Jump to content

Ciekawy test nowego OBK


Kario

Recommended Posts

Abstrahując od tego, że może niekoniecznie trzeba było nowy temat otwierać ( ;) ), to test rewelacyjny. Rzekłbym, że nawet ciut lepszy od niemieckich magazynów motoryzacyjnych, bo wzięli pod uwagę faktycznie sporo czynników. Wszelkie automaniaki i inne polskie odpowiedniki .... nie dorastają im nawet do pięt :roll: Jak ostatnio oglądałem jakiś polski program na TVN Turbo, to ... ach, zresztą otworzę nowy temat ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Jako że mogę już coś powiedzieć na ten temat - handling rzeczywiście wymuszający po prostu wolniejszą jazdę, hamulce wystarczające, widoczność - za dużo martwych kątów do tyłu, zwłaszcza z północnoamerykańskimi lusterkami, które są do dupy bo gówno w nich widać.

Trochę może tak mi się wydaje z turbodziadka, który raczej precyzyjnie wycina zakręty. Ale z kolei

nierówności itp - nie istnieją.

No i 3.6 ma mega moment.

Ogólnie - zaje**sty samochód.

Co do testu - bdb, trochę za bardzo amerykański w podejściu, zresztą ten

też mi się podoba - i tez jest amerykański :mrgreen:
Link to comment
Share on other sites

Abstrahując od tego, że może niekoniecznie trzeba było nowy temat otwierać ( ;) ), to test rewelacyjny. Rzekłbym, że nawet ciut lepszy od niemieckich magazynów motoryzacyjnych, bo wzięli pod uwagę faktycznie sporo czynników. Wszelkie automaniaki i inne polskie odpowiedniki .... nie dorastają im nawet do pięt :roll: Jak ostatnio oglądałem jakiś polski program na TVN Turbo, to ... ach, zresztą otworzę nowy temat ;)

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Nie jechałem nowym OBK. Ale wiem jakie cuda w poprzedniej generacji Legacy robi zmiana tylnego stabilizatora na twardszy. Może w nowym OBK tez taki prosty fix robi ogromna różnice. Subaru montuje stabilizatory po prostu bezsensowne. Auta tracą wiele na prowadzeniu z powodu takiej pierdoły a nic komfortu twardszy stabilizator nie zabiera. W każdym razie od teraz to dla mnie obowiązkowa modyfikacja każdego subaru.

Link to comment
Share on other sites

Może i się mylę ale czy przypadkiem OBK US nie ma nieco innego(bardziej miękkiego) zawieszenia niż wersja EU

:?:

 

 

Nie mylisz się:) OBK US jest bardziej miękciejszy

Link to comment
Share on other sites

Więc nie biorę na poważnie tych uwag co do zachowania na drodze wg testu gdyż dotyczy to wersji US :)

Mój OBK zachowuje się wręcz znakomicie na każdej nawierzchni 8)

Link to comment
Share on other sites

Na dobranoc:

;)
Link to comment
Share on other sites

dziwne ze tak slabo sobie radzi na tym ostatnim filmiku skoro ma w standardzie esp myslem ze to lepiej bedzie dzialac (tak jakby miala blokade dyferencjalow tylko poprzez przyhamowywanie poszczegolnych kol)

Link to comment
Share on other sites

Nie jechałem nowym OBK. Ale wiem jakie cuda w poprzedniej generacji Legacy robi zmiana tylnego stabilizatora na twardszy. Może w nowym OBK tez taki prosty fix robi ogromna różnice. Subaru montuje stabilizatory po prostu bezsensowne. Auta tracą wiele na prowadzeniu z powodu takiej pierdoły a nic komfortu twardszy stabilizator nie zabiera. W każdym razie od teraz to dla mnie obowiązkowa modyfikacja każdego subaru.

twarde staby przeszkadzaja w terenie ograniczajac wykrzyz osi - a OBK nie jest raczej autem sportowym i dlatego takie sa montowane :idea:

Link to comment
Share on other sites

dziwne ze tak slabo sobie radzi na tym ostatnim filmiku skoro ma w standardzie esp myslem ze to lepiej bedzie dzialac (tak jakby miala blokade dyferencjalow tylko poprzez przyhamowywanie poszczegolnych kol)

 

Też mnie to zastanawia. Jak wszystkie 4 koła mają przyczepność to nie ma problemu jak jedno w górę to nie daje rady, dziwne że kontrola trakcji nie reaguje wystarczająco ...

Link to comment
Share on other sites

Nie jechałem nowym OBK. Ale wiem jakie cuda w poprzedniej generacji Legacy robi zmiana tylnego stabilizatora na twardszy. Może w nowym OBK tez taki prosty fix robi ogromna różnice. Subaru montuje stabilizatory po prostu bezsensowne. Auta tracą wiele na prowadzeniu z powodu takiej pierdoły a nic komfortu twardszy stabilizator nie zabiera. W każdym razie od teraz to dla mnie obowiązkowa modyfikacja każdego subaru.

 

Test wyśmienity. W odpowiedzi na powyższe - każdy stabilizator ma swój sens, aczkolwiek każdy rynek ma swoje upodobania i potrzeby. Mimo wszystko sugeruję się przejechać, ponieważ model aktualny różni się od poprzedniego w każdym calu. Wersja EU ma inne nastawy zawieszenia jak wersja na rynek US. Próbowałem różnych rzeczy nowym Outbackiem i zgodzić muszę się co do zachowania samochodu podczas hamownia w szybko pokonywanym zakręcie, tj. delikatnie narzuca tyłem. Fakt faktem, takie zachowanie auta było przeze mnie prowokowane, tj. celowo dokręcałem kierownicą lekko w drugą stronę (prędkość ok. 120 km/h) i mimo wszystko czułem się bardzo bezpiecznie.

 

PS. Myślisz, że w WRX STI też wymieniłbyś stabilizator na grubszy :?: :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Coraz bardziej sie wjeżdżam w OBKa i coraz bardziej jednak na polskich drogach drugiej i dalszej kategorii oraz na szutrowych nawierzchniach mi sie podoba taki 'miękki' setup i 17" z profilem 60.

:D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...