Jump to content

Po przeglądzie 60000 w ASO coś śmierdzi i dymi spod maski


AA1

Recommended Posts

Szanowni Koledzy,

 

dokonałem w ASO przeglądu po 60 000 km i po paru kilometrach podjechałem na tankowanie i obsługa stacji wskazała na dym i swąd spod maski mojego Forestera (2.0 XC win MY 07)

 

Czy ktoś z Was może się orientuje, czy to takie normalne zjawisko po przeglądzie i wymianie olejów? I jak długo to może trwać?

 

dziękuję

 

aa1

Link to comment
Share on other sites

dziękuję Kropokowiczowi,

 

zadzwoniłem do ASO i stwierdzili, że jak to był przegląd po 60000, to jak zmieniali jakiś olej, to jak coś tam zdejmowali, to mogło się na coś tam ulać, więc trzeba poczekać parę dni, by przeszło.

 

Ale nadal wygląda mi to podejrzanie.

 

z pozdrowieniami

 

aa1

Link to comment
Share on other sites

Szanowni Koledzy,

 

dokonałem w ASO przeglądu po 60 000 km i po paru kilometrach podjechałem na tankowanie i obsługa stacji wskazała na dym i swąd spod maski mojego Forestera (2.0 XC win MY 07)

 

Czy ktoś z Was może się orientuje, czy to takie normalne zjawisko po przeglądzie i wymianie olejów? I jak długo to może trwać?

 

dziękuję

 

aa1

 

ewidentnie jakieś niechlujstwo mechaników. dym spod maski nigdy nie jest normalny, przed czy po przeglądzie...

Link to comment
Share on other sites

dziękuję Koledzy.

 

jeden z poprzedników zapytał mnie, który to ASO

 

Jestem z Warszawy, więc mam trzy ASO, z czego jeden jest w kosmicznie niekomunikacyjnym miejscu (DaWoj), jeden jest hen daleko po drugiej stronie Wisły (Dut.), więc siłą rzeczy zostaje Koper, który chociaż daleko, daje szansę dojazdu do miasta po zostawieniu samochodu.

 

W kwestii zmiany ASO, to nie bardzo mam na co zamienić Koper, a do tego rozsierdzili mnie do białości, bo przy tablicach rejestracyjnych zdjęli moje czarne jednolite zaślepki i powiesili swoje biało-niebiesko-złote reklamówki. I na domiar złego uruchomili głośne pikanie przy załączaniu i wyłączaniu alarmu, więc teraz po nocy budzę pół osiedla...

 

Jeśli są jeszcze jakieś wskazówki dotyczące tego dymienia, to chętnie się zapoznam.

 

mam jeszcze kilka usterek, które w tym mim Foresterze zgłaszam od początku, ale ciągle słyszę, że tak ma być i już, bo to Subaru i jeśli nie podoba, to Subaru tak ma i tyle.

 

 

aa1

Link to comment
Share on other sites

mam jeszcze kilka usterek, które w tym mim Foresterze zgłaszam od początku, ale ciągle słyszę, że tak ma być i już, bo to Subaru i jeśli nie podoba, to Subaru tak ma i tyle.

Jakież to usterki?

Link to comment
Share on other sites

swoje biało-niebiesko-złote reklamówki

'mój były' warsztat też tak zrobił, nie masz pojęcia jak długo lenistwo pozwalało, żeby tak było.... a starczyło te paski na dole zmienić na czyste i jest profi

Link to comment
Share on other sites

mam jeszcze kilka usterek, które w tym mim Foresterze zgłaszam od początku, ale ciągle słyszę, że tak ma być i już, bo to Subaru i jeśli nie podoba, to Subaru tak ma i tyle.

Jakież to usterki?

 

Może umknęło to w poprzedniej odpowiedzi, gdy byłem zapytany, jaki to ASO, to powtórzę: ASO Koper.

 

Kolega Aztec zapytał mnie o inne usterki. O największej zaraz rozpocznę nowy wątek, bo wygląda, że tylko NTSB może mi pomóc.

 

A kiedy mówię o usterkach, to niekiedy chodzi o jakieś poprawki, czy zmiany.

1. cały czas kiedy jeżdżę, to wydaje mi się, że ten samochód dziwnie drży, że przyspiesza skokowo i jego praca jest nierównomierna. Odpowiedź słyszana: Forester tak ma i to jest dobrze.

