Jump to content

Potrzebna pomoc. dorobienie pilota do Imprezy WRX US 06


rutek111

Recommended Posts

Potrzebna pomoc.

Kupiłem WRX 06 z USA ale bez pilota od alarmu. Czasami uzbraja mi sie alarm i muszę wykonywać parę ruchów kluczem w stacyjce aby go wyłączyć. Czasem też immobilizer nie pozwala mi uruchomić silnika. No i nie mam centralnego zamka.

Udaje mi sie to wszystko ogarnąc ale jest to strasznie wk...

Czy ktoś po oględzinach jest w stanie dorobić pilota. Ta opcja wydaje mi się najlepsza.

Ewentualnie likwidacja starego alarmu i montaż nowego.

Najlepiej w okolicach Poznania.

Z góry dzięki za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Nie ma potrzeby montażu dodatkowego alarmu jeśli jest oryginalny z centralnym zamkiem, a brakuje jedynie pilota.

Pilot można kupić na ebay albo allegro i zaprogramować we własnym zakresie. Co ważne, wewnątrz pilota musi znajdować się naklejka z kodem złożonym z ośmiu cyfr - tylko taki pilot uda się zaprogramować samemu.

OB05key4.JPG

 

instrukcje programowania znajdziesz tu:

http://www.cars101.com/subaru/keyless.html

 

Pilot do twojego auta powinien wyglądać tak:

Imp05keylessremote1.JPG

 

Korzystając z ww. instrukcji zaprogramowałem pilota do Forestera US my07 i Imprezy US my09.

Link to comment
Share on other sites

corner,

czy to dotyczy tylko alarmów fabrycznych?

Ja mam jednego pilota(tak kupiłem auto),alarm nazywa sie SCORPION-ale nie ten znany w PL (i pisany SKORPION). Odmawiali mi dorobienia pilota.Czy tylko nowy alarm?

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Pilot do twojego auta powinien wyglądać tak:

Imp05keylessremote1.JPG

 

ja mam wersję kombi - nie powinien być dodatkowy przycisk do otwierania bagażnika?

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za pomoc.

Na razie nie mogę nigdzie znaleźć takiego pilota. Są za 50 $ ale wysyłają tylko na rynek europejski. Zastanawiam się czy polacy albo Chinole nie dorabiają takich pilotów?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Teoretycznie można sczytać kod pilota w ASO. Taka możliwość dotyczy jednak wyłącznie aut z rynku europejskiego. Polskie ASO nie mają dostępu do kodów aut w specyfikacji us.

 

Wg moich doświadczeń, pilota bez kodu (odpowiedniej naklejki) pochodzącego z rynku amerykańskiego nie da się zaprogramować w Polsce. Osobiście posiadam 3 takie piloty i nic nie można z nimi zrobić.

 

-- 19 lis 2010, o 08:57 --

 

Mała uwaga do osób, które zdecydują się na własną rękę (http://www.cars101.com/subaru/keyless.html) zaprogramować np. dodatkowego (zapasowego) pilota. Do fabrycznego alarmu można przypisać max. 4 piloty. Jeśli otrzymaliście z autem jeden pilot i nie posiada on kodu, to programując kolejny (zapasowy) może się zdarzyć, że wykasujecie z pamięci alarmu kod tego pierwszego, właściwego pilota. Nie znając kodu nie będzie możliwości jego ponownego zaprogramowania.

Link to comment
Share on other sites

Mała uwaga do osób, które zdecydują się na własną rękę (http://www.cars101.com/subaru/keyless.html) zaprogramować np. dodatkowego (zapasowego) pilota. Do fabrycznego alarmu można przypisać max. 4 piloty. Jeśli otrzymaliście z autem jeden pilot i nie posiada on kodu, to programując kolejny (zapasowy) może się zdarzyć, że wykasujecie z pamięci alarmu kod tego pierwszego, właściwego pilota. Nie znając kodu nie będzie możliwości jego ponownego zaprogramowania.

 

Właśnie u mnie brakuje 1 cyferki, chyba zaryzykuje.

