FUKS Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 ilu kierowców potrafi poprawnie wykorzystać potencjał silników swoich aut A to już jest inna bajka.... :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Intakwrx Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 Ciekawe czy SIP jest gotowy na nagły wzrost sprzedaży ! Jak cenowo się będzie kształtować nowy diesel ? konkurencja będzie chyba tylko Audi ? Bo jak ktoś sie nim przejedzie to zapomni o innych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 taka impreza 2.0 TDI dlubnieta na okolo 200KM musi byc calkiem fajna zabawka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mali Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 Możliwości "papierowe" nowego diesla są naprawdę imponujące. Moc i moment są wysokie i uzyskiwane przy niższych obrotach, niż diesle konkurencji. Zobaczymy jak w praktyce będzie wyglądała turbo dziura i kultura pracy. Spalanie wd. producenta jest cudowne (pamiętajmy o 4x4), ale napewno będzie wyższe- tylko o ile :wink: Zastanawia mnie co za "bezmózgowiec" zamontował skrzynię 5b. :?: Czy Subaru nie może założyć 6-ki, np. z Imprezy... napęd 4x4 i boxera robią do perfekcji, ale inne podzespoły już jakoś niechlujnie dorabiają :???: Zobaczymy jak naprawdę spisuje sie te 150km w porównaniu z konkurencją... właśnie zastanawiam się nad zakupem auta segmentu D z klekotem, ewentualnie z 4x4, dlatego interesuje mnie Subaryna :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 GRAF, póki co będziesz musiał nieco na nią poczekać... ciekawe czy dłubnięta na 200KM dociągnie do 100kkm :???: Mali, skrzynia 6 biegowa jest cięższa od piątki i droższa, ciężko powiedzieć czy faktycznie auto by z nią lepiej jeździło. Z drugiej strony wielu producentów 6 biegów daje. Tutaj za to jest reduktor - czyli 10 przełożeń + dwa do wstecznego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_a_c_i_e_k Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 skrzynia 6 biegowa jest cięższa od piątki i droższa, ciężko powiedzieć czy faktycznie auto by z nią lepiej jeździło. Z drugiej strony wielu producentów 6 biegów daje. Tutaj za to jest reduktor - czyli 10 przełożeń + dwa do wstecznego Ja bym wolał automat do tego diesla... Leń jestem :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mali Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 Na trasie odczujemy brak 6-ki, chodź zestopniowanie będzie wygodniejsze w mieście. Podobnie było w Accordzie 2.2 cdti, gdy wyszedł miał skrzynie 5b., potem założyli mu 6b. i jeździł lepiej w trasie, do tego spalał ciut mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 Na trasie odczujemy brak 6-ki, chodź zestopniowanie będzie wygodniejsze w mieście dokładnie tak bedzie (przynajmniej moge tak wnioskowac z mojego doswiadczenia z tdci forda z 5MT i 6MT). dodatkowo roznica jest taka ze 5MT sprawia lepsze wrazenie jak chodzi o osiagi - przy 6MT jednak trzeba raz wiecej do setki przerzucic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 JED napisał/a: Absolutnie wazne pytanie - w jakiej marki dieslu i jak starym? :razz: Volvo S40, wtedy miało niecały rok, a było to jakiś rok temu. Aaa, to juz troche rozjasnie sytuacje... A sluchales kiedys np. V10 w VW? Albo 535d w BMW und 400CDI w MB? Bo dla mnie, to one sa BARDZO ciche! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 JED, możliwe, ale nie porównujmy wtedy tych silników z 4 cylindrową popierdółką Jak mnie pamięć nie myli, to dawno temu, 12 cylindrowy silnik mercedesa (benzynowy) pracował bez jakichkolwiek wibracji, tak, że ołówek się dało na nim postawić. Ja tam dalej uważam, że fajniej się jeździ z dużym silnikiem benzynowym, niż dużym silnikiem ze sprintera czy innej ciężarówki A koszta? To już inna bajka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 GRAF, póki co będziesz musiał nieco na nią poczekać... ciekawe czy dłubnięta na 200KM dociągnie do 100kkm :???: