Skocz do zawartości

Znalezione na Allegro, Ebay itp ...


WRC fan

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 15,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

W dniu 7.08.2020 o 22:33, Tinuviel napisał:

 

Fake. Tie fighter nie mial napedu nadswietlnego, nie dajcie sie nabrac.

Aczkolwiek wersje używane przez First Order w ostatniej części wyraźnie skakały za Sokołem. Może to wersja poliftingowa. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.08.2020 o 07:28, DETT napisał:

Aczkolwiek wersje używane przez First Order w ostatniej części wyraźnie skakały za Sokołem. Może to wersja poliftingowa. ;)

 

Wybacz - zapomniałem, może przez to że wyparłem trzy ostatnie części z pamięci :D

 

Ech, lata 70te, V8, Hemi, amerykańskie krążowniki... a nie czekaj to czeska Tatra:

1402221802_Screenshot2020-08-13at15_48_04.thumb.png.801a10cd3f6ab380333deb9f2ead9b66.png

https://www.otomoto.pl/oferta/tatra-603-super-stan-oryginalny-kompletna-oryginalna-1975-ID6DemWa.html

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Orear napisał:

Dzisiaj znalezione na Reddicie.
LINK
Wideo w pierwszym komentarzu. 

 

 

Fajny :D Tylko czemu NA? Przypomina mi auto od McM:

 

z ciekawostek, dziwne to ferrari:

https://www.otomoto.pl/oferta/ferrari-pelna-opcja-pakiet-racing-lakier-rosso-pakiet-maxton-desing-okazja-ID6zhwNJ.html#500abfbb72

 

ff.thumb.png.302335bf2436492ae96b456171186098.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.08.2020 o 14:28, Tinuviel napisał:

Może nie mógł sprzedać w kategorii "Alfa Romeo 4C"...

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dj Brabus napisał:

Cudowna, Panie @Infra, to jest 8C! :wub:

 

Zaraz przylecą moi ulubieńcy mnie hejtować za kolejną wypowiedź, ale... 4C jest dużo ładniejsza dla mnie niż 8. Oczywiście, rzeczona 8 i tak deklasuje większość wypocin niemieckiej motoryzacji ale 4C jest tak słodka w tym swoim byciu malutką i sliczniutką, że aż chce się jej dać imię i trzymać w salonie a nie w garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Infra napisał:

Zaraz przylecą moi ulubieńcy mnie hejtować za kolejną wypowiedź, ale... 4C jest dużo ładniejsza dla mnie niż 8. Oczywiście, rzeczona 8 i tak deklasuje większość wypocin niemieckiej motoryzacji ale 4C jest tak słodka w tym swoim byciu malutką i sliczniutką, że aż chce się jej dać imię i trzymać w salonie a nie w garażu.

 

widzialem 8C na zywo w muzemu Alfy:

Screenshot_20200817135505.thumb.png.3d27f3e202087e11a10519c34eb5c66e.png

 

jest piekna ale mi tez bardziej podoba sie 4C.

 

No chyba ze 33stradale:

Screenshot_20200817135647.thumb.png.ec01ee944f60b1d8ccf82d297e69c9fe.png

 

cudne. 

 

ostatnia ciekawostka z muzemu, jakby ktos byl znudzony H4 i uznal ze H6 to tez za malo oto plaska dwunastka. Nie pamietam czy boxer czy nie ale widzialbym w swoim legacy :D

 

Screenshot_20200817135736.thumb.png.ad4d3526ef058abff43fc8febbecb41c.png

 

 

a jak juz o dwunastkach mowa to zeby nie robic offtopa to calkiem sensowny Jag:

 

https://m.olx.pl/oferta/jaguar-xj-seria-iii-v12-warszawa-zamiana-CID5-IDFmZqI.html

 

Screenshot_20200817140744.thumb.png.65af09cd84722dc68f68b49203bdafee.png

 

Edytowane przez Tinuviel
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Tinuviel napisał:

ostatnia ciekawostka z muzemu, jakby ktos byl znudzony H4 i uznal ze H6 to tez za malo oto plaska dwunastka. Nie pamietam czy boxer czy nie ale widzialbym w swoim legacy :D

 

Screenshot_20200817135736.thumb.png.ad4d3526ef058abff43fc8febbecb41c.png

 

 

a jak juz o dwunastkach mowa to zeby nie robic offtopa to calkiem sensowny Jag:

 

https://m.olx.pl/oferta/jaguar-xj-seria-iii-v12-warszawa-zamiana-CID5-IDFmZqI.html

 

Screenshot_20200817140744.thumb.png.65af09cd84722dc68f68b49203bdafee.png

 

To jest chyba płaskie V12, jak w starszych Ferrari.

