Jump to content

kiedy padną amorki - ankieta


kubanow

ile wytrzymają amorki - ankieta  

48 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

jak wiadomo naprawa (wymiana) samopoziomujących amortyzatorów tylnych jest dość kosztowna/kłopotliwa proszę wszystkich posiadaczy forków (z oryginalnymi amorkami) o wypełnienie ankiety

będziemy widzieć z ankiety ile oryginały są w stanie średnio wytrzymać

 

padnięcie czyli albo siadła siła tłumienia albo padł mechanizm samopoziomowania (czyli dupa auta siadła)

wiadomo że SLS najbardziej dokucza w Forkach 02-08 i o nie mi w sumie chodziło w ankiecie

w Forku I generacji nie zawsze było SLS a jak było to wytrzymywało długo

a w Forku III (najnowszym) to w sumie nie wiem czy jest tam SLS czy projektanci zaoszczędzili

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

kubanow, ankieta fajna, ale nie wiem czy da się z niej wyciągnąć miarodajne wnioski, bo trzeba pamiętać, że:

 

1) amory założone w fabryce wytrzymują zdecydowanie dłużej niż SLS założone w serwisie ;

2) amory (założone w fabryce) w Forkach 98-02 (S-Turbo) wytrzymują powyżej 120kkm, amory (założone w fabryce) w Forkach 02-08 wytrzymują poniżej 100kkm

Link to comment
Share on other sites

Dobrze byłoby sprecyzować co rozumiemy przez padnięte amory. Ostatnie badanie mojego forka przy 130 tys. pokazało sprawność wszystkich powyżej 80%. Choć z drugiej strony mam duże wątpliwości co do miarodajności tych badań - kiedyś w 11 letnim passacie też pokazywało ok 70 % czyli niby dobrze a jeździło się okropnie i pomogła dopiero wymiana na nowe.

Link to comment
Share on other sites

kubanow, ankieta fajna, ale nie wiem czy da się z niej wyciągnąć miarodajne wnioski, bo trzeba pamiętać, że:

 

1) amory założone w fabryce wytrzymują zdecydowanie dłużej niż SLS założone w serwisie ;

2) amory (założone w fabryce) w Forkach 98-02 (S-Turbo) wytrzymują powyżej 120kkm, amory (założone w fabryce) w Forkach 02-08 wytrzymują poniżej 100kkm

 

Nie do końca, wszystko zależy co wozisz i jak jeździsz :wink:

 

Lewy około 120 tyś zaczął się pocić ale jeszcze się nie wgłębił.

Prawy nie cieknie przy przebiegu 142 tyś.

Ale ogólnie to mocno zmiękły :evil:

Link to comment
Share on other sites

Mój prawy tył ''wyciekł" przy około 190000,wymiana na używane orginały z rozbitego Forestera,o przebiegu 40 tyś,więc myslę że jeszcze trochę pojeżdzą.

 

-- N paź 17, 2010 1:12 pm --

 

Mój prawy tył ''wyciekł" przy około 190000,wymiana na używane orginały z rozbitego Forestera,o przebiegu 40 tyś,więc myslę że jeszcze trochę pojeżdzą.

Link to comment
Share on other sites

Przebieg: >170k km.

 

Jeden amorek wymieniony na Niedźwiedź-owy, przy stukilkudziesięciu tys. km.

 

Obecnie jeździ się normalnie, ale... no właśnie, co określimy jako padnięty SLS?

 

Mogę stwierdzić, że przy pełnym załadunku i pasażerach - wyjazd na wakacje - dupa trochę siada i się nie podnosi, nie wypoziomowuje, ale zawiecha nie dobija na nierównościach.

 

Jak jeżdżę na codzień, na pusto, póki co - jest ok. Poziom na lewym i prawym tyle - różnica o 1 cm.

 

Co przyniosą kolejne tysiące kilometrów, to się dopiero okaże.

Link to comment
Share on other sites

Bardzo dobry pomysł z tą ankietą...

