Skocz do zawartości

Osłona pod silnik


Spokojny

Rekomendowane odpowiedzi

Osłona pod silnik w moim forku przypomina już połataną ścierkę, która dawno straciła swój pierwotny kształt. Zacząłem więc grzebać po alleserwisie i trafiłem na ogłoszenie pewnego człowieka, oferującego płyty aluminiowe, ze stali zwykłej i nierdzewnej.

 

Mam kilka wątpliwości:

- oryginalna osłona ma kilka otworów, przeznaczonych (chyba) dla lepszego chłodzenia lub będących ujściem dla wody. Czy płyta np. aluminiowa musi mieć analogiczne otwory?

- co w przypadku kiedy wlecę w zaspę i forek siądzie na brzuchu? Płyta plastikowa ugnie się ale później wróci do pozycji wyjściowej, płyta aluminiowa odkształci się i nie wróci. Trzeba będzie demontować i klepać?

 

Proszę o kilka rzeczowych opinii: warto zastosować takie rozwiązania zamiast tradycyjnej osłony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojny, porządna płyta alu bądź kevlarova się nie odkształci ;)

A już na pewno nie od wjechania w zaspę :) Bo jak ktoś przyrżnie dołem to i alu/stal się pokrzywi, ale szczerze mówiąc nie jest to łatwe. Trzeba już naprawdę ciorać autem po bezdrożach, żeby zepsuć blachę. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jak ktoś przyrżnie dołem to i alu/stal się pokrzywi, ale szczerze mówiąc nie jest to łatwe.

Ale możliwe. Dwie "swoje" płyty prostowałem. Z jedną jechał kolega w rajdzie Orlen a z drugą jechał kolega na Plejadach na trasie terenowej. W obu przypadkach na szczęście ucierpiały tylko płyty. Silnik i podwozie było całe i nie uszkodzone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam przyjemność używać płytę made by grzegorzp, jest absolutnie bez zarzutu

1. otwory/wentylacja itp - plastikowa osłona zakrywa niemal cały dół auta, metalowa - tylko ok. 3/5, więc problem odprowadzania wody, dopływu luftu nie istnieje

2. wlecisz w zaspę - lepiej mieć wtedy na dole coś sztywnego niż plastik, który zapewne pęknie w ujemnej temperaturze. Tak czy owak musisz kopać.

3. jedyny problem to wymiana oleju - w plastikowej ori jest dedykowana klapak, tutaj trzeba całą płytę odkręcić.

IMO zdecydowanie warto, jeżeli czasami zjeżdżasz z asfaltu. (i wyszła rymowanka) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
A ja chcę podziękować grzegorzp za wykonanie nowego wzoru osłony pod silnik,która tej zimy jest szczególnie przydatna, a tak wygląda pod silnikiem Forestera 09.

 

Grzegorz wielkie dzięki!!!

 

 

 

 

 

[ [ http://img17.imageshack.us/img17/79/dscn1432a.jpg ] ]

Cieszę się, że płyta podoba Ci się i spełnia dobrze swoją rolę

U mnie twoja płyta wyglądała tak

DSCN0868.jpg

 

DSCN0860.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...