Tomasz_555 Opublikowano 11 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 Pacjent: Forester 2.0 NA 2005. Przebieg 99000km. Regularnie serwisowany wg. zaleceń producenta. Objawy: Przy skręcaniu w prawo i najechaniu na nierówność (np.: mały krawężnik) słychać głuche stuknięcie i czuć je na kierownicy. Przy skręcie w lewo nie występuje. Zjawisko dodatkowo się nasila gdy zakręt idzie w parze z pochyłością terenu czyli skręcam w prawo pod górę lub z górki i napotkam nierówność. Dodam, że dźwięk idzie bardziej z lewej strony pojazdu. Podczas jazdy na wprost z większa prędkością prawie nic nie słychać, tylko normalne odgłosy zawieszenia. Zjawisko występuje głównie przy manewrach parkingowych przy niewielkich prędkościach. Moje autosugestie: brzmi jak jakiś luz w przekładni kierowniczej. Opcjonalnie amortyzator. Dodatkowe okoliczności: kilka tygodni temu najechałem lewym kołem na próg zwalniający nieco za szybko - kiepska widoczność była. Objawy zaczęły się pojawiać już następnego dnia ale były cichsze. Teraz jak jest zimno to troszkę się jakby nasiliły. Co to, co to ?? Dam pomuka P.S. Wiem, że wizyta w SKP lub w ASO na szybkie oględziny mogłaby szybko odpowiedzieć na moje pytanie, ale chwilowo mam straszny zajob. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 11 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 Weź samochód na lewarek ten do zmiany kół, podnieś to koło do góry, pod samochód wrzuć zapasówkę w razie "W" i wejdź pod samochód. Wszystko zobaczysz. Urwałeś pewnie coś. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EVAN Opublikowano 11 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 Końcówka drążka kierowniczego :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 11 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 IMSO końcówkę drążka czuć na kierownicy (zresztą dość wyraźnie), ale nie daje efektów dźwiękowych, nie tak od razu... Głuche stuki z reguły dają elementy gumowe/gumowo-metalowe. Na pierwszy rzut obstawiałbym łącznik stabilizatora. Musisz gdzieś wjechać i to sprawdzić, podnośnik powinien wystarczyć, jeszcze lepiej jak zdejmiesz koło. Powodzenia :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 11 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 Łożysko MacPhersona? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 11 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 Łącznik na prosto by też walił. Wiem, panewka i wiskoza na raz :wink: Tak na serio to pojedź sobie do stacji diagnostycznej na szarpak powinno się udać za darmochę jak się ładnie uśmiechniesz jak nic nie wyjdzie to na wylocie na Mikołów w renaulcie mają większy z większa możliwością testów ale coś tam Cię skasują :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 11 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 a ja stawiam na gumy (nie łączniki) staba. Czekam na pomuka Uwielbiam pomagać z "dźwiękowymi" usterkami przez internet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 11 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 Weź samochód na lewarek ten do zmiany kół, podnieś to koło do góry, pod samochód wrzuć zapasówkę w razie "W" i wejdź pod samochód. Wszystko zobaczysz. Urwałeś pewnie coś. Pozdrawiam. No właśnie to raczej jest kwestia poluzowania, skrzywienia, aniżeli urwania. Zbyt rzadko występuje objaw. a ja stawiam na gumy (nie łączniki) staba. Dosłownie 4 miesiące temu wymieniłem zarówno gumy jak i łączniki. No chyba, że przy najechaniu na próg któreś z mocowań się nadwyrężyło. Problem tylko w tym, że raczej stukałoby również w innych sytuacjach, a tutaj dzieje się to w bardzo specyficznych warunkach. Rozważam wybicie sworznia, ewentualnie poluzowanie amortyzatora w górnym mocowaniu. Ale chyba faktycznie bez oględzin na podnośniku nic nie zdziałam. Muszę znaleźć chwilę wolnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Dosłownie 4 miesiące temu wymieniłem zarówno gumy jak i łączniki. No chyba, że przy najechaniu na próg któreś z mocowań się nadwyrężyło. Problem tylko w tym, że raczej stukałoby również w innych sytuacjach, a tutaj dzieje się to w bardzo specyficznych warunkach. No właśnie problem ze stabem jest przy przejściach cieżaru z jednej strony na drugą. Widziałem kilka przypadków padnięcia łączników/gum po kilku miesiącach. Mi padło po dwóch. :? Rozważam wybicie sworznia, ewentualnie poluzowanie amortyzatora w górnym mocowaniu. Ale chyba faktycznie bez oględzin na podnośniku nic nie zdziałam. Muszę znaleźć chwilę wolnego. No nie obędzie się. Ciężko tak wyrokować - to może być kilkanaście usterek, z poluzowanym wydechem włącznie, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Niedźwiedź wg mnie najpierw zbiera łącznik, a dopiero potem guma staba, ale mogę się mylić... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 A że tak około tematu zapytam czy są do forka jakieś fajniejsze łączniki staba od tych seryjnych :?: Bo mi powoli zaczynają nawalać po 20 tyś i tak sobie gdybam czy coś z żółtymi gumkami by nie wsadzić :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Whiteline? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 No ale z tego co z 4T rozmawiałem to nie bardzo były do forka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 No ale z tego co z 4T rozmawiałem to nie bardzo były do forka są do Forka Tylko jeszcze zależy czy przód , czy tył i , do którego Fora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Pyyyrzód, 03, 2.0 XT :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 No ale z tego co z 4T rozmawiałem to nie bardzo były do forka są do Forka Tylko jeszcze zależy czy przód , czy tył i , do którego Fora. A tył do s-turbo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Szanowni, nie pomogę teraz- moge wieczorkiem. A tym czasem zapraszam na strony whiteline lub tel do wspomnianych juz w tym watku miejsc Pyyyrzód, 03, 2.0 XT z tego co kojarze z pamieci, to faktycznie moze byc slabo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Mogły by być inne byle wytrzymalsze I tak na razie jak bezrobotny student to nie mam na to funduszy Takie tam rozeznanie robię :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ASAHI Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Tomasz podskocz na szarpaki i tam powinien to diagnosta ogarnąć. Tak jak wyżej koledzy piszą może to być łącznik, albo jakiś element metalowo - gumowy który obraził się na potraktowanie go progiem zwalniającym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się