Jump to content

Usterki silnika 2.5 STI


mgmako

Recommended Posts

Szanowna Dyrekcjo,

 

od pewnego czasu staram sie kupic STI z rocznika 2008+

 

Praktycznie co 2-gie auto którym sie zainteresuje i sprawdzam dokladnie ksiazke serwisowa,

 

mialo wymieniany silnik lub jego czesc. I to nawet przy przebiegach 7.000km,.

 

Czy to znaczy ze poziom umiejetnosci kierowcow w/w Sti jest tak wysoki?

 

Czy jednak stwierdzono powtarzajace sie wady materialowe/konstrukcyjne w tych silnikach?

 

Odpowiem z góry - ciężko mi bedzie uwierzyc w te "mozolne" umiejetnosci kierowcow

 

Aut Sti nie jest setki, a o wymienianych silnikach na gwarancji slysze ciagle.

 

Czy wobec tego jesli kupie powiedzmy auto 2.5 roczne z malym przebiegiem,

 

z rynku polskiego czy tez EU z zachowaniem przegladow a co za tym idzie gwarancji,

 

moge liczyc na pewna poblazliwosc co do terminu 3 lat gwarancji dla uaktywnienia sie ukrytej usterki tych silnkow?

Link to comment
Share on other sites

mialo wymieniany silnik lub jego czesc. I to nawet przy przebiegach 7.000km,.

 

istotnie w 07/08 byl problem "zabrudzonych" silnikow , kilkanascie trafilo rowniez do Polski ..były wymieniane albo przed albo po sprzedazy z niewielkim przebiegiem na gwarancji.

Link to comment
Share on other sites

napewno nie.Linia produkcyjna zabrudzonych silników miała miejsce do połowy 2008roku.Widziałem zdjęcia takiego zajechanego silnika.Były w nim łupinki niezidentyfikowanego metalu.

Witam.

Czy to sie tyczy tylko 2,5 STI,czy sedan 2,5 WRX z konca 2007 r. tez sie zalapal na ten "pyl kosmiczny" :?: :?:

pozd. les

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Czy to sie tyczy tylko 2,5 STI,czy sedan 2,5 WRX z konca 2007 r. tez sie zalapal na ten "pyl kosmiczny"

pozd. les

trudno teraz powiedziec , byla jakas lista , do Polski duzo tego nie trafilo i jezeli był jakis problem to "prawie natychmiast'......200 - 1000 km

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Czy to sie tyczy tylko 2,5 STI,czy sedan 2,5 WRX z konca 2007 r. tez sie zalapal na ten "pyl kosmiczny"

pozd. les

trudno teraz powiedziec , byla jakas lista , do Polski duzo tego nie trafilo i jezeli był jakis problem to "prawie natychmiast'......200 - 1000 km

No jest jusz ok 20000km,wiec jesli do tego przebiegu nic sie nie pokazalo to raczej spoko. :?: :?:

pozd.les

Link to comment
Share on other sites

Popsuję ci sobotę ale muszę powiedzieć że znam przypadek uszkodzenia przy 40tys.Widocznie pył kosmiczny przez długi czas był w stanie spoczynku :shock:

 

 

No fakt,udalo Ci sie qba30 z ta sobota :lol::lol: ,wychodzi wiec, ze to jak loteria,uda sie u no.

Chociaz pod te 40tys;mozna (chyba) jusz dopisac wieksze grono modeli silnikowych. :cry:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

n

Link to comment
Share on other sites

jezeli był jakis problem to "prawie natychmiast'......200 - 1000 km

 

Trudno powiedzieć, bo przypadki są różne i także po większych przebiegach. Na przykład Mysza herrkama:

 

"Niestety i stety MYSZA właśnie czeka w MTS na nowy silnik. 2,5T wytrzymał ca 67000 km i odmówił posłuszeństwa, za chwilke włozony będzie nowy (gwarancyjnie) i normalnie jak bym miał auto na dotarciu ...Jednak chyba 2.0 były lepsze, co by nie mowić . Poza tym uzupełnijając ten swoisty "dziennik" auto jest nadal bezwypadkowe i teraz przez lipiec własnie sobie odpowczywa..teraz przebiegi mi się zmniejszą gdyz będę uzywał STI tylko w weekendy no i czekam na zimę."

 

viewtopic.php?f=1&t=116483&hilit=mysza&start=800

 

Sam się martwię co będzie, jeśli mój silnik padnie już po gwarancji. :?

