Skocz do zawartości

wkrotce diesel dla subaru


duch_gor

Rekomendowane odpowiedzi

Adam12 , 320d nie ale przejechalem sie kiedys 120d (163KM) i naprawde calkiem przyzwoicie to jezdzilo, z tego co pamietam to wcale nie bylo duzo glosniejsze od 3,0d.

Zas cenowo to czy ja wiem czy np. Legacy z dieslem bedzie duzo tansze od 320d czy a4 2,0tdi z podobnym wyposazeniem :?: Pewnie cena takiego Legacy i tak sporo przekroczy 100kpln wiec cenowo te auta tez powinny byc porownywalne.

 

Mamy w firmie kilka nowych 320D i z tą "głośnością" to bym polemizował. Jest na podobnym poziomie jak poprzedniej A4.

Odnośnie wyposażenia i wykonania to niestety Subaru jest lata świetlne za Audi ale ma to przełożenie w cenie. Z tego co pamiętam 2.0TDi to koszt około 140k. Legacy z pewnością będzie dużo tańszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 837
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

JED, możliwe, ale nie porównujmy wtedy tych silników z 4 cylindrową popierdółką

Racja... :oops:

Ja tam dalej uważam, że fajniej się jeździ z dużym silnikiem benzynowym, niż dużym silnikiem ze sprintera czy innej ciężarówki :mrgreen:

No i tu sie nie zgodze, tym bardziej, ze akurat sprinter nie ma duzego silnika, poza tym, to przenosnia, jak mniemam...

Ja bylem wrogiem diesli praktycznie od zawszea teraz jednak zmienilem zdanie wiec chyba cos w tym jest :wink: Na dodatek zmienilem STi na diesla i wcale nie zaluje

No? I prosze! O! (Najlepsza osoba do porownania!)

A6 2.5TDI jest u mnie pod firmą, fakt, ma już kilka lat, ale brzmi i dymi jakby miał kilkadziesiąt.

Zapytaj, kiedy ostatni raz sprawdzal wtryski i dlaczego leje opal :cool: ! Poza tym, 2.5 TDI, to stara konstrukcja...

naprawdę porządne silniki 6, 8 i więcej cylindrowe są poza moim zasięgiem finansowym, zarówno benzynowe jak i diesle

Ueee! To po co my to ciagniem :wink: ? Do zamkniecia! :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam12: Właśnie zastanawiam się nad zakupem BMW 320d i uważam, że auto jest perfekcyjnie wyciszone, chodź na luzie słychać lekki klekot. Podczas jazdy pięknie "buczy" i naprawdę nie można poznać, że to klekot. Hałas na pewno nie jest porównywalny z A4 2.0 TDI (starsze), Audi jest dużo bardziej hałaśliwe. Jutro będę jeździł nowym modelem z common-rail zobaczę jaki jest głośny :twisted:

 

Uważam, że porównanie 320d, A4 2.0TDi do Legacy nie ma w ogóle sensu, ponieważ są one lepsze od Subaru, począwszy od plastiku, foteli, kończąc na układzie kierowniczym i skrzyni biegów. Nie ten segment i nie ta cena :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"3" z x-drivem jest dostepna tylko z silnikami 6 cylindrowymi wiec automatycznie 320d nie da sie kupic z x-drivem

 

A mnie dalej nie chce sie wierzyc zeby Legacy diesel bylo tansze od np Hondy Accord iCTDI

ktora kosztuje z tego co pamietam ok.120k a za tyle juz da sie kupic 320d.(cena katalogowa 134k, minus jakis tam upust i bedzie golas ktory wcale az taki goly nie jest)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sluchales kiedys np. V10 w VW? Albo 535d w BMW und 400CDI w MB?

 

Co jak co, ale V10 zamontowane w Touaregu do cichych nie nalezy.

Slyszalem w Phaetonie. Z 3 (trzech) metrow, nie slyszalem, ze to diesel - dopiero po podejsciu do maski, mozna bylo sie zorientowac.

 

[ Dodano: Sob Sty 19, 2008 3:03 pm ]

bart1000, a jak porownujesz naped Subaru do 4x4 w BMW?

Mokra jezdnia, szybki zakret, ostry start na sliskiej nawierzchni, itd.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zas cenowo to czy ja wiem czy np. Legacy z dieslem bedzie duzo tansze od 320d czy a4 2,0tdi z podobnym wyposazeniem :?: Pewnie cena takiego Legacy i tak sporo przekroczy 100kpln wiec cenowo te auta tez powinny byc porownywalne.

 

Może cena zakupu będzie podobna, ale już koszty użytkowania nie (ubezpieczenie, serwis, akcesoria, później części).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

MACIEK:Właśnie się mylisz. Analizowałem to wnikliwie, właśnie koszty eksploatacji BMW mnie przerażały, ale do czasu...

