Jump to content

remont EJ20


jano86
 Share

Recommended Posts

Zakładam ten temat żeby zadawać trochę(czasem na pewno głupich) pytań przy okazji naprawy EJ20, jako że nie mam z tym silnikiem doświadczenia. A zatem:

 

Czy mogę rozebrać silnik tak żeby wyjąć wał i panewki, nie zdejmując głowic ani nie wyciągając tłoków z cylindrów?

Ewentualnie z wyjęciem tłoków, ale bez ściągania głowic?

Link to comment
Share on other sites

dobra szlifierka i da rade :D , a tak powaznie to nidyrydy ,trzeba głowice zdjąć ,zeby się do bloku dobrać .tak na marginesie jak ci poszły panewki ,to pewnie wał na 99% też ,o pękających głowicach nie wspomne (bardzo często tak bywa w subaru).

Link to comment
Share on other sites

w związku z konstrukcją silnika - boxer - nie da się zrobić naprawy głównej, remontu czy jak go nie nazwać, bo żeby to zrobić, a do tego dobrze, musisz rozebrać motor w puch....zdjąć głowice, rozpołowić blok, zresztą i tak i tak wypadałoby to zrobić

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Już ogarnąłem jak to działa po wnikliwej lekturze manuala. Dziękuję za rady.

Tymczasem mam pytanie jakiego klucza potrzebuję do odkręcenia szpilek ARP?

 

-- Cz mar 17, 2011 10:36 am --

 

DLa potomnych może się przyda jest to klucz 9/16 cala 12 kątny.

 

Tymczasem zabieram się za remont silnika, większość części już mam.

 

Chciałbym się zapytać na co należy zwrócić szczególną uwagę?

 

Silnik do obróbki jedzie do firmy WEPS (robią tam silniki np. Czoperowi, nie-ASO ).

Blok będzie sprawdzony i w razie potrzeby wyosiowany.

Tłoki zostawiam seryjne, korbę mam już jedną używaną. Wał nowy OEM, panewki cosworth. Kupiłem już wszystkie uszczelnienia, o-ringi. Wymieniam uszczelniacze zaworowe. Wał z zamachem będzie wyważony. Smok olejowy został obspawany w newralgicznych punktach. Oczywiście do planowania idzie głowica.

 

Na co jeszcze powinienem zwrócić szczególną uwagę? Jak to jest z dobieraniem panewek? Powinienem sprawdzić luzy za pomocą plastigauge? Czy w serwisówce znajdę informacje jakie one powinny być?

 

Warto przy okazji poprawiać jakoś głowicę?

Link to comment
Share on other sites

Mam jeszcze pytanie odnośnie korbowodów.

Mogę jeden używany założyć? Rozumiem, że powinienem je wówczas wyważyć? Czy były różne rodzaje korb?

 

Na każdej są oznaczenia, co mogę z nich wywnioskować, tak żebym wiedział jakiej korby potrzebuję?

 

Czy warto kupić jednak jakieś kute. Ma to sens w ogóle przy seryjnych tłokach?

Link to comment
Share on other sites

Zainwestuj w nowe korby z WRX'a.

 

Tanie kute moga - jak sie okazalo przykladowo w przypadku korb Eagle - niewiele warte.

 

Oczywiscie, jak powywazasz je i pomierzysz dobrze, to moze i na takich "skladkowych" korbach tez bedzie dobrze,

ale jak chcesz zrobic porzadnie i nie zrobic sobie kuku, to chyba warto przemyslec temat kompletu takich samych, nowych.

Link to comment
Share on other sites

Mam jeszcze pytanie odnośnie korbowodów.

Mogę jeden używany założyć? Rozumiem, że powinienem je wówczas wyważyć? Czy były różne rodzaje korb?

 

Na każdej są oznaczenia, co mogę z nich wywnioskować, tak żebym wiedział jakiej korby potrzebuję?

 

Czy warto kupić jednak jakieś kute. Ma to sens w ogóle przy seryjnych tłokach?

 

 

Hmm, nikt na tym forum nie wie?? :(

 

 

Mam jeszcze pytanie czy korby od 2.5 pasują do 2.0?

Są lepsze/gorsze/takie same?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...