Skocz do zawartości

coś stuka ale co?


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

o pewnego czasu (3-4miesiaca) slysze pojedyncze stuki (dzwiek bardzo metaliczny) pod samochodem. Mozna to uslyszec tylko przy otwartym oknie i tylko zaraz po ruszeniu i puszczeniu gazu (tylko przy malej predkosci)

 

czyli: ruszam do 10km/h i nagle puszczam gaz i slysze pojedyncze stuki (2-3 stuki)

 

nie ma znaczenia czy jedziemy po nowym asfalcie czy drodze gruntowej wiec raczej nie ma to zwiazku z zawieszeniem.

 

silnik i skrzynia pracuje prawidlowo!

 

co to moze byc? cos na wale?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze zaciągasz ręczny? Spróbuj zrobić taki test: po kilkukilometrowej jeździe zatrzymaj się i zrób jak piszesz, nie zaciągaj ręcznego. Może po prostu kiepesko odchodzą Ci zaciski...

 

 

reczny nie ma znaczenia bo taka sytuacja zdaza sie w miescie np na swiatlach a wtedy rzadko zaciagam reczny

 

-- 12 paź 2010, o 07:36 --

 

nikt nie ma pomyslu co to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

90% siakiś element wydechu, przy ruszaniu układ wpada w największe wibracje i pewnie gdzieś Ci wali w osłonę, przypuszczam, że przy wyższych prędkościach nic nie słyszysz, nawet przy otwartych oknach?

ale w razie czego napisz do Niedźwiedzia, on uwielbia takie historie... :twisted::twisted::twisted:

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

u mnie jest metaliczne "puk" , nie rezonans

 

-- 24 lis 2010, o 13:11 --

 

znaleziona przyczyna pukania....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

....zerwany czujnik cisnienia w kole :oops:

 

ile $$$ jest mi winny wulkanizator ktory parwdopodobnie zerwal go przy zmianie opon z zmowych na letnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziesz miał inny problem - święcąca kontrolka przez 6 miesięcy od TPMS

 

 

no wlasnie pierd....y TPMS :evil:

 

jak sobie z tym poradzic?

 

ASO we wroclawiu nie ogarnia tematu logowania nowych czujnikow wiec zakup czujnika nie ma sensu...

 

chyba zostaje tylko wyjecie kontrolki z deski....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziesz miał inny problem - święcąca kontrolka przez 6 miesięcy od TPMS :wink:

 

 

 

 

Raczej nie będzie problemu,jeśli czujnik nie będzie zamontowany na żadnej feldze.Wprawdzie ciśnienie w oponach nie będzie kontrolowane,ale system się nie aktywuje i lampka nie zapala się w czasie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie będzie problemu,jeśli czujnik nie będzie zamontowany na żadnej feldze.Wprawdzie ciśnienie w oponach nie będzie kontrolowane,ale system się nie aktywuje i lampka nie zapala się w czasie jazdy.

 

 

bedzie na 100% problem

 

kontrolka jak sie pali non-stop oznacza blad komunikacji z czujnikiem/kami

kontrolka jak miga oznacza niskie cisnienie (<1.8bar) w kole/kołach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie będzie problemu,jeśli czujnik nie będzie zamontowany na żadnej feldze.Wprawdzie ciśnienie w oponach nie będzie kontrolowane,ale system się nie aktywuje i lampka nie zapala się w czasie jazdy.

Brak czujników czy czujniki niewprogramowane w system to nie ma znaczenia, kontrolka będzie się świecić :evil:

Może za jakiś czas serwisy będą miały odpowiedni sprzęt/chęć pomóc nam w tym problemie.

Na razie jeden z serwisów zaproponował mi "wyjęcie żarówki".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak czujników czy czujniki niewprogramowane w system to nie ma znaczenia, kontrolka będzie się świecić :evil:

Może za jakiś czas serwisy będą miały odpowiedni sprzęt/chęć pomóc nam w tym problemie.

