Skocz do zawartości
Dehnel

Rajdowe dyskusje - sezon 2011

Rekomendowane odpowiedzi

carfit, :)

 

Prawdą jest, że drugiego dnia Kajto mocno przyśpieszył. Pierwszego był lany "nawet" przez Bębenków i Juniora, a drugiego dnia łoił wszystkich. Ale Sołek też dostał kopa! Więc może inna charakterystyka OSów im przypadła do gustu...?

 

Siemano i jednego i drugiego dnia do lidera zawsze tracił ok 1sek/km :) (chyba że poszło coś nietak...)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Zbiornik jest taki jak każdy rajdowy, czyli "bezpieczny" i do podłączenia trzeba szybkozłączek. Da się to jednak obejsc montując szybkozłączkę na rurze, którą się następnie obcina. Lejek wkładamy do rury i możemy tankować z karnistra. Tyle w teorii.

 

 

Dzięki, tak myślałem, że szybkozłączki i nie bardzo mi pasowało takie zwykłe wlewanie z karnisterka przez lejek :) ale przeoczyłem tak proste rozwiązanie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapytam się jeszcze raz, czy brak możliwości skorzystania z silnika przez 6 tygodni (konieczność użycia innego silnika itd), też jest wliczone w ewentualną rekompensatę dla osoby, która jest sprawdzana, tzn w tym wypadku dla Kajtka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JJacek, tak, jest wliczone. Niemniej, na dobrą sprawę cała ta akcja nie powinna przysporzyć Kajtkowi zbyt wielkich problemów bo ztcw RallyTechnology posiada drugie Spec.C, a tak profesjonalna stajnia też ma na pewno zapasowy silnik i skrzynię. A zawieszenie szutrowe na Kosice i tak im się nie przyda. Więc powinno być bez problemu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JJacek, tak, jest wliczone. Niemniej, na dobrą sprawę cała ta akcja nie powinna przysporzyć Kajtkowi zbyt wielkich problemów bo ztcw RallyTechnology posiada drugie Spec.C, a tak profesjonalna stajnia też ma na pewno zapasowy silnik i skrzynię. A zawieszenie szutrowe na Kosice i tak im się nie przyda. Więc powinno być bez problemu ;)

 

Posiada Spec.C tylko to nie jest R4. Zrobienie R4 z N-ki to chyba nie takie proste jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JJacek, tak, jest wliczone. Niemniej, na dobrą sprawę cała ta akcja nie powinna przysporzyć Kajtkowi zbyt wielkich problemów bo ztcw RallyTechnology posiada drugie Spec.C, a tak profesjonalna stajnia też ma na pewno zapasowy silnik i skrzynię. A zawieszenie szutrowe na Kosice i tak im się nie przyda. Więc powinno być bez problemu ;)

 

Posiada Spec.C tylko to nie jest R4. Zrobienie R4 z N-ki to chyba nie takie proste jest.

Gdzies tu bylo wczesniej napisane, ze silnik i skrzynia sie nie roznia, wiec jezeli tylko te elementy sa we Francji to przelozyc je z N-ki do R-ki nie powinno byc problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
carfit, :)

 

Prawdą jest, że drugiego dnia Kajto mocno przyśpieszył. Pierwszego był lany "nawet" przez Bębenków i Juniora, a drugiego dnia łoił wszystkich. Ale Sołek też dostał kopa! Więc może inna charakterystyka OSów im przypadła do gustu...?

 

Siemano i jednego i drugiego dnia do lidera zawsze tracił ok 1sek/km :) (chyba że poszło coś nietak...)

 

Czyli Siemano drugiego też przyspieszył...ten sam wałek zrobiliście co Kajto ??

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:mrgreen:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no prosze, jak jest jakaś sensancja, to od razu w mediach o rajdach piszą :|

http://rajdy.moto.pl/Rajdy/1,105955,103 ... trza_.html

 

przedtem na było na głównej stronie gazeta.pl :roll:

 

-- 28 wrz 2011, o 20:01 --

 

ten sam wałek zrobiliście co Kajto ??

 

 

chyba tak, jak osobiście widziałem jak ThanJunior wlewał na strefie do baku octanebooster :twisted::mrgreen: :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

herrkam, tak, mamy podobny system do Toyoty w Corollach WRC, ze nam sie zwezka rozszerza pod wplywem ciepla :P .... i wydech .... i caly blok silnika .... i robi sie pojemnosc 3.0 :mrgreen:

 

-- 28 wrz 2011, o 20:05 --

 

carfit, dzieki ze mi go zalatwiles w dobrej cenie :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
herrkam, tak, mamy podobny system do Toyoty w Corollach WRC, ze nam sie zwezka rozszerza pod wplywem ciepla :P .... i wydech .... i caly blok silnika .... i robi sie pojemnosc 3.0 :mrgreen:

 

 

a to nie w Celice bylo ? :)

 

"Piękna skandalistka"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zajcev, jestem niemal pewien ze w Corolli, dlatego byla to ostatnia Toyota rajdowa - zostali przeciez zbanowani przez FIA :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zajcev, jestem niemal pewien ze w Corolli, dlatego byla to ostatnia Toyota rajdowa - zostali przeciez zbanowani przez FIA :)

 

 

Jestem niemal pewien ze chodzi o Celice :) dokladniej model ST205 (Celica GT-Four) i jak dobrze pamietam bylo to w roku 1995, kiedy zmniejszono regulaminowa zwezke.Toyota dostala rocznego bana i anulowane wszystkie punkty, pozniej wrocili z Corolla :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zajcev, jestem niemal pewien ze w Corolli, dlatego byla to ostatnia Toyota rajdowa - zostali przeciez zbanowani przez FIA :)

 

Na 100% była to Celica :!:

 

Toyota zamieniła WRC na F1 stąd jej brak w rajdach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"W roku 1995 zespół został zdyskwalifikowany za nieregulaminową zwężkę doprowadzającą powietrze do turbiny w modelu Celica GT-four. Ta próba obejścia przepisów okryła niesławą cały zespół i stała się przyczyną ostrych kontroli technicznych w przyszłości."

