Jump to content

Impreza GC 2.0 4wd (wolnossąca) - szpery


mmg

Recommended Posts

Witam kolegów,

 

Rozważam zakup starej imprezy (GC) na zimę. Zależy mi na sprawnym poruszaniu się po śniegu i błocie w zimę (mam nieutwardzony dojazd przez lasek)

Interesuje mnie model 2.0 4wd wolnossący z reduktorem

Czy i jakie szpery (centralna, tylna) ma ten model i jak ocenić ich sprawność przed zakupem?

 

Dzięki za pomoc

 

P.S. Jeśli ktoś wie o dobrym egzemplarzu do kupienia, będę wdzięczny za PW

Link to comment
Share on other sites

Przedni i tylny dyfer są otwarte, w centralnym jest sprzęgło wiskotyczne.

 

Czy w takim razie jest jakaś opcja taniego zeszperowania tylnego mostu?

 

Sprawność wiskozy można sprawdzić jadąc powoli ma max skręconych kołach na przyczepnej nawierzchni, jeśli autem nie szarpie- jest ok

 

Chodziło mi raczej możliwość sprawdzenia tego na kanale - może kręcąc wałem napędowym?

Link to comment
Share on other sites

Czy w takim razie jest jakaś opcja taniego zeszperowania tylnego mostu?

 

Napisz PW do forumowisza GRAF on się przymierzał do takiego zabiegu. Z tego co kojarzę to koszt ok. 500PLN

 

Chodziło mi raczej możliwość sprawdzenia tego na kanale - może kręcąc wałem napędowym?

 

 

 

np. jak kręcisz przednim kołem, któreś tylne też powinno się kręcić

Link to comment
Share on other sites

Czy Impreza GT (GC turbo) ma szperę w tylnym moście? Czy da się założyć most od GT-eka do N/A (czy przełożenie się zgadza) ewentualnie czy da się mając dwa takie mosty złożyć z nich jeden zeszperowany pasujący do N/A?

Link to comment
Share on other sites

Czy Impreza GT (GC turbo) ma szperę w tylnym moście? Czy da się założyć most od GT-eka do N/A (czy przełożenie się zgadza) ewentualnie czy da się mając dwa takie mosty złożyć z nich jeden zeszperowany pasujący do N/A?

 

da się zrobić z dwóch jeden. Tak jak wyżej napisano pytaj GRAFa, bo robił ale cos mu nie wyszło :P

możesz zrobić też szperę 100% spawarką :)

Link to comment
Share on other sites

da się zrobić z dwóch jeden. Tak jak wyżej napisano pytaj GRAFa, bo robił ale cos mu nie wyszło :P

możesz zrobić też szperę 100% spawarką :)

 

A jaka szpera siedzi tam w GT-eku, wiskoza czy płytkowa?

Nie było wersji z blokadą dyfra taką jak np. występuje w starych Audi Quattro? Rozwiązanie podobne do spawarki, ale trochę łatwiejsze w obsłudze :-)

Link to comment
Share on other sites

Gt ma wiskoze tylko sti typ R/RA maja płytkowa.....przy zmianie tylniego dyfra musisz znac przełorzenie głowne skrzyni i centralnego dyfra inaczej zmielisz wszystko. Jest kilka przełorzeń tylnich dyfrów ale technicznie pasuje z Gt/forka

Link to comment
Share on other sites

tabela jest i jest bardzo dłóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóga musisz znac jeszcze nr swojej skrzyni i na jej podstawie najlepiej szukac dyfra.

Albo pomierz obroty na ataku i wyjsciu twojego dyfra i szukac tego samego.

Nic ci nie da jesli na np allegro ktos powie ze ma dyfer z Gt 97np bo moga byc ich 3 rodzaje albo lepiej

Link to comment
Share on other sites

mmg, strasznie kombinujesz, a pytanie czy to w ogóle ma sens. Napracujesz się niesamowicie przy zmianie mostu, wydasz kasę na części, a auto specjalnie lepiej jeździć nie będzie. Kup Forka i wierz mi, że do jazdy po nieutwardzonych drogach w zupełności wystarczy. Zresztą Impreza też da radę o ile prześwitu nie braknie.

Link to comment
Share on other sites

Forek mi niepotrzebny, szukam czegoś bardzo taniego do czerpania satysfakcji z jazdy po śliskiej drodze. Nigdy wcześniej nie miałem Subaru i uznałem nadchodzącą zimę za okazję do nadrobienia tej zaległości. :-) Szpera w tylnym moście ma dla mnie duże znaczenie i wierz mi potrafię zrobić z niej użytek. Auto musi mieć 2 szpery (środek+tył) i kosztować zdecydowanie poniżej 10tys. Idealnie gdyby jeszcze miało 4 drzwi. Dlatego myślę o Imprezie GC, zwłaszcza wersja kombi, czyli z reduktorem. Mam 3 inne samochody, więc aspekt niezawodności nie jest istotny, liczy się przede wszystkim dobre prowadzenie. Daj znać, jeśli widzisz inne opcje (oprócz Quattro B2/B3/B4)

Link to comment
Share on other sites

miałem kiedys n/a i uwierz mi na sliskim spokojnie lata bokami !!!

A zdarzyło mi sie jechac po sniegu na letnich i tez dawał rade tylnia wiskoza jest bardzo słaba wiec nie ma sensu szkoda kasy i pracy !!

