mmg Posted October 6, 2010 Share Posted October 6, 2010 Witam kolegów, Rozważam zakup starej imprezy (GC) na zimę. Zależy mi na sprawnym poruszaniu się po śniegu i błocie w zimę (mam nieutwardzony dojazd przez lasek) Interesuje mnie model 2.0 4wd wolnossący z reduktorem Czy i jakie szpery (centralna, tylna) ma ten model i jak ocenić ich sprawność przed zakupem? Dzięki za pomoc P.S. Jeśli ktoś wie o dobrym egzemplarzu do kupienia, będę wdzięczny za PW Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giechu Posted October 6, 2010 Share Posted October 6, 2010 Przedni i tylny dyfer są otwarte, w centralnym jest sprzęgło wiskotyczne. Sprawność wiskozy można sprawdzić jadąc powoli ma max skręconych kołach na przyczepnej nawierzchni, jeśli autem nie szarpie- jest ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmg Posted October 6, 2010 Author Share Posted October 6, 2010 Przedni i tylny dyfer są otwarte, w centralnym jest sprzęgło wiskotyczne. Czy w takim razie jest jakaś opcja taniego zeszperowania tylnego mostu? Sprawność wiskozy można sprawdzić jadąc powoli ma max skręconych kołach na przyczepnej nawierzchni, jeśli autem nie szarpie- jest ok Chodziło mi raczej możliwość sprawdzenia tego na kanale - może kręcąc wałem napędowym? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giechu Posted October 6, 2010 Share Posted October 6, 2010 Czy w takim razie jest jakaś opcja taniego zeszperowania tylnego mostu? Napisz PW do forumowisza GRAF on się przymierzał do takiego zabiegu. Z tego co kojarzę to koszt ok. 500PLN Chodziło mi raczej możliwość sprawdzenia tego na kanale - może kręcąc wałem napędowym? np. jak kręcisz przednim kołem, któreś tylne też powinno się kręcić Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted October 6, 2010 Share Posted October 6, 2010 Czy i jakie szpery (centralna, tylna) ma ten model wolnossacy forester 98-99 w wersji N/A ma szpere centralna i tylna http://www.4forester.pl/historia-modelu.php imprezan/a ma tylko centralna Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmg Posted October 6, 2010 Author Share Posted October 6, 2010 Czy Impreza GT (GC turbo) ma szperę w tylnym moście? Czy da się założyć most od GT-eka do N/A (czy przełożenie się zgadza) ewentualnie czy da się mając dwa takie mosty złożyć z nich jeden zeszperowany pasujący do N/A? Link to comment Share on other sites More sharing options...
adaś Posted October 6, 2010 Share Posted October 6, 2010 Czy Impreza GT (GC turbo) ma szperę w tylnym moście? Czy da się założyć most od GT-eka do N/A (czy przełożenie się zgadza) ewentualnie czy da się mając dwa takie mosty złożyć z nich jeden zeszperowany pasujący do N/A? da się zrobić z dwóch jeden. Tak jak wyżej napisano pytaj GRAFa, bo robił ale cos mu nie wyszło możesz zrobić też szperę 100% spawarką Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmg Posted October 6, 2010 Author Share Posted October 6, 2010 da się zrobić z dwóch jeden. Tak jak wyżej napisano pytaj GRAFa, bo robił ale cos mu nie wyszło możesz zrobić też szperę 100% spawarką A jaka szpera siedzi tam w GT-eku, wiskoza czy płytkowa? Nie było wersji z blokadą dyfra taką jak np. występuje w starych Audi Quattro? Rozwiązanie podobne do spawarki, ale trochę łatwiejsze w obsłudze :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted October 6, 2010 Share Posted October 6, 2010 Gt ma wiskoze tylko sti typ R/RA maja płytkowa.....przy zmianie tylniego dyfra musisz znac przełorzenie głowne skrzyni i centralnego dyfra inaczej zmielisz wszystko. Jest kilka przełorzeń tylnich dyfrów ale technicznie pasuje z Gt/forka Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmg Posted October 7, 2010 Author Share Posted October 7, 2010 czy ktoś orientuje się, jakie przełożenia tylnego mostu występują w tych samochodach (GC N.A, GC GT, Forester) - może jakaś tabela w necie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted