Jump to content

Kącik prawdziwego 4x4 ;)


Dehnel

Recommended Posts

Heloł,

jako że jestem na etapie myślenia o zmianie Saaba na coś większego i z jedynym słusznym napędem, założę nowe wątek.

 

Wymagania wobec samochodu są następujące:

ma być duży (5drzwi)

względnie wygodny

można go czasem utopić w błocie

w dużym dizlu, od bidy PB+lpg (ale z uwagi na psa w bagażniku i zasięg, to opcja ostateczna).

 

Budżet do 10-12k PLN, planowany czas zakupu około lutego.

 

Poczytałem trochę forum 4x4...i nie wiem ;) Każda sroka swój ogonek chwali. Jedni twierdzą że Discovery1 są mocno awaryjne i rdza je wpieprza z prędkością światła, inni mówią, że nie ma lepszych autek ;)

Typem który mi sie podoba i zbiera dobre opinie jest Opel Monterey, czyli Isuzu Trooper, czyli Subaru Bighorn ;) Poczytałem też o Terrano, ale one nie potrafią jeździć prosto po trasie ;)

 

Adamus poradził mi wczoraj:

 

"szukaj raczej patrola k260 z poczatku lat 90tych

nie bierz opla

popatrz na hyundai galloper

 

generalnie patrol, pajero, landek ;)

 

http://otomoto.pl/nissan-patrol-gr-C12243938.html

 

ja bym tego bral http://otomoto.pl/nissan-patrol-k-260-l ... 76512.html.

 

Zastanawiałem się też nad Jeepem Cherokee, ale tam jest dizel 2,5l albo duża benzyna, jednak, po zagazowaniu, nie ma bagażnika.

 

Opcją ostateczną jest jakiś Legac, albo OBK, tylko z takim budżetem będzie to rok ok 1997-1999, a tam często występują te cholerne 4wałkowe silniki 2,5l :|

 

 

Rzucajcie swoje typy, bo przypuszczam, że pare osób miało jakieś doświadczenia z błotniakami.

Link to comment
Share on other sites

ja bym bral Mitsu Pajero, w idealnym przypadku z 2.8TD (mocny, prawie bezawaryjny, lancuch :idea: ), ale pwenie budzet za maly... ew. troszke straszego z 2.5TD... b. fajne auto, uniwersalne, dzielnie radzi w terenie (szczegolnie wersja 3-drzwiowa) i calkiem niezle na asfalcie

 

cos w tym rodzaju :arrow: http://otomoto.pl/mitsubishi-pajero-2-8 ... 54457.html

 

starszego Patrola z 2.8TD omijaj szerokim lukiem - b. awaryjne silniki (pekajaca glowica to afaik norma, moj tata przerabial)

 

TLC (dobrego) w tej cenie pewnie nie znajdziesz... ew. jakiegos staruszka :)

Link to comment
Share on other sites

Poczytałem też o Terrano, ale one nie potrafią jeździć prosto po trasie ;)

da się 8) tyle, że trzeba się mocno skupić :mrgreen:

spoko jest, mój ojciec walczy nim z dzikami po lasach a ja sam miałem mus przejechać 600km po asfalcie i nie jest źle (ale tak do110 bo buja).. a jak zapniesz przód to w ogóle nie ma problemu (z tym że na suchym nie zaleca się :roll: )

Link to comment
Share on other sites

Mam nissna picupa i nie jetem zbyt zadowolny z powodu :

Autostrada do 18/100

Spreglo usmazone po 130kkm

Skrzynia po 180kkm

Zadowolony z:

Sily n reduktorze

Jazdy bokami bez zapietego przodu (baletnica)

Jedzie do 180km/h bez strchu

Ladownosc

Pies woli na pace

Przjechal caly tor krosowy przy lekkim blotosniegu

Super taczka

Link to comment
Share on other sites

zawsze chciałem takiego błotniaka...ale nie potrzebuje samochodu, który jest sprawny 3 razy w miesiącu :)

 

patrząc na budżet i opinie tu i na forum4x4, na tapecie zostaje Terrano II 2,td i Monterey...

Landki raczej odpadają, jak poczytałem o awaryjności i cenie gratów, na Pajero i Patrola chwilowo nas nie stać, zresztą za te naście tysi są tylko 3d, a to za mało wrót :).

