Jump to content
Sign in to follow this  
Dehnel

Rajdowe dyskusje - sezon 2011

Recommended Posts

carfit, :)

 

Prawdą jest, że drugiego dnia Kajto mocno przyśpieszył. Pierwszego był lany "nawet" przez Bębenków i Juniora, a drugiego dnia łoił wszystkich. Ale Sołek też dostał kopa! Więc może inna charakterystyka OSów im przypadła do gustu...?

 

Siemano i jednego i drugiego dnia do lidera zawsze tracił ok 1sek/km :) (chyba że poszło coś nietak...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Zbiornik jest taki jak każdy rajdowy, czyli "bezpieczny" i do podłączenia trzeba szybkozłączek. Da się to jednak obejsc montując szybkozłączkę na rurze, którą się następnie obcina. Lejek wkładamy do rury i możemy tankować z karnistra. Tyle w teorii.

 

 

Dzięki, tak myślałem, że szybkozłączki i nie bardzo mi pasowało takie zwykłe wlewanie z karnisterka przez lejek :) ale przeoczyłem tak proste rozwiązanie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapytam się jeszcze raz, czy brak możliwości skorzystania z silnika przez 6 tygodni (konieczność użycia innego silnika itd), też jest wliczone w ewentualną rekompensatę dla osoby, która jest sprawdzana, tzn w tym wypadku dla Kajtka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

JJacek, tak, jest wliczone. Niemniej, na dobrą sprawę cała ta akcja nie powinna przysporzyć Kajtkowi zbyt wielkich problemów bo ztcw RallyTechnology posiada drugie Spec.C, a tak profesjonalna stajnia też ma na pewno zapasowy silnik i skrzynię. A zawieszenie szutrowe na Kosice i tak im się nie przyda. Więc powinno być bez problemu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
JJacek, tak, jest wliczone. Niemniej, na dobrą sprawę cała ta akcja nie powinna przysporzyć Kajtkowi zbyt wielkich problemów bo ztcw RallyTechnology posiada drugie Spec.C, a tak profesjonalna stajnia też ma na pewno zapasowy silnik i skrzynię. A zawieszenie szutrowe na Kosice i tak im się nie przyda. Więc powinno być bez problemu ;)

 

Posiada Spec.C tylko to nie jest R4. Zrobienie R4 z N-ki to chyba nie takie proste jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
JJacek, tak, jest wliczone. Niemniej, na dobrą sprawę cała ta akcja nie powinna przysporzyć Kajtkowi zbyt wielkich problemów bo ztcw RallyTechnology posiada drugie Spec.C, a tak profesjonalna stajnia też ma na pewno zapasowy silnik i skrzynię. A zawieszenie szutrowe na Kosice i tak im się nie przyda. Więc powinno być bez problemu ;)

 

Posiada Spec.C tylko to nie jest R4. Zrobienie R4 z N-ki to chyba nie takie proste jest.

Gdzies tu bylo wczesniej napisane, ze silnik i skrzynia sie nie roznia, wiec jezeli tylko te elementy sa we Francji to przelozyc je z N-ki do R-ki nie powinno byc problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
carfit, :)

 

Prawdą jest, że drugiego dnia Kajto mocno przyśpieszył. Pierwszego był lany "nawet" przez Bębenków i Juniora, a drugiego dnia łoił wszystkich. Ale Sołek też dostał kopa! Więc może inna charakterystyka OSów im przypadła do gustu...?

 

Siemano i jednego i drugiego dnia do lidera zawsze tracił ok 1sek/km :) (chyba że poszło coś nietak...)

 

Czyli Siemano drugiego też przyspieszył...ten sam wałek zrobiliście co Kajto ??

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

no prosze, jak jest jakaś sensancja, to od razu w mediach o rajdach piszą :|

http://rajdy.moto.pl/Rajdy/1,105955,103 ... trza_.html

 

przedtem na było na głównej stronie gazeta.pl :roll:

 

-- 28 wrz 2011, o 20:01 --

 

ten sam wałek zrobiliście co Kajto ??

 

 

chyba tak, jak osobiście widziałem jak ThanJunior wlewał na strefie do baku octanebooster :twisted::mrgreen: :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

herrkam, tak, mamy podobny system do Toyoty w Corollach WRC, ze nam sie zwezka rozszerza pod wplywem ciepla :P .... i wydech .... i caly blok silnika .... i robi sie pojemnosc 3.0 :mrgreen:

 

-- 28 wrz 2011, o 20:05 --

 

carfit, dzieki ze mi go zalatwiles w dobrej cenie :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
herrkam, tak, mamy podobny system do Toyoty w Corollach WRC, ze nam sie zwezka rozszerza pod wplywem ciepla :P .... i wydech .... i caly blok silnika .... i robi sie pojemnosc 3.0 :mrgreen:

 

 

a to nie w Celice bylo ? :)

 

"Piękna skandalistka"

Share this post


Link to post
Share on other sites

zajcev, jestem niemal pewien ze w Corolli, dlatego byla to ostatnia Toyota rajdowa - zostali przeciez zbanowani przez FIA :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
zajcev, jestem niemal pewien ze w Corolli, dlatego byla to ostatnia Toyota rajdowa - zostali przeciez zbanowani przez FIA :)

 

 

Jestem niemal pewien ze chodzi o Celice :) dokladniej model ST205 (Celica GT-Four) i jak dobrze pamietam bylo to w roku 1995, kiedy zmniejszono regulaminowa zwezke.Toyota dostala rocznego bana i anulowane wszystkie punkty, pozniej wrocili z Corolla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
zajcev, jestem niemal pewien ze w Corolli, dlatego byla to ostatnia Toyota rajdowa - zostali przeciez zbanowani przez FIA :)

 

Na 100% była to Celica :!:

 

Toyota zamieniła WRC na F1 stąd jej brak w rajdach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"W roku 1995 zespół został zdyskwalifikowany za nieregulaminową zwężkę doprowadzającą powietrze do turbiny w modelu Celica GT-four. Ta próba obejścia przepisów okryła niesławą cały zespół i stała się przyczyną ostrych kontroli technicznych w przyszłości."