Jak coś nie wypali to będę miał 10 prób.. :shock:

Chyba, ze np po 3 błędnych wpisach coś się blokuje :oops::oops::evil:

Link to comment
Share on other sites

Mała uwaga do osób, które zdecydują się na własną rękę (http://www.cars101.com/subaru/keyless.html) zaprogramować np. dodatkowego (zapasowego) pilota. Do fabrycznego alarmu można przypisać max. 4 piloty. Jeśli otrzymaliście z autem jeden pilot i nie posiada on kodu, to programując kolejny (zapasowy) może się zdarzyć, że wykasujecie z pamięci alarmu kod tego pierwszego, właściwego pilota. Nie znając kodu nie będzie możliwości jego ponownego zaprogramowania.

 

Właśnie u mnie brakuje 1 cyferki, chyba zaryzykuje.

Jak coś nie wypali to będę miał 10 prób.. :shock:

Chyba, ze np po 3 błędnych wpisach coś się blokuje :oops::oops::evil:

 

Jeśli masz tylko jednego niezaprogramowanego pilota to niczym nie ryzykujesz, tyle że dużo zabawy będziesz z tym miał...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mam pilota jak wyżej w opisach. programuje wg instrukcji podanej w linku i du.....a. Coś robie nie tak jest reakcja w postaci pykania gdzieś pod deską i nie działa. pewnie moj angielski jest za słaby. Czy ktos krok po kroku mógłby mi po naszemu napisać co mam zrobić ile razy kliknać zamknąć otworzyć drzwi itd?

POMOCY

Ja nie posiadam ani jednego pilota więc muszę zaprogramowac mojego pilota odnowa.

Link to comment
Share on other sites

Tez mam identyczny problem,

Z innego źródła wyczytałem, iż trzeba procedurę rozpocząć na uruchomionym alarmie ,

Czyli, alarm uzbrojony, otwieramy kluczykiem ( auto wyje ) i rozpoczynamy procedurę, Na ile to jest prawdą okaże się w weekend :)

Link to comment
Share on other sites

Panowie jak chcecie to zapraszam do Olsztyna - służę pomocą. Programowałem dwa piloty do swoich aut - forka i imprezy. Wszystko działa jak należy.

 

Pamiętajcie, że jak (poprawnie) wpiszecie ten 8 cyfrowy kod, to bezpośrednio po tym należy go wpisać ponownie (potwierdzić), już bez kręcenia kluczykiem.

 

-- 22 gru 2010, o 10:18 --

 

Tez mam identyczny problem,

Z innego źródła wyczytałem, iż trzeba procedurę rozpocząć na uruchomionym alarmie ,

Czyli, alarm uzbrojony, otwieramy kluczykiem ( auto wyje ) i rozpoczynamy procedurę, Na ile to jest prawdą okaże się w weekend :)

Z foresterem miałem podobny problem - brak jakiegokolwiek pilota i wyjący alarm. Musisz popróbować, mi się udało.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

witam


 


co do białych kostek po stronie kierowcy to chyba nie działa w moim przypadku


forester 2006 USA


 


próbowałem wersji z zamknij-otwórz-lock 10x on/off


 


i nigdy nie udało mi się usłyszeć sygnału dźwiękowego


 


 


ale mam najważniejsze z pytań


 


jak powinien wyglądać pilot do centralnego


1` do wersji USA 2002-2005


2` do wersji USA 2006-2007  = tylko dwa przyciski otwórz+zamkn. według mojej wiedzy bez klapy i bez czerwonego panic


3` do europa 2006-2007 = ???


 


a) czy powinien mieć przycisk do otwierania klapy ?


b-) czy powinien być na odwrocie czerwony panic ?


 


WIĘC może ktoś pomoże i usystematyzujemy wspólnie wiedzę ???


 


oczywiste jest że dodatkowo różnice w częstotliwościach nadawania między usa a ue.


 


może to uporządkuje moją wiedzę w tej materii, bo podejrzewam jeszcze jedno, że dostałem piloty na odczepnego ale od innej wersji auta.


 


 


z mojego doświadczenia pilot do forestera wersja usa rocznikiem 2006-2007 to jedynie dwa przyciski otwórz+zamknij


bez przycisku klapy bagażnika i bez panic na odwrocie.


pamiętajcie, że musi być na rynek usa = inna częstotliwość transmisji !


 


wiem bo w kolekcji mam inne piloty do wersji europa oraz do nie tylko do forestera ...


co do wczytania zawsze da się to zrobić manualnie bez komputera.


