Jump to content

Zakup Forestera z lat 2000-2003


B-52

Recommended Posts

Koleżanki i koledzy

Chciałbym kupić forestera z lat 2000-2003. Na nowszy budżet nie pozwoli, a o całkowitej nówce w ogóle mowy nie ma. (zresztą forestera nowego na pewno bym nie brał bo niezbyt mi się podoba, względem poprzedników)

To byłby drugi samochód w domu, do zadań bardziej specjalnych, którym moja (trochę typu pitu pitu) "szóstka" nie podoła, albo w ogóle się do nich nie nadaje. Potrzebuje mocnego auta z napędem na 4 łapy, co to się trudniejszych warunków drogowych nie boi.

Wiosną tego roku kupowałem nowy samochód i miał być legas, ale jakoś ... wymiękłem. Poprzednie 3 lata jeździłem szóstką, było fajnie no i jest następna.

Myślę sobie, że taki zakup to byłaby próba, po której może zmieniłbym barwy klubowe na dobre.

Do rzeczy: czy w ogóle warto szukać samochodu z tych roczników? Jeśli tak, to gdzie najlepiej? Czy jest może tak, jak z mazdami (jestem uczestnikiem forum "mazdaspeed", a tam ludzie listy piszą), że 99% ściągniętych samochodów to przystanki autobusowe? Bardzo chciałbym z gazownią, jak to się sprawuje? A może lepiej unikać? Na który silnik stawiać - 125, czy 170 konny? Na co ogólnie zwracać uwagę?

Będę zobowiązany za wszystkie odpowiedzi.

Dzięki i pozdrawiam

Bartek

PS. Jeśli źle nazwałem temat, albo w niewłaściwym miejscu umieściłem wątek, niech się Mod nie gniewa, nowy tu jestem. :wink:

Link to comment
Share on other sites

wiatmy nowego kolege :mrgreen:, i pierwsze pytanie do czego bedziesz/chcesz uzywac auta :?: jesli ma to byc lekki offroad kupuj N/A a jesli chcesz pojezdzic szybciej to tylko Turbo :twisted: ale jak kupisz N/A to zaraz zaczniesz pytac jak podniesc w nim moc itd.itp wiec nie zastanawiaj sie tylko kupuj odrazu Turbo 8) :mrgreen: Obydwie wersje wolnyssak i turbo mozna zagazowac, na co zwracac uwage przy kupnie na to co w innych autach a i przed kupnem nalezalo by sprawdzic autko w jakims kumatym zakladzie lub aso co to sie subarakami zajmuje i ma jakies pojecie.Reszte odpowiedzi znajdziesz na forum, tylko musisz poczytac i poszukac :P pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

wiatmy nowego kolege :mrgreen:, i pierwsze pytanie do czego bedziesz/chcesz uzywac auta :?:

 

Dzięki za miłe powitanie. Myślę używać Subaru chyba według średniej - trochę w warunkach miejskich, wiejskich - drogi gruntowe, które bywają trudne w zimie i po - przy roztopach. Poza tym od czasu do czasu traska - ok 300km. (może dwa razy w miesiącu?) Średnio pewnie 1500 - 2000 miesięcznie. Chociaż to drugi samochód w rodzinie ma być, a już myślę, że będę jeździł tylko nim :mrgreen:

 

Po podrzuconych linkach wydaje mi się, że najlepszym wyborem będzie dwulitrowe turbo. (w ogóle trochę mi głupio, że sam poszukałem - pardon.) Tym bardziej, że chciałbym manualną skrzynię. Fajnie sobie gawędzicie o dość nowych/młodych modelach, ale niestety bez szans u mnie.

To może nie ma sensu szukać tego 7-10 latka - ktoś coś powie może?

Dzięki i pozdrawiam

Bartek

Link to comment
Share on other sites

To może nie ma sensu szukać tego 7-10 latka - ktoś coś powie może?

a to dlaczego??? jezeli nie przeszkadza Ci jak wyglada :lol: to panie kupowac, jezdzic, bulgotac i cieszyc sie jazda 8)

Link to comment
Share on other sites

może nie ma sensu szukać tego 7-10 latka - ktoś coś powie może?

