Jump to content

wkrotce diesel dla subaru


Recommended Posts

Chcialbym ponformowac ze obecnie w zakladach Porsche w okolicach Stuttgartu trwaja prace nad silnikiem diesla dla samochodow Subaru.Informacja ta ukazala sie w niemieckiej prasie motoryzacyjnej a zostala potwierdzona przez moj Autohaus Subaru w Stuttgart podczas prezentacji nowego Forestera.Dostepne samochody z silnikami diesla beda prawdopodobnie za okolo 2 lata.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 837
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

ale chyba będzie nagroda archeologa miesiąca

Diesel ? Subaru ? 2 lata ? hmmm..... jakos mi to wszystko do siebie nie pasuje. Bo raz: diesel nie bardzo (przynajmniej dla mnie) pasuje do sportowego badz co badz :D wizerunku; dwa: jest to mozliwe - Impreza Diesel ? :? ; trzy: za dwa lata ..... patrzac na dynamiczny rozwoj marki Subaru za dwa lata bedzie to zapewne jakis kosmiczny diesel :twisted: 8)

Link to post
Share on other sites

A to ciekawe 8) do Imprezy nie pasuje mi to zupełnie, natomiast widzę to w modelach takich jak Legacy czy Forester. Napewno silniki diesla znalazły by grono nabywców ale marka Subaru coś chyba by starciła jakiś taki swój niepowtarzalny wizerunek tej firmy uległby zmianie. i jeszcze jedno co do diesli Subaru ma porshe :idea:

Link to post
Share on other sites

Niewierni tomasze!Wspolpraca miedzy Fuji Heavy a wlasciwie Subaru miedzy Porsche nawiazana zostala juz jakis czas temu.A jesli chodzi o sportowy wizerunek Subaru to nic nie stoi na przeszkodzie by utrzymac Impreze z jej wizerunkiem.Inne marki startujace w rajdach maja w swym programie sporo dieslow i nikomu to nie odejmuje wizerunku.Subaru to takze swietnie sprzedajace sie Legacy i Forester ,wedlug mnie chodzi tu szczegolnie o zbyt na rynku europejskim jako ze za oceanem nie przyklada sie wagi do takich rzeczy jak ekonomia.Oczywiscie rozumiem wasze zdziwienie ,ja sam nie wierzylem w to co przeczytalem wiec przy okazji sie upewnilem czy to prawda.Odpowiedz zabrzmiala "tak".

Dla mnie osobiscie jest to mila wiadomosc ,wyobrazam sobie Forestera turbo diesla , a sadze ze wielu sympatykow tej marki bedzie miala podobne zdanie.Zwolennikom tradycyjnego boxera przeciez nikt nie wiaze rak...

Dziwi mnie jedynie to ze informacja ta ukazala sie z moich ust jako pierwsza.Pozdrawiam wszystkich .

Link to post
Share on other sites

...a mnie cieszy, ze ta informacja pojawila sie na tym forum :D

 

Nie wiem jak inni, ale pomimo gigantycznemu rozwojowi silnikow diesla dalej kojarzy mi sie z "klekoczaca beczka" mercedesa :twisted: :wink:

 

Hmmm.....a wyprzedzajac troche fakty.... chcialbym zobaczyc tak dynamiczny silnik jak np. w Foresterze Turbo w wykonaniu DIESEL i zmienionym chipie na....powiedzmy +20-30% mocy :twisted: heh....terenowa rakieta 8)

Link to post
Share on other sites

Ja jestem jak najbardziej za! Chodzi tu glownie o to, ze spalanie bedzie mniejsze, co znowu oznacza wieksza ilosc nabywcow (bardzo duzo ludzi nie kupowalo Subaru z powodu spalania). Poza tym przeciez wizerunek marki nic nie traci przez to! Nie widze tu w ogole powiazania miedzy wizerunkiem, a dieslem. Cieszy mnie rowniez bardzo fakt, ze robia to w Niemczech, gdyz tam produkowane sa najnowoczesniejsze i najlepsze diesle na Swiecie, w koncu siedza w tym interesie dwie niemieckie firmy - Bosch i Siemens. Ja juz sie ciesze i sadze, ze to wlasnie beda zastosowane w Foresterze i Legacy, a w Imprezie raczej tylko w wersjach bez turbo!

 

Pozdrawiam,

Than

 

 

P.S. ciekawe jak brzmi Boxer Diesel?

