Jump to content

Turbina VF22


JED
 Share

Recommended Posts

Jak to jest z ta turbina?

Ktos tu ja polecal, ktos odradzal...

Po przeczytaniu postow na ten temat na nasioc'u dochodze do wniosku, ze prawie wszyscy w USA ja pakuja i jest OK. Ale ONI maja troche inne motory, prawda?

W PL pytalem paru osob, ktore (chyba) sie znaja i mowia, ze jest za duza, pompuje dopiero od naprawde wysokich obrotow, itd...

No i jakie koszty? A co jest najbardziej "cost effective"?

 

Wypowiedzcie sie...Domyslam sie, ze nie bedzie jednomyslnosci, ale moze cos sie wyklaruje?

 

Jaka turbina do WRX, zeby bylo czuc roznice w osiagach w stosunku do serii? Przy wykonaniu przerobek wydechu, itd. Ew. poleccie co po przerabiac! Kuba, slyszysz :roll: ?

Link to comment
Share on other sites

jak chcesz zeby wrx dobrze jechal to zrob lekkie poprawki (pompa, wydech itp)

i porzadny remap w mapteku lub uni. a jak chcesz zeby NA PRAWDE dobrze jechal...

to sprzedaj i kup sti. z doswiadczen wielu osob wynika, ze wyjdzie duzo lepiej i taniej.

przy bardzo duzym podnoszeniu mocy w wrx'ie napotkasz troche problemow,

a co za tym idzie i kosztow (np predzej czy pozniej skrzynia, hamulce itd).

proponuje przejechac sie dobrze zrobionym wrx'em (mamy na forum :) )

i pogadac z osobami ktore planowana przez ciebie droge wzmacniania maja juz

dobrze przecwiczona (takich tez mamy na forum :D ).

mysle, ze chetnie podziela sie swoimi doswiadczeniami.

 

pozdr

Link to comment
Share on other sites

jak chcesz zeby wrx dobrze jechal to zrob lekkie poprawki (pompa, wydech itp)

i porzadny remap w mapteku lub uni. a jak chcesz zeby NA PRAWDE dobrze jechal...

to sprzedaj i kup sti. z doswiadczen wielu osob wynika, ze wyjdzie duzo lepiej i taniej.

przy bardzo duzym podnoszeniu mocy w wrx'ie napotkasz troche problemow,

a co za tym idzie i kosztow (np predzej czy pozniej skrzynia, hamulce itd).

proponuje przejechac sie dobrze zrobionym wrx'em (mamy na forum :) )

i pogadac z osobami ktore planowana przez ciebie droge wzmacniania maja juz

dobrze przecwiczona (takich tez mamy na forum :D ).

mysle, ze chetnie podziela sie swoimi doswiadczeniami.

 

pozdr

 

Doszedlem do podobnego wniosku (STi). Ale juz za pozno...Poza tym, a...i tak za pozno!

Poza tym, ja chce zeby WRX jechal lepiej, a nie az tak "super"!

Po prostu pare ulepszen i modyfikacji, ale bez przesady :wink: .

 

Myślisz, że Kuba jeździł aż tyloma subarakami z różnymi turbinami?

Ze swojej strony mogę Ci odradzić vf22. vf30, vf34, vf35, moze vf39 będą lepszym wyborem.

 

Nie nie mysle tak! Po prostu czesto zabieral glos w tematach turbin (a przynajmniej tak mi sie wydawalo), wiec dlatego JEGO prosilem o wypowiedz!

Ale milo mi, ze Czlowiek ktorego wyniki podziwiam, a o ktorego aucie opowiadam wszem i dookola, raczyl zabrac glos :mrgreen: !!

Gdybys jescze byl uprzejmy w prostych, zolnierskich :D slowach wyjasnic co i dlaczego, to byloby nice!

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze to ja sie nie znam az tak zebym mogl cos komus polecac.

VF22 bylo montowane kiedys w Imprezie 22b. Pozatym jest to chyba najtanszy upgrade turbo do Subaru. Z dobrym tuningiem moze pompowac okolo 1 bar juz przy 3k. Kilka lat temu w stanach, jak jeszcze malo kto sie znal na tuningu WRX'a to ludzie tez mowili ze to turbo zaczyna pompowac dopiero powyzej 4k i ma strasznego laga ale to sie juz zmienilo.