Link to comment
Share on other sites

zawsze chciałem takiego błotniaka...ale nie potrzebuje samochodu, który jest sprawny 3 razy w miesiącu :)

 

W kwocie którą dysponujesz to GAZA/UAZA zrobisz na ideał taki, że bedzie sprawny codziennie. A na pewno będzie sprawniejszy niż Patrol czy Discovery kupione za tą samą kwote.

 

Jedyny problem, to niskie prędkosci przelotowe na trasie...

 

Idealne rozwiązanie to zakupić dwa autka - jedno typu Cinquecento/Tico a drugie UAZ/GAZ.

 

Ja na takim rozwiazaniu z 10 lat przeżyłem :) - tyle ze nie było to Tico, ale inne małe autko miejskie

Link to comment
Share on other sites

Pajero i Patrola chwilowo nas nie stać

Pajero to to samo co Galloper tyle że droższy.Ta sama podłoga,silnik 2,5tdi(100km),zawieszenie,mosty,skrzynia 90% wygląd itp.Galloperem jeździłem 2 lata , fakt bardziej na wsi,małe miasto rzadko trasa.Sporo pali ale to norma jak na terenówkę.Silnik bardzo ładnie pali nawet przy -25-30 na minusie.Miałem rocznik 98 i rdzy widać nie było.Solidna konstrukcja i prawdziwe 4x4 pozwalały wjechać prawie wszędzie.Auto przetestowane w bardzo trudnym terenie i powiadam Ci jakbym kupował terenuweczkę to właśnie Gallopera.

Link to comment
Share on other sites

ja bym bral Mitsu Pajero, w idealnym przypadku z 2.8TD (mocny, prawie bezawaryjny, lancuch :idea: ), ale pwenie budzet za maly... ew. troszke straszego z 2.5TD... b. fajne auto, uniwersalne, dzielnie radzi w terenie (szczegolnie wersja 3-drzwiowa) i calkiem niezle na asfalcie

 

cos w tym rodzaju :arrow: http://otomoto.pl/mitsubishi-pajero-2-8 ... 54457.html

 

starszego Patrola z 2.8TD omijaj szerokim lukiem - b. awaryjne silniki (pekajaca glowica to afaik norma, moj tata przerabial)

 

TLC (dobrego) w tej cenie pewnie nie znajdziesz... ew. jakiegos staruszka :)

 

Eddie w patrolach 2.8TD pekala glowica, jak nie dbales o uklad chlodzenia i nie pilnowales "temp wody"

 

generalnie naprawa motoru w 2.8TD nawet jak strzeli glowica to i tak pikus przy panewce w subaru ;)

 

ja na miejscu DNLa bym sie wlasnie na hiszpana zasadzil - fajne auto - lzejsze i tansze od GRa

Link to comment
Share on other sites

no dobra, z uwagi na nietegesa, chyba czas się zacząć rozglądać za czymś na serio ;)

 

trafiłem wczoraj na to : http://moto.allegro.pl/mitsubishi-pajer ... 13015.html

 

Mazi wysłał mi ofertę na Grand Cheeroka 4.0 z LPG

 

Kameleon, pisz mnie zaraz co to za monterey i za ile on ;)

Link to comment
Share on other sites

moge Ci patrola niedrogo puscic :mrgreen: daj 50tys i jest twoj :mrgreen:

 

fajny pajero - jak napedy dzialaja i nie cieknie z niego za bardzo to bieri go - jeszcze z tysia niech oposci i wracaj nim do domu

 

tylko zapomnij o szybkiej jezdzie na trasie hehehehe - poznasz co to jest przejazdowka 100-110 na trasie 300 km :lol:

 

ale szeroki jest i bedzie awaryjny w porownaniu do pahero

Link to comment
Share on other sites

4.0 nie do końca mruczy, to rzędówka z tego co kojarzę. Mruczy przez wielkie MRRRRR Grand z 5,2 V8 :)

 

-- 02 lis 2010, 16:48 --

 

tylko zapomnij o szybkiej jezdzie na trasie hehehehe - poznasz co to jest przejazdowka 100-110 na trasie 300 km :lol:

 

 

kupując Saaba zapomniałem o szybkiej jeździe :D

Link to comment
Share on other sites

dżi-pi fajne są ale na forum 4x4 padło hasło, że na codzień to jest kobieta, a zimą właściciele GP spotykają się często w autobusach :)

 

więc chyba jednak jakiś japończyk ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...