Thomas Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Witam Na wiosnę tego roku zamontowałem na wszystkie 4 koła nówki opony. Przejechałem na nich jakieś 28.000km. Zero jakiegoś upalania, szaleństw, zawracania w miejscu, cały czas normalna jazda do pracy i z powrotem oraz wypady na urlop lub weekendowy odpoczynek. No i teraz nie dawno zmieniałem koła na zimowe, przyjrzałem sie tym letnim i oba koła na tylnej osi mają wyraźnie bardziej zdarty bieżnik niż te z przodu. Różnica jakieś 1,5 - 2mm. Pytanie: czy to normalne? Czy tak ma być? Czy mam jechać na geometrię??? Na mokrym i w ogóle maszyna idzie jak bolid Kubicy. Nic nie ściąga, nic nie piszczy po prostu idealnie. Dodam jeszcze że trochę mi zawieszenie na tyle padło. Odległość od osi koła do krawędzi błotnika to jakieś 40cm. dzieki za wszelkie info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Witam Na wiosnę tego roku zamontowałem na wszystkie 4 koła nówki opony. Przejechałem na nich jakieś 28.000km. Zero jakiegoś upalania, szaleństw, zawracania w miejscu, cały czas normalna jazda do pracy i z powrotem oraz wypady na urlop lub weekendowy odpoczynek. No i teraz nie dawno zmieniałem koła na zimowe, przyjrzałem sie tym letnim i oba koła na tylnej osi mają wyraźnie bardziej zdarty bieżnik niż te z przodu. Różnica jakieś 1,5 - 2mm. Pytanie: czy to normalne? Czy tak ma być? Czy mam jechać na geometrię??? Na mokrym i w ogóle maszyna idzie jak bolid Kubicy. Nic nie ściąga, nic nie piszczy po prostu idealnie. Dodam jeszcze że trochę mi zawieszenie na tyle padło. Odległość od osi koła do krawędzi błotnika to jakieś 40cm. dzieki za wszelkie info Jeżeli tył Ci "siedzi", to najprawdopodobniej padły tylne amortyzatory (samopoziomujące). Geometrię też warto od czasu do czasu zrobić. Zakładam, ze jeżeli tylne koła nie są ustawione w osi jazdy, są zbieżne, albo rozbieżne, to opony na nich mogą się szybciej zużywać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 4 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 Jeżeli tył Ci "siedzi", to najprawdopodobniej padły tylne amortyzatory (samopoziomujące). Geometrię też warto od czasu do czasu zrobić. Zakładam, ze jeżeli tylne koła nie są ustawione w osi jazdy, są zbieżne, albo rozbieżne, to opony na nich mogą się szybciej zużywać. To że amory są padnięte to inna bajka. Ale chciałem sie dowiedziec jakie są Wasze doświadczenia. Przed zakupem Forestera słyszałem że mimo napędu na cztery łapy szybciej sie przód zużywa, a u mnie odwrotnie. I dlatego mnie to ciekawi czy to normalne, czy jestem wyjątkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 4 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 To że amory są padnięte to inna bajka. no to sam sobie odpowiedziałeś :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 4 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 To że amory są padnięte to inna bajka. no to sam sobie odpowiedziałeś :roll: Uważasz że padnięte amory spowodowały wydarcie tylnich opon?!? A zakładając że amory dobre, to które opony się szybciej zużywają? Na przodzie czy na tyle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gforce Opublikowano 4 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 A moze tyl nizej siedzi i wtedy zrobily sie z tylu negatywy. Czy przypadkiem nie starly sie wewnetrzne czesci opony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 4 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 Uważasz że padnięte amory spowodowały wydarcie tylnich opon?!? bardzo prawdopodobne A zakładając że amory dobre, to które opony się szybciej zużywają? Na przodzie czy na tyle? w 4x4 różnice są niewielkie ale przednie jednak szybciej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 4 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 A moze tyl nizej siedzi i wtedy zrobily sie z tylu negatywy. Czy przypadkiem nie starly sie wewnetrzne czesci opony? No właśnie nie. Są równo zdarte. Wyglądają jak by były po trzech sezonach, a nie po jednym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 4 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 A moze tyl nizej siedzi i wtedy zrobily sie z tylu negatywy. Czy przypadkiem nie starly sie wewnetrzne czesci opony? No właśnie nie. Są równo zdarte. Wyglądają jak by były po trzech sezonach, a nie po jednym. jesli amory nie trzymają , koło "skacze" i opona musi przejąć większe obciążenia pionowe , najpierw przeważnie ząbkując opone a potem o wiele szybciej sie zdziera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 4 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 A zakładając że amory dobre, to które opony się szybciej zużywają? Na przodzie czy na tyle? w 4x4 różnice są niewielkie ale przednie jednak szybciej U mnie opony na tyle są zdecydowanie mocniej zużyte w porównaniu do przodu. Amortyzatory wydają się być OK. Ciekawe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 4 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 A zakładając że amory dobre, to które opony się szybciej zużywają? Na przodzie czy na tyle? w 4x4 różnice są niewielkie ale przednie jednak szybciej U mnie opony na tyle są zdecydowanie mocniej zużyte w porównaniu do przodu. Amortyzatory wydają się być OK. Ciekawe... to jest coś nie halo :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 4 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 to jest coś nie halo :roll: Mój znajomy kiedyś kupił nowego GT-ka . Wszystkie ronda pokonywał z jednym dodatkowym okrążeniem i wszystkie bokiem . Potem był bardzo zdziwiony że tył mu się szybciej zniszczył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 4 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 u mnie po podobnym przebiegu między przodem a tyłem była różnica około 1mm. przód był bardziej wytarty. Po szkoleniu na betonie straciłem 2mm na wszystkich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się