Ubezpieczenie wcale nie jest dużo wyższe w BMW, głównie wynika to z tego, iż ma ono wyższą wartość podaną przez ubezpieczalnie. Serwisy wypadają wd. komputera, często przedłuża on przeglądy nawet do 2 lat (oczywiście jeżdżąc spokojnie), ale nigdy nie zawitasz w ASO szybciej niż 20tys.km. Cena przeglądów również zmieniła sie w stosunku do kilku lat wstecz, jest akceptowalna. W akcesoriach i częściach nie orientuję się, ale Subaru w tych dziedzinach nie należy do najtańszych.

 

p.s. Jeździłem dzisiaj nowym A4 2.0Tdi, silnik cichutki, na luzie leciutko klekocze, napewno w niczym nie przeszkadza, ale nie jest to chrapliwy dzwięk wolnossaka 2.0b :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam12: Właśnie zastanawiam się nad zakupem BMW 320d i uważam, że auto jest perfekcyjnie wyciszone, chodź na luzie słychać lekki klekot. Podczas jazdy pięknie "buczy" i naprawdę nie można poznać, że to klekot. Hałas na pewno nie jest porównywalny z A4 2.0 TDI (starsze), Audi jest dużo bardziej hałaśliwe. Jutro będę jeździł nowym modelem z common-rail zobaczę jaki jest głośny :twisted:

 

W 3220d jest z pewnością głośniej niż moim OBK. No chyba że mam powyżej 4.5k/obr ale to dla diesla strefa zakazana. :grin:

 

Uważam, że porównanie 320d, A4 2.0TDi do Legacy nie ma w ogóle sensu, ponieważ są one lepsze od Subaru, począwszy od plastiku, foteli, kończąc na układzie kierowniczym i skrzyni biegów. Nie ten segment i nie ta cena :wink:

 

Odnośnie AUDI i wykończenia wnętrza to się zgodzę zwłaszcza w nowej A4. Jak będzie z jazdą to zobaczymy. W każdym razie jak przesiadłem się z 2letniej A4 na OBK MY06 to myślałem że to gokard :mrgreen: O WRX'ie to nawet nie wspomnę. :grin:

 

[ Dodano: Nie Sty 20, 2008 9:12 am ]

Witam

 

MACIEK:Właśnie się mylisz. Analizowałem to wnikliwie, właśnie koszty eksploatacji BMW mnie przerażały, ale do czasu...

Ubezpieczenie wcale nie jest dużo wyższe w BMW, głównie wynika to z tego, iż ma ono wyższą wartość podaną przez ubezpieczalnie. Serwisy wypadają wd. komputera, często przedłuża on przeglądy nawet do 2 lat (oczywiście jeżdżąc spokojnie), ale nigdy nie zawitasz w ASO szybciej niż 20tys.km. Cena przeglądów również zmieniła sie w stosunku do kilku lat wstecz, jest akceptowalna. W akcesoriach i częściach nie orientuję się, ale Subaru w tych dziedzinach nie

należy do najtańszych.

 

Jest na 100% tańszy niż w AUDI.

 

p.s. Jeździłem dzisiaj nowym A4 2.0Tdi, silnik cichutki, na luzie leciutko klekocze, napewno w niczym nie przeszkadza, ale nie jest to chrapliwy dzwięk wolnossaka 2.0b :cool:

 

Jak z miejscem w środku ? Szczególnie na tylnej kanapie ? Dalej taka tragedia jak w poprzednich modelach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W stosunku do poprzedniego A4 miejsca przybyła dużo, jest naprawdę wygodnie, więcej przestrzeni na nogi i nad głową niż Legacy (moje odczucie). Ogólnie auto bajka, nie da się opisać lekkości prowadzenia, trzeba odbyć jazdę próbną :smile: Dużo lepszy niż starszy model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może cena zakupu będzie podobna, ale już koszty użytkowania nie (ubezpieczenie, serwis, akcesoria, później części).

Masz racje! SUBARU bedzie (duzo) drozsze w utrzymaniu!

Szczegolnie, jesli porownasz cen czesci w ASO...

Nie wiem jak z ubezpieczeniem, ale za Grand Cherokke 4.7 V8 z tego samego roku, co moj Sti, placilem za AC+OC+NW 2500PLN, a Sti to 4500!!!

DLACZEGO?! Nie wiem niestety tego...

Ubezpieczalnia to PZU, 60% znizek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może cena zakupu będzie podobna, ale już koszty użytkowania nie (ubezpieczenie, serwis, akcesoria, później części).

Masz racje! SUBARU bedzie (duzo) drozsze w utrzymaniu!

Szczegolnie, jesli porownasz cen czesci w ASO...

Nie wiem jak z ubezpieczeniem, ale za Grand Cherokke 4.7 V8 z tego samego roku, co moj Sti, placilem za AC+OC+NW 2500PLN, a Sti to 4500!!!

DLACZEGO?! Nie wiem niestety tego...

Ubezpieczalnia to PZU, 60% znizek.

 

To musisz się dowiedzieć. Podstawą obliczenia ubezpieczenia jest wartość auta. Przy Spec US dochodzą zwyżki za ceny części. Wieź pod uwagę również to iż polisy generalnie podrożały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SUBARU bedzie (duzo) drozsze w utrzymaniu!