Corolla WRC jeżdziła od 1997.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pardon, macie racje! Ale ja wtedy jeszcze pampersy nosiłem, dlatego źle zapamiętałem :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
a to nie w Celice bylo ?

 

"Piękna skandalistka"

 

Był taki artykuł w WRC zdaje się kiedyś (2006??) i dotyczył właśnie celicy ST205, chodzio o te nieregulaminowe zwężki, przez co w 1995r team Toyoty stracił wszystkie uzyskane w tamtym sezonie punkty. Nie słyszałem żeby coś podobnego wydażyło się w późniejszych Corollach.

 

edit:

ups, chyba nie tylko ja zapamiętałem ten artykuł :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posiada Spec.C tylko to nie jest R4. Zrobienie R4 z N-ki to chyba nie takie proste jest.

 

Kajto w swoim R4 ma, z tego co wiem, zwykle Nkowe zawieszenie, wiec przekladka deski rozdzielczej i kilku elementow karoserii raczej nie powinna zajac dluzej niz jeden/dwa dni. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracajac do tematu, wiadomo na 100% że oprotestowane zostały: motor, skrzynia i hamulce?

Po mojemu gdyby CRT chciał być taki bardzo złośliwy to oprotestował by całe auto i tyle.

A tak mają mozliwość poprzekładania gratów z N-ki j jadą do Kosic. Wie ktos czy auto stoi w RT?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dudi,*edit* pomylka ;)

 

Jak sądzę, CRT miało podejrzenia (czy słuszne czy nie - nie wnikam) od dłuższego czasu, ale liczy na to, że tu ma szansę faktycznie dowiedzieć się prawdy, bo sprawdzać będą ludzie z FIA (BK przeprowadzane przez polskich sędziów niczego nie wykazało).

Share this post


Link to post
Share on other sites
ztcw nie da się oprotestować całego auta :) Wybiera się konkretne elementy i płaci się od ilości tychże.

 

 

Jesteś pewien? Za regulaminem : "15.3. Jeżeli protest wymaga demontażu i ponownego montażu części lub zespołów

samochodu, składający protest musi wnieść opłatę w wysokości:

●●200% wpłaconego wpisowego, jeżeli protest dotyczy określonych części lub

zespołów samochodu (silnik, układ przeniesienia napędu, układ kierowniczy, układ

hamulcowy, instalacja elektryczna, nadwozie itp.);

●●500% wpłaconego wpisowego, jeżeli protest dotyczy całego samochodu i/lub

stosowanego paliwa."

Share this post


Link to post
Share on other sites

marti, wlasnie sam sprawdzilem i to samo przeczytalem ;)

 

-- 28 wrz 2011, o 21:01 --

 

Ale to coś się nie kalkuluje.... bo przy trzech zgłoszonych częściach to by było 600% wpisowego, a przy całym aucie 500%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

;-) Kiedyś w PPZM w A0 poszedł protest na całe auto o ile dobrze pamiętam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też mi sie tak wydawało, i skoro oprotestowali tylko te częsci które de facto "są na stanie" w RT to nie można mówic tu o jakimś tam zielonym stoliku etc... Wiecie o co mi chodzi? Pytanie czy auto stoi w RT???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Też mi sie tak wydawało, i skoro oprotestowali tylko te częsci które de facto "są na stanie" w RT to nie można mówic tu o jakimś tam zielonym stoliku etc... Wiecie o co mi chodzi? Pytanie czy auto stoi w RT???

to chyba też nie ma znaczenia, bo z tego co zrozumiałem "zachodnie fachowce" są potrzebne tylko do silnika/skrzyni, na reszcie nasze sie znajom ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wlasnie jeszcze sprawdzam regulaminy FIA dot. mistrzostw regionalnych...

 

 

mam:

 

"46.2 PROTEST FEES

The protest fee is € 500.

46.3 DEPOSIT

If a protest requires the dismantling and re-assembly of a clearly defined part of the car any additional

deposit must be specified in the supplementary regulations of the rally.

46.4 EXPENSES

46.4.1 The expenses incurred in the work and in the transport of the car shall be borne by the claimant if

the protest is unfounded, or by the competitor against whom the protest is lodged if it is upheld.

46.4.2 If the protest is unfounded, and if the expenses incurred by the protest (scrutineering, transport,

etc.) are higher than the amount of the deposit, the difference shall be borne by the claimant. Conversely, if

the expenses are less, the difference shall be returned."

 

Czyli to wlasnie kwota o ktorej sie mowilo w parku serwisowym: 500EUR = 2000 PLN. Wg tych zasad im wiecej sie rozbiera, tym wieksze koszty. Dlatego nie oprotestowal "całego auta".

 

:)

 

-- 28 wrz 2011, o 21:10 --

 

(strona 29/89) http://argent.fia.com/web/fia-public.ns ... s&Appx.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...