Miejmy nadzieje ze bedzie tak trwaly jak 1,9TDI by VW bo te dlubane nawet przy przebiegach grubo powyzej 100kkm jezdza i jezdza.... Skrzynia 6tka to koniecznosc w nowym dieslu, niedoczytalem ze Subaru montuje 5tke w Legacy :shock: swoja droga ciekawe skad jest ta skrzynia bo jesli z WRX-a to chyba dlugo tych 350Nm nie przeniesie :roll: Mogli od razu wsadzic 6tke z STI. Ps. Aflinta nowe diesle z commonrailem sa cichutkie np wsrodku Audi 3.0 TDI V6 prawie nie slychac silnika, a napewno zadnego klekotu nie ma i sadzy z tylu tez nie. Co jak co ale w silnikach diesla w ostanich latach dokonano wielkiego postepu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej_K Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 6tka z sti raczej nie bardzo z racji swoich krótkich przełożeń. Trzeba pamiętać, że dyszla kręci się góra do 4 - 4.5 tys obr, wiec 100km/h to by pewnie na 4-ce dopiero osiągał. A co do tego czy skrzynia z WRX-a to nie wydaje mi się, pewnie do przenoszenia tych 350NM inżynierowie FHI opracowali coś specjalnego, mocniejszego niż krucha, wuerixowa 5-tka . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 ztcw to sie nie da ot po prostu przelozyc skrzyni z benzyny do diesla.... inne przelozenia ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart1000 Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 JED, możliwe, ale nie porównujmy wtedy tych silników z 4 cylindrową popierdółką Jak mnie pamięć nie myli, to dawno temu, 12 cylindrowy silnik mercedesa (benzynowy) pracował bez jakichkolwiek wibracji, tak, że ołówek się dało na nim postawić. Ja tam dalej uważam, że fajniej się jeździ z dużym silnikiem benzynowym, niż dużym silnikiem ze sprintera czy innej ciężarówki A koszta? To już inna bajka. Aflinta chyba powinienes zweryfikowac swoje poglady sprawdzajac takiego mocnego diesla. Ja na codzien mam porownanie 330xd(ok. 270KM) vs 545i (V8 330KM) i jesli chodzi o osiagi to sa zblizone, roznica jest tylko taka ze "3" pali srednio 8,5l/100km vs 14l/100km w "5" (masa obu aut to ok.1650kg) pomijajac juz fakt ze elastycznosc tego V8 benzynowego przy R6 dieslu jest poprostu zadna. Ja bylem wrogiem diesli praktycznie od zawszea teraz jednak zmienilem zdanie wiec chyba cos w tym jest :wink: Na dodatek zmienilem STi na diesla i wcale nie zaluje, w osiagach nie ma praktycznie roznicy pali polowe tego co STi jedynie do upalania sie nie nadaje ale to mi wcale nie przeszkadza, do upalania kupie sobie inne auto a narazie nie upalam Co do 5MT w dieslu Subaru to porazka, a piac z zachwytu nad osiagami bedzie mozna jak zostana zweryfikowane w praktyce. Katalogowe spalanie STI tez jest podawane na poziomie 10l/100km (podaje z glowy) a jakie jest w praktyce kazdy wie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip Cz Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 Jeszcze jest kwestia polskiego paliwa. Ciekawe ile ten dizel wytrzyma. Z tego co wiem, to w Polsce dizle się bardziej psują. Ale to może być obiegowa opinia. Słyszałem od właścicieli Fordów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mali Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 Witam bart1000: Diesle BMW to już inna bajka. R6 twinturbo jest znakomity, dźwięki jakie wydaje są cudowne, a na luzie wcale nie klekocze we wnętrzu. R4 BMW są również perfekcyjne, jednak ich kultura jest niższa od 6cio cylindrowców, ale osiągi są znakomite, a spalanie b. niskie. BMW to jednak majstersztyk.... Filip Cz: Fordowskie common-rail zawsze miały problemy z ropą (i nie tylko ), w nowym Mondeo założyli nawet silnik "skundlony" z PSA, bazuje na motorze HDi, aby nie mieć problemów z paliwem (zobaczymy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 GRAF, nie porównuj klekota 4 cylindrowego z 6 cylindrowym, to zupełnie inna kultura pracy. Te 4 cylindrówki którymi jeździłem miały common rail i zdania o nich nie zmienię. Jedna zachipowana (z żepota 407 HDI) wyzionęła ducha po 