Link to comment
Share on other sites

Z tego co widzialem to najlepszym turbem jakie mozna wstawic do WRX jest VF30 ma bardzo dobrze zbudowana mape kompresji to znaczy ze zaczyna dzialac przy bardzo niskich obrotach i pompuje proborcjonalnie wiecej powietrza w miare ich wzrastania. Nie jest to najwieksze turbo jakie mozna bylo by wstawic ale mysle ze jezeli chodzi Tobie o zwiekszenie mocy bedzie w sam raz. I tak jak juz inni zauwazyli wydech to sprawda numer jeden. Potem mozna bylo by pomyslec o accessport itd. Ogolnie mozna zrobic WRX tak szybkiego jak STi bez wydawanie wiecej niz 3-5 tysiecy dolarow.

Link to comment
Share on other sites

No to nic innego nie pozostaje jak tylko wlozyc jakies turbo inne niz IHI naprzyklad Garretta widzialem taki zestaw 2 razy. Wowczas potrzeba troche modyfikacji uppipe tak samo downpipe bo takie turbo jest ustaawione troche pod innym kontem Do tego trzeba bylo by wrzucic jakis FMIC. Z tego co wiem moze to dac nawet 360KM na kola z 2L silnika. Nie wiem jaki jest kosz takiej instalacji i takiego turba i mysle ze access port moze juz nie wytrzymac obslugi takiej zestawu.

Link to comment
Share on other sites

Anglicy zdecydowanie wolą TD05-16G od tych wszystkich VFek.

Także to może być dobry pomysł.

 

Mam u siebie TD05-18G. Bardzo lagodna turbina, ladnie sie wkreca od 3krpm i nie zdycha do konca. Ale na razie jest problem z za slabym aktuatorem :roll:

Link to comment
Share on other sites

JED, nie wiem co ty kombinujesz, ale chyba od zlej strony zaczynasz. Zrob wydech z up-pipe'm do tego uni lub remap i ciesz sie jazda.270KM daje duzo wiecej radosci niz seryjne 210. Jak bedzie Ci malo to dopiero mysl o turbo. Jak sie zdecydujesz to mam vf34 z sti do sprzedania.

Link to comment
Share on other sites

Marcin -> jak coś to goście co mi robili elektronike w UK mają aktuatory wszelkiej maści w dobrych cenach i wysyłaja błyskawicznie, jak nie mają to potrafią naprawić i ustawić na konkretną siłę Twój aktuator.

 

U mnie aktuator jest juz rozkrecony na maxa. Jest 0,7 bara, wiec stanowczo za slaby. Jest juz zamowiony 1,2 bara, ale nie wiadomo kiedy przyjdzie. Jakby ie odwlekalo za bardzo to poprosze Cie o ten kontakt.

Teraz mi doszedl jeszcze jeden problem. Przy pelnym ogniu traci totalnie moc , do tego stopnia ze potem z miejsca sie nie da ruszyc. Wolne obroty utrzymuja sie na poziomie 200-300. Pdejrzewam przeplywke albo nieszczelnosc w dolocie.

Link to comment
Share on other sites

Zobacz żeby się nie okazało że to nie jest winny aktuator tylko masz gdzieś nieszczelność za turbo... bo to może szybciutko zabić turbo.

 

No cóż - masz OBD-II więc przejażdżka z laptopem powinna rozwiac wątpliwości.

Link to comment
Share on other sites

JED, nie wiem co ty kombinujesz, ale chyba od zlej strony zaczynasz. Zrob wydech z up-pipe'm do tego uni lub remap i ciesz sie jazda.270KM daje duzo wiecej radosci niz seryjne 210. Jak bedzie Ci malo to dopiero mysl o turbo. Jak sie zdecydujesz to mam vf34 z sti do sprzedania.

 

Eee tam, zaraz kombinujesz :wink: !

 

Za tydzien opuszczam PL i Subaru na 4 miesiace, wiec nic robil nie bede, ale dzisiaj lub jutro odbieram przelotowego Supersprinta, na reszte wydechu jestem umowiony w styczniu (ale bez uppipy, bo sie gosc nie podejmuje). Wiec uppipe bede musial kupic jakis firmowy (jaki?). Czy tylko takie modyfikacje i remap dadza 270KM :shock: ?

To by zapewne wystarczylo!

Link to comment
Share on other sites

Zobacz żeby się nie okazało że to nie jest winny aktuator tylko masz gdzieś nieszczelność za turbo... bo to może szybciutko zabić turbo.

 

No cóż - masz OBD-II więc przejażdżka z laptopem powinna rozwiac wątpliwości.

 

A kto w okolicach wawy moze to sprawdzic, KAS?

