąc o tym, że może Ci unieruchomić auto w najmniej oczekiwanym momencie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 18 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 TOMA52Kwota ta nie zawiera pompy wody, pompa wody to około 500zł. Jej wymiana zależy od stanu, ja bym jednak wymienił od razu. Predzej czy później i tak padnie, a potem trzeba drugi raz robotę rozkładać. Nie mówiąc o tym, że może Ci unieruchomić auto w najmniej oczekiwanym momencie. Zrobiłem tak jak mówi Tomasz_555. Mimo że Panowie z ASO byli przeciwni i twierdzili że spokojnie wytrzyma do 200tyś, kazałem pompę wymienić. Koszt jakieś 535zł brutto. Przy okazji termostat, uszczelka pompy, koło zębate na wale korbowym (ok.100zł). Ze starego rozrządu zostały mi tylko koła zębate na wałkach. Troche to kosztowało, ale mam swięty spokój. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 a uszczelniacze na wałkach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2010 a uszczelniacze na wałkach? Dokładnie o tym samym pomyślałem. Koszt znikomy, a olanie tego może narobić wiele problemów. Ja ostatnio też ogarnąłem swojego. Zrobiłem: kompletny rozrząd + pompa + uszczelniacze, regulacja luzów zaworowych (polecam), wymiana uszczelek pod deklami i separatorami, wymiana wężyków paliwowych, termostat, świece, paski wielorowkowe i kilka innych pierdół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się