Jump to content

FSZJS czyli Forumowa Szkoła Zimowej Jazdy Subaru


Wełniacz

Recommended Posts

proponuje dawać wskazówki numerując je osobno (żeby się łatwiej czytało)

 

1. Nie hamować gdy auto leci bokiem

2. W kryzysowych sytuacjach lepiej docisnąć gaz i kontrować żeby wyjść z zakrętu

 

* dużo osób ma tutaj 4x4 dopiero od niedawna (tak jak ja :D) wieć najrozsądniej jest wybrać się na duży pusty plac i poślizgać. Zobaczyć jak autko zachowuje się w poślizgu.

Link to comment
Share on other sites

Jak już coś zaczniesz to skończ (mowa o poślizgu). Jeżeli zahamujesz, albo zaczniesz zmieniać kierunki jazdy to może się to skończyć nieprzyjemnie ;)

Czyli jeśli założymy sobie jakiś kierunek to nie zmieniamy zdania w trakcie bo niekontrolowany poślizg gwarantowany ;]

 

Tak więc podsumowują co mamy to:

 

1. Nie hamować gdy auto leci bokiem

2. W kryzysowych sytuacjach lepiej docisnąć gaz i kontrować żeby wyjść z zakrętu

3. Nie zmieniać zdania (czyt. kierunku) w czasie poślizgu.

Link to comment
Share on other sites

No to ja mam pierwsze pytanie- co sądzicie o hamowaniu lewą nogą na śniegu?

Bo o ile na asfalcie w moim odczuciu sprawdza się to rewelacyjnie jeżeli się stosuje z umiarem, to czy na śniegu będzie się to sprawdzać np. pomoże zarzucić tyłem (choćby spinając dyfry) ?

Link to comment
Share on other sites

No to ja mam pierwsze pytanie- co sądzicie o hamowaniu lewą nogą na śniegu?

Bo o ile na asfalcie w moim odczuciu sprawdza się to rewelacyjnie jeżeli się stosuje z umiarem, to czy na śniegu będzie się to sprawdzać np. pomoże zarzucić tyłem (choćby spinając dyfry) ?

 

Hamować lewą bez sprzęgła? Czy skrzynia na luzie? Bo jak na biegu to silnik zgaśnie ;)

Link to comment
Share on other sites

Hamować lewą bez sprzęgła? Czy skrzynia na luzie? Bo jak na biegu to silnik zgaśnie

A próbowałeś kiedyś hamować lewą nogą jednocześnie wciskając sprzęgło? :P

Nie śmiej się dobrze wiesz o co mi chodzi ;p

PS: Twierdzisz że się nie da? ;>

 

Jak dla mnie to lepiej trochę podciąć hamulcem ręcznym ;)

Link to comment
Share on other sites

Jak dla mnie to lepiej trochę podciąć hamulcem ręcznym ;)

Na wciśniętym sprzęgle :!:

To poruszę kolejny temat dotyczący zimy... ABS... ja wyjąłem bezpiecznik i super mi się tak jeździ 8) Lubię czasem na jakimś spadaniu czy przed zakrętem skręcić w przeciwną stronę i przyblokować na chwilę koła i odpuścić hamulec... auto ustawia się w stronę zakrętu i gaz i boczur :twisted: 8)

Link to comment
Share on other sites

Ja sie w tym temacie wypowiedzieć nie mogę bo mam odruch, że jak cisnę hamulec to puszczam gaz :/

 

Dziś miałem cieplutką sytuację w związku z tym. Zbliżam się do prawego zakrętu przygotowany odpowiedni bieg, lewa noga już oparta o hamulec. Wchodzę w zakręt a tu nagle jakiś mistrz z naprzeciwka na moim pasie :shock: tnie sobie zakręt jadąc spacerową prędkością. Wrażenia z awaryjnego hamowania lewą /przy moich skromnych umiejętnościach/ bezcnne 8)

 

-- 20 paź 2010, o 21:38 --

 

o poruszę kolejny temat dotyczący zimy... ABS... ja wyjąłem bezpiecznik i super mi się tak jeździ Lubię czasem na jakimś spadaniu czy przed zakrętem skręcić w przeciwną stronę i przyblokować na chwilę koła i odpuścić hamulec... auto ustawia się w stronę zakrętu i gaz i boczur

 

Zeszłej zimy też tak zrobiłem- wyjąłem bezpiecznik ABSu, tylko wtedy nierówno hamulce mi brały i miałem boczura z zaskoczenia :lol: kolejna rada: sprawdzić hamulce :idea:

Link to comment
Share on other sites

To poruszę kolejny temat dotyczący zimy... ABS... ja wyjąłem bezpiecznik i super mi się tak jeździ 8)

 

Ja nie muszę go odłączać bo go nie mam :P

 

A tak poza tym to jeszcze w naszych N/A dochodzi sprawa jazdy na reduktorze. Wiem, że to głupio zabrzmi, ale przy moim silniku 1,8, staje takie jakby "narowiste". Tzn. bardzo szybko reaguje na dodanie i odjęcie gazu.

Link to comment
Share on other sites

I o to chodzi np. z nawrotów na 2 wychodzisz ale trzeba lekko strzelić ze sprzęgła czyli sprzęgło wciskasz, łapiesz za ręczny, auto się obraca i już wciskasz gaz, zwalniasz ręczny i puszczasz sprzęgło i odjazd z 4 kółek bokiem 8)

Link to comment
Share on other sites

Kilka osób mi mówiło, że lepiej im się jeździło takim N/A z reduktorem na śniegu i lodzie niż GTkiem.

 

Ale jeszcze nie wiem, bo śniegu ciągle nie ma...

Link to comment
Share on other sites

W sumie ja też mam pierwszą zimę z reduktorem przed sobą. Zobaczymy co z tego wyjdzie ;).

 

A i podkreślę jeszcze raz to co pisał Włniacz.

 

1. Nie hamować gdy auto leci bokiem

2. W kryzysowych sytuacjach lepiej docisnąć gaz i kontrować żeby wyjść z zakrętu

3. Nie zmieniać zdania (czyt. kierunku) w czasie poślizgu.

4. "Jeżeli chcesz zaciągnąć ręczny to obowiązkowo wciśnij wcześniej sprzęgło!!"

Link to comment
Share on other sites

Co do punktu 1 to nie ja stwierdziłem i się z nim nie zgodzę :!: Jak już wyżej napisałem ...Lubię czasem na jakimś spadaniu czy przed zakrętem skręcić w przeciwną stronę i przyblokować na chwilę koła (kierownice ustawiam już w stronę zakrętu i odpuścić hamulec... auto ustawia się w stronę zakrętu i gaz i boczur :twisted: 8) Ale ja wolę czerpać radość z jazdy bokiem niż urywać sekundy jadąc po torze na czas.

Czasem hamując w poślizgu auto idealnie do nawrotu się ustawia bez ręcznego ale to miałem częściej w sytuacji ratującej się aniżeli było to zamierzone 1:03 mojego filmiku

:wink:
Link to comment
Share on other sites

jechac na szkolenie SJS

 

I to jest najlepsza rada :idea: można sobie tutaj gawędzić, ale nic nie zastąpi porządnego szkolenia i praktyki

 

 

No i zepsułeś całą zabawę... :P

Link to comment
Share on other sites

Dobra.... jedziemy z koksem :twisted:

Hamowanie awaryjne. Zakładamy, że mamy po bokach miejsce. Lepiej ustawić bokiem, czy może na wprost?

no dzięki ja się zastanawiam 2minuty o co chodzi a ty sobie chyba najwyraźniej jaja robisz ;D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...