Link to comment
Share on other sites

JED, nie wiem co ty kombinujesz, ale chyba od zlej strony zaczynasz. Zrob wydech z up-pipe'm do tego uni lub remap i ciesz sie jazda.270KM daje duzo wiecej radosci niz seryjne 210. Jak bedzie Ci malo to dopiero mysl o turbo. Jak sie zdecydujesz to mam vf34 z sti do sprzedania.

 

Eee tam, zaraz kombinujesz :wink: !

 

Za tydzien opuszczam PL i Subaru na 4 miesiace, wiec nic robil nie bede, ale dzisiaj lub jutro odbieram przelotowego Supersprinta, na reszte wydechu jestem umowiony w styczniu (ale bez uppipy, bo sie gosc nie podejmuje). Wiec uppipe bede musial kupic jakis firmowy (jaki?). Czy tylko takie modyfikacje i remap dadza 270KM :shock: ?

To by zapewne wystarczylo!

 

No powiedzmy spokojnie 260KM, roznica w stosunku do serii jest spora.

Link to comment
Share on other sites

jak samochod ma problemy z obrtami i moca sugerowal bym sprawdzenie rozrzadu moze gdziec cos przeskoczylo o jedne zabek ?

Druga sugestia za malo paliwa wtryski za male moze ktorys przypchany ?

A jezeli wszystko wraca potem do normy to raczej bym szukal w elektronice. Jezeli samochod nie gasnie to raczej nie przeplywka. Moze byc sensor cisnienia MAP albo TPS. Lub jak bylo wspomniane utrata cisnienia pomiedzy sprezarka a silnikem.

 

A co do up pipe to najlepiej wyciac katalizator z orginalnej jest to najtansze i najszybsze i mozna roznice mozna od razu odczuc.

Link to comment
Share on other sites

jak samochod ma problemy z obrtami i moca sugerowal bym sprawdzenie rozrzadu moze gdziec cos przeskoczylo o jedne zabek ?

Druga sugestia za malo paliwa wtryski za male moze ktorys przypchany ?

A jezeli wszystko wraca potem do normy to raczej bym szukal w elektronice. Jezeli samochod nie gasnie to raczej nie przeplywka. Moze byc sensor cisnienia MAP albo TPS. Lub jak bylo wspomniane utrata cisnienia pomiedzy sprezarka a silnikem.

 

A co do up pipe to najlepiej wyciac katalizator z orginalnej jest to najtansze i najszybsze i mozna roznice mozna od razu odczuc.

 

 

Wiec dokladnie bylo tak. Jechaleme pelnym ogniem 1 bieg, 2,3,4. Nagle zaczal tracic gwaltownie moc, pdszarpywac, przerywac. Zjechalem na pobocze. Wolne obroty na poziomioe 200-300 ruszyc z miejsca nie mial sily. Zgaszenie i ponowne odpalenie nie dalo poprawy. Odpialem wiec przeplywke. Jak reka odjal, tyle ze jezdzi w trybie serwisowym i ma obcieta moc. Podpialem przeplywke i wszystko dobrze, ale wystarczy dac ostro ognia i scenariusz sie powtarza.

Link to comment
Share on other sites

Jak tak to sprobuj wyjac przeplywke i bardzo delikantnie przmyc ja break cleanerem lub plynem do czyszczenia przepustnicy a potem ja dobrze wysusz zanim podlaczysz wtyczke bo roznego rodzaju plyny moga usmiercic to urzadzenie. Jezeli to nie pomorze to trzeba bylo by sie rozejrzec za jakos inna. Ja mialem podobna sytuacje kiedy podczas ostatniego duzego opadu deszczu szalalem po kaluzach (mam filtr stozkowy) i woda dostala sie do niego auto chodzilo dobrze az tu nagle po gwaltownym przyspieszeniu zaczelo chodzi jak kosiarka tak jak ty odlaczylem przplywke i dojechalem siebie do firmy i tam ja przczyscilem wysuszylem i zamontowalem do auta po czym auto jechalo juz bez wiekszych problemow. Z tego co wiem subaru ma bardzo wrazliwe przeplywki a co za tym idzie musza byc zamontowane w miare sztywno zeby podlegaly jak najmniejszym drganiom.

Link to comment
Share on other sites

A co to jest break cleaner? Mozna np. benzyną?

U mie przeplywka tez nie ma lekkiego zycia. Mam filtr gabkowy Perrina, ktory byl bardzo mocno nasaczony olejem.

 

A i check engine sie pali na stale, ale to po pierwszym odpieciu przeplywki.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...