Jump to content

Czujnik spalania stukowego


Wiatrak

Recommended Posts

Witam,

gdzie w S-turbo najdę czujnik spalania stukowego? Wywaliło mi błąd 22. Pojawia się i tylko jakieś 10 sek na odpaleniu zimnego silnika jak jest zimno. Latem zero tego typu błędów. Chcę go obejrzeć, wyczyścić itp. Z samochodem nic się nie dzieje, a czytając podobne wątki, wiem, że to ten czujnik sieje zamieszanie.

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

A co to?

 

Znacie/znasz w takim razie kody błędów dla forestera? Bo te zgapiłem bodajże z Imprezy wolnossącej. Błąd 22 jak nie czujnik spalania stukowego to co? A co to jest ten piston slap?

Link to comment
Share on other sites

A to nie wynik piston slap'a?

 

No trochę mnie wkręciłeś, i potwierdziłem, to: to knock sensor, czujnik spalania stukowego, dla wszystkich modeli 22 oznacza to samo.

 

-- 10 paź 2010, o 09:45 --

 

A co to jest ten piston slap?

 

http://sk9.pl/af00d1

 

 

Dzięki, to na pewno nie piston slap, silnik pracuje cichutko. Chcę ten czujnik spalania stukowego wyczyścić i nie mogę znaleźć ustrojstwa. Na 90% pomaga przeczyszczenie.

Link to comment
Share on other sites

z tyłu silnika mniejwięcej pod przepustnicą, przykręcony śrubą M8 na klucz 12 na poziomej płaszczyźnie bloku, czarny plastikowy cóś o średnicy ok.3cm i wysokości 2-3, z kabelkiem i wtyczką, blisko połaczenia silnika ze skrzynią

Link to comment
Share on other sites

tylko od góry jest dojście, najwyżej zdejmij sobie IC do tego zabiegu

 

 

Ale nie widzę tego :-( Nie znalazłem... Może dysponujesz fotką? Z latarką przy słonecznej pogodzie, nic nie znalazłem :-(Jeszcze się okaże, że to poprzedni właściciel zdemontował (samochód z Niemiec, mam go 3 lata, check się pali od jakiegoś roku, nie sądzę zatem).

Link to comment
Share on other sites

nie zbieram fotek elementów silnika, sorki.... :) bo mi to do niczego nie jest potrzebne....szuakjcie, aż znajdziecie.... :lol:

 

bardziej od strony kierowcy, jak zlokalizujesz rozrusznik, to patrząc z pozycji kierowcy po jego prawej stroni - tej bliżej srodka silniuka czy auta, jakieś 10cm do przodu auta siedzi czarny plastikowy okrągły, przykręcony jedną śrubą od óry czujnik

Link to comment
Share on other sites

nie zbieram fotek elementów silnika, sorki.... :) bo mi to do niczego nie jest potrzebne....szuakjcie, aż znajdziecie.... :lol:

 

 

Znalazłem, ale jeśli jest ktoś kto to odkręcił to bez rozbierania IC, wszelkich rurek, gum, rozbebeszania całej góry, no to wielki szacun. Podejrzewam, że jest to proste ale w wolnym ssaku. W moim przypadku, czujnik jest pokryty kupką liści i gałązek, może to wpływa też na przekłamywanie czujnika. Idę zaraz coś kombinować z odkurzaczem, może jakąś końcówką z wąską rurką uda mi się to wyssać.

Link to comment
Share on other sites

to lepiej sprężonym powietrzem niż odkurzaczem, skuteczniej oczyścisz, ale nie sądzę żeby to cos dało, ewentualnie odkręć, może zardzewiał czy sie utleniło aluminium z bloku, oczyść i złóż na nowo

 

Nie da się odkręcić bez rozkładania całej góry, tam nie ma dostępu.

