Jump to content

Jakie opony letnie 225/40R18 do WRX blob, uliczne?


wwolny

Recommended Posts

Witam,

 

temat omawiany, aczkolwiek nie koniecznie przy rozmiarze 225/40R18. Obecnie miałem założone Nankang Ultra Sport NS-2. Proszę o podpowiedź, z własnych doświadczeń na jakich najlepszych oponach jeździliście przy tym, bądź bardzo podobnym rozmiarze. Chcę kupić na przyszły sezon naprawdę dobre opony. Czy je w pełni wykorzystam - nie wiem... Ale chce przysłowiowe kawiory :D

 

pzdr

 

Wojtek

Link to comment
Share on other sites

Ja jeżdżę w tym sezonie na Pirelli Pzero Nero w dokładnie takim rozmiarze jaki podałeś czyli 225/40/r18. Naprawdę polecam te oponki ze spojonym sumieniem, trzymają bardzo dobrze, są ciche, zurzycie na przyzwoitym poziomie, prowadzenie naprawde bardzo dobre.

Te same opony zamotowałem w drugim aucie RWD i też sprawują się rewelacyjnie, więc ze spokojem moge Ci je polecić.

Link to comment
Share on other sites

z tego co wiem zero , nero , rosso, każda z odmian tych opon występuję w różnych rozmiarach, dlatego nie zawsze dostaniesz taki jaki potrzebny w odmianie zero czy rosso. Ja w bugu mam nero, a w mustangu p zero bo różnią się rozmiarem.

Tak przynajmniej tłumaczył mi gość z racingtires.pl

Link to comment
Share on other sites

Jezeli moge i nie przeszkodze to chcialbym sie podpiąć pod temat.

 

Ja szukam alternatywy dla RE070, na 18". I zastanawiam sie nad Michelin Pilot Sport Cup, Bridgestone Potenza S001 lub innym semi slickiem. Niewiem jak pirelli wypada. Prosze o pomoc

Michelin to słaby pomysł jeżeli ma to być też do jazdy na co dzień ze względu na głębokość bieżnika, która w nowej oponie wynosi 5mm. S001 - występuje dopiero od 235/40R18, a to trochę za duzo jak na STi, chyba że od MY'08

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

temat omawiany, aczkolwiek nie koniecznie przy rozmiarze 225/40R18. Obecnie miałem założone Nankang Ultra Sport NS-2. Proszę o podpowiedź, z własnych doświadczeń na jakich najlepszych oponach jeździliście przy tym, bądź bardzo podobnym rozmiarze. Chcę kupić na przyszły sezon naprawdę dobre opony. Czy je w pełni wykorzystam - nie wiem... Ale chce przysłowiowe kawiory :D

 

pzdr

 

Wojtek

 

w tym rozmiarze najlepsze na jakim jeżdziłem to michelin sport cup :idea: , fenomenalna opona , ale dość niebezpieczna na mokrym :roll:

Jak chcesz bardziej uniwerslane to bridg. re050a, conti sport contakct 3, ostatnio w RS4 jezdziełem na dunlopie , sprawdze Ci jaka dokładnie ale byla super :idea:

Link to comment
Share on other sites

carfit a orientujesz się w temacie kumho ecsta xs i falkena azenis rt615k? Kumho mogę mieć za 2900 zł ( zakup w Polsce ), Falkeny z USA i wyjdzie ok 2 400 zł. A może Ty masz jakieś propozycje dla mnie?

 

-- 23 paź 2010, o 21:23 --

 

Opony kupione :mrgreen:

 

http://www.oponeo.pl/dane-opony/bridges ... 0-r18-88-y

 

Wrzucę porównanie szerokości z Nankangami.... koło czwartku.

Link to comment
Share on other sites

Była promocja, kupiłem po 505 zł/szt. Link już nie działa. Czyżbym kupił ostatnie 4szt :mrgreen:

 

http://www.oponeo.pl/opony/letnie/osobo ... 225/40/r18

 

-- 25 paź 2010, o 18:25 --

 

Zadzwonił miły Pan z oponeo i oznajmił mi, że za 505 zł mają dla mnie 1 szt. Pozostałe 3szt mogę kupić za 545 zł. Podziękowałem dla zasady...

 

-- 26 paź 2010, o 14:42 --

 

Czy mój wrx zmieści koła 235/40/18 na felgach 7" x 18" ET 48?

Wg http://www.waxtum.com/auto/rechner/et.html nie...? :shock:

Link to comment
Share on other sites

Czy mój wrx zmieści koła 235/40/18 na felgach 7" x 18" ET 48?