 

2. Pedał sprzęgła jest znacznie wyżej niż w innych markach i jest znacznie twardszy, a że mam kontuzję kręgosłupa, to mi to przeszkadza, więc zgłaszam, by może skrócić skok i jakoś je "zmiękczyć", a odpowiedź jest: "Pedał w normie i całuj nas w gwizdek". Może jest w normie, ale ja chciałbym krótszy skok i mniejszy opór, a wydaje się, że jest to niezrozumiałe dla panów w niebieskich fartuchach i dla nich niewykonalne.

 

3. Skrzynia biegów jest gorsza niż w maluchu, regularnie nie wchodzi drugi i wsteczny bieg, a mam też niekiedy kłopot z pierwszym i trzecim. Odpowiedź jest taka: "Subaru tak ma i już, skrzynia jest taka jaka jest, jest w normie i nic nie zmienimy"

 

a o najpoważniejszym problemie będzie zaraz wątek.

 

z pozdrowieniami,

 

aa1

Link to comment
Share on other sites

AA1, bo faktycznie Forester tak ma :P To jednak jest zwykłe, surowe, proste auto. Komfortu w nim nie znajdziesz :D

Drżenie, skokowe przyspieszanie zauważają chyba prawie wszyscy użytkownicy, skoku sprzęgła nie da się regulować w zależności od upodobań i faktycznie jest zdecydowanie twardsze niż w innych samochodach, a skrzynia ... no cóż ... w porównaniu do innych marek, też kiszka, ale z porównaniem do malucha, to przegłeś chłopie :wink: .

Zacznij zmieniać biegi w okolicy max momentu obrotowego (3500) to silnik Ci nie będzie szarpać, a o biegach i sprzęgle zapomnisz, bo będzie Ci radośniej :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

AA1, gdyby Ci jednam zmienili chociaż skok tego sprzęgła na krótszy, to daj znać - też sobie zmienię ;-)

Tęsknię za Punto 1.1, gdzie miałem najkrótsze sprzęgło ze wszystkich samochodów i najszybszą na świecie skrzynię manualną (każdy nowoczesny tiptronic wysiada).

Link to comment
Share on other sites

mam jeszcze kilka usterek, które w tym mim Foresterze zgłaszam od początku, ale ciągle słyszę, że tak ma być i już, bo to Subaru i jeśli nie podoba, to Subaru tak ma i tyle.

Jakież to usterki?

 

Może umknęło to w poprzedniej odpowiedzi, gdy byłem zapytany, jaki to ASO, to powtórzę: ASO Koper.

 

Kolega Aztec zapytał mnie o inne usterki. O największej zaraz rozpocznę nowy wątek, bo wygląda, że tylko NTSB może mi pomóc.

 

A kiedy mówię o usterkach, to niekiedy chodzi o jakieś poprawki, czy zmiany.

1. cały czas kiedy jeżdżę, to wydaje mi się, że ten samochód dziwnie drży, że przyspiesza skokowo i jego praca jest nierównomierna. Odpowiedź słyszana: Forester tak ma i to jest dobrze.

 

2. Pedał sprzęgła jest znacznie wyżej niż w innych markach i jest znacznie twardszy, a że mam kontuzję kręgosłupa, to mi to przeszkadza, więc zgłaszam, by może skrócić skok i jakoś je "zmiękczyć", a odpowiedź jest: "Pedał w normie i całuj nas w gwizdek". Może jest w normie, ale ja chciałbym krótszy skok i mniejszy opór, a wydaje się, że jest to niezrozumiałe dla panów w niebieskich fartuchach i dla nich niewykonalne.

 

3. Skrzynia biegów jest gorsza niż w maluchu, regularnie nie wchodzi drugi i wsteczny bieg, a mam też niekiedy kłopot z pierwszym i trzecim. Odpowiedź jest taka: "Subaru tak ma i już, skrzynia jest taka jaka jest, jest w normie i nic nie zmienimy"

 

a o najpoważniejszym problemie będzie zaraz wątek.

 

z pozdrowieniami,

 

aa1

 

 

ad 1, 2 , 3 forek tak ma , i musisz sie przyzwyczaić

Link to comment
Share on other sites

3. Skrzynia biegów jest gorsza niż w maluchu, regularnie nie wchodzi drugi i wsteczny bieg, a mam też niekiedy kłopot z pierwszym i trzecim. Odpowiedź jest taka: "Subaru tak ma i już, skrzynia jest taka jaka jest, jest w normie i nic nie zmienimy"

 

Jest taka rzecz, ktora mozesz kupic w ASO i nie tylko, jak QuickShifter albo ShortShifter, roznie ludzie to nazywaja. Dziala na zasadzie skroceniu skoku lewarka. Mialem podobne odczucia co do zmiany biegow w mojej Imprezie, tak jak Ty. Bez reklamy, jestem bardzo zadowolony z zakupu a za taki komfort zaplacilem circa 1200 zl.