Link to comment
Share on other sites

Zrobiłem taki myk. Odkurzaczem wyciągnąłem ile się dało tych listków i suchych gałązek co leżały na czujniku, potem przedmuchałem (wąż do gęby i ile sił w płucach :-). I na razie, złośliwość rzeczy martwych, "CHECK" się nie pali... To jakieś nieporozumienie....:-)

Link to comment
Share on other sites

Czujnik spalania stukowego, jeśli pada, to będzie zapalał CEL co jakiś czas, a nie permanentnie, błąd i tak został w kompie. A jesli tak jest, to za kilka dni znowu Ci wywali :|

Rada jest taka, kup nowy (bądź używkę) i jak już wszystko rozbierzesz to zamiast czyścić stary załóż od razu nowy (drugi) i pojedź na skasowanie błędu.

Czyszczenie pomaga baaardzo rzadko, przerabiałem kiedyś temat :wink:

Link to comment
Share on other sites

Czujnik spalania stukowego, jeśli pada, to będzie zapalał CEL co jakiś czas, a nie permanentnie, błąd i tak został w kompie. A jesli tak jest, to za kilka dni znowu Ci wywali :|

Rada jest taka, kup nowy (bądź używkę) i jak już wszystko rozbierzesz to zamiast czyścić stary załóż od razu nowy (drugi) i pojedź na skasowanie błędu.

Czyszczenie pomaga baaardzo rzadko, przerabiałem kiedyś temat :wink:

 

U mnie zapalał tylko na początku jazdy samochodem na zimnym silniku, po kilkuset metrach gasł. No i potwierdzam, błąd został w kompie ale niestety nikt mi nie pomógł w innym wątku jak to zresetować, podobno wyłączając klemę na 30 minut?

Link to comment
Share on other sites

U mnie zapalał tylko na początku jazdy samochodem na zimnym silniku, po kilkuset metrach gasł. No i potwierdzam, błąd został w kompie ale niestety nikt mi nie pomógł w innym wątku jak to zresetować, podobno wyłączając klemę na 30 minut?

Tak właśnie się to robi, podpinasz potem aku, odpalasz furkę i pozwalasz jej pochodzić na jałowym przez "jakiś" czas (nie wiem, 20-30min), ale pamiętaj o jednym - działanie jest doraźne, jeżeli faktycznie pada czujnik (co zresztą nie jest niczym nadzwyczajnym), to zaraz będziesz miał ten sam błąd znowu w kompie i apiać od nowa. IMSO bez sensu.

U mnie doszło do tego, że mi się CEL co drugi dzień zapalał, a jak się już zapalał, to silnik tracił na mocy; po kilku minutach gasło, a potem całość się powtarzała. Czyszczenie nic nie dało, kupiłem używany za 100z, założyłem, skasowałem błąd u diagnosty i temat zniknął jak zeszłoroczny śnieg :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

U mnie zapalał tylko na początku jazdy samochodem na zimnym silniku, po kilkuset metrach gasł. No i potwierdzam, błąd został w kompie ale niestety nikt mi nie pomógł w innym wątku jak to zresetować, podobno wyłączając klemę na 30 minut?

Tak właśnie się to robi, podpinasz potem aku, odpalasz furkę i pozwalasz jej pochodzić na jałowym przez "jakiś" czas (nie wiem, 20-30min), ale pamiętaj o jednym - działanie jest doraźne, jeżeli faktycznie pada czujnik (co zresztą nie jest niczym nadzwyczajnym), to zaraz będziesz miał ten sam błąd znowu w kompie i apiać od nowa. IMSO bez sensu.

U mnie doszło do tego, że mi się CEL co drugi dzień zapalał, a jak się już zapalał, to silnik tracił na mocy; po kilku minutach gasło, a potem całość się powtarzała. Czyszczenie nic nie dało, kupiłem używany za 100z, założyłem, skasowałem błąd u diagnosty i temat zniknął jak zeszłoroczny śnieg :mrgreen:

 

Dzięki. U mnie nic się nie dzieje z samochodem.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...