Jump to content

dziwny przycisk przy lewarku zmiany biegów


Longer

Recommended Posts

Witam

Pewnie zadam lamerskie pytanie, ale przeszukałem forum (najwyraźniej za słabo, ale już brak mi sił) i nic nie znalazłem:(

Otóż koło lewarka mam taki dziwny przełącznik. Wygląda jak fabrycznie zrobiony, ale pewności nie mam. Znajomy miłośnik subaru powiedział, że może to być odcięcie tylnego napędu, bo w wolnossących takie kiedyś robili (aha, mam impreze gl 2.0 115KM). Jak spadnie śnieg to sprawdzę ile się kół kręci przy różnych ustawieniach, ale może jednak zanim tego dnia doczekam, to mi ktoś coś tu powie?

Tak w ogóle istnieje takie coś, że jak się zaciągnie ręczny, to się odcina tylny napęd automatycznie? U mnie tego nie ma, ale ktoś mi mówił, że takie coś istnieje. No ale jak to niby ma działać, skoro nagle jak się cała moc silnika przeniesie na przód, to może jakiś wał urwać, zanim koła tę siłę przyjmą.

Imprezowi drifterzy odcinają napęd, czy na sprzęgle wchodzą w poślizg a potem czterema kołami kręcą?:)

Sorry za debilne pytania, ale jestem nowy w tej branży i się za bardzo nie znam:( I chyba bym umarł ze szczęścia, gdyby mi się udało znaleźć instrukcję do tej subaryny po ang albo po polsku (mam ino po germańsku).

pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

mam impreze gl 2.0 115KM

 

Kombi czy sedan?

 

Znajomy miłośnik subaru powiedział, że może to być odcięcie tylnego napędu, bo w wolnossących takie kiedyś robili

 

W starszych niż SI.

 

Tak w ogóle istnieje takie coś, że jak się zaciągnie ręczny, to się odcina tylny napęd automatycznie?

 

Nie w tym aucie.

Link to comment
Share on other sites

mam impreze gl 2.0 115KM

 

Kombi czy sedan?

 

Znajomy miłośnik subaru powiedział, że może to być odcięcie tylnego napędu, bo w wolnossących takie kiedyś robili

 

W starszych niż SI.

 

Tak w ogóle istnieje takie coś, że jak się zaciągnie ręczny, to się odcina tylny napęd automatycznie?

 

Nie w tym aucie.

 

no wiem, ale ciekaw jestem jak to odcięcie działa;p

Subarynka jest w sedanie, jakby co.

No i jak kurna działa reduktor?? W tym linku do wątku o reduktorze są tylko zady i walety, a ja nawet nie wiem co to robi i w ogóle ciężko coś wywnioskować. Może istotny jest tu fakt, że mam skrzynię manualną?;P

Chyba zrobię dziś zdjęcie tego psztyczka i wrzucę tutaj.

pozdrowionka!

Link to comment
Share on other sites

Sedan reduktora nie ma.

Rozpinanie napędu przy zaciągnięciu ręcznego o ile mnie pamięć nie myli ma STI z DCCD - ale to zupełnie inne dyfry niż w wolnossącej imprezie (mają własny komputer sterujący a nie samą mechanikę).

Link to comment
Share on other sites

Który rok tej Twojej imprezy? Wrzuć fotkę tego ustrojstwa. Może to od sterowania lusterkami? Jak nie ogarniesz tematu manuala to podaj maila na PW - wyślę Ci PDF'a.

 

-- 19 paź 2010, o 19:57 --

 

Aaaa, był bym zapomniał... viewtopic.php?f=1&t=101962&start=8050, tak z grzeczności warto...

 

-- 19 paź 2010, o 20:01 --

 

Co do reduktora to najprościej mówiąc skraca on przełożenia skrzyni biegów. Auto jest "mocniejsze" ale duuuuużo wolniejsze (prędkość max jest mała), lepiej przyspiesza i łatwiej radzi sobie w np. błotku, podjeździe do garażu itd...

Link to comment
Share on other sites

Sedan reduktora nie ma.

Rozpinanie napędu przy zaciągnięciu ręcznego o ile mnie pamięć nie myli ma STI z DCCD - ale to zupełnie inne dyfry niż w wolnossącej imprezie (mają własny komputer sterujący a nie samą mechanikę).