45 tys km. Być może VAGowe wytrzymują chipa lepiej, ale też są liderami jeżeli idzie o ilości wywalanej z wydechu sadzy, ślepy nie jestem i widzę te auta jak na trasie dają. Zresztą coś w tym musi być, skoro do centrum berlina będą wpuszczać tylko najnowsze dyszle, a benzynowe w zasadzie bez ograniczeń - byle jakiś katalizator był. bart1000, obawiam się, że inaczej rozumiemy pojęcie elastyczności. Dla mnie to zdolność silnika do przyspieszania w jak najszerszym zakresie obrotów a nie przyspieszanie na jak najwyższym biegu. I nie jestem wrogiem diesla, po prostu nie chcę go u siebie pod maską Odnośnie 5MT, to porażką bym tego nie nazwał, ot po prostu pewien brak, w sumie u mnie przy dość krótkiej skrzyni na autostradę przydałby się jakiś nadbieg, ale że autostrad ciągle mało, to na co dzień mi nie brakuje W dyszlu pewnie będzie podobnie. ps. A6 2.5TDI jest u mnie pod firmą, fakt, ma już kilka lat, ale brzmi i dymi jakby miał kilkadziesiąt. RAKOTWOROM mówimy głośnie i zdecydowane NIE! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUKS Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 właścicieli Fordów Ford g...o wort. Ta przypadlość dotyczyła glównie fordów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 Jest tez powiedzenie ,że nie każda morda pasuje do Forda:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 masa obu aut to ok.1650kg) Chryste Panie! :shock: Legacy TD wazy 1460, a nawet Sniezka wazy "tylko" 1545 :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart1000 Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 Aflinta akurat HDI nie mialem okazji jechac (4 cylindrowym) ale domyslam sie ze jest rownie glosny i slaby co 1,9dci renaulta (zreszta 2,7HDI jest tak samo glosny i slaby jak 4 cylindrowy, bo 2,7 testowalem). Ogolnie francuskie diesle to zlo i tyle w tym temacie. Ale naprawde R6 w dieslu by BMW to juz zupelnie inna bajka, naprawde silnika wogole nie slychac, nawet na zewnatrz ciezko poznac ze to diesel (trzeba na obrotomierz popatrzyc :wink: ). A elastycznosci wcale nie rozumie tylko pod katem jazdy na mozliwie najwyzszym biegu. Ba smiem tweirdzic ze diesel ma szerszy zakres uzytecznych obrotów niz wiekszosc silnikow benzynowych, np moj swobodnie przyspiesza w zakresie 1500-4200rpm czyli przez ok. 65% calego zakresu obrotów i w tym zakresie moment obrotowy pozwala na naprawde dynamiczna jazde. Wydaje mi sie ze poprostu nie miales jeszcze okazji przetestowac naprawde dobrego diesla. Btw moj po programie przy pelnym otwarciu przepustnicy nie puszcza zadnego dymka :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 6tka z STI sie jak najbardziej nadaje, wystarczy tylko przelozenia w dyfrach zmienic i juz nie bedzie za krotka bart1000 jak twoja 330XD wypada w bezposrednim porownaniu na drodze z Audi A4Q 3.0TDI (po chipie) mialesz okazje sprawdzic?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 bart1000, naprawdę porządne silniki 6, 8 i więcej cylindrowe są poza moim zasięgiem finansowym, zarówno benzynowe jak i diesle Ale przyznaję, że nawet 6 cylindrów w starym mercedesie z pompą rzędową brzmi lepiej od tych 4 w HDI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 bart100 - Miałeś okazję posłuchać 3kę z 2.0D ? Chyba takie tam montują. To jest silnik do porównania ale tylko w kwestii osiągów a nie ceny, która jest w BMW czy Audi z innej półki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart1000 Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 Adam12 , 320d nie ale przejechalem sie kiedys 120d (163KM) i naprawde calkiem przyzwoicie to jezdzilo, z tego co pamietam to wcale nie bylo duzo glosniejsze od 3,0d. Zas cenowo to czy ja wiem czy np. Legacy z dieslem bedzie duzo tansze od 320d czy a4 2,0tdi z podobnym wyposazeniem :?: Pewnie cena takiego Legacy i tak sporo przekroczy 100kpln wiec cenowo te auta tez powinny byc porownywalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się