Jump to content

Zużycie opon


Thomas

Recommended Posts

Witam

 

Na wiosnę tego roku zamontowałem na wszystkie 4 koła nówki opony. Przejechałem na nich jakieś 28.000km. Zero jakiegoś upalania, szaleństw, zawracania w miejscu, cały czas normalna jazda do pracy i z powrotem oraz wypady na urlop lub weekendowy odpoczynek.

 

No i teraz nie dawno zmieniałem koła na zimowe, przyjrzałem sie tym letnim i oba koła na tylnej osi mają wyraźnie bardziej zdarty bieżnik niż te z przodu. Różnica jakieś 1,5 - 2mm.

 

Pytanie: czy to normalne? Czy tak ma być?

 

Czy mam jechać na geometrię???

 

Na mokrym i w ogóle maszyna idzie jak bolid Kubicy. Nic nie ściąga, nic nie piszczy po prostu idealnie.

 

Dodam jeszcze że trochę mi zawieszenie na tyle padło. Odległość od osi koła do krawędzi błotnika to jakieś 40cm.

 

dzieki za wszelkie info

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Na wiosnę tego roku zamontowałem na wszystkie 4 koła nówki opony. Przejechałem na nich jakieś 28.000km. Zero jakiegoś upalania, szaleństw, zawracania w miejscu, cały czas normalna jazda do pracy i z powrotem oraz wypady na urlop lub weekendowy odpoczynek.

 

No i teraz nie dawno zmieniałem koła na zimowe, przyjrzałem sie tym letnim i oba koła na tylnej osi mają wyraźnie bardziej zdarty bieżnik niż te z przodu. Różnica jakieś 1,5 - 2mm.

 

Pytanie: czy to normalne? Czy tak ma być?

 

Czy mam jechać na geometrię???

 

Na mokrym i w ogóle maszyna idzie jak bolid Kubicy. Nic nie ściąga, nic nie piszczy po prostu idealnie.

 

Dodam jeszcze że trochę mi zawieszenie na tyle padło. Odległość od osi koła do krawędzi błotnika to jakieś 40cm.

 

dzieki za wszelkie info

Jeżeli tył Ci "siedzi", to najprawdopodobniej padły tylne amortyzatory (samopoziomujące).

Geometrię też warto od czasu do czasu zrobić. Zakładam, ze jeżeli tylne koła nie są ustawione w osi jazdy, są zbieżne, albo rozbieżne, to opony na nich mogą się szybciej zużywać.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli tył Ci "siedzi", to najprawdopodobniej padły tylne amortyzatory (samopoziomujące).

Geometrię też warto od czasu do czasu zrobić. Zakładam, ze jeżeli tylne koła nie są ustawione w osi jazdy, są zbieżne, albo rozbieżne, to opony na nich mogą się szybciej zużywać.

 

To że amory są padnięte to inna bajka.

 

Ale chciałem sie dowiedziec jakie są Wasze doświadczenia.

 

Przed zakupem Forestera słyszałem że mimo napędu na cztery łapy szybciej sie przód zużywa, a u mnie odwrotnie. I dlatego mnie to ciekawi czy to normalne, czy jestem wyjątkiem.

Link to comment
Share on other sites

To że amory są padnięte to inna bajka.

 

no to sam sobie odpowiedziałeś :roll:

Link to comment
Share on other sites

To że amory są padnięte to inna bajka.

 

no to sam sobie odpowiedziałeś :roll:

 

Uważasz że padnięte amory spowodowały wydarcie tylnich opon?!?

 

A zakładając że amory dobre, to które opony się szybciej zużywają? Na przodzie czy na tyle?

Link to comment
Share on other sites

Uważasz że padnięte amory spowodowały wydarcie tylnich opon?!?

bardzo prawdopodobne :idea:

A zakładając że amory dobre, to które opony się szybciej zużywają? Na przodzie czy na tyle?

w 4x4 różnice są niewielkie ale przednie jednak szybciej

Link to comment
Share on other sites

A moze tyl nizej siedzi i wtedy zrobily sie z tylu negatywy. Czy przypadkiem nie starly sie wewnetrzne czesci opony?

 

No właśnie nie.

Są równo zdarte.

 

Wyglądają jak by były po trzech sezonach, a nie po jednym.

Link to comment
Share on other sites

A moze tyl nizej siedzi i wtedy zrobily sie z tylu negatywy. Czy przypadkiem nie starly sie wewnetrzne czesci opony?

 

No właśnie nie.

Są równo zdarte.

 

Wyglądają jak by były po trzech sezonach, a nie po jednym.

 

 

jesli amory nie trzymają , koło "skacze" i opona musi przejąć większe obciążenia pionowe , najpierw przeważnie ząbkując opone a potem o wiele szybciej sie zdziera.

Link to comment
Share on other sites

A zakładając że amory dobre, to które opony się szybciej zużywają? Na przodzie czy na tyle?

w 4x4 różnice są niewielkie ale przednie jednak szybciej

U mnie opony na tyle są zdecydowanie mocniej zużyte w porównaniu do przodu. Amortyzatory wydają się być OK. Ciekawe...

Link to comment
Share on other sites

A zakładając że amory dobre, to które opony się szybciej zużywają? Na przodzie czy na tyle?

w 4x4 różnice są niewielkie ale przednie jednak szybciej

U mnie opony na tyle są zdecydowanie mocniej zużyte w porównaniu do przodu. Amortyzatory wydają się być OK. Ciekawe...

 

to jest coś nie halo :roll:

Link to comment
Share on other sites

to jest coś nie halo :roll:

Mój znajomy kiedyś kupił nowego GT-ka . Wszystkie ronda pokonywał z jednym dodatkowym okrążeniem i wszystkie bokiem . Potem był bardzo zdziwiony że tył mu się szybciej zniszczył :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...