 

Szczerze mowiac, nie doszukiwałbym sie i nie oczekiwal od Forestera kwadratowych jaj. Samochod taki i jest, ma mocne strony i ma slabe, jak kazde. Ale jak Mowisz ze samochod dziwnie sie zachowuje, prosisz serwis aby sie przygladnal sprawie i jeszcze ci mowia Tobie: "tak ma byc" to bardzo przepraszam, cos tu jest nie tak :roll: . Łaski ci nie robia, za samochod zaplaciles i masz na niego gwarancje, nie powinni absolutnie grymasic jezeli Klient zażyczy sobie sprawdzenie samochodu czy wszystko jest w pozadku i dla wlasnego swietego spokoju.

 

Bardziej ja bym sie skupil, jak ASO moglo cie wypuscic z przypuszczalnie kapiacym olejem :shock:

Link to comment
Share on other sites

AA1, jeśli obsługa auta sprawia Ci ból (sprawa kręgosłupa) to zrozumiałe, że nie pałasz do niego sympatią. Tak samo do tych, którzy Ci powiedzą, że sprzęgła nie mogą przerobić.

- 'trzęsienie' auta: pewnie bardzo subiektywne, porównaj z innym egzemplarzem

- 'wchodzenie' biegów: moje auto 4 lata starsze ma z wymienionych przez Ciebie problemów skrzyniowych tylko ten ze wstecznym i tu w TTTM jestem w stanie uwierzyć, ale reszta?

- short shifter nie rozwiązuje problemów z wchodzeniem biegów, co najwyżej ułatwia zapinanie przez zwiększenie oporu (paradoksalnie). mam, używam. 1300zł za to ? przesada, wymieniłem kijek i gumy :)

- o przeróbce sprzęgła raczej zapomnij - układ jest hudrauliczny, siła razy skok musi się zgadzać po obu stronach dźwigni. no chyba, że jakieś wspomaganie...

Link to comment
Share on other sites

z czego jeden jest w kosmicznie niekomunikacyjnym miejscu (DaWoj)

 

Bzdura :mrgreen:

 

Czy ktoś z Was może się orientuje, czy to takie normalne zjawisko po przeglądzie i wymianie olejów? I jak długo to może trwać?

 

Normalne może nie, ale dopóki nie spod maski nie wydobywa się żywy ogień, nie ma się co przejmować :mrgreen:.

 

Też się kiedyś przestraszyłem, jak mi turbo wymieniali i nowe się "przepalało" - zatrzymałem się pod sklepem, wyjąłem gaśnicę i trzymając ją w jednej ręce, drugą nerwowym ruchem wykręciłem numer do carfita, który mnie uspokoił :mrgreen:.

Link to comment
Share on other sites

Jest taka rzecz, ktora mozesz kupic w ASO i nie tylko, jak QuickShifter albo ShortShifter, roznie ludzie to nazywaja.

To ShortShifter :wink:

QuickShifter służy do zmiay biegów bez użycia sprzęgła i z wcisniętym gazem do oporu :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Pedał sprzęgła jest znacznie wyżej niż w innych markach

 

zmień na exedy - tak Kropkowicz? Porównywałem mój nowy oem vs exedy sporo używane chyba u kropkowicza, zdecydowanie łatwiej było. Ale to musi ktoś potwierdzić

 

3. Skrzynia biegów jest gorsza niż w maluchu, regularnie nie wchodzi drugi i wsteczny bieg, a mam też niekiedy kłopot z pierwszym i trzecim. Odpowiedź jest taka: "Subaru tak ma i już, skrzynia jest taka jaka jest, jest w normie i nic nie zmienimy"

 

BZDURA. też się męczyłem aż zalałem motul gear 300 75w90 - przepaść, biegi wchodzą kilk-klik nie licząc wstecznego który czegoś tam nie ma

 

Co do drgań, to faktycznie musisz porównać z innym zautem

 

Pozdrawam

 

p.s.

 

Co do oleju to się zgadzam, czasem kapnie, a w szczególności mi jak dolewam do silnika czasami nie trafię jak ostatnia łajza :evil::evil::evil: i wtedy olej ścieka po osłonie rozrządu na osłonę wydechu. Niech to szlag.

Link to comment
Share on other sites

kropkowicz, Ale u Ciebie chodzi lekko? Wim, że u kogoś chodziło miodzio właśnie exedy. Nówka oem jak cie mogę, ale wróciło już wszystko do normy, czyli lewa noga bardziej umięśniona niż prawa :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...