Jump to content

Kierownica sportowa zamszowa czy skórzana?


plasma555
 Share

Recommended Posts

Witam,

na zimę chcę zmienić kierownicę ori WRX na coś bardziej sportowego. Wiem że kierownica najlepiej aby była:

- średnica 350mm

- odsadzenie 90

- posiadała nabę najlepiej MOMO

 

I teraz moje pytanie: jak wygląda sprawa co do materiału wykonania? Słyszałem że kierownice zamszowe potrafią barwić i ręką przypocona potrafi złapać kolor. Druga sprawa że się wyciera?Czy to prawda ?

 

Czy skórzana kierownica będzie lepszym wyborem? O co chodzi z tymi nabami ? Czy trzeba mieć do każdego auta inną nabę ? Czy np. jak kupi się nabę MOMO to pasuje ona do wszystkich ? Nie mogę tego zrozumieć....

 

Na kierownicę nie mam zamiaru wydawać 700 czy 900zł ... chce coś bardziej budżetowego bo sport wyczynowy mnie nie interesuje. Znalazłem więc taki:

 

1) http://allegro.pl/kierownica-sportowa-z ... 46786.html skórzana sprzedawana przez naszego forumowego kolegę.

2) http://allegro.pl/rrs-kierownica-sporto ... 40860.html zamszowa RSS

3) http://allegro.pl/kierownica-rajdowa-sp ... 97575.html zamszowa z mniejszym odsadzeniem.

 

Jak ktoś ma jakieś doświadczenie w temacie to proszę o opinie.

 

 

 

Pzdr,

Jasiek

Link to comment
Share on other sites

Ja miałem w poprzednim samochodzie kierownicę taką jak w pierwszym linku z tym że zamszową, chyba 199zł za nią dałem jako nową. Jeśli chcesz, żeby się szybko nie wytarła - trzeba jeździć w rękawiczkach, ja używałem rękawiczek zamszowych, z tym że nie zawsze. Jednak chwyt takiej kierownicy przez zamszowe rękawiczki jest naprawdę pewny i bez żadnych uślizgów.

 

Wg. mnie zamsz na tych tanich kierownicach nie jest najwyższych lotów, bo mi dość szybko się wytarł. Zabarwień na rękach ani strzępienia materiału nie zauważyłem. Podejrzewam, że markowe produkty są lepsze jakościowo.

 

Druga sprawa: Jeśli oddajesz auto do mechanika to lepiej kup sobie jakiś pokrowiec na kierę albo owiń ją streczem, czy czymś podobnym, bo usmarowane, tłuste łapy szczególnie szybko niszczą materiał (chyba że masz zaufanych mechaników pracujących sterylnie czysto i dbających o takie "drobiazgi" :twisted: )

 

Co do nab - musi to być naba pasująca na wieloklin w Twoim aucie. W corolli miałem tak, że kupiłem nabę uniwersalną, pasującą również do celicy, cariny itp. Na allegro widziałem jakąś do imprezy, zdaje się momo, za ok 200pln. Nie wiem czy w forku, legacu, justy są takie same wielokliny czy inne.

Link to comment
Share on other sites

Zamszowa kierownica w dotyku jest tak przyjemna,że nie można z nią porównać niczego.

Ale zamsz się wyciera jak się jeździ bez rękawic.Ja swoją OMP zamszową wytarłem prawie "na gładko" w niecały rok.Wytarty zamsz można później reanimować,są na to sposoby.

Jakbym kupował drugi raz, to znów zamszaka.

 

A co do naby i montowania tego w aucie,obczaj jak się ma sytuacja z klaksonem...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nigdy nie miałem na dłużej zamszowej w aucie. Jeydnie kilka jazd i w dotyku jest super, to fakt. Boję się tylko o to wycieranie.....słabej jakości zamsz zejdzie w ciągu roku z tego co słyszę ... :/

Głównie jeżdżę po bułki i rzadko wypadam na tor. Oczywiśćie mogę zacząć jeździć w rękawiczkach ale się zasnawiam nad funkcjonalnością takiego rozwiązania.

 

Skóre miałem zawsze i też źle się nie jeździło jednak nie jest tak miła w dotyku jak zamszowa.

 

Naba a klakson ? Hmmm ?

Link to comment
Share on other sites

Jeśli rzadko lub wcale nie wpadasz na tor to kup lepiej skórzaną. Przy kupnie naby zwróć też jakie ona ma odsadzenie, żeby nie okazało się że ma duże i w połączeniu z odsadzoną kierownicą ciężko będzie znaleźć odpowiednią pozycję.

 

Jeśli chodzi o klakson to miałem rozwiązane to w ten sposób, że dodatkowy przycisk klaksonu był zamocowany oddzielnie z lewej strony kierownicy (tam gdzie regulacja świateł, włącznik halogenów itp.) Na początku był zamocowany tam gdzie powinien, na środku kierownicy, ale nie zdało to egzaminu-coś tam nie stykało czasem, jakieś zwarcia się robiły.

Link to comment
Share on other sites

zamszowa skatowalem z rok. Teraz juz mam na niej skórę i daje radę.

 

nie kupuj tanich kierownic, bo primo beda sie wyginaly, secundo nie wiadomo jak sie zachowaja w trakcie dzwonka.

Link to comment
Share on other sites

To może faktycznie jakąś skórę wezmę. Osobiście podobają mi się grube kierownice więc może jakąś uda mi się dorwać. A co myślicie o średnicach i odsadzeniu jak podałem: 350mm fi i 90mm odsadzenia ?