 

A taki Jag jeździł kiedyś u mnie po okolicy, ino formalnie to był Daimler DoubleSix. Czarna Wołga posikałaby się gacie ze strachu na sam jego dźwięk.

Edytowane przez DETT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, DETT napisał:

To jest chyba płaskie V12, jak w starszych Ferrari.

Subaru zrobiło flat12 do bolidu Formuły 1, niestety bardzo nieudane. Zdaje się, że to jest to mityczne cudo.

 

O własnie, przedmówca mnie uprzedził :D

Edytowane przez Infra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Infra napisał:

Subaru zrobiło flat12 do bolidu Formuły 1, niestety bardzo nieudane

 

Niekoniecznie nieudane. Ono było udane, tylko nie nadawało się ze względu na wymiary i moc do F1. Koenigseeesggsseg miał w planach montować je do swoich aut, i tylko brak... sensownej dokumentacji technicznej ich powstrzymał.

https://jalopnik.com/how-koenigsegg-nearly-built-subarus-flat-12-f1-engine-1790634539

  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, BelegUS napisał:

 

Niekoniecznie nieudane. Ono było udane, tylko nie nadawało się ze względu na wymiary i moc do F1. Koenigseeesggsseg miał w planach montować je do swoich aut, i tylko brak... sensownej dokumentacji technicznej ich powstrzymał.

https://jalopnik.com/how-koenigsegg-nearly-built-subarus-flat-12-f1-engine-1790634539

Było tak udane że na 4 przypadki użycia w F1 4 razy padło, do tego miało raptem 100KM mniej niż wygrywające wtedy V10 od Hondy :)

 

Co do Koenigsegga to nie brak dokumentacji zdecydował, Motori Moderni przygotowało dla niego mocniejszą rozwierconą wersję 3.8 tego silnika (w F1 miał 3.5) i nawet zrobili prototyp auta z tym silnikiem - CC8S. Ale konstrukcja silnika nie pozwalała przekroczyć bariery 750KM a to było za mało dla Koeniggsega dlatego wybrali silniki V8 o sporo większym potencjale.

Edytowane przez skwaro
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, skwaro napisał:

Ale konstrukcja silnika nie pozwalała przekroczyć bariery 750KM a to było za mało dla Koeniggsega dlatego wybrali silniki V8 o sporo większym potencjale.

 

Niekoniecznie:

Cytat

Would the engine have been viable for the future? Certainly at first. It was quite amazing, actually. The whole engine block was under the centre of the rear axle, which gave us a super-low centre of gravity and looked very cool when you opened the rear hood of the car. There was no vibration whatsoever, which is why we decided to bolt it to the monocoque – it was wide, low and solid, so it acted just like a chassis member. We still do that with the V8’s we use today but with a tiny compromise because they’re not as smooth.

The downside of that engine is that it would never have taken us to the level we are at now. It would have been good up to about 750hp with turbo, but that would have been it. As it turns out, the engine package we finally engine layout we went for in 1998, has allowed us to go much further than we could have with Chiti’s flat-12.

 

Na tamten moment zadecydował brak dokumentacji/narzędzi. Gdyby nie to prawdopodobnie silnik był by użyty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, BelegUS napisał:

 

Niekoniecznie:

 

Na tamten moment zadecydował brak dokumentacji/narzędzi. Gdyby nie to prawdopodobnie silnik był by użyty.

Gdzie znalazłeś informacje o braku dokumentacji dla tego silnika? Przecież on był zbudowany przez Motori Moderni w specjalnej wersji dla Koeniggsega na ich zamówienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, skwaro napisał:

Gdzie znalazłeś informacje o braku dokumentacji dla tego silnika? Przecież on był zbudowany przez Motori Moderni w specjalnej wersji dla Koeniggsega na ich zamówienie.

 

W artykule, który podlinkowałem kilka postów wyżej.

 

Cytat

Unfortunately, around this time, Carlo Chiti died and the company filed for bankruptcy. We had received two engines from them (which we still have) but once again, we found ourselves with no engine supplier.

In early 1997, I ended up winning an auction to buy some of the company’s assets. I got all the tools, the drawings, the castings and some spare parts for the engines. Some of that went up in flames at the old factory. We thought that maybe, with all that equipment, we could build our own engines from Chiti’s designs but when we got the equipment back to Sweden and started sorting it all out, it was a nightmare. There we no computerized drawings. It was all drawn by hand. A lot of the tooling was old and made from wood and it was quite beaten up.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...