frycu10 Opublikowano 10 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2010 Witam wszystkich forumowiczów i użytkowników SUBARU Tak jak w opisie mam taki problem że podczas jazdy MoIm forkiem z diselkiem przy prędkości 90 km/h chcąc dodać gazu silnik nagle zgasł i zablokował się olej w silniku był i to tyle ile potrzeba....Gdy zgasł nie można było przekręcić rozrusznikiem.... Wcześniej nic sie nie działo chodził jak zegareczek nic nie stukało nie tracił mocy było jak należy aż do tego momentu....aaaa właśnie przebieg mojego forka to 73000km. ściągneli mnie na lawetce do servisu który po sprawdzeniu oleju, wszyskich płynów i zgraniu danych z komputera w których wszystko było w normie, zdjął mise olejową w której było bardzo dużo opiłków...Określili że silnik jest zatarty! Co mogło być przyczyną takiego zatarcia? Czy mogą być problemy z gwarancją? A jeśli wymienią silnik na nowy jaka będzie gwarancja na silnik? A może ktoś miał podobny problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abend Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Czy już jest jakaś diagnoza serwisowa? Sam jestem ciekaw takiego przypadku... jeśli wszystko było tak jak w opisie, to chyba gwarancja to obejmuje? I co? Nowy silnik czy też uszkodzony do remontu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Co mogło być przyczyną takiego zatarcia? Wczoraj w telewizji słyszałem, że filtry DPF mogą prowadzić do zacierania się silników, z powodu rozcieńczania oleju paliwem. Podobno Volvo ma z tym szczególnie duże problemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Co mogło być przyczyną takiego zatarcia? Wczoraj w telewizji słyszałem, że filtry DPF mogą prowadzić do zacierania się silników, z powodu rozcieńczania oleju paliwem. Podobno Volvo ma z tym szczególnie duże problemy. potwierdzam to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 13 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 Filtrom DPF w ukł zamkniętym, jeżeli nie stworzy się warunków do samooczyszczania to może to skutkować zwiększaniem „poziomu oleju” w misce olejowej. Ale związane jest to z jego normalny charakterem pracy. Rozcieńczenie oleju jest związane bezpośredni z DPFem-jeżeli przemieszczamy się na krótkich dystansach (np. po mieście) to wówczas zachodzi sytuacja, w której komputer silnika wykrywa, że należy przeprowadzić regenerację filtra DPF, ale ze względu na charakter przemieszczania się (aby przeprowadzić całkowicie regenerację należy co najmniej 15min się przemieszczać z prędkością co najmniej 60km/h) regeneracja nie następuje, i tak sytuacja ta się powtarza, aż do momentu zapalenia się kontrolki filtra DPF. Paląca się kontrolka filtra DPF informuje kierowcę, że niezwłocznie należy przeprowadzić regenerację, jeżeli nie zostanie ona ukończona - kontrolka DPFu zaczyna migać. Migająca kontrolka jest ostatnim ostrzeżeniem, wówczas należy niezwłocznie udać się do ASO Subaru celem dokonania wymuszonej regeneracji filtra DPF. Ciągłe inicjowanie przez komputer samochodu regeneracji DPFu, prowadzi do tego, że coraz więcej paliwa napływa do miski olejowej, (aby zainicjować wypalenie DPFu, komputer podaje większą dawkę paliwa, która nie spala się w cylindrze a tym samym podnosi się temp DPF, w wyniku której następuje wypalenie sadzy z DPFu). Komputer silnika monitoruje poziom oleju, a więc nie jest możliwe takie rozcieńczenie oleju, aby zaszły czynniki prowadzące do zacierania ukł korbowo-tłokowego. W przypadku rozcieńczenia oleju ponad poziom dopuszczalny kontrolka DPFu miga z większą częstotliwością niż to miało miejsce uprzednio! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frycu10 Opublikowano 13 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 Dzieki za info ale u mnie tego problemu z migajacą lampka nie było poprostu zdechł żeby jeszcze był to samochód katowany a był jeżdzony jak najbardziej spokojnie nie było żadnych problemów typu gaśniecie silnika czy spalone sprzęgło a tu taka nie miła niespodzianka..... będe informował o dalszym toku napraw itp....bo podobno nawet jak wymienią silnik na nowy to gwarancja będzie tylko do 100000km a przecierz mam juz 73tys.km !!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 13 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 z tego widac ze w nowoczesnych diesla trzeba zmieniac olej jak w STI co 5 tys km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 z tego widac ze w nowoczesnych diesla trzeba zmieniac olej jak w STI co 5 tys km A przede wszystkim na porządny syntetyk, który nie "boi" się mieszania z ON Kolejny raz polecam lekturę poniższego wykresu - widać co się dzieje z olejem po pewnym czasie pracy a potem po zmieszaniu z paliwem 2% ON oraz 4% ON (to jest dla 5W-40 dedykowanego do diesela): http://www.oildepot.ca/images/deo-kurt-orbahn.jpg z olejem 5W-30 (zwłaszcza o uniwersalnym pakiecie dodatków) wg mnie ma prawo być znacznie gorzej (tzn. spadek do SAE 20 i brak odpowiedniej ochrony przed kontaktem metal-metal z powodu odchudzenia olejów C2/C3 z dodatków przeciwzużyciowych - w celu ochrony DPFa :? ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi