Skocz do zawartości

wkrotce diesel dla subaru


duch_gor

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 837
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Możliwości "papierowe" nowego diesla są naprawdę imponujące. Moc i moment są wysokie i uzyskiwane przy niższych obrotach, niż diesle konkurencji. Zobaczymy jak w praktyce będzie wyglądała turbo dziura i kultura pracy. Spalanie wd. producenta jest cudowne (pamiętajmy o 4x4), ale napewno będzie wyższe- tylko o ile :wink:

Zastanawia mnie co za "bezmózgowiec" zamontował skrzynię 5b. :?: Czy Subaru nie może założyć 6-ki, np. z Imprezy... napęd 4x4 i boxera robią do perfekcji, ale inne podzespoły już jakoś niechlujnie dorabiają :???:

 

Zobaczymy jak naprawdę spisuje sie te 150km w porównaniu z konkurencją... właśnie zastanawiam się nad zakupem auta segmentu D z klekotem, ewentualnie z 4x4, dlatego interesuje mnie Subaryna :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GRAF, póki co będziesz musiał nieco na nią poczekać... ciekawe czy dłubnięta na 200KM dociągnie do 100kkm :???:

 

Mali, skrzynia 6 biegowa jest cięższa od piątki i droższa, ciężko powiedzieć czy faktycznie auto by z nią lepiej jeździło. Z drugiej strony wielu producentów 6 biegów daje. Tutaj za to jest reduktor - czyli 10 przełożeń :D + dwa do wstecznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia 6 biegowa jest cięższa od piątki i droższa, ciężko powiedzieć czy faktycznie auto by z nią lepiej jeździło. Z drugiej strony wielu producentów 6 biegów daje. Tutaj za to jest reduktor - czyli 10 przełożeń :D + dwa do wstecznego

 

Ja bym wolał automat do tego diesla... Leń jestem :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na trasie odczujemy brak 6-ki, chodź zestopniowanie będzie wygodniejsze w mieście

 

dokładnie tak bedzie (przynajmniej moge tak wnioskowac z mojego doswiadczenia z tdci forda z 5MT i 6MT). dodatkowo roznica jest taka ze 5MT sprawia lepsze wrazenie jak chodzi o osiagi - przy 6MT jednak trzeba raz wiecej do setki przerzucic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JED napisał/a:

 

Absolutnie wazne pytanie - w jakiej marki dieslu i jak starym? :razz:

 

Volvo S40, wtedy miało niecały rok, a było to jakiś rok temu.

Aaa, to juz troche rozjasnie sytuacje...

A sluchales kiedys np. V10 w VW? Albo 535d w BMW und 400CDI w MB?

Bo dla mnie, to one sa BARDZO ciche!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JED, możliwe, ale nie porównujmy wtedy tych silników z 4 cylindrową popierdółką :) Jak mnie pamięć nie myli, to dawno temu, 12 cylindrowy silnik mercedesa (benzynowy) pracował bez jakichkolwiek wibracji, tak, że ołówek się dało na nim postawić. Ja tam dalej uważam, że fajniej się jeździ z dużym silnikiem benzynowym, niż dużym silnikiem ze sprintera czy innej ciężarówki :mrgreen:

A koszta? To już inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GRAF, póki co będziesz musiał nieco na nią poczekać... ciekawe czy dłubnięta na 200KM dociągnie do 100kkm :???:

Miejmy nadzieje ze bedzie tak trwaly jak 1,9TDI by VW bo te dlubane nawet przy przebiegach grubo powyzej 100kkm jezdza i jezdza.... Skrzynia 6tka to koniecznosc w nowym dieslu, niedoczytalem ze Subaru montuje 5tke w Legacy :shock: swoja droga ciekawe skad jest ta skrzynia bo jesli z WRX-a to chyba dlugo tych 350Nm nie przeniesie :roll: Mogli od razu wsadzic 6tke z STI.

Ps. Aflinta nowe diesle z commonrailem sa cichutkie np wsrodku Audi 3.0 TDI V6 prawie nie slychac silnika, a napewno zadnego klekotu nie ma i sadzy z tylu tez nie. Co jak co ale w silnikach diesla w ostanich latach dokonano wielkiego postepu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6tka z sti raczej nie bardzo z racji swoich krótkich przełożeń. Trzeba pamiętać, że dyszla kręci się góra do 4 - 4.5 tys obr, wiec 100km/h to by pewnie na 4-ce dopiero osiągał. A co do tego czy skrzynia z WRX-a to nie wydaje mi się, pewnie do przenoszenia tych 350NM inżynierowie FHI opracowali coś specjalnego, mocniejszego niż krucha, wuerixowa 5-tka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JED, możliwe, ale nie porównujmy wtedy tych silników z 4 cylindrową popierdółką :) Jak mnie pamięć nie myli, to dawno temu, 12 cylindrowy silnik mercedesa (benzynowy) pracował bez jakichkolwiek wibracji, tak, że ołówek się dało na nim postawić. Ja tam dalej uważam, że fajniej się jeździ z dużym silnikiem benzynowym, niż dużym silnikiem ze sprintera czy innej ciężarówki :mrgreen:

A koszta? To już inna bajka.

 

Aflinta chyba powinienes zweryfikowac swoje poglady sprawdzajac takiego mocnego diesla. Ja na codzien mam porownanie 330xd(ok. 270KM) vs 545i (V8 330KM) i jesli chodzi o osiagi to sa zblizone, roznica jest tylko taka ze "3" pali srednio 8,5l/100km vs 14l/100km w "5" (masa obu aut to ok.1650kg)

pomijajac juz fakt ze elastycznosc tego V8 benzynowego przy R6 dieslu jest poprostu zadna.

Ja bylem wrogiem diesli praktycznie od zawszea teraz jednak zmienilem zdanie wiec chyba cos w tym jest :wink: Na dodatek zmienilem STi na diesla i wcale nie zaluje, w osiagach nie ma praktycznie roznicy pali polowe tego co STi jedynie do upalania sie nie nadaje ale to mi wcale nie przeszkadza, do upalania kupie sobie inne auto a narazie nie upalam :twisted:

 

Co do 5MT w dieslu Subaru to porazka, a piac z zachwytu nad osiagami bedzie mozna jak zostana zweryfikowane w praktyce. Katalogowe spalanie STI tez jest podawane na poziomie 10l/100km (podaje z glowy) :mrgreen::lol: a jakie jest w praktyce kazdy wie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

bart1000: Diesle BMW to już inna bajka. R6 twinturbo jest znakomity, dźwięki jakie wydaje są cudowne, a na luzie wcale nie klekocze we wnętrzu. R4 BMW są również perfekcyjne, jednak ich kultura jest niższa od 6cio cylindrowców, ale osiągi są znakomite, a spalanie b. niskie. BMW to jednak majstersztyk....

 

Filip Cz: Fordowskie common-rail zawsze miały problemy z ropą (i nie tylko :twisted: ), w nowym Mondeo założyli nawet silnik "skundlony" z PSA, bazuje na motorze HDi, aby nie mieć problemów z paliwem (zobaczymy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GRAF, nie porównuj klekota 4 cylindrowego z 6 cylindrowym, to zupełnie inna kultura pracy. Te 4 cylindrówki którymi jeździłem miały common rail i zdania o nich nie zmienię.

Jedna zachipowana (z żepota 407 HDI) wyzionęła ducha po 45 tys km.

Być może VAGowe wytrzymują chipa lepiej, ale też są liderami jeżeli idzie o ilości wywalanej z wydechu sadzy, ślepy nie jestem i widzę te auta jak na trasie dają. Zresztą coś w tym musi być, skoro do centrum berlina będą wpuszczać tylko najnowsze dyszle, a benzynowe w zasadzie bez ograniczeń - byle jakiś katalizator był.

 

bart1000, obawiam się, że inaczej rozumiemy pojęcie elastyczności. Dla mnie to zdolność silnika do przyspieszania w jak najszerszym zakresie obrotów a nie przyspieszanie na jak najwyższym biegu. I nie jestem wrogiem diesla, po prostu nie chcę go u siebie pod maską :) Odnośnie 5MT, to porażką bym tego nie nazwał, ot po prostu pewien brak, w sumie u mnie przy dość krótkiej skrzyni na autostradę przydałby się jakiś nadbieg, ale że autostrad ciągle mało, to na co dzień mi nie brakuje :) W dyszlu pewnie będzie podobnie.

 

ps. A6 2.5TDI jest u mnie pod firmą, fakt, ma już kilka lat, ale brzmi i dymi jakby miał kilkadziesiąt.

RAKOTWOROM mówimy głośnie i zdecydowane NIE! :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aflinta akurat HDI nie mialem okazji jechac (4 cylindrowym) ale domyslam sie ze jest rownie glosny i slaby co 1,9dci renaulta (zreszta 2,7HDI jest tak samo glosny i slaby jak 4 cylindrowy, bo 2,7 testowalem). Ogolnie francuskie diesle to zlo i tyle w tym temacie.

Ale naprawde R6 w dieslu by BMW to juz zupelnie inna bajka, naprawde silnika wogole nie slychac, nawet na zewnatrz ciezko poznac ze to diesel (trzeba na obrotomierz popatrzyc :wink: ). A elastycznosci wcale nie rozumie tylko pod katem jazdy na mozliwie najwyzszym biegu. Ba smiem tweirdzic ze diesel ma szerszy zakres uzytecznych obrotów niz wiekszosc silnikow benzynowych, np moj swobodnie przyspiesza w zakresie 1500-4200rpm

czyli przez ok. 65% calego zakresu obrotów i w tym zakresie moment obrotowy pozwala na naprawde dynamiczna jazde.

Wydaje mi sie ze poprostu nie miales jeszcze okazji przetestowac naprawde dobrego diesla.

Btw moj po programie przy pelnym otwarciu przepustnicy nie puszcza zadnego dymka :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam12 , 320d nie ale przejechalem sie kiedys 120d (163KM) i naprawde calkiem przyzwoicie to jezdzilo, z tego co pamietam to wcale nie bylo duzo glosniejsze od 3,0d.

Zas cenowo to czy ja wiem czy np. Legacy z dieslem bedzie duzo tansze od 320d czy a4 2,0tdi z podobnym wyposazeniem :?: Pewnie cena takiego Legacy i tak sporo przekroczy 100kpln wiec cenowo te auta tez powinny byc porownywalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...