October 7, 2010 Share Posted October 7, 2010 tabela jest i jest bardzo dłóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóga musisz znac jeszcze nr swojej skrzyni i na jej podstawie najlepiej szukac dyfra. Albo pomierz obroty na ataku i wyjsciu twojego dyfra i szukac tego samego. Nic ci nie da jesli na np allegro ktos powie ze ma dyfer z Gt 97np bo moga byc ich 3 rodzaje albo lepiej Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmg Posted October 7, 2010 Author Share Posted October 7, 2010 Da się przełożyć koła zębate z dyfra bez wiskozy do takiego z wiskozą? Żeby nie szukać drugiego o tym samym przełożeniu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted October 7, 2010 Share Posted October 7, 2010 hmmmm a wiesz ze nie wiem .........ale dojsc klopotliwa jest potem regulacja luzu miedzyzebnego po zmianach w bebechach Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmg Posted October 7, 2010 Author Share Posted October 7, 2010 Z których roczników Forestera pasuje tylny most? Wszystkie Forestery mają wisko? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz_555 Posted October 7, 2010 Share Posted October 7, 2010 mmg, strasznie kombinujesz, a pytanie czy to w ogóle ma sens. Napracujesz się niesamowicie przy zmianie mostu, wydasz kasę na części, a auto specjalnie lepiej jeździć nie będzie. Kup Forka i wierz mi, że do jazdy po nieutwardzonych drogach w zupełności wystarczy. Zresztą Impreza też da radę o ile prześwitu nie braknie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmg Posted October 7, 2010 Author Share Posted October 7, 2010 Forek mi niepotrzebny, szukam czegoś bardzo taniego do czerpania satysfakcji z jazdy po śliskiej drodze. Nigdy wcześniej nie miałem Subaru i uznałem nadchodzącą zimę za okazję do nadrobienia tej zaległości. :-) Szpera w tylnym moście ma dla mnie duże znaczenie i wierz mi potrafię zrobić z niej użytek. Auto musi mieć 2 szpery (środek+tył) i kosztować zdecydowanie poniżej 10tys. Idealnie gdyby jeszcze miało 4 drzwi. Dlatego myślę o Imprezie GC, zwłaszcza wersja kombi, czyli z reduktorem. Mam 3 inne samochody, więc aspekt niezawodności nie jest istotny, liczy się przede wszystkim dobre prowadzenie. Daj znać, jeśli widzisz inne opcje (oprócz Quattro B2/B3/B4) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted October 7, 2010 Share Posted October 7, 2010 miałem kiedys n/a i uwierz mi na sliskim spokojnie lata bokami !!! A zdarzyło mi sie jechac po sniegu na letnich i tez dawał rade tylnia wiskoza jest bardzo słaba wiec nie ma sensu szkoda kasy i pracy !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRAF Posted October 9, 2010 Share Posted October 9, 2010 warto zakladac szpere do tylu bo zmniejsza ona podsterownosc na sliskim, ale trzeba kupic komplet dyfer z visco o przelozeniu 3.9 wraz z poloskami, kombinowanie z dyfrem i przekladaniem kosza lub przelozen nie ma sensu i czasem nie pasuje - tak jak umnie, czesto nie pasuja zapiecia polosiek lub same poloski bo bylo kilka rodzajow dlatego trzeba kupic komplet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmg Posted October 10, 2010 Author Share Posted October 10, 2010 Właśnie kupiłem Imprezę, stoi w garażu i czeka na opady śniegu :-) Jak będzie chwila sprawdzę ją gdzieś na podnośniku i zmierzę przełożenie dyfra. Trochę mnie GRAF zmartwiłeś tymi półośkami, jakie są koszty kompletu? Z mojego doświadczenia auto bez tylnej szpery jest przede mało przewidywalne - na ogół ma tendencję do wyjeżdżania ryjem, trzeba nim rzucić żeby pojechało jak należy Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRAF Posted October 10, 2010 Share Posted October 10, 2010 Właśnie kupiłem Imprezę, stoi w garażu i czeka na opady śniegu :-) Jak będzie chwila sprawdzę ją gdzieś na podnośniku i zmierzę przełożenie dyfra. Trochę mnie GRAF zmartwiłeś tymi półośkami, jakie są koszty kompletu? poloskiek sa chyba 3 rodzaje, jedne maja