Wg http://www.waxtum.com/auto/rechner/et.html nie...? :shock:

Po pierwsze 235 na felgę 7" to za dużo, a po drugie koło będzie sporo większe i szersze niż seria, więc WRX będzie sie na nich najzwyczajniej "męczył" i gorzej przyspieszał.

Link to comment
Share on other sites

wwolny, w tej tabeli jest napisane, że do wszystkich opon o szerokości 235mm zakres używanych felg to 7-9 cali. Nigdzie nie pisze, że 235 będzie dobrze leżało na feldze szerokiej na 7 cali. Znaczy to mniej więcej tyle, że w przypadku wysokich profili, np. dla terenówek 235/65 felga szeroka na 7 cali jest OK. Bo taka opona ma dużo węższy bieżnik, niż 235/40. Ale jeżeli rozmawiamy o oponie o profilu 40, to powinieneś raczej celować bliżej tej górnej granicy, czyli powiedzmy powyżej 8 cali szerokości. 8 pewnie też da radę całkiem nieźle, ale podejrzewam, że 8.5" będzie git (225/40R18 na felgach 18x8 leżało idealnie) Pomijam tutaj fakt, że generalnie wsadzanie 18" felg do WRXa jest takim sobie pomysłem i w większości przypadków nie ma sensu. Piszę z własnego doświadczenia. Podobnie ze zwiększaniem szerokości opony. Ja jeździłem na 225/40R18 i było czuć, że auto zmuliło. Bez dwóch zdań. Cięższe felgi, szersza opona - nie oszukasz tego. Wiadomo - wygląd lepszy, ale na tym jak dla mnie kończy się lista plusów. Mi się wydaje, że rozmiar STI'jowy, czyli 225/45R17 to najszerszy/największy sensowny upgrade dla WRXa. Pamiętaj, że seryjny rozmiar opon dla WRXa to 215/45R17, lub dla US Spec 205/55R16, czyli zakładając takie, o jakich myślisz (235/40R18) idziesz w górę z rozmiarem i w dół z profilem dosyć sporo...

Link to comment
Share on other sites

wczorajsze, późno wieczorne przemyślenia:

 

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?f= ... ead#unread

 

wwolny, w tej tabeli jest napisane, że do wszystkich opon o szerokości 235mm zakres używanych felg to 7-9 cali. Nigdzie nie pisze, że 235 będzie dobrze leżało na feldze szerokiej na 7 cali. Znaczy to mniej więcej tyle, że w przypadku wysokich profili, np. dla terenówek 235/65 felga szeroka na 7 cali jest OK. Bo taka opona ma dużo węższy bieżnik, niż 235/40. Ale jeżeli rozmawiamy o oponie o profilu 40, to powinieneś raczej celować bliżej tej górnej granicy, czyli powiedzmy powyżej 8 cali szerokości. 8 pewnie też da radę całkiem nieźle, ale podejrzewam, że 8.5" będzie git (225/40R18 na felgach 18x8 leżało idealnie) Pomijam tutaj fakt, że generalnie wsadzanie 18" felg do WRXa jest takim sobie pomysłem i w większości przypadków nie ma sensu. Piszę z własnego doświadczenia. Podobnie ze zwiększaniem szerokości opony. Ja jeździłem na 225/40R18 i było czuć, że auto zmuliło. Bez dwóch zdań. Cięższe felgi, szersza opona - nie oszukasz tego. Wiadomo - wygląd lepszy, ale na tym jak dla mnie kończy się lista plusów. Mi się wydaje, że rozmiar STI'jowy, czyli 225/45R17 to najszerszy/największy sensowny upgrade dla WRXa. Pamiętaj, że seryjny rozmiar opon dla WRXa to 215/45R17, lub dla US Spec 205/55R16, czyli zakładając takie, o jakich myślisz (235/40R18) idziesz w górę z rozmiarem i w dół z profilem dosyć sporo...
Link to comment
Share on other sites

wwolny, czyli co, rozmyśliłeś się? Gdybyś jednak chciał, to widziałem, że ktoś na forum z kreską akurat sprzedaje Azenisy RT615 235/40R18 :wink:

Link to comment
Share on other sites

Yokohamy S Drive

 

niech Cie ręka boska broni przed nimi , :idea: auto na nich tak pływa że początkowo nie wiedziałem od czego :shock: , okazło sie że to opony . rozmiar 225/40r18 na STI . zrobiłem na nich pare set km i sprzedałem ze stratą :oops::evil: nie dało sie na tym jexdzić

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...