Na razie jeden z serwisów zaproponował mi "wyjęcie żarówki".

 

 

Zmieniłem koła na zimowe bez czujników powietrza,kontrolka zapala się po włączeniu zapłonu, po odpaleniu silnika gaśnie i w czasie jazdy już się nie zapala.Bynajmniej jest tak w moim aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak czujników czy czujniki niewprogramowane w system to nie ma znaczenia, kontrolka będzie się świecić :evil:

Może za jakiś czas serwisy będą miały odpowiedni sprzęt/chęć pomóc nam w tym problemie.

Na razie jeden z serwisów zaproponował mi "wyjęcie żarówki".

 

 

Zmieniłem koła na zimowe bez czujników powietrza,kontrolka zapala się po włączeniu zapłonu, po odpaleniu silnika gaśnie i w czasie jazdy już się nie zapala.Bynajmniej jest tak w moim aucie.

i tak raczej powinno być bo nie ma sygnału o zbyt niskim ciśnieniu :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak raczej powinno być bo nie ma sygnału o zbyt niskim ciśnieniu :idea:

Nie bardzo kapuję? Jak nie ma czujników to wg. mnie to samo co czujniki niewprogramowane w system. :?:

Jak system "nie widzi" czujników czy to z powodu ich braku, czy nie wprogramowania to powinna kontrolka świecić?

 

W kwestii ceny (420zł) to jeśli dobrze pamiętam, to płaciłem po 24$ za 1 czujnik. U nas cenki trochę z kosmosu. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo kapuję? Jak nie ma czujników to wg. mnie to samo co czujniki niewprogramowane w system. :?:

Jak system "nie widzi" czujników czy to z powodu ich braku, czy nie wprogramowania to powinna kontrolka świecić?

 

 

 

Nie wiem czy dobrze rozumuję,ale wydaję mi się,że sygnał z czujników zamontowanych w wentylach przekazywany jest drogą radiową do centralki. Czujniki aktywują się przy prędkości około 20 km/h i jeżeli jest za niskie ciśnienie, to zapali się lampka kontrolna,lub gdy będzie brak czujnika albo ulegnie uszkodzeniu.

W wypadku gdy nie jest zamontowany żaden czujnik, to do centralki nie popłynie sygnał i system się nie aktywuję,i lampka nie świeci.

Gdy zamontuje się nowe czujniki i się ich nie zaprogramuje,to czujniki przekazują sygnał,ale centralka ich nie rozpoznaje i zapala się kontrolka ciśnienia powietrza w kołach.

Czujniki aktywują się pod wpływem siły odśrodkowej,a lampka będzie świecić gdy awarii ulegnie jeden czujnik lub gdy chociaż jeden będzie zamontowany.

 

Wydaje mi się,że tak to działa,ale mogę się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wypadku gdy nie jest zamontowany żaden czujnik, to do centralki nie popłynie sygnał i system się nie aktywuję,i lampka nie świeci.
Wydaje mi się,że tak to działa,ale mogę się mylić.

Skoro u ciebie po zmianie kół na te bez czujników lampka nie świeci to tak musi być :?:

Ja mam 2 komplety kół z czujnikami i niestety po zmianie kontrolka się świeci :evil:

Ciekawe kiedy w PL można będzie pojechać do serwisu i bez problemu po zmianie kół czujniki ciśnienia "uaktywnić".

Gdzieś czytałem że system kontroli ciśnienia będzie obowiązkowy w nowych samochodach EU od 2012 :?: Może wtedy przynajmniej ASO zaopatrzą się w odpowiedni sprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 2 komplety kół z czujnikami i niestety po zmianie kontrolka się świeci

 

 

Niestety ale w subaru zastosowano system z centralką zapamiętującą tylko cztery czujniki i przy zmianie kół na inne, trzeba za każdym razem dostrajać czujniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...