podwojny wieloklin inne roznia sie tylkim pozycja zabezpieczenia (nie wliczam to polosi z STI bo tymi sie nie zajmowalem) wolnossace 2.0 powinno miec przelozenie 3.9 i najlepiej taki dyfer kupic z WRX 2.0eu razem z poloskami, bo dyfer z WRX 2.5us ma przelozenie 3.54, dyfer z forestera 2.5XT 4,1 ktore poloski z ktorymi dyframi dzialaja to trzeba sprawdzic a ze to sa duze koszta to lepiej kup komplet a i NAJWAZNIEJSZE NIE ZAWSZE SIE DA PRZEKRECIC TWOJE PRZELOZENIE DO INNEGO KOSZA u mnie nie weszlo to w obudowe dyfra - kosztowne experymenty dlatego polecam zakupic komplet. Jesli chodzi o ceny to dyfer z GTeka mozna kupic od 150zl w gore, pol oski od 100zl za sztuke w gore Z mojego doświadczenia auto bez tylnej szpery jest przede mało przewidywalne - na ogół ma tendencję do wyjeżdżania ryjem, trzeba nim rzucić żeby pojechało jak należy dokladnie jest tak jak piszesz auto ze szpera prowadzi sie latwiej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giechu Posted October 10, 2010 Share Posted October 10, 2010 mmg napisał(a):Z mojego doświadczenia auto bez tylnej szpery jest przede mało przewidywalne - na ogół ma tendencję do wyjeżdżania ryjem, trzeba nim rzucić żeby pojechało jak należy dokladnie jest tak jak piszesz auto ze szpera prowadzi sie latwiej Dokładnie tak. Tz. szuter, śnieg- w porządku. Ewentualnie suchy asfalt- jest w miarę znośnie, ale mokry asfalt- dramat Oczywiście mówię o otwartym dyfrze P.S. GRAF, jakbyś miał kiedyś chwilkę to moglibyśmy zrobić jeszcze jedno porównanie, bo zmajstrowałem pewien patent i już mi nie muli na niższych obrotach 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRAF Posted October 10, 2010 Share Posted October 10, 2010 mmg napisał(a):Z mojego doświadczenia auto bez tylnej szpery jest przede mało przewidywalne - na ogół ma tendencję do wyjeżdżania ryjem, trzeba nim rzucić żeby pojechało jak należy dokladnie jest tak jak piszesz auto ze szpera prowadzi sie latwiej Dokładnie tak. Tz. szuter, śnieg- w porządku. Ewentualnie suchy asfalt- jest w miarę znośnie, ale mokry asfalt- dramat Oczywiście mówię o otwartym dyfrze P.S. GRAF, jakbyś miał kiedyś chwilkę to moglibyśmy zrobić jeszcze jedno porównanie, bo zmajstrowałem pewien patent i już mi nie muli na niższych obrotach 8) na tych wielkich kolach co mam teraz to nie ma sensu bo czuc ze slabsze auto, zimowki tez mam wieksze Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmg Posted October 11, 2010 Author Share Posted October 11, 2010 poloskiek sa chyba 3 rodzaje, jedne maja podwojny wieloklin inne roznia sie tylkim pozycja zabezpieczenia (nie wliczam to polosi z STI bo tymi sie nie zajmowalem) wolnossace 2.0 powinno miec przelozenie 3.9 i najlepiej taki dyfer kupic z WRX 2.0eu razem z poloskami Tylne półośki z GD pasują do GC? Nie ma znaczenia kombi, czy sedan? Jesli chodzi o ceny to dyfer z GTeka mozna kupic od 150zl w gore, pol oski od 100zl za sztuke w gore Gdzie takie ceny? Bo na Alledrogo są po 400-500 http://allegro.pl/dyfer-most-subaru-impreza-2-0t-turbo-wrx-4x4-99r-i1242314494.html http://allegro.pl/subaru-impreza-wrx-05-dyfer-dyferencjal-i1236492702.html http://allegro.pl/subaru-impreza-wrx-2003r-dyfer-tylny-dyferencjal-i1263680589.html http://allegro.pl/impreza-gt-wrx-2-0-240-ps-most-dyfer-tylny-i1262635755.html http://allegro.pl/subaru-impreza-wrx-dyfer-most-2001-2005-rok-i1253668265.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucza Posted October 11, 2010 Share Posted October 11, 2010 Giechu, " bo zmajstrowałem pewien patent i już mi nie muli na niższych obrotach " a co to za patent,pochwal się :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
adaś Posted October 11, 2010 Share Posted October 11, 2010 Giechu, " bo zmajstrowałem pewien patent i już mi nie muli na niższych obrotach "a co to za patent,pochwal się :roll: pewnie zmienił silnik na 115konny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now