Jump to content

problem z tempomatem


184334

Recommended Posts

Witam

 

Dziś podczas przerwy na trasie (myjnia automatyczna na stacji benzynowej), po ponownym uruchomieniu silnika stwierdziłem że zapaliła się na zielona kontrolka cruise (miga) i świeci ciągle Check Engine.

Tempomat oczywiście nie działa. Co może być powodem takiego stanu?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Witam

 

Dziś podczas przerwy na trasie (myjnia automatyczna na stacji benzynowej), po ponownym uruchomieniu silnika stwierdziłem że zapaliła się na zielona kontrolka cruise (miga) i świeci ciągle Check Engine.

Tempomat oczywiście nie działa. Co może być powodem takiego stanu?

 

Rozumiem że według Ciebie nie ma znaczenia model , rocznik , przebieg ?

Link to comment
Share on other sites

Po tytule wątku widzę, że błędnie interpretujesz ten błąd, który z reguły wcale nie ma związku z tempomatem :!: . Jan napisał wcześniej szczur75 podłącz do kompa, chociaż istsnieje duża szansa, że samochód sam się "naprawi" po wyschnięciu.

Link to comment
Share on other sites

Po tytule wątku widzę, że błędnie interpretujesz ten błąd, który z reguły wcale nie ma związku z tempomatem :!: . Jan napisał wcześniej szczur75 podłącz do kompa, chociaż istsnieje duża szansa, że samochód sam się "naprawi" po wyschnięciu.

 

Albo najprawdopodobniej katalizator umiera .

Link to comment
Share on other sites

Marek, to prowokacja, co?

 

Wcale nie :!:

Jak pada kat to może przejść w tryb awaryjny . Nie musi to być akurat katalizator . Aga co nieco o tym wie - zapytaj

Link to comment
Share on other sites

Równie dobrze może to być pierdylion przyczyn. Z tym samym prawdopodobieństwem.

 

Oczywiście :!: Dlatego pytałem też o model , motor itp.

Link to comment
Share on other sites

A jakie to ma znaczenie? Komputer jest potrzebny, a nie wróżka :roll:

 

Tryb awaryjny to tylko brak możliwości używania tempomatu, nie przesadzajmy :idea: .

Są samochody, którymi nie da się jechać w trybie awaryjnym, tak zamulają.

Link to comment
Share on other sites

A jakie to ma znaczenie? Komputer jest potrzebny, a nie wróżka :roll:

 

Tryb awaryjny to tylko brak możliwości używania tempomatu, nie przesadzajmy :idea: .

Są samochody, którymi nie da się jechać w trybie awaryjnym, tak zamulają.

 

Jak zwykle twoje uczy mi mówią że masz rację :wink: To chyba nie jest problem dotrzeć do ASO i zweryfikować CE .

Link to comment
Share on other sites

184334, jeżeli przy okazji tankowałeś paliwo, to dokręć korek wlewu (żeby kilka razy "kliknął").

Poczekaj też kilka/kilkanaśnaście godzin - niech auto przeschnie.

 

Przy odrobinie szczęścia wystarczy. :)

 

A jeżeli nie to... jest milion powodów...

 

pzdr,

Link to comment
Share on other sites

Nie tankowałem , tylko umyłem auto.

Poza faktem że świecą się te kontrolki, to oczywiście tempomat w tym samych czasie przestał działać ( i nie działa nadal).

Bezpośrednio przed myjnią, pokonałem na tempomacie około 80 km.

Link to comment
Share on other sites

Jutro miałem zaplanowany telefon do Dzierżoniowa, na umówienie wizyty.

Mam tylko cichą nadzieję że nie będzie to kosztowna usterka.

 

Pewnie skończy się wykasowaniu błędu :wink:

Link to comment
Share on other sites

Bo? Rozwiń proszę...

Bo mogło się gdzieś wody dostać i komp zapamiętał i samo nie chce się wykasować .

UFFFF rozwinąłem - udało się ! Muszę zwijać , czy może tak zostać ?

Link to comment
Share on other sites

Znów gdybasz, jak cały czas. Nabijasz posty? :wink:

Błąd chwilowy sam zgaśnie... :roll:

Po pierwsze sam gdybasz , bo nie da się odpowiedzieć na takie pytania internetowo bez macania . Co Wy z tym nabijaniem postów - jakie to ma znaczenie ? Błąd chwilowy nie musi zgasnąć . Błąd może zostać w pamięci sterownika i nigdy sam nie zniknie .

Błąd może zniknąć sam .

Błąd może znikać i pojawiać się sam .

Błąd może mieć wpływ na zachowanie się auta ale niekoniecznie .

 

Mam Ci coś dopisać czy też chcesz sobie nabić posty ?

 

Próbuję człowieka uspokoić , ale Tobie coś nie pasuje i zachowujesz się jak Elek gdy ma włączone komplikatory :shock:

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Dziś podczas przerwy na trasie (myjnia automatyczna na stacji benzynowej), po ponownym uruchomieniu silnika stwierdziłem że zapaliła się na zielona kontrolka cruise (miga) i świeci ciągle Check Engine.

Tempomat oczywiście nie działa. Co może być powodem takiego stanu?

 

Tak jak juz zapewne wyczytales, przyczyn moze byc wiele, albo i wiecej.

 

Ja w podobnych sytuacjach zagladam pod maske i ........

Tempomat moze nie zdzialac bo...?

..... spadla rurka podcisnienia.... to oczywiscie jedna z 127 innych przyczyn ale warto popatrzec.

Jakas szansa zawsze jest. (ide o zaklad ze ktos wylistuje 205 przyczyn :P )

W tym samym czasie Check Engine?

Przyczyna moze byc dostajace sie niekontrolowanie powietrze do silnika, moze wlasnie ta rurka od tempomatu.....

 

Zalozywszy ze masz tylko 5% szans by samammu naprawic, ja uwazam ze warto "pomacac".

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...