 


co najciekawsze dla wersji usa 2006-07 nie działała żadna z metod na wszelkich forach


po rozbebeszeniu wiązki i kombinacjach/testach wypracowałem własną metodę = co ważne działającą na moich kółkach.


 


teraz zostaje wymiana zbędnych pilotów od innych modeli.


Edited by 4444
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Panowie,
Wiem, że odgrzebuje stary temat, ale mam podobny problem.
Kupiłem auto sprowadzone ze stanów (Impreza STI MY06) i mam tylko jeden komplet kluczyków (kluczyk+pilot). Jak się domyślacie to mało komfortowa sytuacja i wolałbym mieć zapas.
O ile z kluczykiem nie ma większego problemu, bo zakup i zakodowanie to ok 250zł, a więc uznajmy, że jeszcze akceptowalna kwota o tyle z pilotem już nie jest tak kolorowo - ponad 1000zł za pilota po zniżkach (a i tak nie wiem, czy będzie pasował bo zapomniałem im wspomnieć że to US). Dlatego kilka pytań:

- Firma która zajmuje się dorabianie i kodowaniem kluczyków oraz pilotów, powiedziała że pilot z wersji US jest inny niż EU i trzeba kupić taki do US (podobno inna częstotliwości i coś tam), czy zgadzacie się z tym faktem, czy macie inne doświadczenia?

- Drugie pytanie myślę, że do corner:

 

Nie ma potrzeby montażu dodatkowego alarmu jeśli jest oryginalny z centralnym zamkiem, a brakuje jedynie pilota.
Pilot można kupić na ebay albo allegro i zaprogramować we własnym zakresie. Co ważne, wewnątrz pilota musi znajdować się naklejka z kodem złożonym z ośmiu cyfr - tylko taki pilot uda się zaprogramować samemu.
OB05key4.JPG

instrukcje programowania znajdziesz tu:
http://www.cars101.com/subaru/keyless.html

Pilot do twojego auta powinien wyglądać tak:
Imp05keylessremote1.JPG

Korzystając z ww. instrukcji zaprogramowałem pilota do Forestera US my07 i Imprezy US my09.

Co w sytuacji gdy mam jednego pilota i chcę zakodować kolejny? Czy kodowaniem jednego nie odkoduje starego? (na starym mam nakleję z cyframi). Czy w takiej sytuacji zostaje tylko kodowanie w pro firmie, czy można samemu?

Link to comment
Share on other sites

Nie przeskoczysz tego tematu , nie kupuj żadnych samych pilotów bo i tak go nikt ani sam go nie zaprogramuje . Jedyne wyjście wymiana alarmu - ale to w profesjonalnej firmie i nie skuś się przypadkiem na serwis - zapłacisz 1000 zł i tak nie będzie działał . Problem jak wspomniałem jest z zaprogramowaniem - ani anglika  ani amerykańca nie zaprogramujesz typowym sposobem na złączenie białych kostek od strony kierowcy na dole . Przerabiałem ten temat dogłębnie i się poddałem ! Pozdrawiam !

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

Po lewej stronie przy kierowcy masz kostkę którą możesz wyłączyć alarm. Procedura wgrywania jest bardzo prosta(patrz link corner-a).

 

Mam ostatniego bloba z 2005r i w moim wagonie nie ma przycisku do otwarcia bagażnika więc nie wszędzie występują 

 

Auto też pochodzi  z USA.

Edited by llkuba
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nie przeskoczysz tego tematu , nie kupuj żadnych samych pilotów bo i tak go nikt ani sam go nie zaprogramuje . Jedyne wyjście wymiana alarmu - ale to w profesjonalnej firmie i nie skuś się przypadkiem na serwis - zapłacisz 1000 zł i tak nie będzie działał . Problem jak wspomniałem jest z zaprogramowaniem - ani anglika  ani amerykańca nie zaprogramujesz typowym sposobem na złączenie białych kostek od strony kierowcy na dole . Przerabiałem ten temat dogłębnie i się poddałem ! Pozdrawiam !

tomekwrx, jak to co piszesz ma się do wcześniejszych postów? Koledzy piszą, że kodowali piloty i że da się to zrobić. Dlaczego u Ciebie to nie działa? Nie wchodzi w grę wymiana alarmu, wg. mnie to bez sensu procedura i wydane pieniądze.