Link to comment
Share on other sites

Trudno powiedzieć, bo przypadki są różne i także po większych przebiegach. Na przykład Mysza herrkama:

Przypadki tak :idea: , ja odpisywalem na temat sti 2007/8 i tamten problem z wymiana silnikow.Na temat innych uszkodzen wystepujacych w 2.5t jest jakis już dosc rozbudowany watek. To , ze na gwarancji w sti wymienia sie szortblok ( nie ma calych silnikow i nigdy nie bylo :!: ) nie znaczy , że nie ma innych sposobow naprawy , najczęściej wystarczy wym. peknietego tloka , czy uszczelek pod głowicę. Od 2008 roku jest tez nowy program do sti ktory ma chronic silnik przed , między innymi , pekaniem tłokow miedzy pierscieniami , ale chyba malo ktore sti 2007/08 (lanos) ma to wgrane...serwisowane u mnie - wszystkie bo akurat o tym pamietam....

Link to comment
Share on other sites

A czy można wgrać nowy program do forestera 2.5T aby uchronić silnik?

Nie , to dotyczyo tylko sti , Ale w Pana przypadku wyłacznie długie obciażenia ( Hanower - Monachium stale 200km/godz (znajomy :!: ) :mrgreen: lub inne tego typu testy lotniskowe :wink: ) mogą spowodowac uszkodzenie uszczelki pod głowicą ..w normalnej eksploatacji nie ma problemow..stanu oleju tylko należy pilnować :idea: ....i raz na 50 tys wyjąc skrzynie , przesmarować "cos tam"...bo pedał sprzegla ciężko chodzi :mrgreen: ..i jezdzić....

Link to comment
Share on other sites

Nie , to dotyczyo tylko sti

Troche podnioslo na duchu,zwykly WRX.

 

Ale w Pana przypadku wyłacznie długie obciażenia ( Hanower - Monachium stale 200km/godz :mrgreen: lub inne tego typu testy lotniskowe :wink: ) mogą spowodowac uszkodzenie uszczelki pod głowicą ..w normalnej eksploatacji nie ma problemow..stanu oleju tylko należy pilnować :idea: ....i raz na 50 tys wyjąc skrzynie , przesmarować "cos tam"...bo pedał sprzegla ciężko chodzi :mrgreen: ..i jezdzić....

 

 

 

Nie wiem dokladnie ile jest km.na trasie Hanower-Monachium,ale swoim WRX-m, min.3-4 razy w roku

pokonuje trase Paryz -mie.zamieszkania tj.ok.1800km.jednym rzutem.Broniac honoru subaru :lol: ,nie odpuszczam zbytnio pozostalym uzytkownikom :mrgreen: ani swej subarynce :cry: ,dajac "jej" jedynie chwile odpoczynku na stacjach benzynowych(z wynikow spalania dosc czestych :evil: ).

No i tutaj, po przeczytaniu kolegi wypowiedzi obawy o zywotnosc mego "silniczka"powrocily.(Zakladajac ze u mnie jest to ten sam motor jak u kolegi qba30 i Jego foresiu. :( )

 

 

 

pozd.les

Link to comment
Share on other sites

No niestety z moich doswiadczen jak i wczesniejszych opini uzyskanych od chlopakow serwisujacych swego czasu sam. subaru jednego z rajdowcow z polud.malopolski,wynika ze subaru raczej nie nalezy do dlugodystansowcow.Mozna depnac do oporu chwile, ale na dluzsza mete nie wychodzi mu to na dobrze

(znam to z przynajmniej 2-ch przypadkow z mojego poprzedniego WRX 2002) :cry:

Do bramek na w Balicach na A4 9h jest wykonalne,ale jak by nie bylo jest to za duzy dystans by cisnac non stop.Obecnym WRXm zaliczylem jazde w jedna strone po wakacjach:biorac pod uwage Twoja opinie z w.w cyt.nie bede na pewno prubowal pobijac tych 9 godzin :mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

mozliwe,ale to dalej nie zmieni czasu jazdy :twisted: ,jedyna ruznica bedzie to, ze wolnossakiem trzeba bedzie "cisnac dlyzszy czas",a wrx-m wystarczy "przycisnac czas od czasu" :mrgreen::mrgreen: .

A tak na serio,zastanawiam sie,czy rzeczywiscie nie lepszy bylby wlasnie wolnossacy na dluzsze trasy :?: :?: .No ale to chyba temat na inny post.

 

pozd.les

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...