 

eee chyba żartujecie... w aso Audi drożyzna jest, a poziom taki sobie. podobnie (a może i jeszcze gorzej) volvo. cen w bmw nie znam to sie nie wypowiadam, ale watpie zeby subaru wychodziło drożej w sewisie.

 

często przedłuża on przeglądy nawet do 2 lat

 

a że trzeba chodzić co 15tys a nie co 2 lata? owszem kosztuje to trochę więcej, ale uwazam ze dzieki temu auto jest lepiej zadbane jak się częsciej wymienia olej filtry itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SUBARU bedzie (duzo) drozsze w utrzymaniu!

 

eee chyba żartujecie... w aso Audi drożyzna jest, a poziom taki sobie. podobnie (a może i jeszcze gorzej) volvo. cen w bmw nie znam to sie nie wypowiadam, ale watpie zeby subaru wychodziło drożej w sewisie.

 

często przedłuża on przeglądy nawet do 2 lat

 

a że trzeba chodzić co 15tys a nie co 2 lata? owszem kosztuje to trochę więcej, ale uwazam ze dzieki temu auto jest lepiej zadbane jak się częsciej wymienia olej filtry itd.

 

W zasadzie można nie robić przeglądów w ASO ponieważ gwarancja jest tylko na rok. Jak nie zrobisz 15k w pierwszym roku to wizyta w ASO nie jest potrzebna. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M_a_c_i_e_k napisał/a:

Może cena zakupu będzie podobna, ale już koszty użytkowania nie (ubezpieczenie, serwis, akcesoria, później części).

 

Masz racje! SUBARU bedzie (duzo) drozsze w utrzymaniu!

Szczegolnie, jesli porownasz cen czesci w ASO...

Nie wiem jak z ubezpieczeniem, ale za Grand Cherokke 4.7 V8 z tego samego roku, co moj Sti, placilem za AC+OC+NW 2500PLN, a Sti to 4500!!!

DLACZEGO?! Nie wiem niestety tego...

Ubezpieczalnia to PZU, 60% znizek.

 

JED, ja za ubezpieczenie Legacy (wartość pi razy drzwi 100K) zapłaciłem raptem 5K (OC, AC, KR, NW). Przy czym auto jest w leasingu, a to pewnie ma znaczenie.

 

[ Dodano: Nie Sty 20, 2008 8:43 pm ]

W zasadzie można nie robić przeglądów w ASO ponieważ gwarancja jest tylko na rok.

 

Na rok? A nie na 3 lata / do 100.000 km???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie można nie robić przeglądów w ASO ponieważ gwarancja jest tylko na rok

 

jak mowimy o gwarancji na japońce to 3 lata, reszta minimum 2, nie ma opcji na 1 rok. poza tym mowimy o cenach w aso bo dyskusja o nie-aso chyba mija sie z celem (za duzo mozliwosci). tu chyba akurat audi czy bmw wygrywa zdecydowanie - bardziej popularne niz nasze niszowe graty

 

ja za ubezpieczenie Legacy (wartość pi razy drzwi 100K) zapłaciłem raptem 5K

 

a ja za swoje o podobnej wartosci znacznie mniej tyle ze leasing w BRE. albo to prawda ze leasing leasingowi nierowny i jest duzy rozrzut w warunkach (o czym kiedys slyszalem), albo po prostu tutaj tez ma znaczenie rejon gdzie rejestrują auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M_a_c_i_e_k napisał/a:

ja za ubezpieczenie Legacy (wartość pi razy drzwi 100K) zapłaciłem raptem 5K

 

 

a ja za swoje o podobnej wartosci znacznie mniej tyle ze leasing w BRE. albo to prawda ze leasing leasingowi nierowny i jest duzy rozrzut w warunkach (o czym kiedys slyszalem), albo po prostu tutaj tez ma znaczenie rejon gdzie rejestrują auto?

 

Ma. Poza tym pytanie, czy ubezpieczyłeś od sumy netto, czy brutto ;-) Standardowo jest tylko do sumy netto, co może być przykrą niespodzianką w razie zniknięcia/skasowania auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zdaje się temat o dieslu w Subaru a nie ubezpieczeniach A4 czy innych :evil:

 

No właśnie... :grin:

 

Tak czy inaczej ja piszę się na jazdę testową. Jak 2.0D będzie OK wystawię mojego OBK na sprzedaż. Wczoraj policzyłem zaoszczędzę około 600 pln miesięcznie. :mrgreen:

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam12, widzę, że już liczysz wirtualne zyski, jeszcze pytanie ile nowy OBK będzie droższy od benzynowego. Niewątpliwie plusem będzie mniejsza pojemność - mniejsze ubezpieczenie.

 

Nie sądzę żeby był droższy od 2.5 przede wszystkich ze względu na akcyzę ( 3.0% a nie 13.5 % ).

Ze względu na leasing równice w ubezpieczeniu mają niewielki wpływ na koszt miesięczny a średnie spalanie 10l/100km przy przebiegach 4 -5k miesięcznie zdecydowany.

 

Jeśli się okaże iż OBK 2.0D będzie kosztował podobnie jak 2.5MT to nie wróże mu sukcesów na rynku.

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...