Link to comment
Share on other sites

warto zakladac szpere do tylu bo zmniejsza ona podsterownosc na sliskim, ale trzeba kupic komplet dyfer z visco o przelozeniu 3.9 wraz z poloskami, kombinowanie z dyfrem i przekladaniem kosza lub przelozen nie ma sensu i czasem nie pasuje - tak jak umnie, czesto nie pasuja zapiecia polosiek lub same poloski bo bylo kilka rodzajow dlatego trzeba kupic komplet

Link to comment
Share on other sites

Właśnie kupiłem Imprezę, stoi w garażu i czeka na opady śniegu :-) Jak będzie chwila sprawdzę ją gdzieś na podnośniku i zmierzę przełożenie dyfra. Trochę mnie GRAF zmartwiłeś tymi półośkami, jakie są koszty kompletu? Z mojego doświadczenia auto bez tylnej szpery jest przede mało przewidywalne - na ogół ma tendencję do wyjeżdżania ryjem, trzeba nim rzucić żeby pojechało jak należy

Link to comment
Share on other sites

Właśnie kupiłem Imprezę, stoi w garażu i czeka na opady śniegu :-) Jak będzie chwila sprawdzę ją gdzieś na podnośniku i zmierzę przełożenie dyfra. Trochę mnie GRAF zmartwiłeś tymi półośkami, jakie są koszty kompletu?

poloskiek sa chyba 3 rodzaje, jedne maja podwojny wieloklin inne roznia sie tylkim pozycja zabezpieczenia (nie wliczam to polosi z STI bo tymi sie nie zajmowalem)

wolnossace 2.0 powinno miec przelozenie 3.9 i najlepiej taki dyfer kupic z WRX 2.0eu razem z poloskami, bo dyfer z WRX 2.5us ma przelozenie 3.54, dyfer z forestera 2.5XT 4,1 ktore poloski z ktorymi dyframi dzialaja to trzeba sprawdzic a ze to sa duze koszta to lepiej kup komplet

a i NAJWAZNIEJSZE NIE ZAWSZE SIE DA PRZEKRECIC TWOJE PRZELOZENIE DO INNEGO KOSZA

u mnie nie weszlo to w obudowe dyfra - kosztowne experymenty dlatego polecam zakupic komplet. Jesli chodzi o ceny to dyfer z GTeka mozna kupic od 150zl w gore, pol oski od 100zl za sztuke w gore

Z mojego doświadczenia auto bez tylnej szpery jest przede mało przewidywalne - na ogół ma tendencję do wyjeżdżania ryjem, trzeba nim rzucić żeby pojechało jak należy

dokladnie jest tak jak piszesz auto ze szpera prowadzi sie latwiej

Link to comment
Share on other sites

mmg napisał(a):

Z mojego doświadczenia auto bez tylnej szpery jest przede mało przewidywalne - na ogół ma tendencję do wyjeżdżania ryjem, trzeba nim rzucić żeby pojechało jak należy

 

dokladnie jest tak jak piszesz auto ze szpera prowadzi sie latwiej

Dokładnie tak. Tz. szuter, śnieg- w porządku. Ewentualnie suchy asfalt- jest w miarę znośnie, ale mokry asfalt- dramat :evil:

Oczywiście mówię o otwartym dyfrze

 

P.S. GRAF, jakbyś miał kiedyś chwilkę to moglibyśmy zrobić jeszcze jedno porównanie, bo zmajstrowałem pewien patent i już mi nie muli na niższych obrotach 8)

Link to comment
Share on other sites

mmg napisał(a):

Z mojego doświadczenia auto bez tylnej szpery jest przede mało przewidywalne - na ogół ma tendencję do wyjeżdżania ryjem, trzeba nim rzucić żeby pojechało jak należy

 

dokladnie jest tak jak piszesz auto ze szpera prowadzi sie latwiej

Dokładnie tak. Tz. szuter, śnieg- w porządku. Ewentualnie suchy asfalt- jest w miarę znośnie, ale mokry asfalt- dramat :evil:

Oczywiście mówię o otwartym dyfrze

 

P.S. GRAF, jakbyś miał kiedyś chwilkę to moglibyśmy zrobić jeszcze jedno porównanie, bo zmajstrowałem pewien patent i już mi nie muli na niższych obrotach 8)

na tych wielkich kolach co mam teraz to nie ma sensu bo czuc ze slabsze auto, zimowki tez mam wieksze

Link to comment
Share on other sites

poloskiek sa chyba 3 rodzaje, jedne maja podwojny wieloklin inne roznia sie tylkim pozycja zabezpieczenia (nie wliczam to polosi z STI bo tymi sie nie zajmowalem)

wolnossace 2.0 powinno miec przelozenie 3.9 i najlepiej taki dyfer kupic z WRX 2.0eu razem z poloskami

Tylne półośki z GD pasują do GC? Nie ma znaczenia kombi, czy sedan?

Jesli chodzi o ceny to dyfer z GTeka mozna kupic od 150zl w gore, pol oski od 100zl za sztuke w gore

Gdzie takie ceny? Bo na Alledrogo są po 400-500

http://allegro.pl/dyfer-most-subaru-impreza-2-0t-turbo-wrx-4x4-99r-i1242314494.html

http://allegro.pl/subaru-impreza-wrx-05-dyfer-dyferencjal-i1236492702.html

http://allegro.pl/subaru-impreza-wrx-2003r-dyfer-tylny-dyferencjal-i1263680589.html

http://allegro.pl/impreza-gt-wrx-2-0-240-ps-most-dyfer-tylny-i1262635755.html

http://allegro.pl/subaru-impreza-wrx-dyfer-most-2001-2005-rok-i1253668265.html

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...