 

U mnie prawy tył 70 000 - znacząco spadła siła tłumienia / samopoziomowanie ok

Lewy tył jeszcze by pojeździł bo był w bdb stanie ale teraz leży już w garażu / samopoziomowanie ok

 

Z ciekawostek, kupiłem w SIP nowy amortyzator SLS który wytrzymał jedynie 400 km....przejechałem nim z Warszawy do Zakopanego i tam zakończył swój żywot... :shock:

Link to comment
Share on other sites

Ja wymieniałem tylne amortyzatory po przebiegu około 93k km. Już od jakiegoś czasu nie "samopoziomowały". Dodatkowo auto wyraźnie krzywo stało - tak na oko o 5 cm (rzucało się to w oczy). Po demontażu okazało się, że jeden amortyzator jest wylany.

 

Teraz mam na tyle mam zestaw KYB + Ironman. Przód jeszcze OEM - na wiosnę planuję ten zestaw zaszczepić również i tam oraz dodatkowo zamontować jeszcze rozpórkę.

Link to comment
Share on other sites

Ostatnie badanie mojego forka przy 130 tys. pokazało sprawność wszystkich powyżej 80%. Choć z drugiej strony mam duże wątpliwości co do miarodajności tych badań - kiedyś w 11 letnim passacie też pokazywało ok 70 % czyli niby dobrze a jeździło się okropnie i pomogła dopiero wymiana na nowe.

na te badania to możesz na samych sprężynach pojechać i będziesz miał sprawność ok 80%, więc tego w ogóle pod uwagę nie ma co brać.

 

Nie do końca, wszystko zależy co wozisz i jak jeździsz :wink:

no wiadomo. Moje obserwację to "generalizacja" na podstawie kilkunastu spotkanych przypadków.

 

Przebieg: >170k km.

 

Jeden amorek wymieniony na Niedźwiedź-owy, przy stukilkudziesięciu tys. km.

Ale u Ciebie zdaje się już było wcześniej grzebane w zawieszeniu jeszcze przed tym moim.

Link to comment
Share on other sites

Przebieg: >170k km.

 

Jeden amorek wymieniony na Niedźwiedź-owy, przy stukilkudziesięciu tys. km.

Ale u Ciebie zdaje się już było wcześniej grzebane w zawieszeniu jeszcze przed tym moim.

LOL, nie wiedziałem nawet.

Ciekawe, czym to auto jeszcze mnie zaskoczy.

Link to comment
Share on other sites

60kkm tył siadł

 

tłumienie bez problemów

 

potem, natępne były krzywe

potem nastepne huczły na dziurach

 

po 100kkkm mam nowy kpl i jest super. Może coś poprawili?

 

założone w styczniu tego roku,

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

75 000 - padł prawy tył (przestał tłumić, samopoziomowanie działa) podczas jazdy po wyjątkowo wyboistej (chociaż asfaltowej) drodze. Forek czeka w ASO na nowe amorki - jeden po tygodniu dojechał z Niemiec, drugi podróżuje z Japonii (3 tydzień).

Link to comment
Share on other sites

kubanow, ankieta fajna, ale nie wiem czy da się z niej wyciągnąć miarodajne wnioski, bo trzeba pamiętać, że:

 

1) amory założone w fabryce wytrzymują zdecydowanie dłużej niż SLS założone w serwisie

 

dlaczego?

Link to comment
Share on other sites

Mój pierwszy komplet padł przy 70 000, po 3 latach - wylał lewy, pocił się prawy. Wymieniony komplet na gwarancji przejechał 15 000 i padł po 8 miesiącach - właściwie tylko lewy (siadł bez wycieku). Prawy trafił do Allrada i padł również kilka kilometrów po założeniu (zaczął walić). :twisted: Obecnie KYB i Irony przód i tył - zbieżność idealna :twisted::P

Link to comment
Share on other sites

U mnie przebieg przed 70000 i wszystko ok, chociaż mam wrażenie, że tył nie podnosi się już tak fajnie jak na początku... Robiłem ostatnio przegląd po 3 latach (skończyła się gwarancja) i wszystko wypadło dobrze, amorki również :)

Link to comment
Share on other sites

Ja mam w tej chwili 130 tys km i tył stoi idealnie do tego wybiera dobrze. Autko kupiłem z przebiegiem 76 tys km z Niemiec od 1-szego właściciela. Jedynie zauważyłem że przedni prawy trochę się poci , ale na razie działa bez problemu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...