 

Wydaje mi się że Longerowi chodziło o całkowite rozłączenie napędu. DCCD jedynie "wyłącza" szpere.

Link to comment
Share on other sites

Sedan reduktora nie ma.

ma coraz więcej sedanów

Co do reduktora to najprościej mówiąc skraca on przełożenia skrzyni biegów. Auto jest "mocniejsze" ale duuuuużo wolniejsze (prędkość max jest mała), lepiej przyspiesza i łatwiej radzi sobie w np. błotku, podjeździe do garażu itd...

1-5 rozpedzasz się z reduktorem, a potem wyłączasz reduktor i już nie masz tak małej prędkości max :)

Ktoś mi nawet niedawno powiedział że jak odjeżdżałem spod domu to wyraźnie słyszał że 6 biegów mam :twisted:

 

Longer, ale reduktor to dźwignia a ni przycisk, może wrzuć zdjęcie co tam masz

Link to comment
Share on other sites

Skrzynię mam jak najbardziej manualną, rocznik imprezki to 96, a oto zdjęcie przycisku:

 

zdjcie0519.jpg

 

Tuż nad nim jest zapalniczka, jakby co. A tej zielonej diodki nigdy nie widziałem świecącej. Wygląda na to, że będę musiał rozbebeszyć dziada, żeby sprawdzić gdzie lecą kable (bo na pewno gdzieś lecą:)

Link to comment
Share on other sites

to nie jest fabryczne.

 

Musisz szukać po kablach, albo zobaczyć co się dzieje po włączeniu.

Może to być wyłącznik ABSu, jakichś świateł, radia, czy czegokolwiek innego co sobie poprzedni właściciel wymyślił :)

U mnie w ten sposób klakson był zrobiony :)

Link to comment
Share on other sites

Masz halogeny? Może to to było... Musisz szukać po kablach. Jak dojdziesz co to robiło nie zapomnij sie tutaj pochwalić :lol:

Link to comment
Share on other sites

juz wszystkie swiatla mam obczajone. To nie to. Ale za tydzien jade do domu, to rozbebesze dziada i sprawdze. Tzn mam nadzieje, że mi się uda, bo nigdy nie rozbebeszałem subaryny:)

Podpowiem Ci że jeżeli chcesz wyciągnąć tą klapkę to musisz ją lekko podważyć śrubokrętem (delikatnie i nic na siłę). Jest ona na zatrzaski ;)

 

PS: Obstawiał bym że jest to wyłącznik ABS. Spróbuj na piasku przełączyć przełącznik, a następnie zablokować koła (jeżeli działa ABS to będziesz słyszał buczenie i czuł to na kierownicy ;] )

 

Pozdrawiam i życzę udanych poszukiwań.

Link to comment
Share on other sites

To przepraszam ;)

 

Więc pozostaje rozbiórka. Tylko pamiętaj, że nic na siłę. Dużo elementów jest na dość delikatnych zatrzaskach przez co łatwo je połamać. Wszystko z głową a będzie dobrze.

 

PS: W wielu autach już robiłem coś przy desce rozdzielczej czy to drzwiach, ale tylko przy Subaru robiło mi się to z chęcią ponieważ wszystko jest tam dobrze przemyślane. Wybaczcie za ten mały OT ;)

 

Pozdrawiam i życzę miłej rozbiórki ;]

Link to comment
Share on other sites

Nie zdejmuj klapki bo się połamie tylko wykręć cały panel (2 śrubki przy lewarku i 2 przy zegarku pod zaślepkami).

 

Masz halogeny? Może to to było...

chyba jakieś jeszcze bardziej dodatkowe od seryjnych, bo w Subaru nawet jak nie było jakiegoś elementu (tutaj, np halogeny w bidnych wersjach) to okablowanie zawsze jest dociągnięte w odpowiednie miejsca i zakończone kostkami :)

Link to comment
Share on other sites

nom, mam hak. Gdzieś mi się wala w szafie;P Z tyłu mam tylko takie cuś, do czego go mogę sobie podpiąć, a co? Sugerujesz, że to może być jakieś zasilanie do przyczepki?:)

BTW, thx Igi, nie zawaham się napisać;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...