Corolla WRC jeżdziła od 1997.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pardon, macie racje! Ale ja wtedy jeszcze pampersy nosiłem, dlatego źle zapamiętałem :mrgreen:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a to nie w Celice bylo ?

 

"Piękna skandalistka"

 

Był taki artykuł w WRC zdaje się kiedyś (2006??) i dotyczył właśnie celicy ST205, chodzio o te nieregulaminowe zwężki, przez co w 1995r team Toyoty stracił wszystkie uzyskane w tamtym sezonie punkty. Nie słyszałem żeby coś podobnego wydażyło się w późniejszych Corollach.

 

edit:

ups, chyba nie tylko ja zapamiętałem ten artykuł :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Posiada Spec.C tylko to nie jest R4. Zrobienie R4 z N-ki to chyba nie takie proste jest.

 

Kajto w swoim R4 ma, z tego co wiem, zwykle Nkowe zawieszenie, wiec przekladka deski rozdzielczej i kilku elementow karoserii raczej nie powinna zajac dluzej niz jeden/dwa dni. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracajac do tematu, wiadomo na 100% że oprotestowane zostały: motor, skrzynia i hamulce?

Po mojemu gdyby CRT chciał być taki bardzo złośliwy to oprotestował by całe auto i tyle.

A tak mają mozliwość poprzekładania gratów z N-ki j jadą do Kosic. Wie ktos czy auto stoi w RT?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dudi,*edit* pomylka ;)

 

Jak sądzę, CRT miało podejrzenia (czy słuszne czy nie - nie wnikam) od dłuższego czasu, ale liczy na to, że tu ma szansę faktycznie dowiedzieć się prawdy, bo sprawdzać będą ludzie z FIA (BK przeprowadzane przez polskich sędziów niczego nie wykazało).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ztcw nie da się oprotestować całego auta :) Wybiera się konkretne elementy i płaci się od ilości tychże.

 

 

Jesteś pewien? Za regulaminem : "15.3. Jeżeli protest wymaga demontażu i ponownego montażu części lub zespołów

samochodu, składający protest musi wnieść opłatę w wysokości:

●●200% wpłaconego wpisowego, jeżeli protest dotyczy określonych części lub

zespołów samochodu (silnik, układ przeniesienia napędu, układ kierowniczy, układ

hamulcowy, instalacja elektryczna, nadwozie itp.);

●●500% wpłaconego wpisowego, jeżeli protest dotyczy całego samochodu i/lub

stosowanego paliwa."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

marti, wlasnie sam sprawdzilem i to samo przeczytalem ;)

 

-- 28 wrz 2011, o 21:01 --

 

Ale to coś się nie kalkuluje.... bo przy trzech zgłoszonych częściach to by było 600% wpisowego, a przy całym aucie 500%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

;-) Kiedyś w PPZM w A0 poszedł protest na całe auto o ile dobrze pamiętam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mi sie tak wydawało, i skoro oprotestowali tylko te częsci które de facto "są na stanie" w RT to nie można mówic tu o jakimś tam zielonym stoliku etc... Wiecie o co mi chodzi? Pytanie czy auto stoi w RT???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Też mi sie tak wydawało, i skoro oprotestowali tylko te częsci które de facto "są na stanie" w RT to nie można mówic tu o jakimś tam zielonym stoliku etc... Wiecie o co mi chodzi? Pytanie czy auto stoi w RT???

to chyba też nie ma znaczenia, bo z tego co zrozumiałem "zachodnie fachowce" są potrzebne tylko do silnika/skrzyni, na reszcie nasze sie znajom ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie jeszcze sprawdzam regulaminy FIA dot. mistrzostw regionalnych...

 

 

mam:

 

"46.2 PROTEST FEES

The protest fee is € 500.

46.3 DEPOSIT

If a protest requires the dismantling and re-assembly of a clearly defined part of the car any additional

deposit must be specified in the supplementary regulations of the rally.

46.4 EXPENSES

46.4.1 The expenses incurred in the work and in the transport of the car shall be borne by the claimant if

the protest is unfounded, or by the competitor against whom the protest is lodged if it is upheld.

46.4.2 If the protest is unfounded, and if the expenses incurred by the protest (scrutineering, transport,

etc.) are higher than the amount of the deposit, the difference shall be borne by the claimant. Conversely, if

the expenses are less, the difference shall be returned."

 

Czyli to wlasnie kwota o ktorej sie mowilo w parku serwisowym: 500EUR = 2000 PLN. Wg tych zasad im wiecej sie rozbiera, tym wieksze koszty. Dlatego nie oprotestowal "całego auta".

 

:)

 

-- 28 wrz 2011, o 21:10 --

 

(strona 29/89) http://argent.fia.com/web/fia-public.ns ... s&Appx.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...