Jak najbardziej jest sens, tylko trzeba go dobrze sprawdzić pod względem technicznym, najlepiej w warsztacie, które ogarnia subaru i nie robi wielkich oczu :shock: po otwarciu maski, i pod względem estetycznym, jak każde używane auto zresztą.

 

Pomijając bolączki, z jakimi sam kupiłem swoje auto, to polecam :) mi się w nim nic nie popsuło, a to co nie działa, to nie działało już wcześniej u poprzedniego właściciela.

Generalnie jeździ się Forkiem fajnie, wygodnie, i daje radę w lekkim terenie.

Link to comment
Share on other sites

A dlaczego nie? Ja mam takiego i co rusz ktoś mi wybija z głowy sprzedawanie go. Autko jest niezawodne, bezawaryjne, dość szybkie (chociaż mogłoby być szybsze :mrgreen: ), ma mało pierdół elektronicznych więc nie ma się co zepsuć. 120 000 przejechane i jedyne, co się zepsuło to diody podświetlenia w desce rozdzielczej i przyciskach oraz linka od szyberdachu (700 zł naprawa).

Link to comment
Share on other sites

kupuj 2 litry turbo i będziesz zadowolony. Jak masz możliwość to szukaj auta od MY '03, już trochę lepiej wyglądają. Nie kieruj się wyglądem i rocznikiem tak bardzo tylko stanem technicznym. Sam miałem wyboru kupić MY'06 czy Forka z pewnej ręki ale starszego i droższego. Wybrałem to drugie, kupiłem z końca 2003r z PL i jestem baaaaaaaaaardzo zadowolony;)

Link to comment
Share on other sites

Możesz się "pobawić" przy szukaniu tego jedynego w następujący sposób. Pod kierownicą, trochę z lewej strony, masz dwa czarne małe gniazda, zepnij je na wyłączonej stacyjce. Potem przekręć zapłon odczytaj z diody "CHECK ENGINE" kody błędów. Najlepiej by "CHECK..." pulsowało jednostajnie, oznacza, że samochód jest ok. Jeśli będzie inaczej, zapisz te błędy i sprawdź co boli dany egzemplarz. Krótki sygnał oznacza jednostki, długi sygnał oznacza dziesiątki, czyli np. mrugnie Ci dwa razy szybko i trzy razy wolno, a potem znowu dwa razy szybko i trzy razy wolno, to znaczy, że cykl sie powtarza i masz błąd 32, co już sobie sprawdzisz w tabeli błędów. Ale generannie to od razu zamyka usta sprzedającym jakoby egzemplarz idealny...

Link to comment
Share on other sites

...

Po podrzuconych linkach wydaje mi się, że najlepszym wyborem będzie dwulitrowe turbo. (w ogóle trochę mi głupio, że sam poszukałem - pardon.) ...

Nie ma sprawy, pomuk zadośćuczyni... :twisted:

 

BTW

Kupuj forka II 2.0 XT, z grubsza rzecz biorąc to samo co S-turbo, tylko IMSO buda zdecydowanie ładniejsza :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Dzięki piękne za wszystkie wypowiedzi.

Estetycznie bardzo mi się te wczesne podobają. Nie ukrywam, że w niektórych wypowiedziach wyczułem nutkę szyderstwa z tym związaną :wink:

Będę szukał cierpliwie i mam nadzieję, że się uda. Miejsca na sprawdzenie widzę w Olsztynie dwa: 1. ASO, 2. Są tacy mistrzowie, którzy się trochę ścigają i znają się na Subarakach bardzo dobrze. Moja siostra ma Legacy, korzysta z ich usług i jest bardzo OK. A czy coś tutaj - po sąsiedzku znajdę, to inna para kaloszy.

Bardzo Wam dziękuję, a jak już kupię, to się pochwalę.

No i pewnie jeszcze będę o coś pytał niestety :mrgreen:

Serdeczności

Bartek.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Chciałem odświerzyć temat Forka modelu z 2000-2002.

Okazało się że wlazł mi mocno w głowę i jak tylko uda mi się oddać do adopcji moją wysłużoną skodę to zakupuję pikne SUBARU.

Opinnie widzę pozytywne więc będę szukał odpowiadającego mi modelu.

Jak by ktoś miał sugestie na co jeszcze zwrócić uwagę bądź zmienić swojego Forestera bez TURBO na z TURBO to ja chętnię zgłaszam się do obejrzenia.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...