Jump to content

padł przepływomierz - kilka pilnych pytan :]


16_VALVE

Recommended Posts

Witam,

mam problem z obrotami i gasnieciem. Tak, wiem temat juz byl, ale troche inny. Po umyciu auta obroty zaczely spadac prawie do zera, auto gasnie. Domyslam sie, ze gdzies mogla dostac sie woda przez wloty na masce. Sprawdzilem kable oraz paczke z bezpiecznikami - wszystko jest suche. Po umyciu zrobilem troche kilometrow, poczekalem by silnik sie zagrzał, jednak nic to nie zmienilo.

Jak sadzicie, co to moze byc? od czego zaczac szukanie ?

 

pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

sprobuje, chociaz watpie by az tam sie dostala woda po zwyklym myciu auta. Mylem je wczoraj wiec chyba przez ten czas przeszloby samo :/ zobacze jutro.

Link to comment
Share on other sites

sprobuje, chociaz watpie by az tam sie dostala woda po zwyklym myciu auta. Mylem je wczoraj wiec chyba przez ten czas przeszloby samo :/ zobacze jutro.

 

Woda w zakamarkach może się trzymać dość długo. Spróbuj tego, co pisze Adaś: przedmuchaj przewody przy świecach i cewce, zobaczysz, czy pomoże.

BTW: dawno wymieniałeś przewody? Może to one są przyczyną? W niektórych autach utrudniają nawet rozruch, jak jest wilgoć w powietrzu. Możesz spróbować wieczorem, przy pracującym silniku, rozpylić wodę nad świecami (z takiego rozpylacz, jak do mycia szyb). Może zobaczysz błękitne płomyki przebić... 8)

Link to comment
Share on other sites

problem w tym ze nie wiem kidy byly wymieniane :/ auto mam stosunkowo niedlugo a kiedy wymienial je poprzedni wlasciciel trudno powiedziec. Na oko wygladaja na w miare nowe ( czerwone Magnecory ) ale to nie znaczy ze nie ma przebicia. Zaraz ide cos pogrzebac ... zobaczymy :)

Link to comment
Share on other sites

jak masz stożek, to go zdemontuj, postaw na kaloryferze, albo jak już napisano, potraktuj suszarką do włosów :lol: , ważne - sprawdź czy nie dostała się woda do przepływomierza, no i na zimę załóż jakąś osłonę pod wlotem który znajduje się nad stożkiem, bo będziesz miał całą jesień i zimę problemy jak będzie na niego ciekło przez wlot

Link to comment
Share on other sites

niestety potraktowanie stozka suszarką nic nie zmienilo ... puki auto zimne to nie gasnie ( ale obroty sie chwieją ), jak sie zagrzeje... obroty spadaja do prawie 0 i auto gasnie :/ podjade za chwile do kumpla wyjac kable i przedmuchac sprezonym powietrzem. Jesli to nic nie zmieni to odwiedze jakiegos mechanika i zobaczymy. Niestety u mnie szpecow od Subaru chyba nie ma, ale do tego chyba nie trzeba jakiegos specjalisty...

 

p.s. znacie jakichs mechanikow grzebiących w Subarynach w moich okolicach ? ( tzn. obecnie Gorlice )

Link to comment
Share on other sites

tak zrobie!

 

dzieki :)

 

-- Pn paź 18, 2010 4:09 pm --

 

takie pilne pytanko ... czy przeplywomierz z rocznikow wczesniejszych niz 99 bedzie pasowal ? wygladaja inaczej, jednak nie wiem czy działają inaczej i czy bedzie pasowac kostka itp. na allegro troche lipa z przeplywomierzami do rocznika 99, a za to starszych jest duzo.

Link to comment
Share on other sites

tak zrobie!

 

dzieki :)

 

-- Pn paź 18, 2010 4:09 pm --

 

takie pilne pytanko ... czy przeplywomierz z rocznikow wczesniejszych niz 99 bedzie pasowal ? wygladaja inaczej, jednak nie wiem czy działają inaczej i czy bedzie pasowac kostka itp. na allegro troche lipa z przeplywomierzami do rocznika 99, a za to starszych jest duzo.

 

Nie jestem pewien, ale może pomóc przepłukanie przepływki np. benzyną ekstrakcyjną i oczyszczenie. Spróbowanie nie boli...

Link to comment
Share on other sites

co racja to racja, pokombinuje.

 

przy okazji 2 pytanka.

1. czy do mojego szuwarka z 99 roku beda pasowac jakies inne przeplywomierze z innych rocznikow, czy tez musi byc konkretnie ten?

2. czy jesli bede jezdzil z odpietym przeplywomierzem ( wtedy nie gasnie, ale chodzi nierowno ), cos sie moze stac?

Link to comment
Share on other sites

1 - tylko z tego rocznika i najlepiej nowy (dość często padają), nie jest strasznie drogi i na pewno tańszy od wcześniejszych wersji.

2 - wydawało mi się ze silnik gaśnie po odpięciu MAF sensora, ale może mi się tylko tak wydawało. Jeśli nie gaśnie to najprawdopodobniej działa w trybie awaryjnym (świeci się CEL) i powinieneś w takim stanie jechać prosto do serwisu. Nikt ci raczej nie zagwarantuje że nic się nie stanie chodź jest duża szansa że tak będzie.

Link to comment
Share on other sites

ad.1 z tego co wlasnie widze to sa drozsze i mniej dostepne niz inne (starsze) rodzaje :/ Na allegro najtaniej 399, w sklepie nie maja,a nawet jesli by mieli to za ponad 650. Uzywek wogole nie widze do '99. Dostalem jeszcze jednen namiar, dzis sprawdze.

 

pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

przepływka zamontowana, wszystko wrocilo do normy! ufff bo juz zaczalem sie martwic ze to cos powazniejszego :)

 

pozdrawiam i dzieki za rady i sugestie!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...