 

Witam,

 

Po lewej stronie przy kierowcy masz kostkę którą możesz wyłączyć alarm. Procedura wgrywania jest bardzo prosta(patrz link corner-a).

 

Mam ostatniego bloba z 2005r i w moim wagonie nie ma przycisku do otwarcia bagażnika więc nie wszędzie występują 

 

Auto też pochodzi  z USA.

Kuba, służysz pomocą w Poznaniu? Corner opisuje kodowanie w przypadku gdy nie ma wgl pilota, a ja chcę dokodować kolejny, bo mam tylko jeden zestaw...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nie przeskoczysz tego tematu , nie kupuj żadnych samych pilotów bo i tak go nikt ani sam go nie zaprogramuje . Jedyne wyjście wymiana alarmu - ale to w profesjonalnej firmie i nie skuś się przypadkiem na serwis - zapłacisz 1000 zł i tak nie będzie działał . Problem jak wspomniałem jest z zaprogramowaniem - ani anglika  ani amerykańca nie zaprogramujesz typowym sposobem na złączenie białych kostek od strony kierowcy na dole . Przerabiałem ten temat dogłębnie i się poddałem ! Pozdrawiam !

 z pełnym szacunkiem ale wersja usa w przypadku forestera usa 2006-2008 rozwałkowana i działa !

sprawdzone na własnym i obcym aucie; jak widziałem jak "fachowcy" w materii subaru wszyscy mają te same ściągi z netu ale nie czytają ze zrozumieniem to sam się męczyłem patrząc na to. w końcu miałem garść pilotów i kilka kwadransów czasu bez piwa w okolicy sam po KABELKACH doszedłem droga prób i sukcesów do SKUTECZNEGO wpisania i sparowania pilota z centralką. 

owszem kabelki i kostki są nadal potrzebne bez komputerów serwisowych !!!

ale ważne w wersji usa 2006-2008 nie są to kable ze słupka kierowcy ani z progu pasażera.

bawimy się okablowaniem schowanym pod = za kolumną kierownicy bezpośrednio na prawo powyżej od modułów i styczników z tablicy bezpiecznikowej.

obecnie nie pamiętam który wariant był praktykowany albo rozpinałem "zaślepkę" kabla ślepo kończącego się kostką ze zworkami albo spinałem chyba zielonego koloru kostki które nie były połączone = bym musiał zerknąć lub znowu przetestować.

po tym procedura do przypisania pilota jak w przodkach w necie. drzwi, kluczyk na zapłon, przycisk otwieranie,zamykanie, 2x przycisk z pilota, jak kolejny pilot znowu przycisk z drzwi, 2x nowy pilot, kończymy albo przyciskiem drzwi albo otw./zamknij drzwi kierowcy, kluczyk off, kable do stanu pierwotnego. to tak z "rękawa" bo ponad pół roku temu ostatni raz miałem czas i kabelki w ręku. od kiedy piloty działają nie stresuję się "procedurkami" kodowania.

NAJWAŻNIEJSZE

piloty mają być TAKIE SAME i na rynek usa; eu nadają na innej częstotliwości i inaczej kodują więc centralka ich nie widzi.

 

wiem, że z tym problemu ponoć nie mają chłopcy z Józefowa/Otwocka się deklarowali zawsze, że także dawali radę gdy się miało swoje piloty, ale oni z tego żyją więc nigdy tajemnicy zawodowej nie ujawnili... = rozumiem i szanuję, ale cenę wpisania pilota za 250pln tego nie rozumiałem, więc się sam pochyliłem nad tematem.

 

jak mam odnowić i doprecyzować "ręczną procedurkę " bez komputerów bym musiał dostać=kupić z jeden nowy pilot łezkę z 2-przyciskami bez panic i bez otwierania klapy, wówczas byśmy mieli pewność. pozostał mi jedynie pilot od innej wersji /autback i nowsze = łezka z 4-przyciskami = otw,zamyk,klapa,panic/

więc jak ktoś będzie sobie "organizował" pilota usa to chętnie się podpinam i wówczas do testu.

Edited by 4444
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...