Link to post
Share on other sites

Poza nazwą to chyba nic wiecej ich nie bedzie łączyło :) teraz turbo dieselki to rakiety juz z bardzo niskich obrotów. Oprucz tego są oszczędniejsze i do tego ON jest znaczie tańszy. Ciekawy jestem jakie spalanie bedzie miał taki Forester :?:

Link to post
Share on other sites

Ludzie każdy diesel nawet najlepszy zaraz po włączeniu będzie chodził jak traktor, jeśli Subaru zrobi diesla który nie będzie tak działał zaraz po włączeniu, to jest nr 1 przynajmniej dla mnie... próbował Mercedes, Volvo, i jakos mimo tych "najwyższych technologii" nie udało im się. Może to dla ludzi ciekawa oferta - dla mnie nie, jak kogoś stać na taki samochód to stać go także na vpower 99+ :twisted:

To samo zresztą sądzę np. o Mercedesie S 400 CDI - miałem okazje go słyszeć, duchu Ty napewno też ... Stuttgart - ojczyzna merca ;) ( chociaż mimo wszystko Zuffenhausen rulezzz !!! :) )

 

Pozdrawiam

Wojtek

Link to post
Share on other sites

Heh tylko ile taki diesel będzie palił. Oczywiście to zależy od modelu, ale w takiej Imprezce 2.0...Diesel to diesel. Mój stary ma np. Legaca na gaz i narazie jest z niego zadowolony, tylko...pali mu 17 litrów tego gazu jeśli chodzi o jazde po mieście. 8)

Link to post
Share on other sites

No własnie według mnie nie jest to takie jasne że to będzie boxer... może chcą zrobić coś nie sportowego ale ekonomicznego. Chociaż kłuci mi się to z planowaną polityką Subaru. Mieli przecież pójść w stronę samochodów ekskluzywnych... moze Dyrekcja się na ten temat wypowie??

 

Pozdr.

Wojtek

Link to post
Share on other sites
  • Dyrekcja SIP

Zgodnie z informacjami FHI silniki diesla sa aktualnie opracowywane dla niektórych modeli. Nie jest to jednak najwyższym priorytetem, albowiem zdecydowana większość sprzedaży zlokalizowana jest w regionach, w których tego typu silniki nie mają praktycznie żadnego znaczenia (Japonia, USA + Kanada, Australia). W związku z konfiguracja napędu Subaru silnik taki powinien być skonstruowany jako bokser - nie istnieje więc praktycznie możliwość zastosowania silnika "zapożyczonego" od konkurencji. Alternatywą może być nieco inna konfiguracja bazowa struktury nośnej, umożliwiająca np. zastosowanie pochylonego silnika rzędowego (co jednak jest mniej prawdopodobne). O współpracy z Porsche słyszeliśmy, jednak aktualny status tej współpracy nie jest oficjalnie publikowany. Technicznie nic nie przemawia przeciw zastosowaniu silnika diesel w układzie bokser (większość współczesnych silników diesla bazuje na silnikach benzynowych). Współpraca w tym zakresie z Porsche wydaje się logiczna, albowiem lokalizacja tej firmy w pobliżu największych dostawców komponentów do tego typu silników, oraz doświadczenie w produkcji silników bokser stanowią solidny fundament do kooperacji. Na szczegóły trzeba jednak jeszcze zaczekać - nie jest to temat, który znajdzie finał w najbliższym czasie.

Link to post
Share on other sites

KOCHANI STI TDI - to profanacja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Moim zdaniem, jest na tyle marek i modeli samochodów na świecie, że jeżeli ktoś kocha się w "zaropiałych ciężarówkach" to ma z czego wybrać. Nie muszą kupować ani Subaru ani Porsche. Uważam że te marki spowszednieją, stracą swój image jeżeli zaczną produkować śmierdzące disle. Jeżeli Subaru pokaże choćby prototyp samochodu z ropniakiem to ja zmieniam markę samochodu na porsche albo np dodga. Albo ktoś kocha sportowe samochody albo jest oszczędny. Ja bym tego nie łączył.

Jeżeli ktoś kocha sport i jest oszczędny to proponuję brydża - dwie talie kart można kupić już za 10 zł. ( wersja dla bardziej oszczędnych - można na upartego grać jedną talią ) Jest jeszcze cymbergaj - dwa stare grzebienie ( mogą być brudne albo porzyczone ) i dziesięciogroszówka.

 

Pozdrawiam. siwy łeb

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Jestem za dieslem !!

Oczywiście nie pasuje on do Imprezy, ale Forester lub Outback z dieslem to prawdziwa bomba. Zwróćcie uwagę, że charakterystyki pracy silników dieslowskich różnią się od silników benzynowych co czyni je dobrymi jednostkami napędowymi dla samochodów terenowych .... i wcale nie chodzi tylko o oszczędność:)

 

Pozdrawiam wszystkich

Link to post
Share on other sites

Thor, ponieważ stwierdziłeś w swojej wypowiedzi że diesel w Foresterse to BOMBA. To ja będę walczył z tym terroryzmem. Proszę cię, kup sobie Volkswagene. A może by tak diesel w Porsche, a jeszcze lepiej w Lamborgini albo w Viperze. Forester nie jest terenówką tylko SUV-em. Sprawdz co to znaczy.

 

Siwy, coraz bardziej wpie....siwy

Link to post
Share on other sites

Diesle oferują wysoki moment obrotowy przy niższych prędkościach obrotowych i w szerszym zakresie - przez co zyskujemy na elastyczności.

Diesle wytrzymują większe przebiegi.

Wszystkich zainteresowanych odsyłam do styczniowego numeru auto motor i sport, gdzie znajdziemy porównania tych samych modeli samochodów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi.

 

Serdecznie Wszystkich Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...