 

the.wolf, jak to się wyginały ? Przy dzwonie to lepiej nie dobijać do kierownicy ...

Link to comment
Share on other sites

jasiek kupuj tylko zamszowa pieknie sie to trzyma w rekach i nie jakas chinska tylko Sparco albo MOMO

a jesli chodz o odsadzenie to najpierw kup kubel ustaw pozycje i zamontuj nabe MOMO i potem dobierz odpowiednia kiere z odpowiednim odsadzeniem bo jak kupisz z zaduzym to sie go zmiejszyc nie da (da tylko sie zwiekszyc) to ci sie bedzie zle jezdzilo :idea:

Link to comment
Share on other sites

GRAF, a powiedz mi Grafie jak z tym wycieraniem ? Twoje się wycierały szybciej od prędkości świtła czy pojeździłeś ? :)

 

Kubeł wypatrzyłem sobie Speed'a a nabe od komancza wezmę tak jak sugerowąłeś. Mam tylko problem z kierą no i nie wiem czy ten kubeł będzie odpowiedni ...

Link to comment
Share on other sites

GRAF, a powiedz mi Grafie jak z tym wycieraniem ? Twoje się wycierały szybciej od prędkości świtła czy pojeździłeś ? :)

 

Kubeł wypatrzyłem sobie Speed'a a nabe od komancza wezmę tak jak sugerowąłeś. Mam tylko problem z kierą no i nie wiem czy ten kubeł będzie odpowiedni ...

jak nie wieszy czy kubel bedzie odpowiedni to go kup zamontuj i dobierz kiere, uwazaj na kubly ktore maja wytloczenia na wyskosci lokci - sa fatalne lepiej takich nie kupuj

nie wiem jak z wycieramiem bo niestety zadnym autem od dawna nie zrobilem wiecej jak 10 tys km, poza tym zamsz mozna latwo zmienic na nowy

Link to comment
Share on other sites

plasma555, w MINI od ponad roku mam częściowo alcantarę, niestety zaczyna się ona przecierać i chyba będę zmuszony ponownie wcisnąć poprzednią, całą ze skóry. A zwróć uwagę na foto poniżej, gdzie jest alcantara - nawet tam się przeciera, a co dopiero gdyby była z niej w całości.

 

http://i580.photobucket.com/albums/ss24 ... 1287061860

 

Także jeśli nie jeździsz na torze to kup coś porządnego ze skóry. Chyba, że wolisz dymać po bułeczki w rękawiczkach :P

Link to comment
Share on other sites

GRAF, podrzuce Ci kubek który sobie wypatrzylrm jak będę w domu bo póki co siedzę na uczelni. Może coś wybierzemy ciekawego;)

 

Krzysztov, wlasnie tego się boje ze przy moim pedantyzmie nawet do sklepu bym zakładał rękawiczki a wtedy na ladnego czynią bym wyszedł;P

Link to comment
Share on other sites

Wytarty zamsz można później reanimować,są na to sposoby.

 

A co do naby i montowania tego w aucie,obczaj jak się ma sytuacja z klaksonem...

 

Podpowiedz jak reanimować zamsz, bo mam OMP fajną kierę, którą przejąłem razem z furą. Jest zajebiście odsadzona i rewelacyjnie leży w rękach. Jest bardzo poręczna, ale zamsz wyhuśtany na gładko. Właśnie się rozglądałem za nowym alcantarowym poszyciem.

 

A co do klaksonu, to moja kiera ma przycisk ze znaczkiem OMP - kwestia podłączenia kabelków. Oczywiście, jeśli kiera ma opcje klaksonu, bo podejrzewam, że mega wyczynowe to już nie mają takich "majonezów" :mrgreen: .

Link to comment
Share on other sites

krzysiek555, o ciekawie :)

 

Premo, włąśnie o to mi chodzi !!!!!! Chce pojździć a nie nie chce obciachu ... bo jeżdżę często i nawet jakby kobieta mnie zobaczyła oprócz tego jak zapierdzielam w koło auta, jeszcze w rękawiczkach jak prowadzę to by chyba zwariowała :P

Link to comment
Share on other sites

plasma555, w zamszowej wylacznie w rekawicach - tez zamszowych. W przeciwnym razie tluszcz z rak wgryzie sie w nia i bardzo szybko zezre zamsz. To jest w zasadzie rozwiazanie tylko do sportu.

 

Taka ze skory licowej mozesz obslugiwac golymi rekoma, nawet jak sie spoca, to bedzie lepiej trzymac niz plajstick. Jesli lubisz grube, to po prostu daj seryjna do obszycia. Te sportowe nie maja przeciez poduszki powietrznej -jesli bedziesz jezdzil po miescie w seryjnych pasach, to poduszka jest mile widziana.

Link to comment
Share on other sites

grzywaczewski, najbardziej zależy mi żeby kiera była nieco bardziej poreczna jak chodzi i trYmanie i kręcenie nią. Przez długa chwile chcialem wsadzić kiere z STI ale muszę wymienić tez fotel(mój Anglik) oraz dokupić pasy szelkowe. Tak wymyslilem i widzę ze duża cześć forum tez ma takie rozwiazanie.

 

mzy, dzięki;) tego własnie szukałem.

Link to comment
Share on other sites

A czy to prawda ze kiera z naba eliminunjr odbijanir migacza?

nie prawda, jak kupisz nabe XXXX o ktorej ci juz pisalem YY razy od kolegi ZZZZZZZ to wszystko dziala ok, jak kupisz podrobe to masz druta i nic nie dziala

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...